Juni 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Dootje24, Sep 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

May 18, 2008
    4,779
    0
    36
    ff geen tijd om alles te lezen maar iederene met een echo veeel suc6!

pff gisteravodn op de bank gelegen voelde me echt ziek, alles deed pijn, buik, rug, benen, hoofd, ogen echt alles, maar voel me nu gelukkig weer beter!

nou iedereen een goeie dag

xxx

2. noname

noname Bekend lid

Aug 18, 2008
    679
    0
    0
    Voor de meiden met een echo vandaag....

Heel veel succes en plezier!

Verder een vraagje? Ik heb de hele morgen al knallende koppijn... en ben hierdoor echt ook niet lekker
    ik zit te twijfelen om een paracetemol te nemen maar ben toch een beetje bang dat het schadelijk is voor de kleine...

X

3. ellen1983

ellen1983 Fanatiek lid

Jan 20, 2008
    3,375
    0
    0
    kinderopvang
    overijssel
    paracetamol mag altijd hoor! heeft mijn ha gezegd, en ook mijn vk! 2 per keer, max. 6 per dag geloof ik.

4. noname

noname Bekend lid

Aug 18, 2008
    679
    0
    0
    Thanx! Dat is geruststellend dan ga ik er zo 1 nemen.

x

5. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

@Emme: ik zie dat jij ook op zo'n onmenselijke tijd moet werken (je berichtje was om 10 voor 5 sochtends)
    vind jij het niet extra zwaar nu je zwanger bent? misschien klinkt het overdreven maar ik trek het bijna niet meer zo kapot ben ik. ik moet me echt de werkdag door slepen..
    hoop dat ik me snel wat fitter voel!

even over gerookte zalm, mijn vk zei dat het NIET mag, tenzij je het goed verhit maar ja wie doet dat nou :(
    doordat het vaccuumverpakt is is de vis al niet meer vers, en dan maakt het niet uit of de verpakking open is gemaakt, de bacterie groeit namelijk gewoon extra goed door in een vaccuumgesloten verpakking in de koelkast.

ik heb trouwens een uitwendige echo gehad, echt fantastisch dat je het boontje zo al kunt zien zitten met het knipperlichtje!

doen jullie eigenlijk een combinatietest? mijn vk begon erover.. maar ik zie het eigenlijk niet zo zitten.

6. heide

heide Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Meiden met een echo vandaag, heel veel plezier en met goed nieuws terug komen he! :D

Ik heb gisteren trouwens aan mijn vk gevraagd hoe het nou zit met kaneel.. zag dat dit namelijk in zoveel dingen zit!
    Zij zei dat dit geen kwaad kon, ze hadden er nog niets over gehoord!
    Ze zei dat kaneel kankerverwekkend zou zijn voor alle mensen in grote hoeveelheden, maar speciaal schadelijk voor de :baby: niet.
    Dus we mogen best een paar pepernoten met sinterklaas volgens haar.

7. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ohw meiden, wie kan mij een beetje gerust stellen?

Ik zit helemaal in de stress.. sinds vanmorgen voel ik helemaal niks meer, mijn borsten zijn helemaal gevoelloos en afgelopen dagen ben ik ook helemaal niet moe meer, ik voel me gewoon helemaal anders dan de afgelopen weken. Ik heb de VK al gebeld en ze zegt dat ik me geen zorgen hoeft te maken, maar hoe kan dit? Wat moet ik hier van denken?

Liefs Inger

8. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    @ Guusje: aaaw, wat schattig dat ze zo blij zijn!

@ Inger: wat ik heb gehoord is dat je hormonen elke keer in fases meer worden. Dus het zou kunnen dat je gewend bent aan de hoeveelheid hcg die je nu in je lijf hebt. Of dat je lijf sowieso gewend is aan hcg.

9. Madelon84

inger je hebt al een kloppend hartje gezien toch!? dan hoef je echt niet bang te zijn hoor, de kans is heel klein dat er nog iets mis gaat.
    je zit nu in de tijd dat de placenta de hormoontoevoer volledig gaat overnemen van het gele lichaam, dus misschien krijg je gewoon minder last van de hormoontjes! no worries meid..

10. MamaVanBrittje

MamaVanBrittje Niet meer actief

Pssst... Nog iemand aanwezig?

11. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    @ Madelon: ik dacht dat de hoeveelheid hcg met 10 weken op z'n maximum was en dat daarna de placenta het over gaat nemen. Dus vanaf week 10 ga je pas afbouwen, toch?

