ik heb namelijk met 7 weken ook een hele grote bloeding gehad en dacht echt dat ik me ukkie kwijt was.. was er al helemaal op voorbereid en we kregen toen een echo en daar was een mooi frummeltje met een mooi kloppend hartje te zien! ondanks mijn bloed en een soort gevoel alsof ik ongestelt moest worden en wat bleek nou ik heb een zakje naast het vrachtzakje waar allemaal bloed in zit en dat lekt zo nu en dan. dus nu in de ziektewet en extra controle dus probeer niet van het ergste uit te gaan want je ziet dat het niet altijd iets hoeft te betekenen
Dank je wel Gabester voor je berichtje... Het geeft mij weer een beetje hoop... Vrijdag schrok ik al zo van het beetje bloed, Gisteravond toen er ook stolseltjes in zaten werd ik echt bang dat het foutje boel was... Nu maar duimen op een goede afloop...
@dootje: leuk he die buikbanden, maar als je hem met de kerst wil dragen, heb je dan al wel een buikje? ik dacht dat dat echt pas rond de 16-18 weken kwam maar ik kan er naast zitten! @alien en DesireeK: bah wat moet dat stressvol voor jullie zijn, ik duim dat er niks aan de hand is.. @debsje: leuk dat je nog een echo krijgt! ik hoop daar ook op, heb er volgende week weer een maar hoop ook rond de 12 weken nog een te krijgen! @marb: gelukkig een lotgenoot, ik ben echt panisch voor naalden, daarom zou ik ook nooit een ruggenprik willen zit er heel erg tegenop om bloed te prikken en eigenlijk ook omdat ze gaan testen op hiv. vind het toch eng, stel je voor! over mezelf: kraamzorg nog niet aangevraagd. heb al in de winkel wat positiekleding gepast en ook al is mijn buik nog niet dik, je lijkt meteen zwanger in die dingen! en ze zitten echt goddelijk! bij de h & m hadden ze leuke positieworkers voor 15 euro! maar helaas niet in mijn maat... verder regelmatig misselijk, maar niet zo erg dat ik moet overgeven en ontzettende rugpijn! een paar dagen geleden had ik een ongigevoel maar dat is nu weer weg. gister zat ik op de bank werd ik ineens emotioneel omdat ik besefte dat er zo'n minimensje in me groeit! ik vind het zo bizar en mooi eigenlijk, het heeft nu al armpjes en beentjes, echt superwonderlijk allemaal..
Heb van de dokter tabletten gekregen, nu maar hopen dat ze werken. Hij adviseerde ook salmiak, dat helpt ook wel is, dus heb ik een zak salmiak ballen gehaald. Ben benieuwd. @ Madelon84:Ik zie dat we gelijk lopen Wonderlijk is het allemaal he. Ik heb van het weekend die dvd bekeken van MvM. Als je dan ziet hoe het allemaal gaat, het is niet te bevatten, het is echt een wonder.
Zo ik moest weer even 6 paginas bijlezen haha. @ alien & desireek: heel veel sterkte . Ik hoop dat alles goed is voor jullie !duimduimduim ... Weet iemand of je die Angelsound ook bij de prenatal of babydump in Utrecht kan kopen?
@NRG GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG! @alien bah meid ik hoop echt dat het niks te betekenen heeft. Maar meis ik heb ook wel verhalen gezien van mensen op de 14e week die bloed verloren en dat er dus gewoon niets aan de hand is met de beeb. dus blijf positief! @mac wt vervelend dat jij ook zo'n last hebt van verstoppingen. @mamavanBrittje ziek al sinds de positest das niet zo fijn voor je meid. hopelijk trekt het snel weer bij en dat je gewoon de ouwe bent. @debsje wwheee.... weer een mooie echo.. goed zo ! toppie heheh.. @DEsiree succes straks bij de echo. ik duim dat het allemaal nog goed zit. net zoals ik tegen alien uitlegde het kan gewoon niks zijn. @rianne sorry ik weet niet war je zoiets koop hier... nou ik en mijn zwangere kop. dacht dat ik vandaag moest werken. heb zelfs een afspraak gemaakt met iemand voor vandaag op mijn werk.. kijk ik in mijn agenda, staat er niks voor vandaag maar morgen.. WAT? pff. nu heb ik mijn werk moeten bellen om de afspraak tot morgen te plaatsen.. ik zou morgen ook gaan zwemmen maar dat ga ik dus vandaag doen.. wel leuk en verrassend dan om vrij te zijn. haha ik heb nog geen buikgroei dames, maar ik merk wel dat op mijn buik gaan liggen zorgt voor last.. op de een of ander manier voel ik dat er íets' in de weg zit (van binnen) haha..
@tamtam, inderdaad grappig dat we gelijk lopen! jij hebt nog geen echo gehad he? hebben jullie ook dat het voornemen om gezond te eten als je zwanger bent niet helemaal waargemaakt wordt? ten eerste heb ik weinig zin in gezond avondeten (lees groenten aardappels vlees) maar meer in pizza en friet. heel veel drop en ook chips vind ik heerlijk.. fruit gaat wel, maar ik moet mezelf wel dwingen om 2 stuks per dag te eten, vind het echt moeilijk..
