ja ik weet het heel zeker lees maar: Heeft de Majesteit toch nog iets positiefs voor ons uit haar prachtige Prinsjesdaghoedje getoverd. Het ouderschapsverlof wordt in 2009 niet alleen uitgebreid van 13 naar 26 weken. Nee .. alle werkende ouders kunnen vanaf volgend jaar ook nog eens aanspraak maken op de nieuwe ouderschapsverlofkorting.
ehm debsje zijn dat die 16 weken die je normaal krijgt of wat is dat precies? Die 4 of 6 weken voorbevalling en de 10 of 12 weken na bevalling en is dat nu naar totaal 26 weken gegaan? Of is dit iets anders? xxx joyce
wat ik begreep is dat we normaal 13 weken hadden 6 a 4 voor de bevalling en de rest erna...nu zijn het er dus geen 13 in totaal maar 26....enof dat de 6 tot 4 ervoor veranderd of langer erna daar ben ik nog niet helemaal achter....maar dacht ga eerst dit maar eens neer zetten hier dit is al heugelijk nieuws op zich ...ga nu ff kijken of ik er nog wat meer over vinden kan
hey debsje dat zou supoer zijn maareh ouderschapsverlof is toch wat anders dan zwanerschapsverlof? haha dan kunnen we nu albijna gaan stoppen joehoeee
dat is ook 16 weken lautje 4 of 6 weken ervoor en 10 of 12 weken erna. maximaal 18 weken krijg je al je 6 weken van te voren hebt en baby wordt 2 weken later geboren krijg je er toch nog 12 na bevallling. Dit was het eerst. xxx joyce
volgens mij is ouderschaps verlof het verlof dat je kunt opnemen verdeeld over de eerste 3 jaar ofzo, en dat is dan ook onbetaald, volgens mij is t nie t t zwangerschapsverlof
Ouderschapsverlof is verlof dat u kunt opnemen als u zorgt voor kinderen jonger dan acht jaar. U hebt per kind één keer recht op ouderschapsverlof.
hahaha je maakt me al heeel blij dacht al bijna ga me werk maar bellen dak volgende week voor t laatst kom hahaha.maaruh die 3 weken voor mannen dat zou ook wel lekker zijn...
Echobureau Zeeland in Vlissingen. Maar volgens mij ben ik de enige Zeeuw hier haha. Ben vergeten te vragen hoe groot de kleine was afgelopen maandag, maar zal zo rond de 3,5 cm zijn.
ja ik had het inmiddels ook gevonden, dat is eigenlijk ontbetaald verlof, dat is heel wat anders als zwangerschapsverlof hihi, was dat maar langr geworden. xxx Joyce
aan onbetaald verlof heb ik niets....kan ik net zo goed een dag minder gaan werken.... maar ach wie weet in de toekomst! (die 16 weken lijken me ook al heerllijk!)
Veel steun voor twee weken vaderverlof Van alle kanten komt er steun voor het GroenLinks-voorstel om het vaderverlof te verlengen van twee dagen naar twee weken. Uit opinie-onderzoek blijkt dat 85% van alle vaders daar blij mee zou zijn. FNV haalde met de actie superpapa tienduizenden handtekeningen op voor uitbreiding van het vaderverlof. Verschillende werkgevers, waaronder PriceWaterhouseCoopers en de gemeente Nijmegen, brengen het al in de praktijk. En vorige week nog schaarde minister Rouvoet zich in het kamp van de voorstanders: hij juicht een langer vaderverlof toe en vindt dat het tien dagen moet gaan duren. Het kabinet neemt echter geen concrete stappen om een langer verlof wettelijk te regelen. Tweede Kamer behandelt initiatiefwet De indieners maken zich er hard voor dat de Tweede Kamer de wet nog voor de zomer behandelt. Nadat de Tweede Kamer heeft ingestemd, zullen Femke Halsema en Ineke van Gent het wetsvoorstel in de Eerste Kamer verdedigen. De wet kan dan in 2009 in werking treden. ben benieuwd....ga er nu vandoor doeiiii
Er zijn wel plannen voor het uitbreiden van het zwangerschapsverlof maar ze zijn er nog niet door! Dat heb ik gevonden. De vakbonden willen het verlengen en de Europese Commissie wil het ook. Het zit er dus waarschijnlijk wel aan te komen. Nu maar hopen!
Ik hoorde van de week wel iemand over 18 weken zwangerschapsverlof per 1 jan. 2009 ipv 16 weken. Kijken of ik daar iets over kan vinden. Haha dan begin ik pas in oktober weer ofzo, lekker!
begreep wel dat je een vergoeding van 650,- per maand gaat krijgen bij die ouderschapsverlof ofzo De belastingkorting biedt financiële ondersteuning voor werknemers die ouderschapsverlof opnemen. Dit jaar ontvangen ongeveer 24.000 werknemers een ouderschapsverlofkorting via de belastingdienst. Dit neemt naar schatting toe tot 48.000 volgend jaar. Bij voltijdsverlof gaat het om een uitkering van ongeveer 650 euro per maand