Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Boven aan mijn lijstje staat Jady (Djadee uitgesproken) tweede naam vind ik Kaithlyn leuk. Vriend wil alleen tweede als eerste :D
    Jongen weet ik echt niet.....

Oh volgens de pendel krijgen wij toch een meisje :D
    Chinese schema zegt jongen, ben dus echt super benieuwd :D

2. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    Glunder glunder....

3. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere

hahah inderdaad. Ik vind het nog steeds zo spannend ook al hebben we 2 echos gehad.. toch zal ik blij zijn tot ik mijn 3e heb gehad en ik de eerste 12 weken voorbij ben.. denk steeds.. oei het kan nog mis gaan..

Stom he? ik ben namelijk na de echo elke kee r heel zelfverzekerd. maar als het dan weer een week later is.. ga ik toch weer twijfelen. hoop dat ik daar afkom na die eerste 12 weken, maar ben bang dat mijn onzekerheid mijn hele zwangerschap zal blijven duren.

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    He Basmalah,

Dat heb ik ook...heb nu 3 echo's gehad en steeds na de echo denk ik: Nu ga ik genieten en me niet meer gek maken...maar 1 week erna begint het weer haha.
    En vooral nu er weer een echo staat aan te komen begin ik weer zenuwachtig te worden.
    Gelukkig heb ik de angelsound en dat stelt me weer een beetje gerust.
    Vraag me ook af of dat de hele zwangerschap gaat duren..of dat dat ook minder gaat worden.

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik kan eerlijk gezegd nog geen naam verzinnen nu. Wil eerst meer het idee hebben dat ik het kindje een beetje ken... :oops:

Denk dat we over een maand of 3/4 de namen pas gaan verzinnen.

6. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Wat namen betreft hebben wij een zeker probleem. Mijn man is oorspronkelijk Berber (Marokkaans) en ik ben oorspronkelijk Fries. Ons kind willen we dus een soort internationale naam geven met toch onze roots er in . Ik wil dan ook graag 2 namen. maar mijn man is dat niet gewend en twijfelt nog. Verder is het marokkaanse consulaat een beetje kieskeurig in wat voor namen wel of niet mogen worden ingeschreven. erg lastig allemaal.

7. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wow Marloes, gefeliciteerd hoor. Alleen balen dat je je nog zo misselijke voelt.

@Daan: welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.

vanochtend ff naar mijn kleine geluisterd met de Angelsound, nu hoor ik het hartje steeds duidelijker :) I'm So Happy! ;)

8. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    haha debke zijn we erg he?

Ik heb ook serieus over een angelsound na zitten denken, maar ik ben eigenlijk bang dat mijn onzekerheid daardoor alleen maar erger wordt als ik het een keer niet kan vinden. dilemma dilemma. Ik heb over 2 weken mn 3e echo en dat vind ik wel prettig ben dan namelijk 12 weken en een paar dagen. als het dan goed is.. is de kans natuurlijk tig keer kleiner dat het mis is.

9. MamaVanBrittje

MamaVanBrittje Niet meer actief

Spannend Nathalie!

Ik vind Youri en Emily op zich wel leuke namen, maar ik vind het belangrijkste dat de namen bij jullie passen en natuurlijk ook bij het kindje.

Wij hebben de namen ook al klaar, tenminste de meisjesnaam wel, maar de jongensnaam daar twijfelen we nog over. En mijn eigen ervaring is, als je bent bevallen en je kijkt voor het eerst naar je kindje, dan zie je meteen welke naam bij je kindje past. Toen ik Britt voor het eerst bekeek zag ik meteen dat ze de goede naam had gekregen. Er is geen naam op de wereld die beter bij haar zou passen! En daarom hebben we behalve onze favoriete namen nog een paar "reservenamen" zodat als ons kindje geboren is we echt de naam kunnen kiezen die bij hem/haar past.

