Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Yeah, ik sta op de lijst!
    En nu ben ik met geen 100 paarden van mijn plekje 9-6-9 af te krijgen.

Ik ga mij trouwens wel weer aanmelden voor moeders voor moeders maar pas als ik de echo bij 7 weken heb gehad. Dat is vroeg genoeg.

2. demi26

demi26 Niet meer actief

hoi hoi...

Vanavond rond de klok van half 7 ook een Kruidvattest gedaan en net als Marb ook weer 2 streepjes... Mijn man begon het nu toch ook wel positief te zien, maar wil voor alle zekerheid toch nog morgenvroeg het woordje 'zwanger' in beeld zien... dus dat doen we dan morgen nog maar een keertje...

En dan voeg ik me legaal en officieel bij jullie :)

3. demi26

demi26 Niet meer actief

maar kunnen jullie ff met me meekijken? Welke cyclusduur moet ik aanhouden voor mijn zwangerschap, de langste of het gemiddelde?

4. sinada

sinada Niet meer actief

ik zou persoonlijk uitgaan van de langste. Kan het alleen maar meevallen.
    Maar weet zeker dat je morgen offcieel mag mee kletsen hoor.

5. demi26

demi26 Niet meer actief

je hebt ook helemaal gelijk... bij mijn eerste liep ik ook 13 dagen overtijd, dus die 1 of 2 dagen maakt ook geen bal uit :)

6. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Ik heb het 's avonds ook ijskoucd terwijl mijn temp hoog is en verder vallen de kwaaltjes ook wel mee. Heel erg wisselend.

xxx Joyce

7. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Zo hondje weer uitgelaten, dan kan ik nu mijn mandje in.
    Welterusten allen!

8. Meisje87

Meisje87 Bekend lid

27 jun 2008
    960
    0
    0
    net op t tamponnetje een half groefje rose/bruinig. Toch nog vrij weinig, en geen krampen. Ben benieuwd, als ik ongesteld word heb ik toch altijd flinke krampen en veel bruine afscheiding. Ga kijken of ik kan slapen, maar ben zo nieuwsgierig of t weinig blijft morgenochtend..
    Maar in ieder geval weltrusten allemaal

9. nic1

nic1 Lid

20 jul 2008
    72
    0
    0
    docent muziek
    Rijswijk
    De moeder van mijn vader, mijn oma dus, had 2 tweelingen. In totaal had ze 6 kinderen. Ik heb altijd een vermoeden gehad dat ik ze ook zou krijgen. Ik erf nogal wat kwaaltjes van die familie. Ik zou dat wel heel bijzonder vinden.

De krampen in mn buik worden al wat minder en vind het dan ook weer fijn om met mn man te knuffelen. Vanmiddag kreeg ik wel een krampje die verdacht veel leek op die van menstruatiekramp. Toen voelde ik iets lopen, maar het was gewoon vocht.

Vandaag leuke post gehad. Felicitatie kaart van mn schoonouders. Ik moest er bijna van huilen toen ik hem zag. Zo lief. Het was een zoete kaart, echte zwangerschapskaart en dat deed me heel veel. Het voelde ineens heel echt. Al dat zoete, roze, blauwe hebben wij nog niet in huis. En dat lijkt me toch wel heerlijk. Vorige week hadden we ook een kaart gekregen, maar die vanwege ons 1-jarig huwelijk.

Hebben jullie ook wel eens van die kleine momentjes dat je het eigenlijk niet gelooft? En dat je jezelf weer moet vertellen; de test was positief en de menstruatie blijft uit, dus ik ben zwanger!

Gistermiddag heb ik van 16.45-17.45u geslapen, wat ik normaal nooit zou doen. Hat was zo heerlijk. Mijn lichaam had dat echt nodig. Ik moest van 18.00-19.00u nog even werken, wat ik anders echt niet had getrokken.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb dat ook hoor, zo onwerkelijk...

Morgen ga ik nog een testje doen...gewoon om het ECHT zeker te weten! En dan mag ik van mezef een babydingetje kopen...gewoon voor de leuk!

Ik zei gisteren tegen mn vriend dat ik het zo spannend vind en een beetje eng ook...en dat ik zooooooooo graag gewoon even met mn mama wil praten.
    Ik heb natuurlijk geeen idee wat er nu allemaal in mn lijf gebeurd, en wat er allemaal geregeld moet worden...en zij met drie kinderen weet dat wel!

dus dit weekend gaan we het daar vertellen...kan gewoon niet zonder het advies van mn mamsie...

11. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    ik heb zo'n spierpijn in mijn rechter been.. bijna het gevoel dat ik altijd heb als ik ongesteld moet worden.. maak me nu toch wel zorgen..
    sorry.. gelijk binnenkomen met mijn echo-bericht ... :(

12. demi26

demi26 Niet meer actief

Pixie meid, niet teveel zorgen maken...

Je beebje wordt nu heel snel steeds groter en dus voel je in je liesstreek waarschijnlijk vaak steken.. soms hele harde..
    Bij mijn eerste had ik de eerste 2-3 weken aan de lopende band mijn menstruatiepijn en daarna echt last van mijn darmen die een ander plekje kregen...
    hopelijk zakt het snel weer af en voel je je weer zeker van jezelf,

13. nic1

nic1 Lid

20 jul 2008
    72
    0
    0
    docent muziek
    Rijswijk
    @pixie; bedoel je echo of ego?
    Volhouden he?! Ik had ook zo'n raar gevoel vandaag. Ik vind het lichamelijk, maar vooral geestelijk zwaar. Elke keer als ik naar de wc ga ben ik bang iets te zien. Als ik wakker word kijk ik gelijk in mn onderbroek of ik iets van bloed zie. Hoe lang kan je zoiets volhouden. Ik ga steeds meer realiseren dat vrouwen hele sterke mensen zijn. En emoties moeten we kwijt, anders houden we het gewoon niet vol.
    Ik ben erg blij met dit forum. Zo kunnen we elkaar helpen.

14. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    @pixie, maak je niet te druk meid!
    Ik denk dat we die onzekerheid nu allemaal wel voelen.
    Vandaag had ik b.v. mijn NOD en was als de dood dat ik toch ongi zou worden.
    Ook wordt ik ontzettend onzeker van elk steekje of krampje op dit moment (p.s. schoot eergisteren trouwens ook door naar mijn been en er is nog steeds niets aan de hand ;) )

Haal een paar keer lekker diep adem en geloof in jezelf, want vrouwen zijn idd sterke wezens en dan niet alleen mentaal ;)

Liefs Anna

15. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    bedoelde natuurlijk ego bericht..
    zo zie je waar ik allemaal mee bezig ben in mijn hoofd hha

de pijn is een beetje weg getrokkwn... mischien toch met het fietsen dan te maken (al heb ik dat nooit vavn het fietsen) misschien tegenwind.. tja.. nou ik moest wel bijna janken...

ik heb vandaag mijn robijn ontvangen! even reinigen en opladen.
    morgen heb ik cursus van 9 - 16.00 psychopathologie. pfff.. kan ik zo lang concentreren? denk het niet!

ik wou nog op iemand reageren maar weet niet meer wie en wwat ... erg... begint nu al mijn dementie.. meestal kan ik dat wel onthouden

oh.. meisje... dat was het.. geen zorgen maken over de afscheiding.. je BM moet toch schoon.. en kan daaraan liggen als je rose/bruinverlies hebt.. mijn schoonzus had dat ook en die zit nu al op de 26 weken :D

16. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wooooooooow, ik was even vergeten hoe snel het ook weer ging in een bevallingstopic...
    Stelletje kletskousen! ;)
    Ik had beloofd terug te lezen, maar daar is niet veel van gekomen. Sorry!

@marloes80: zet mij ook maar in het lijstje van de juni 2009 mama's:
    nelly - 29 jaar - 2e kindje - geen mvm - TB - BV

@Meisje87: hopelijk is het inderdaad innestelingsbloed en kan je binnenkort positief testen!
    Over borstvoeding. Ik geef nog borstvoeding en ben goed een half jaar na de geboorte van mijn dochter voor het eerst ongesteld geworden. Da's erg vroeg, want het gemiddelde is 14 maanden, heb ik ooit ergens gelezen. Maar dat is ook weer afhankelijk van hoeveel voedingen je geeft, nachtvoedingen en nog wat... Hm... Mijn geheugen is ook niet meer wat het geweest is...

@pookie66: gefeliciteerd! Fijn dat je meer zekerheid hebt, voor zover dat mogelijk is.

@Sunshine09: wat vreemd dat je zo vroeg voor een echo doorgestuurd wordt.
    Geen idee hoe dat dat dan gaat. Bij ons verloskundigencentrum hebben ze een echo-apparaat staan, dus daar krijgen we geen verwijzing voor.

