Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McGyver

McGyver Niet meer actief

wij zitten dus ook aan de nieuwe mutsy slider te denken, die is dit jaar uitgekomen.
    weer iets vernieuwd zeg maar.

maar we twijfelen nog tussen bugaboo cameleon en de mutsy slider.

nog maar ff bij verschillende winkels laten voorlichten en uitproberen

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    jent, ik zit bij VGZ en heb het Kind en Gezin aanvullende pakket

3. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Ik heb dezelfde als marloes, collectief via de universiteit. Is wel fijn, want je krijgt echt superveel vergoed (ook poliklinisch bevallen bijvoorbeeld en 80 per uur voor een lactatiedeskundige, 10 uur extra kraamzorg, etc.)

O ja, zit ook nog een luierservice bij. Dan rekenen ze uit hoe veel luiers je nodig hebt en die komen ze dan gratis brengen. Als je in Nederland op vakantie gaat dan kun je ze op je vakantieadres laten bezorgen. En, das wel grappig, als je kindje een maatje groter nodig heeft dan gaat dat automatisch a.d.h.v. de groeicurve. O ja, de kwaliteit is die van een A-merk, maar je betaald hetzelfde als voor een B-merk. Voordeel van groot inkopen! Leuk he!

Wandelwagen krijg ik van mijn tante. Mijn nichtjes zijn net uit de luiers en die wagen is nog super. Ik weet alleen niet wat voor een merk het is. Het is wel een driewieler met alles erop en eraan. Ik weet alleen nog van het oppassen dat ie heel fijn liep,haha. Ik vind het wel jammer dat ie zwart is, hou zelf wel van een kleurtje. Ach ja, een gezellig fleecedekentje erin met een leuk knuffeltje eraan, mooie luiertas en dan maken wij ook wel de blits :)

Fijne avond!

Knuffel dootje

4. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Oke ik heb namelijk ook vgz en weet eigenlijk niet of ik dat moet houden of extra moet verzekeren of wat dan ook. Ik heb nu vgz uitgebreide aanvullende verzekering basis tand. Dit wordt ons eerste kind, maar is het dan beter om over te stappen naar gezin en zekerpakket bijvoorbeeld?

xx joyce

5. demi26

demi26 Niet meer actief

fijn om te lezen dat de echo's van vandaag weer goed waren, heerlijk!

6. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    @Jent, je kan het beste de polisvoorwaarden even online bekijken en dan vergelijken. Kijk dan met name wat voor jou belangrijk is!
    Zoals nu is kraamzorg, eventueel ziekenhuisbevalling en tandenpakket belangrijk (een kind kost een tand ;) ). Je hoeft dus niet alle polisvoorwaarden door te nemen, maar alleen wat voor jou van belang is.

@all, ik twijfel ontzettend tussen een Quinny buzz 4 (wielen) 2009 of een Maxi Cosi Mura 4 (wielen) 2009.
    Iemand tips of advies over welke ik het beste kan kiezen?
    Zal er veel mee wandelen met de hond, misschien een keertje naar het bos en natuurlijk veel in de stad om lekker te shoppen :) .

Nu ga ik echt me ventje mee sleuren, want wil ondertussen wel eens lekker naar bed en kan in mijn eentje niet goed slapen.

Liefs Anna

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik denk dat ik vandeweek maar even ga bellen naar Trias...ik snap er echt nix van op die site...wat ik nou wel en niet moet betalen enzo...en wat en niet vergoedt wordt...

wil ik nog even duidelijkheid over!

8. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Ik zou hem overzetten naar Gezin en Zeker! Kost misschien ietsjes meer, maar daar kun je de komende jaren echt veel profijt van hebben! Ook met fysiotherapie enzo, stel dat je last krijgt van je bekken of ander geneuzel....is dat toch weer mooi gedekt! Het tandenpakket is ook goed bij gezin en zeker, zelfs orthodontie voor je pubertjes zit erin! Ik vind hem wel fijn! Succes!

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    zoiets hebben ze dus volgens mi jniet bij trias...ik geloof niet dat je iets los kan kiezen...je kan alleen een stap omhoog...maar dan zitten er weer allemaal dingen bij die ik niet wil en dan betaal veel meer voor iets wat ik niet eens wil...

10. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    guusje en debke succes vandaag met de echo. Oke dan ga ik de vgz eens helemaal uitpluizen hihi. Boh dootje en sarah wat waren jullie nog laat wakker zeg.
    Iedereen een mooie dag vandaag.

xxx Joyce

11. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    he meiden, weer heel wat afgekletst. Hoorde wat nare verhalen van de belastingdienst, hier ook hoor een aanslag gehad voor de zorgtoeslag van 2007. Hoe dit kan weet ik ze even niet dus dat wordt weer uitzoeken.

Meiden met een goede echo van harte gefeliciteerd! En de meiden die vandaag gaan heel veel succes en terugkomen met goede berichten he.

Fijne dag allemaal!

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    dootje: zelfs 20 uur extra kraamzorg he! en kunnen ze dit niet garanderen, dan krijg je per niet ontvangen uur 20 euro terug

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Merlin en Christie: gefeliciteerd met jullie 12 weken!

14. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    goedemorgen allen,

Sinds 05:00 uur wakker en ohhh zooo misselijk. Net meteen alles ondergekotst :( Hoop echt dat het snel voorbij is. Daarnaast nog steeds last van mijn bekken, pfff af en toe voel ik me echt een invalide..

Dames met de echo's vandaag: heel veel succes. En terugkomen met goede berichten he :)

15. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    goedemorgen!

Smiley, wat vervelend zeg!
    Ik had gisteren mijn eerste dag dat ik niet misselijk was. Hoop dat het vandaag ook zo gaat.

Meiden die vandaag echo hebben heel veel succes!

Ik heb vanavond mijn eerste afspraak met de VK :D

16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    hier vanochtend ook misselijk, maar hoefde gelukkig net niet over te geven...

17. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Jij boft zeg, nou bij mij is het gewoon dagelijkse misselijkheid en soms wel tot 4x toe overgeven. En dan zo vaak kokhalzen dat ik er buikpijn van krijg.

Succes vanavond bij de vk, Krijg je ook meteen de echo?

18. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Als ik het zo hoor heb ik inderdaad wel geluk.
    Ik heb dit weekend vitaminetabletten (dagravit mama en baby met foliumzuur) gekocht en sinds ik die slik is de misselijkheid bij mij echt een stuk minder.

19. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    ik :) :)

20. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hm. Ik heb vanochtend voor het eerst overgegeven deze zwangerschap (vorige zwangerschap, miskraam, was idd minstens elke ochtend maar vaak nog vaker). Ik dacht dat misselijkheid minder zou worden na een week of 10/12... :(

Deel Deze Pagina