Juni 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Dootje24, Sep 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Ik eet niet per definitie meer, ik eet nu juist wel gezonder. 'S morgens braaf twee broodjes, glaasje melk...heb sinds maandag al niet meer gesnoept...en das heel wat voor mij ;) Haha, zometeen toch maar gelijk het fototoestel even pakken kan ik het mooi bij houden.

2. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Wanneer gaan jullie het trouwens vertellen aan familie / bekenden? Daarvoor is het forum ook wel erg handig hoor, zo kun je er wel over praten en van alles en nog wat vragen zonder dat je gelijk je mond voorbij kletst bij anderen ;) Ik hoop dat ik mijn eerste echo voor mijn verjaardag krijg maar heb dr een hard hoofd in!

3. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    even reageren op aantal vragen:

ik heb nog geen 'andere' buik zo te zeggen..
    heb wel al een buik foto genomen zodat ik het verschil kan zien. het buik hoeft niet perse van het groeien te komen maar darmen die op zetten..

ik was gezonder aan het eten en ik heb nu even een paar dagen waar ik er niet echt over nadenk. probeer wel mijn fruit en groente goed in te nemen.. en veel water.. drink thee ipv koffie.. en gewoon mijn vaste maaltijden.. en tussendoortjes(fruit/soepje/crackertje)

We hebben het al aan familie verteld omdat we het belangrijk vinden dat ze weten dat ik wel zwanger bent (ook voor als het zou misgaan)

ik ben moe en koud dus duik met bed zo in.
    groetjes

4. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    trouwens echo word toch vergoed? of heb ik dat mis? dat zijn toch medische dingen?

5. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Volgens mij worden de standaard echo's inderdaad vergoed!

6. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    de 12 en 20 weken echo's worden vergoed.
    andere, niet medische echo's niet.

Nekplooimeting pas vanaf een bepaalde leeftijd.

bloedonderzoeken ivm de zwangerschap willen veel verzekeringen toch op rekening van de 'patient' doen, maar meteen bezwaar maken als je dit ziet... want zijn alleen kosten die verband hebben met je zwangerschap

7. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    uuhmm... niet zo fijn te weten... ik heb geen tandarts nog

8. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Mja, maar voor jou is t wel iets logischer ;)

Ik ben er belachelijk vroeg mee, maar goed... :)

9. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Echo's worden gewoon vergoed, behalve uiteraard de pretecho's. Ik heb de vorige zwangerschap bij iedree controle (en dat waren er super veel!) allemaal echo's gehad ivm hoge bloeddruk. Zo konden ze mooi bijhouden hoe goed het kindje in mijn buik groeide. En hier hadden ze ook een nekplooimeting gedaan, en die kosten werden ook niet op mijn verhaald. En ik was toen echt nog niet boven de 35. Pixie, de meeste dingen qua zwangerschap worden vergoed. Anders vraag je het toch aan degene die het "ding" bij je gaat doen of het vergoed wordt door de verzekeraar. Ik hoorde destijds trouwens dat je voordat je de pretecho liet nemen, je daar al voor meost betalen (voor het geval het niet goed was denk ik).

Hahaha, nog even een leuk ding. Wij kregen op een gegeven moment de terug gave van de ziektekosten binnen ivm het eigen risico (kan zo even niet op de naam komen hoe het officieel heet, sorrie!). Manlief had een echoscopie op zijn naam staan ivm zwangerschap! Ahum, manlief bellen, hoe kan dat, ja zegt die doos aan de telefoon, das is omdat uw vrouw zwanger was. Euh, ja zei mijn man, waarom staat die dan op mijn naam?! Ze snapten er niets van. Heeft maanden en veele telefoontjes van onze kant uit nodig gehad voordat het eindelijk op was gelost en wij het geld terug hadden..... dus kijk je terug gaves volgend jaar of het jaar erop goed na!

Ik ga de kleine uit bed halen en daarna eten en naar het kdv. Werkse meisjes.

-x-
    MissQ.

10. pixie

pixie VIP lid

May 30, 2008
    12,315
    0
    0
    Leusden
    oh dank je missQ voor je uitgebreid reactie :)
    Ik ook straks werken... werkze :D

11. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Wat is het allemaal spannend he :) Van negen tot elf kan ik de verloskundige bellen voor een afpsraak...dat wordt 09.01 aan de telefoon hangen ;)

12. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Het hangt ook heel erg van je verzekering af. Kijk je verzekering dus nog eens goed na, want je kunt alleen op 1 januari van verzekering wisselen (maar da's nog ruim op tijd voor de bevalling enzo).

Mijn schoonzusje was niet zo heel goed verzekerd en zij moét thuis bevallen (tenzij er een medische oorzaak is om in het ziekenhuis te bevallen). Dat lijkt me toch niet zo gaaf. Ik wil waarschijnlijk graag thuis bevallen, maar ik wil wel de keúze hebben :p

13. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Ik moet mij inderdaad nog even verdiepen in de verzekeringen. Op dit moment heb ik een aanvullend pakket 2 van Univé en moet even kijken wat het verschil is in premie per maand en wat het mij zelf zou kosten als ik het zou gaan betalen. Even in verdiepen dus ;)

14. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    hallo! Ik ben ook in juni uitgerekend dus kom de mamma's versterken. Ben nog een beetje van slag had het nl. echt niet verwacht. Ga eerst eens bij lezen

15. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    He Sunshine gefeliciteerd hoor! Wanneer ben je uitgerekend?

Ik maak even een vreugdedansje *danst al zingend de kamer rond*, heb net gebeld met de verloskundige. Op 28-10-2008 hebben wij 's morgens om 09.15 onze eerste echo en op 06-11-2008 moeten we dan voor een intake bij de verloskundige zijn. Ben zoooooo benieuwd!

16. Meris

Meris Fanatiek lid

Jun 14, 2008
    3,355
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik krijg ook met 8 weken een echo dit keer, en oh wat ben ik daar blij mee zeg! Morgen over 3 weken, vrijdag 17 oktober dus...

22 Juli van dit jaar gingen wij voor de 12 weken echo. Hier is het normaal dat je dan pas je eerste echo krijgt. Ik voelde me lekker zwanger en mijn buik was al flink gegroeid. Nou onze wereld stortte in.. Op de echo bleek het kindje al gestopt te zijn met 8,2 weken... Wat een ellende.

Maar daar wil ik nu niet te lang meer bij stilstaan, het is makkelijk om nu te gaan doemdenken maar ik wil positief blijven. Ik ga bij de eerste echo vragen of ik er nog 1 mag krijgen met 10 weken. Anders is het weer 4 lange weken wachten tot de 12 weken echo.

Ik ga snel verder met werken haha, veel te verslavend dit...

17. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Hoi Meris, inderdaad niet teveel aan denken wat er fout zou kunnen gaan. Gewoon op focussen dat het deze keer wel goed gaat! En natuurlijk ook onwijs gefeliciteerd met je zwangerschap!

18. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Spannend! IK ben op 3 juni uitgerekend. Maar ik heb vorige maand nogal een vreemde ongi gehad (erg weinig)en temp. was deze maand ook niet echt laag niet onder de 36.8 gekomen. Dus kan zijn dat het langer is, maar ik ga er niet van uit.

19. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Spannend hoor!

20. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934