(maar het kan ook dat ik t altijd verkeerd heb begrepen hoor :) )

12. zeana

zeana Actief lid

Jul 27, 2008
    389
    0
    0
    Hee Danjo, lees net je berichtje... Wat ontzettend kl*te, heel veel sterkte en hopelijk is het de volgende keer allemaal wel goed....
    Knuffels Jacqueline

13. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    meiden wil jullie allemaal ontzettend bedanken voor jullie lieve berichten
    Dootje in het bijzonder thanks voor je lieve pb
    Ik blijf jullie in de gaten houden hoor
    ( doe ik ook nog steeds bij de mei mamas)

dames die vandaag een echo hebben suc6 en met goed nieuws thuis komen

14. dib

dib Fanatiek lid

Sep 11, 2007
    2,153
    1
    0
    Nederland
    Hoi hoi!

Ik ben ook zo benieuwt hoe mijn ouders en schoonouders gaan reageren!
    Mijn ouders zijn al 2x opa en oma maar mijn schoonouders nog helemaal niet!

Volgende week ben ik jarig en heb dan net de 1e echo en intake VK gehad, als alles goed is met de echo gaan we het ook aan de ouders vertellen!
    Er zal wel een traantje gaan vloeien ;)

Heb het gister trouwens aan mijn vervangende leidingevende verteld en die reageerde wat mild :(
    Ach, zo goed kennen we elkaar ook niet!

15. Madelon84

@ marb: mijn vk zei rond de negende week maar denk dat dat wel 1 week eerder of later kan?! hihi ik weet het ook niet hoor :)

16. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113

Oh, haha! Ik weet het ook alleen maar van de kalender van mvm hoor :D :oops:

Daar staat: 'het zwangerschapshormoon is in week 10 op zijn maximum. Rond die tijd zullen de zwangerschapsklachten vaak het ergst zijn'

Maar goed, wat jij ook al zei: het kan best een weekje meer of minder zijn ;)

17. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    hoi Inger,
    Ik ben juist nu tegenstander geworden van het roepen dat misselijk, moe, zere (.)(.) allemaal bij zwanger zijn horen. Ik heb nu juist van VELE mensen gehoord dat ze ook helemaal geen klachtjes hadden tijdens de zwangerschap. Meiden die niets merken worden gek gemaakt door dat anderen wel wat voelen.. dus maak je niet druk.. NIET zwanger voelen kan ook een normale manier van zwanger zijn zijn!.

18. Madelon84

van mij mogen we gauw een weekje verder zijn ;)
    ook al heb ik een kloppend hartje gezien, ik ben blij als die eerste 12 weken voorbij zijn!

19. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    1,117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Wij gaan het als onze echo zaterdag mooi is, vertellen aan mijn schoonouders. Ben zo benieuwd naar hun reactie! Het is mijn schoonvader zijn 9e kleinkind dan... maar mijn schoonmoeder haar 2e. Weet zeker dat ze erg blij zal zijn.

Mijn ouders had ik het al eerder willen vertellen maar zij wonen in Friesland en ik in Amsterdam dus we zien elkaar niet regelmatig. zondag ga ik ze weer zien. Hoop zo op een mooie echo! Weet zeker dat ze het geweldig gaan vinden! Bij mijn vorige zwangerschap hadden we het al vrij vroeg verteld. Want ik dacht als het een mk wordt horen ze het toch ook wel van mij. ik had ze allebei een klein ingepakt doosje gegeven met daarin een sokje. Ze vonden het geweldig. Jammer genoeg werd dat toen ook een miskraam.. En ze hebben zoals verwacht heel goed meegeleefd. dan ineens komen ook altijd de verhalen los. zo vertelde mijn vader over een kennis van hen die 8 kinderen hebben, maar zeker ook evenveel miskramen hebben gehad... toch triest he?

20. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    1,117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Hi Inger!

ik schrok me ook helemaal dood toen vorige week mijn(.)(.) ineens niet meer joekels waren.. vooral ook omdat het leek dat met mijn 2 mken dit ook vooral het voorteken was. Ik meteen mijn vraag hier op de site neergezet.. er zijn zoveel meiden die deze zelfde angsten hebben, gebeurd dus regelmatig. Ook heb ik de vraag bij de vk hier op de site neergelegd. Ook zij zei dat elke zwangerschap zo verschilt en er niet aan afnemende of toenemende verschijnselen af te leiden is hoe je zwangerschap verloopt. Ondertussen gaat het hier met ups en downs. 's ochtends zijn mijn borsten niet erg gevoelig (wel iets meer dan normaal) maar 's avonds heb ik er echt last van.
    Wat mij ook opvalt is dat ik 's ochtends bijna geen buikje heb.. terwijl ik aan het eind van de dag toch een redelijke toeter begin te krijgen. Ik ga er van uit dat dit alles te maken heeft met de ligging van je ingewanden...? iemand anders die dit ook heeft.

Overigens ben ik nog altijd niet gerust tot ik zaterdag mijn echo heb gehad.

Misschien dat ik zometeen in de lunchpauze een angelsound ga kopen. Wie heeft er ook zo'n ding? Aanrader of afrader?

Share This Page