@Merel69: zo hee, flink wat grote plannen in het vooruitzicht.
    Dat lijkt me wel moeilijk om het met 12 weken pas te vertellen. Ik weet niet meer precies wanneer wij het verteld hadden aan onze ouders, maar de rest van de wereld mocht het na onze bruiloft weten, toen was ik ruim 9 weken zwanger.

@demi26: ik zou uitgaan van de langste cyclus. Enne, alvast gefeliciteerd hoor!

@nic1: ja, ik moet me ook met mijn neus op de feiten drukken. Ja, zwanger getest. Nee, geen menstruatie. Dus ZWANGER!

@MvM: doe ik niet aan mee. Ik vind het een supergoed inititatief, maar in praktijk gaat er bij mijn gewoon niks van terecht komen.

@vraatzucht: jaaaaah, ikke ook! Ook al heb ik net uitgebreid gegeten, na een uur MOET ik gewoon naar de snoepkast. Gelukkig is die niet echt gevuld, dus dan komt het fruit ook aan de beurt.

@zwangerschapstests: hm. Ik heb er eigenlijk nooit op gelet hoe gevoelig ze zijn. Bij de eerste zwangerschap had ik eigenmerk Kruidvat gebruikt en bij deze die van de Etos en Predictor. Predictor gaf een duidelijkere uitslag dan Etos.

@tweelingen: pfff. Ik moet er niet aan denken! Ik hoop dat er bij mij maar eentje in zit.

@kwaaltjes: valt eigenlijk nog wel mee. Vorige week wat krampen gehad en misselijkheid. Alhoewel, ik heb mijn emoties echt niet onder controle. Zit te janken om niks of ben ineens megasjaggie. Ja, en moe, moe, moe...

17. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    oh ja.. demi.. als je weet wanneer je ei is geweest en je weet hoelang je DPO is dan kan je dat uitrekenen

18. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hebben jullie signaaltjes gehad dat jullie zwanger waren voordat jullie getest hadden?
    Mijn nichtje zei twee weken geleden op een gegeven moment zomaar uit het niets dat ik zwanger was. Omdat ik zo moe was... Ehm... Tja, een 9,5 maanden oude baby die een paar spooknachten heeft gehad, zorgt voor een vermoeide mama hoor! Maar ik wilde haar op dat moment maar wat graag geloven.
    En een van onze poezen... Dat beest is echt een bangeschijterd, maar mooi dat ze een paar weken geleden uit zichzelf bij mij op de bank kwam liggen en maar om aandacht vroeg. En net als de vorige keer, had ze het goed aangevoeld. Een zwanger baasje!

En die chinese kalender? Geloven jullie daarin?
    Als die klopt, zouden wij een jongetje krijgen. Dat zou wel mooi zijn, een koningskoppel... Maar een meid is net zo welkom!
    Wij willen het geslacht niet weten. Je bent tenslotte niet voor niets "in verwachting". Dan is de verrassing er af.

Ik heb nog geen idee wanneer wij onze zwangerschap aan ouders/broer/zus vertellen. Vind het ook een beetje moeilijk, want schoonzus is pas begonnen te klussen en nu zijn wij al in verwachting van een tweede!
    Ik moet trouwens goed mijn best doen om mijn mond te houden. Toen vanochtend een bevriend stel vertelde dat ze 12 weken zwanger waren, flapte ik het er in mijn enthousiasme ook bijna uit.

Oja, ik ga nu weer voor een thuisbevalling. Nu weet ik hoe een bevalling gaat, dus gebeurt het gewoon thuis. En ik ga echt niet meer op het laatste moment met loeiende sirenes naar het ziekenhuis om daar via de natuurlijke weg binnen een kwartier te bevallen. Nee, gewoon thuis! PUNT UIT! Hihi...

Zo, dat was even van de hak op de tak en nu ga ik mijn nestje opzoeken.

19. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    Leusden
    morgen zwangere mutsen.
    vanacht mijn eerste ik ben zwanger droom. wat was ik emotioneel in mijn droom. jankte over alles hahaha

mijn spierpijn is weg. gelukkig. denk dat het dan door het fietsen kwam. wel raar aangezien ik nooit last hebt van het fietsen.

slecht geslapen...
    allemaal een fijne dag.. denk aan mij...hele dag cursus..

20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Dames, test van vanochtend was weer positief. Begin het steeds meer te geloven, maar aan de andere kant word ik nu toch wel bang dat t misgaat voor zondag. (ik zou vrijdag of zaterdag ongesteld moeten worden...)

Deel Deze Pagina