Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Dank je voor de tip. Ik wil dus ook graag overgaan naar onze collectieve verzekering. Een nadeel is alleen dat zover ik kon zien tot nu toe mijn man zijn orthodontie niet vergoed wordt (hij heeft nog een beugel tot april hihi) door deze verzekering. Dus ben er nog niet over uit of we dan samen over gaan, dus een gezinsverzekering gaat dan misschien niet lukken. Op internet probeer ik wijs te worden maar dat lukt helaas niet helemaal (vage sites allemaal). Ik moet ze maar gewoon bellen vanmiddag. Wil het zolangzamerhand gewoon rond hebben.

2. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hier in de buurt mogen vrouwen niet meer thuisbevallen omdat alle gyn naar een ander ziekenhuis gaan. Het ziekenhuis gaat op den duur helemaal weg. Nu zit ik een ietsje dichter bij een ander ziekenhuis, dus ik hoop dat ik wel gewoon thuis mag bevallen..
    Het gaat erom dat je binnen een bepaalde tijd in het ziekenhuis kan zijn indien nodig. Moet er volgende week eens naar vragen bij de vk.
    Hier dus het tegenovergestelde probleem... Iedereen zou gewoon de keus moeten hebben vind ik, en dan ook gewoon alles vergoeden als je liever naar het ziekenhuis wilt.
    Ik heb weleens gelezen dat je rond de 300 moet betalen, misschien even naar googelen?

3. McGyver

McGyver Niet meer actief

ff een vraagje, hebben jullie af en toe ook zon last van jeuk,
    ik heb iedere dag wel ene keer dat mn rug enorm jeukt, verder niks te zien ofzo.

en als jullie niezen, hoesten, neus snuiten, houden jullie dan ook je buik vast omdat het anders soms te gevoelig is?

@ weet ff niet meer, ik moet idd veel werken,
    vandaag dag 7 en dan donderdag 1 dag en dus deze week di woe vrij za en zo ben ik vrij,
    dus dat is wel weer lekker, maar daarna wel weer aardig wat werken.
    ach hoort erbij he

4. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Jep mac....hier nog 1 want het doet soms echt beetje pijn als ik nies :(

Btw: zijn er hier nog meer meiden die soms zoooo'n pijn in hun borsten hebben?
    heb vandaag van mijn VK een middeltje gehad (bepanthen zalf) daarvoor ben benieuwd of het werkt ;)
    zou heel fijn zijn..

5. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Ik weet nog niet of ik naar de meeting kom, maar ik kom zelf uit zuid-limburg en dan is brabant wel het meest centraal. Ik heb net even gekeken wat een retour voor mij naar rotterdam zou kosten. Dat kost bijna 39,- dat vind ik wel erg veel geld. Ook al zit ik dan heen en terug wel ongeveer 4,30 uur in de trein. Dus krijg wel waar voor mijn geld, maar ik zou het toch fijner vinden als het wat dichterbij is en niet zoveel geld kost. Ik heb even op de ns gekeken en ik geloof dat als ik even snel een aantal plaatsnamen intik op de comp waar iedereen vandaan komt, Dan ligt Eindhoven het meest centraal en dan betaald ongeveer iedereen die wat van verder weg komt hetzelfde bedrag. Dat varieert dan van tussen de 22 en 28 euro.

Mooi debsje dat alles goed is ik hoop dat we nu alleen nog maar goede berichten blijven krijgen.

xxx Joyce

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hoi allemaal,

Heb iets van 10 pagina's moeten bijlezen en ben dus ook alweer allaaaaang vergeten wat er allemaal stond :oops:

Zal even reageren op de dingen die ik nog wel weet...

Meeting: ik ben helemaal voor! High tea lijkt me gezellig, lunchen of borrelen vind ik ook leuk. Ik hoor het wel hoor. Verder vind ik het niet erg om een stukje te reizen naar Brabant of Rotterdam ofzo, maar ik zou het wel fijn vinden als het dicht bij een station is. Ik kom waarschijnlijk met de trein namelijk en ik heb niet zo heel veel zin om nog met het ov vanalles te doen.

@ Marloes: wauw, mvm alweer afgelopen? Ik moet nog 2 weken. Maar goed, dat betekent dat ik al op 80% zit :) Geniet van het weer lekker normaal kunnen plassen ;)

@ Debsje: wat gaaf dat de echo weer goed was. Leuk hoor, zo'n actief kindje!

@ dib: hoe was de jouwe? Ook goed, hoop ik?!

@ Mac: ja, mijn buik doet ook zeer met niezen en hoesten. Volgens mij is dat bandenpijn... :(

Iemand had het over je niet zwanger voelen. Dat heb ik ook nog steeds. Volgens mij houd ik dat totdat ik het kindje (goed) kan voelen... Nou ja, dat duurt niet al te lang meer nu. Wel begint mijn buikje nu echt-echt te groeien :) Jeej.

Donderdag gaan we weer naar het hartje proberen te luisteren. We hebben dat een poosje niet gedurfd omdat we veel rare verhalen over de angelsound hoorden, maar na 12 weken kan het toch echt geen kwaad meer.

Over een week weer naar de vk en dan over 1,5 week echo. Ben zo benieuwd of ze misschien het geslacht al kunnen zien!