Ik heb dat wel eens, bijvoorbeeld bij Britt op school, dan zie ik een kind waarvan ik denk: die naam past echt totaal niet bij jou! Jij bent meer een.. Jantje bijvoorbeeld :D
    Nou dat willen wij dus voorkomen :)

Finn was mijn eerste keus als Britt een jongetje zou zijn ;)
    Nu gaan we voor andere namen :)

10. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Lastig is dat he. Wij zaten ook met hetzelfde probleem. Want ik ben van Bosnische komaf en mijn partner is Nederlands. Maar we nemen ook sowieso 2 namen. Maken er een mengelmoesje van :)

11. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    gefeliciteerd marloes! bijna het eerste gedeelte voorbij..
    het blijft spannend he

namen.. wow ben daar echt nog niet mee bezig... eerst maar eens zwanger voelen hahha

12. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ja das moeilijk....had ook getwijfelt met de angelsound...maar schoonzus kwam ermee aan zetten dus bij 9 weken dacht ik och ik probeer het eens.
    Vond het hartje meteen, en nu ook hoef het er maar op te zetten...en dan is ie er al hihi.
    Maar kan me voorstellen als je het niet meteen vind je helemaal in de stress zou raken.

Je hebt wel al echo's gehad...en ze zeggen als het hartje klopt de kans dat het mis gaat alweer een stuk kleiner is...daar probeer ik me dan ook aan vast te houden!
    Ik heb komende di de 4de echo en week erna nog een, ik hoop dat ik daarna toch echt kan gaan genieten!

We zijn een stel mutsen!

13. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Mijn moeder is half december jarig en nu zat ik te denken dat het misschien leuk is om haar als verjaardagscadeau een keer mee te nemen naar een 3d echo. Dit wordt namelijk haar eerste kleinkind en vind het echt super! Ze noemt zichzelf nu al steeds beppe (oma) als ze met mij praat haha. ben dan ongeveer 16 weken.

Wat vinden jullie?

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    toen ik na mijn miskraam zwanger werd, heb ik dat gevoel gehad tot dat ik de baby kon voelen... pas toen kon ik echt 100% genieten

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ja jij vindt het nu een parasiet.... zo kun je hem niet aan gaan geven in juni hoor... :)

16. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ja is toch super leuk, mijn moeder neem ik al mee over 2 weken bij de 12 weken echo.
    Het is ook haar eerste kleinkind en ze vind het zo geweldig!
    En dan mag ze ook mee samen met mijn schoonmoeder naar de 20 weken echo.
    Mij maakt dat niet uit...als ik ze daar zo een groot plezier mee doe!

17. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    ja precies! Mijn vorige baas was getrouwd met een egyptische vrouw en had 3 kinderen. Alle 3 kinderen hadden als eerste naam een intenationale naam, dan een egyptische en dan een nederlandse (of andersom) dus 3 namen. vond ik ook erg leuk

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    kennis van mij heeft zich tot de Islam bekeerd en vrouw niet... kun dochtertje heeft Luna Aicha... beetje van alle 2

19. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Dat is idd wel een leuk cadeau hoor. En met 16 weken zie je op een 3d wel veel hoor. Als je op mijn 3d echo (zie album 9w4d) goed zichtbaar is dan heb je ook een mooi beeld bij 16 weken. het is heel leuk, ik zou het zeker doen :)

20. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    [quote="debke83"

Je hebt wel al echo's gehad...en ze zeggen als het hartje klopt de kans dat het mis gaat alweer een stuk kleiner is...daar probeer ik me dan ook aan vast te houden!
    Ik heb komende di de 4de echo en week erna nog een, ik hoop dat ik daarna toch echt kan gaan genieten!

We zijn een stel mutsen![/quote]

je hebt gelijk. mijn vk zei ook: je bent nog nooit zover geweest. bekijk dat van de positieve kant en dat maakt ook de kans dat er nu nog iets mis gaat een stuk kleiner.

toch ga ik dan weer twijfelen ook als ik noname nu zie..

Deel Deze Pagina