Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simoon312

simoon312 Actief lid

5 okt 2008
    262
    0
    0
    anoniempjuh, wat erg voor jullie en kan me voorstellen dat je de volgende keer niet meer snel in een goede echo geloofd. Dit had ook niemand zien aankomen.
    Heel veel sterkte..

Liefs Simone

2. simoon312

simoon312 Actief lid

5 okt 2008
    262
    0
    0
    Ik mag woensdag weer voor een echo, maar wordt ook wel weer onzeker van alle verhalen. Vooral omdat het lichamelijk al niet zo goed met me gaat.

Wat een lieve echo,met dat handje (weet ff niet meer van wie) "schaam"

Liefs Simoon

3. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Oooo Anoniempje wat erg meis.....ik weet hoe je je voelt. Bij de derde zag ik een kloppend hartje op de echo en 2 uur later had ik het vruchtje in mijn handen.

Ik vind het echt heel erg verdrietig voor je en weet niet wat ik moet zeggen om je een beetje op te beuren. Het zal niet makkelijk zijn en ik snap heel goed dat je onzeker een volgende zwangerschap in zal gaan. Hopenlijk krijg je maandag meer duidelijkheid in de te nemen stappen. Mocht het toch uit zichzelf komen, blijf rustig meis, probeer te ontspannen met een warme kruik en neem paracetamolletjes als het zeer doet. Het klinkt misschien raar, maar probeer het op te vangen en even schoon te spoelen onder de kraan. Bij ons heeft dit erg goed geholpen voor de verwerking, we hebben ons vlindertje twee dagen in een kristallen glas met water gehad, zodat we er elk moment even naar konden kijken. Op een gegeven moment is het dan goed...

Ik wens jou en je man/vriend alle sterkte toe om dit verlies te verwerken en heel veel geluk voor de toekomst en een volgende zwangerschap.

Ik ben niet gelovig ofzo, maar ik brand nu toch een kaarsje voor je!

Dikke knuffel en veel liefs dootje

4. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Lieve anoniempjuh

Veel sterkte meis. Ik vind dit echt rot voor je. Dit had niet WEER moeten gebeuren.
    Ik weet niet wat ik moet zeggen, behalwe dat ik aan je denk.

Liefs & dikke knuffel
    Pixie

5. zeana

zeana Actief lid

27 jul 2008
    389
    0
    0
    Lieve anoniempjuh, ik zit gewoon vol ongeloof je verhaal te lezen en denk dan weer waarom moet dit nu nog mis gaan, het zag er allemaal zo mooi en goed uit op jouw echo......
    Heb er echt geen woorden voor, dus vanuit hier hele dikke knuffels.

Liefs Jacqueline

6. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    hey girls

weer bedankt voor de reactie doet me echt goed
    dootje heb je een pb gestuurd..
    pffff voel me zo kloote nog, vanacht veel wakker, en dan meteen bang of het nog niet vanzelf gaat komen....
    maar voel me ook echt zo leeg al, kan t gewoon niet geloven, gisterochtend lagen we samen op bed te fantaseren over komende week dat we het aan iedereen gingen vertellen....
    me vriend zou gister na de echo met ze zusje als verassing het eerste babypakje kopen....en ineens is het allemaal in 1 klap over..
    ik weet nu al dat dit gewoon veel moelijker gaat worden als de eerste keer, toen was t op de eerste echo al 8dagen achter dus heb nooit een echte goeie echo gehad, en nu 4!was echt eindelijk op t punt dat ik dacht yeahhh deze keer gaat het wel goed...
    maar ik zal nu ophouden met erover schrijven, want jullie zijn allemaal lekker zwanger en daar moeten jullie lekker over kletsen en niet over zulke vervelende dingen.....

wens jullie allemaal een heeel goeie zwangerschap..

dikke knufff

7. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik weet nog dat ik mijn vk na mijn eerste goede echo vroeg hoe groot de kans was dat het nog mis zou gaan.
    toen zei ze dat als er een goede hartactiviteit is en het kindje groeit volgens schema, die kans zeer klein is.
    rond de 10-11de week moet de placenta het overnemen en stopt het gele lichaampje met het afgeven van hormonen en verschrompelt.
    ze zei bij een enkeling verdwijnt het gele lichaampje eerder en krijg je daardoor een miskraam, heeft ze jou daar niks over verteld anoniempjuh?
    misschien is dit het bij jou niet geweest maar het lijkt logischer dan dat het 'zomaar' gestopt is met kloppen/groeien.

even over dit verhaaltje tegen de anderen: hier niet bang door worden hoor, want mijn vk zei dat dit zeer zelden voorkomt, bijna altijd gaat het gewoon goed!

ik hoop echt dat er nou niks meer misgaat..

8. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    nee heeft ze niks over gezegd, maar weet wel dat op mijn vorige echo het gele lichaam nog steeds te zien was, toen zei ze dat zal nu binnenkort echt verdwijnen....maar een wek terug was het er nog...nou misschien dat de placenta t niet goed heeft overgenomen....weet het ook niet, en zal t waarschijnlijk ook nooit weten helaas.....

nou ga maar s wat eten

9. Vinnies

Vinnies Bekend lid

20 okt 2008
    674
    1
    18
    Zoetermeer
    Anoniepjuh wat erg voor jullie. Heel veel sterkte!
    Zo oneerlijk. Weet niet wat ik moet zeggen. Dikke knuffel.

10. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    goedemorgen meiden

Wat kost een dagje winkelen toch veel energie!
    Gisteren helemaal kapot thuisgekomen, maar wel met wat leuke dingen! :D
    Gisteravond door de vermoeidheid bijna van de trap gevallen :(
    Ik wilde naar beneden gaan en sta niet goed op de tree.
    Ik dacht nog bij mezelf: dit gaat niet goed..., maar gelukkig kon ik met beide handen de trapleuningen pakken. Kwam slecht twee treden lager op mijn billen terecht en had nog steeds de leuning vast.
    De schrik zat er natuurlijk behoorlijk in en even flink :cry: :cry:
    Daarna maar op tijd naar bed gegaan en weer een nacht wat beter geslapen.

Vanmiddag maar relaxed op de bank met een boek, want het wordt een hectische week op school door 5 dec.

liefs Annemiek

11. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36

ooooh jeetje, anoniempjuh! ik schrik me dood.... ooh ik heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte meid!

12. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    Anoniempjuh, wat is dat schrikken zeg :confused:
    Dit was wel het laatste wat ik had verwacht...met zulke mooie echo's etc.
    De tranen sprongen in mijn ogen bij het lezen van je bericht.
    Ik wil jou en je mannetje heel veel sterkte toe wensen...en verder weet ik even niet meer wat ik moet zeggen... :(

dikke knuffel!

xx Anna

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Gaaf! Voor jou nu toch ook de 2e he. We hebben toen nog wel eens gepb't.. Leuk!

Gefeliciteerd

14. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    anoniepmjuh.. wat ontzettend triest nieuws! Ik had echt zo gehoopt dat er geen slecht nieuws meer zou komen! en vooral bij jou had ik het niet meer verwacht! Het is soms zo oneerlijk verdeeld op de wereld! Heel veel sterkte voor jullie allebei!

Knuffel

15. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    @ bloemetje23 : welkom bij de club! en natuurlijk van harte gefeliciteerd!

@ Girafje dat is schrikken zeg!

16. MamaVanBrittje

MamaVanBrittje Niet meer actief

Hoi allemaal!

Ben ik ook weer eens... Begin me eindelijk iets minder misselijk te voelen gelukkig :)
    Alleen nu begin ik flink last van mijn rug, heupen en bekken te krijgen.. Hoop niet dat het BI gaat worden!

En heb de hele week al met de Angelsound geprobeerd het hartje te vinden, en vanmorgen was het gelukt! :D :D :D
    Heel mooi krachtig en sterk klonk het, mijn kleintje leeft echt nog 8)

En daarmee kom ik maar meteen op het slechte nieuws hier.. :cry: :cry:
    Anoniempjuh, wat ontzettend... Kl*te! Heb er geen andere woorden voor. Zo oneerlijk! Ik wens jou en je vriend heeeeeel erg veel sterkte toe en hoop dat je de volgende keer een gezond kindje mag krijgen.

En aan alle anderen bij wie het is misgegaan (mmooii, rest ben ik even kwijt sorry :oops: ): Heeeeel veel sterkte toegewenst!

Oh, en Zeana: weet je nog dat je schreef dat ze nu mijn contract toch niet meer zouden verbreken? Nou dezelfde middag lag de brief in de bus, dat mijn contract niet wordt verlengd! Dus zit nu officieel zonder baan. Weet jij toevallig nog iets bij ons in de buurt, zittend werk? ;)

17. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Hi Mamavanbrittje,

ben je ontslagen omdat je zwanger bent?

Ik heb ook steeds zo'n last van mn rug heupen en bekken enzo, maar heb het gisteren aan mijn vk gevraagd en die zei dat het waarschijnlijk niets was maar dat het komt doordat ons lichaam zich onderin helemaal aan gaat passen.

18. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    voor je het weet is die week voorbij en zit je ook je kindje te bewonderen.

MIjn foto's moet ik nog inscannen maar heb geen scanner hier thuis. Zal proberen ze morgen op het werk in te scannen. Ik vind ze trouwens niet heel erg duidelijk jammer genoeg. Ze had zo'n haast.. grrrr.. hadden een andere echoscopiste als de eerste 2 keer. baalde echt enorm. vroeg of ze het hartje te zien was.. zei ze ja hoor ik heb het hartje gezien. Dus ik zei.. ik heb 'm niet gezien zou je 'm nog een keer willen laten zien? vervolgens.. heeeeel eventjes gezien en ging ze er niet meer naar zoeken! Echt irritant! Gelukkig later bij de vk nog wel naar het hartje geluisterd en daar klonk ie als een prachtig treintje. volgende echo ga ik weer vragen naar de andere echoscopiste anders wil ik niet haha

19. MamaVanBrittje

MamaVanBrittje Niet meer actief

Dat vermoeden heb ik wel ja, 1 collega wist dat ik zwanger was en die heeft het waarschijnlijk "doorverteld". Verder was er namelijk geen reden, ik deed mijn werk gewoon hartstikke goed.

Bij mij gaan de klachten waarschijnlijk wel richting BI, ben donderdag bij de VK geweest en die heeft me al doorverwezen naar de fysiotherapeut.. Dus hoop echt dat die er iets mee kan anders lig ik dadelijk echt plat.
    En het komt wel doordat ons lichaam zich gaat aanpassen, maar bij sommigen wordt het allemaal iets te soepel e.d., en dat is bij mij het geval. En tijdens mijn zwangerschap van mijn dochter heb ik mijn rug, bekken e.d. veel te zwaar belast en dat heeft zijn gevolgen gehad. Helaas. Ach ja, alles voor 1 goed doel: een gezond baby'tje! :D

20. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    Jeetje wat balen van je baan mamavanbritje, zwanger solliciteren zal ook niet de gemakkelijkste opgave zijn... Ik zit nog in mijn proeftijd dus bij mij bestaat tot 1/1 ook de mogelijkheid dat het gebeurd...

Deel Deze Pagina