7. MamaVanBrittje

MamaVanBrittje Niet meer actief

Mac: bij mij schiet soms de kramp in mijn banden als ik moet niezen, hoesten, lachen of me te snel omdraai in bed. Auw! Weet precies wat je bedoelt. :D

Bij mij begint mijn buik te jeuken, is echt droog en groeit hard! Dus heb mezelf verwend met Zwitsal Mama crème 8)

Meris: lijkt me een eng idee eerlijk gezegd, ziekenhuis weg, gynaecologen weg, alles weg? :( Waar moet je dan in hemelsnaam heen? *rilt*
    Ben blij dat ik gewoon mijn VK op 2 minuutjes fietsen heb en het ziekenhuis op een kwartiertje afstand... 8)

Debsje: ik heb af en toe steken in mijn borsten maar voor de rest doen ze gelukkig geen pijn meer. Wel groeien ze nog heel langzaam door en zie ik steeds meer adertjes verschijnen.. :) Oh en fijn dat alles goed is :D

Jent: tja Zuid-Limburg is wat dat betreft ook echt een vervelend punt om te wonen, de rest van NL is ver weg ;) Ben het wel met je eens dat Brabant een goed punt is om af te spreken 8)

8. jent

jent Fanatiek lid

12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Ja dat ligt er maar net aan hoeveel meiden waar vandaan komen he. Als er nou heel veel uit limburg komen en maar 1 uit zuid holland bijvoorbeeld dan lag in dit geval zuid holland in een een uithoek dus dat maakt allemaal niet uit. Wel grappig hoe je dat zegt. Maar als ik meega dan komen er al 2 uit limburg ook want debke komt daar ook vandaan. Maargoed dit is weer stof om over na te denken hoe en waar we wat afspreken. Ik bedoel ik neem toch aan dat we met iedereen proberen een beetje rekening te houden?

trouwens zo'n kramje had ik gister ook aan de zijknat van mijn buik toen ik moest hoesten, maar dat zijn dus je banden oke weet ik dat ook weer.

xxx Joyce

9. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hoi meiden!

Allemaal een fijn weekend gehad?

Debsje, mooie echo! Leuk dat de beebie zo beweeglijk was. Gek idee dat dat in je buik zit he..

Hier alles goed.
    Buikje begint ook te groeien (even wennen, is het nou van alle snoepjes of van de beebie?) hahaha.

Moet vanalles doen, maar ben weer even hier blijven plakken.

Vanmiddag kerstboom kopen :D

10. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Hey meiden, hier ben ik ook weer eens, druk druk druk 8)

de meeting, ik ben helemaal voor! High tea lijkt me gezellig en Rotterdam is voor mij prima!

Hoe ist veder allemaal met jullie? Bijna allemaal over de 12 weken? :)

Namen, ahaaaahhh ik wordt er nu al gek van, alle namen die ik hoor, herhaal ik voor mezelf en ik denk ik ja of nee en ik heb nog niet veel jaaa's :(

Wat gaan jullie voor cursussen doen?

Liefs Inger

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik bedenk net iets:

Ik ben nu op 13 juni uitgerekend, bij mijn vorige zwangerschap (juli/augustus) was 13 juni de eerste dag van mijn laatste menstruatie (dus het begin van m'n zwangerschap).

Mooie cirkel zo. Ben precies een jaar 'zwanger'. :)

12. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik heb me opgegeven voor zwangerschapsyoga. Omdat ik me opgegeven heb bij kraamcentrum DAT kost het me maar 25 euro ipv 125 en kan ik gratis naar zwangerschapszwemmen. Ik las net dat DAT ook in Zuid-Holland, West- Brabant en Barendrecht zit, misschien wel een tip voor meiden die zich nog nergens opgegeven hebben.

13. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    @Inger, wordt ook gek van een naam bedenken...pfff...wat is dat moeilijk zeg. Vooral jongensnamen zijn moeilijk.

@Mac, herkenbaar bij het niezen en hoesten doen mijn banden ook pijn als ik niet voorzichtig doe.

@Marb, dat is inderdaad wel bijzonder ja. Hoop alleen dat er niemand echt ooit een volle 12 maanden achter elkaar zwanger is, want hoe groot is je kind dan :confused:
    Het zou mooi zijn als je dan ook precies op 13 juni bevalt!

Dames ik heb een vraagje aan degene die de Angelsound gebruiken. Wat voor gel of smeersel gebruiken jullie daarbij en waar kan je dat kopen?
    Wil zo namelijk ff naar de kijkshop, zodat ik vanmiddag al kan luisteren, maar heb geen idee in welke winkel ik dan die gel of ander smeersel kan halen.

xx Anna

14. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Hee dames,

Hier even snel berichtje van mij, alles gaat goed ben alweer 12 weken :) hele mijlpaal

kga er weer vandoor, dochtertje is doodziek keel oor en oogjes ontstoken en 40 koorts....

15. MamaVanBrittje

Ik heb op babycare.nl mijn angelsounds gekocht, en daar hebben ze ook speciale tubetjes gel die je erbij kunt gebruiken. Kosten geloof ik 2 euro per stuk ofzo? En anders schijnt babyolie ook goed te werken...

16. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Anna ik gebruik gewoon bodylotion

17. MamaVanBrittje

Beterschap!

18. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Beterschap Sanne!

Anne ik gebruik gewoon zwitsal babyolie...lekker veel smeren en het glijd als een zonnetje ;)

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    jaaa, weer een goede echo debsje! Super!

High Tea... mmmmmm wordt wat met zwangere vrouwen haha...
    Brabant, prima haha... Nee, wel handig voor mij, maar even kijken wat goed uitkomt...

zat toevallig net voor mijn klas naar iets leuks te zoeken en vond in Breda wel een reataurant, waar ze ook een High tea aanbieden... dichtbij het station, aan de haven...

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    en Sanne, bijna vergeten, maar super gefeliciteerd met je 12 weken! Wat heb je in onzekerheid gezeten die eerste weken, maar nu mag je dan toch wel gaan genieten he!

Deel Deze Pagina