hoi hoi, ik heb mn kraamzorg bij de kraamzorg zelf aan gevraagd en daarna doorgegeven aan mn verzekering dat ik daar mn kraamzorg geregeld heb. Zo was het bij mij de bedoeling. Maar misschien ligt het aan je verzekering. Misschien even bellen? Je moet wel opschieten want het schijnt druk te zijn in die periode.
veel verzekeraars hebben een soort van veiling... als je eerst je kraamzorg belt die je wilt en daarna de verzekeraar dan is de kans groot dat je je gekozen kraamzorg krijgt. ik werd na het bellen met de kraamzorg keurig door verbonden met zorgverzekeraar
als je bij vgz zit, meld je je aan via de site en daarna kun je kiezen uit een aantal organisaties bij je in de buurt.
je bent niet het enige mam.. ik ook nog geen buik, ook nog niets voelen.. ook harde buik als blaas vol is en dan niet als leeg is..pfff. ik ben zo bang ook.. wil ook eigenlijk graag even het hartje horen weer..
hahah moeilijk bij ons dus omdat ik ben een dochter en heb een broer en mijn vriend heeft ook maar een zus. onderzoek helpt ons dus niet hahah maaar..... mijn oma en opa van mijn moederkant dan weer hebben 3 dochters en een zoon, opa en oma van mijn vaderkant 2 zoons en een dochter... en mijn vriend zijn opa en oma van moederkant hebben 3 dochters en 1 zoon, oma en opa van vaders kant...3 zonen en 1 dochter hahaha.. ook weeer een makkie (niet dus!) om uit te cijferen wat we krijgen aan de hand hiervan.
Hey ladies! nou ik heb het hartje ook gehoord hoor! wat een herrie zeg! hahaha, ik had niet gedacht dat het zo hard zou zijn! het duurde even voordat ze m had...maar toen ging ie tekeer ook! Ze heeft me ook gelijk even laten voelen waar nou mn baarmoder zit (wist ik veel..) maar die zit dus al bijna bij mn navel! Ben wel weer afgevallen...dat had ik eigenlijk niet gedacht! omdat ik juist weer een beetje aan het eten ben en het ook lekker vind en (belangrijk!) binnenhoud! maar ze zei dat ik genoeg reserves heb...dus dat dat niet uitmaakt (tjjaaa....was 10kg te zwaar...gelukkig in dit geval!) verder was alles goed! niets bijzonders dus! ow en over kinderopvang enzo...ik heb dus geeeeeeeen idee...want ik weet niet of ik werk en wanneer ik zou werken...dus dat ik niet zo handig! mn zus en mn schoonmoeder willen allebei wel een dag oppassen dus dat is mooi meegenomen!
ik heb het juist andersom gedaan. Ik heb me eerst aangemeld bij careyn en daarna bij vgz gemeld. Ach bellen is misschien het handigste dan is het duidelijk wat de bedoeling is
Goedemorgen! Sarah wat leuk dat je het hartje hebt gehoord! Ik heb mij via de site van de verzekering aangemeld voor kraamzorg. Kon daar uit verschillende kiezen, heb voor Naviva gekozen (zit Verian bij en die schijnt goed te zijn). Paar dagen later had ik de bevestiging al via de post.
Bij ons klopt het ook niet hoor.. dus die theorie... beetje ver gezocht als je het mij vraagt hoe dan ook ... mijn man heeft 3 broers en 4 zussen.. heel eerlijk verdeeld dus... valt geen touw aan vast te knopen )
Marb & Smiley: veel plezier met jullie echo straks! En Mam: jij ook natuurlijk veel plezier met naar het hartje luisteren! Het is vast allemaal goed Mijn moeder kwam ook met zo'n triest verhaal.. een schooljuf bij ons in het dorp was overleden omdat ze een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had gehad.. en ze was al iets verder als gedacht... dus er was niets opgemerkt... Ik heb nog geen polisnummer van mijn nieuwe verzekering.. zal ze vandaag even bellen om te kijken of ik inmiddels al ingeschreven ben bij ze, ga het dan meteen aanvragen.. anders ben ik echt bang dat ik achter het net vis.. hoorde dat Amsterdam best een ramp is met kraamzorg... snel vol enzo... Wat ik trouwens wel eens mis is zo'n checklist van wat je de eerste weken moet regelen en nog belangrijker: hoe je het moet regelen.. heb het gevoel dat ik dingen over het hoofd zie en oversla. Mijn vk heeft me ook niet echt veel uitgelegd....
Ik heb ook het VGZ formulier op internet ingevuld en daar aangekruist dat ik het liefst kraamzorg wil van Vivent (i.o.m. vk). Volgens mij gaat de rest dan vanzelf! @Basmalah: Dat heb ik ook. Ik heb mijn kraamzorg geregeld, maar geen idee of ik verder nog iets moet doen of regelen Nog maar 2,5 dag werken
goedemorgen dames, ik heb me bij cz gemeld dat ik kraamzorg wil, en kon via internet kiezen uit een aantal aanbieders, heb gekozen voor thebe, dat is bij ons schijnbaar een hele goede, ik heb van thebe nog niets gehoord maar van cz al wel, moet ik nu thebe maar even bellen en vragen of ze het al door hebben gehad van cz of zal ik daar nog even mee wachten. liefs joa vandaag van half4 tot half 6 werken, pillen delen, ik ben tussen die tijd de enigste gediplomeerde op de afdeling en werk therapeutisch de planning is weer lekker bagger he ! liefs joa
Bleeeegh, ik ben ziek. Heb koorts, hoofdpijn en keelontsteking. Lekker dan. Maar ik ga hoe dan ook naar die echo, hahaha! Waarschijnlijk gaan we met de auto, hoewel het maar 5 minuten fietsen is. Weten jullie trouwens of hoge koorts schadelijk is voor je baby? Aangezien je ook niet al te lang in de sauna mag enzo... Ik slik af en toe een paracetamolletje, maar wil er niet teveel slikken. Daar heb ik normaal al een hekel aan, maar nu met de baby al helemaal...
Over de theorie broers/zussen: die gaat alleen over het aantal broers en/of zussen van de man, toch? Nou ja, mijn vriend heeft 3 zussen en geen broers, dus dan zouden we een meisje moeten krijgen. Ben benieuwd, misschien weten we t over 2 uur....