Mja, ik moest laatst vaccinaties halen omdat we in december naar Bali gaan en toen ging ik bijna van m'n stokje... Bloed afnemen is nog erger... Testen op hiv vind ik niet zo eng, dat is een jaar geleden nog gebeurd. Bovendien is mijn vriend bloeddonor (hij is niet bang, haha!) dus hij wordt elke 2/3 maanden getest. t Kan natuurlijk zo zijn dat ik het wel heb, en hij niet, maar die kans is wel erg klein.
ik heb nooit op hiv laten testen en mijn vriend ook niet. vroeger weleens onveilig gedaan met een vriendje maar heb me daar eigenlijk nooit druk om gemaakt, nu die test moet krijg ik ineens de kriebels. stom he. inentingen zijn ook zo verschrikkelijk. getver je voelt je hele arm koud en stijf worden.. mijn bloeddruk is trouwens 120 60, ze zei dat het prima is. maar ik heb dan ook geen idee wat normaal is. oh yes dus ik mag toegeven aan mijn dropverslaving?
Helemaal niet stom, hoor... Kan me goed voorstellen dat je dat eng vindt. Vond de eerste test ook eng... Die gast zei: 'je hiv-test is negatief'. En natuurlijk weet ik wel dat dat goed nieuws betekent, maar toch voelt het even alsof je hart in je schoenen zakt... 120/60 is idd prima, maar je moet wel uitkijken met drop. Een paar dropjes per dag is oke, maar zeker niet teveel. Als je eenmaal een hoge bloeddruk hebt is t heel lastig om die naar beneden te krijgen als je zwanger bent.
Goedemorgen iedereen, Vanochtend afspraak in ZK gehad voor 1e echo. En alles gaat goed we zijn nu ongeveer dacht ze 7 wk en 5 dgn Joepie!
Middag! Wat is het toch heerlijk om hier even bij te lezen. Zooooo herkenbaar al die verhalen Allereerst wil ik de meiden die in onzekerheid zitten veel succes wensen! Darmen: Ik heb al een dikke buik, alleen jammer dat dat komt omdat ik niet naar de wc kan op het moment Buikbanden: Geweldig! Positiekleding: Kom maar op met die tijdmachine, wil ook nieuwe kleren en een zwangere buik Gezond eten: Wat is dat? Heb ook meer zin in ongezonde dingen, (vooral veeeeeel snoepjes) dan in fruit en verse groentjes. Doe het wel, maar alleen omdat het moet voor de beebie. Pixie, lekker dagje vrij zonder dat je het wist Geniet er maar extra van. Ik ga even een broodje eten.
Pfff gezond eten.. Ga donderdag lekker Mac-en met vriendinnen en kijk er nu al naar uit. Als ik het eens niet red om 2 ons groente binnen te krijgen via mn avondeten knabbel ik lekker tussendoor op worteltjes of stukjes komkommer. Ik heb nog antwoord van de vk wbt doppler/ angelsound. De angelsound is ook gewoon een doppler! Voor alle apparaten geldt 1 a 2 keer per week. Het is niet bewezen schadelijk, maar ook niet bewezen onschadelijk, dus... Ze zei er wel bij dat je vanaf de 12 weken niet veel "fout" kan doen. Ik denk dat de kleine er dan een stuk beter tegen kan en je vooral voor die 12 weken rustig aan moet doen met het apparaatje. Succes meiden met bloedverlies, ik duim voor een gesprongen adertje! Maar ik kan me voorstellen dat je toch in de stress schiet. Het blijft spannend... Veel plezier bij VK en echo's vandaag meiden. Ik hoop vanavond alleen maar goed nieuws te horen. Ohja kraamzorg regel ik na de volgende echo (21/11). Moet je je zorgverzekering ook inlichten? Buikband heb ik nog niet, maar wil er zo 1 aanschaffen met tenminste houdbaar tot 31/05/2009. Vind m cool haha.
Hey hallo, Er is al weer veel gekletst vandaag! Ik zag dat er iemand jarig is. Een hele fijne verjaardag en laat je maar extra goed verwennen. Ik zag dat er ook nog wat onzekerheid is bij een paar meiden. Kop op, het komt heus wel goed. Bloed verlies heeft niet altijd iets te betekenen. Al kan ik me de ongerustheid goed voorstellen. Dikke knuffel voor jullie. Kraamzorg heb ik nog niet geregeld, dat regel ik pas na mijn eerste echo... Leuke site van die buibanden! Vorige zwangerschap heb ik er geen aan gehad....misschien deze keer wel. Ik zag ook een hele druke agenda voor vandaag! Spannend hoor. Ik ben donderdag aan de beurt voor een intake...hehe eindelijk! Jammer dat een intake niet zo spannend is, op het bloed prikken na.... groetjes berenbotje
@Alien en DesireeK Heel veel sterkte meiden! Het valt hopelijk allemaal mee, maar de onzekerheid alleen is al afschuwelijk!