Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    pixie: gewoon ff bellen als je je onzeker voelt hoor..

sarah: super... wordje elke keer gewogen? bij ons doen ze dat niet

marb: beterschap! hoe was de echo? je mag van mij de hyves ook zichtbaar maken... misschien een idee om iedereen een bericht te sturen via hyves? en dat ze tot een bepaalde datum kunnen reageren.. voorals er mensen zijn die nog niet willen

sanne: ja een treintje gehoord!

joanita: je kan bellen of nog 1 dag wachten?

tinkerbell: de lijst kun je vinden via de link in pixie haar berichtjes.. voor de rest wijst het vanzelf denk ik.. leuk dat je mee komt kletsen.. voel je je goed?

nou dames ik heb een treintje gehoord hoor! jeetje wat mooi he. en wat een opluchting..
    verder een erg goed gesprek gehad met mijn vk.. ook over vorige zwangerschap want toen zat ik niet lekker inmijn vel enben bang daar weer in te vallen.. ook dat is een angst.. verder erg onzeker richting de 20 weken echo.. omdat we de vorige keer er achter zijn gekomen dat ons zoontje een schisis heeft (hazenlipje... www.schisis.nl)
    natuurlijk is dit helemaal niet erg maar neemt wel wat zorgen met zich mee.. we hebben vandicht bij mee gemaakt dat een zwangerschap ook anders kan gaan. en dat je niet perse een gezond kindje op de wereld zet.. en soms benauwd me dat. dan denk ik.. tja wat staat ons nu te wachten? zo onzeker over alles. gelukkig begrijpt mijn vk me erg goed. (merk vaak dat buitenstaanders hier beetje raar over doen en mijn gevoel als gek/dom verklaren)
    ik mag nu gewoon bellen als ik me onzeker voel. volgende week wer naar vk en waarschijnlijk die week erna ook nog ff een check voor het hartje puur voor mijn gevoel..
    nu gewoon afwachten tot de 20 weken echo..
    mijn baarmoeder kwam trouwens al iets boven mijn navel.. en volgens de vk was ie al behoorlijk groot. (tja vorige x ook9 ponder .. dus verwacht geen kleintje)
    ben blij dat de vk mij nu goed inde gaten houd en dan ook op mijn gevoel. dat als ze denk dat ik weer helemaal down ben dat ze aan de bel kan trekken.. wel moeilijk om je gevoel zo bloot te leggen.. ik werd behoorlijk emotioneel.. ik baal er gewoon van dat ik moet toegeven dat ik niet lekke rin mijn vel zit..

:rolleyes:

2. Niet meer actief

Ik zal straks even kijken op de lijst.
    Moet ik dan mijn gegevens pben naar pixie?

Hoe ik me voel...
    Nu redelijk met betrekking tot de zwangerschap (heb wel een flinke griep te pakken) met niet heel veel meer misselijk alleen soms een kokhalsuurtje tussendoor.
    Verder erg veel duizelig en een lage bloeddruk.

En heb beginnende bekken instabiliteit.. Dus 2x per week therapie en dan hopen dat het niet te erg wordt.
    Momenteel zit ik in de ziektewet omdat ik zoo duizelig was en ik 45 minuten heen en 45 minuten terug moest fietsen naar mijn werk.
    Echter werkte ik via het uitzendbureau en hoef ik niet meer terug te komen bij dat bedrijf.
    Dat had zowiezo al niet meer gehoeven als ik hun verteld had dat ik na de zwangerschap thuis wil blijven.
    Nu moet ik dus (als de uwv lastig doet) een nieuwe baan zoeken en met de BI is dat dus niet zo makkelijk.

Is nog onzeker dus..

3. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    idd je gegevens ff pb-en naar pixie.. of marloes

wat vervelend b.i ... en toch nog soliciteren.. tja die plicht hebje dan geloof ik toch? suc6!

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo allemaal,

Wat wordt er hier toch veel gekletst....kan het af en toe niet bijhouden haha.
    Ben ziekjes thuis vandaag....heb denk ik de griep te pakken...hoera:(
    Gisteren ben ik nog bij de verloskundige geweest...en alles zag er goed uit.
    Buikje groeit volgens boekje en hartje gaat als een treintje!
    Nog 4 weekjes en dan de 20 weken echo...kan niet w8en wil zo graag weten wat het gaat worden!

Liefs Deb

5. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Yippie mam! Zie je nou wel ! Valt Godzijdank allemaal mee. Heel fijn dat je vk de tijd voor je genomen heeft en je verder gaat begeleiden.

Kan me je angsten goed voorstellen. Heb ik zelf ook last van.. en het niet lekker in je vel zitten klinkt ook heel bekend in de oren... Dacht dat het erbij hoorde... maar soms ga ik twijfelen of het niet de verkeerde kant uit gaan slaan nu... gisteravond heb ik zoveel gehuild dat mijn hart er letterlijk pijn van deed... zijn echt geen leuke dingen..

veel sterkte meid en kop op! Je hebt nu in ieder geval een mooi hartje gehoord.. nu weer volop geduld beoefenen in afwachting van je 20 weken echo.

6. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    moet je als je bi hebt nog solliciteren? krijg je dan geen vrijstelling? Je zit dan toch ook in de ziektewet?

7. Niet meer actief

Ik weet het niet
    heb nog maar beginnende bi, maar kan niet veel meer zonder pijn te hebben.

8. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    basmalah: de vorige keer. had ik het niet eens zo in de gaten dat ik me niet goed voelde. maar tot op het einde. ik deed niet leuk tegen de buiten wereld. het huis was soms te klein. en mijn zus heeft het ook aardig te voorduren gehad met mij.. nee was niet bepaald gezellig toen.. en een roze wolk was er al helemaal niet. (daar ben ik misschien te nuchter voor)
    ik heb in die periode behoorlijk wat veranderingen mee gemaakt en nieutjes te horen gekregen.. ik ben nooit naar de dokter gegaan maar had dat zeker moeten doen. soms vraag ik me wel eens af of het nu allemaal wel echt over is.. daarom ook weer bang om daar wer in terug te vallen. als ik nu al eens raar reageer op mijn zzontje of man dan denk ik gelijk.. ojee daar ga ik weer :rolleyes:

9. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    krijg je voor zwangerschap geen uitstel om te solliciteren?

10. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

hey meiden ben ik weer!
    het vloeien is gestopt maar heb nog wel flinke krampen afentoe :(
    voor mijn gevoel zit het allemaal wel goed maar het maakt me zo onzeker!

@tinkerbell ik heb bij mijn dochtertje vana 15 weken in de zw gezeten ivm bi en ik hoefde niet meer te solliciteren omdat ik in de zw zat!
    oja en welkom :oops:

ik zou het even informeren bij het cwi of uwv

@ marb heel veel beterschap...hier helaas ook een ziekenboeg
    @mam85 fijn dat je het hatje gehoord heb! heerlijk geluid is dat he!

@ andere meiden sorry dat ik niet verder reageer :oops: maar is gewoon zoveel geschreven dat ik een uur bezig ben met antwoorden hihihihihihi

oja op 3 feb om 19.00 hebben we onze 1ste pretecho!
    jeej heb er helemaal zin in!

11. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    leuk! wij vieren dan de 2 e verjaardag van onze zoon :)

12. Emme

Emme Niet meer actief

Alleen even een snelle zwaai vandaag, want weinig energie.

Nieuwe meiden, welkom!
    Meiden met een echo morgen, veel plezier!

Zo leuk om de foto's te zien en verhalen over treintjes te horen...

Over borstvoeding: wil het graag proberen en dan zien we wel of het lukt ;).

Verder geen nieuws, dus kruip lekker op de bank.

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hallo meiden,

Ik heb eerder al in dit topic gepost, maar toen werd er niet gereageerd.
    Onder het mom van driemaal is scheepsrecht, doe ik hier nog een poging, want het is toch wel prettig om met "lotgenoten" te kunnen kletsen. Dat merk ik bij de decembermama's nog steeds.

Goed, om bij het begin te beginnen.
    Ik heb een dochtertje van net een jaar oud en ben inmiddels in verwachting (duh, hihi) van de tweede. Mijn uitgerekende datum is 1 juni.
    Op 12 januari (verjaardag van mijn man) hebben we de 20-weken echo. Ik twijfel nog of ik het geslacht wil weten.
    Verder heb ik weinig kwaaltjes gehad. In het begin was ik wel moe en had ik wat bruinverlies, waardoor ik onzeker werd, omdat dat bij mijn eerste zwangerschap niet was, maar alles was gewoon goed.
    Nu heb ik alleen enorm last van jeukende borsten. En dat is verschrikkelijk in combinatie met borstvoeding...
    Als iemand tips heeft, hoor ik het graag!

Ehm... verder... kweetnietmeer? Hihi, toch nog een zwangerschapskwaaltje dus...

Groetjes,
    Nelly

14. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Hoi Nelly!

Gezellig dat je mee komt kletsen hier...en nogmaals een poging doet ;)

leuk verjaardags cadeautje voor manlief trouwens :D

over jeukende borsten kan ik helaas niks zeggen..de mijne doen alleen maar heel heel erg pijn :(...gelukkig zalfje voor gehad van de vk en het lijkt enig sinds te helpen...al kroel ik nog elke ochtend met me kruikje hihi.

Veel plezier hier en hopelijk vind je wat aansluiting!

15. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Welkom Nelly en uiteraard van harte met de zwangerschap.

Wel fijn dat alles goed is gekomen ondanks het bruinverlies. Wat betreft jeukende borsten, daar kan ik niks over zeggen. Heb daar geen last van, alleen van een ontzettend jeukende buik :)

Nou veel plezier op dit forum.

16. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Marb: Vervelend zeg! Beterschap en goed vitamientjes eten :)
    @ Tinkerbell: Welkom !
    @ Inger: Gefeliciteerd ! 16 weken, schiet al op he
    @ mam85: Mooi dat je het hartje hebt gehoord, mooi geluid he ! Wat vervelend dat je je zo onzeker voelt.Ik kan me het wel voorstellen hoor.Hoop dat je je snel beter voelt.
    @ Nelly: Welkom! Leuk dat er nog nieuwe mamas bijkomen. Ik heb soms jeuk aan mijn borsten (tepels) .. en borstvoeding .. pff moet er niet aan denken, denk dat ik het niet ga doen.

17. Aichaaaa

Aichaaaa Niet meer actief

Welkom voor de nieuwe juni mama's,

Heb nog niet teruggelezen maar dat ga ik straks even doen (vanavond ofzooow :D )

Hier alles goed,medicatie doet het zo goed dat ik nu 'n te laag bloeddruk heb :( mag nu 1 pil minder per dag en ik moet vrijdag weer naar de verloskundige dus ben benieuwd wat hij dan weer is.

Ik krijg dan ook weer 'n echo :D

Nou meiden,eetze voor nu of zometeen :D

18. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

goed te horen dat je medicatie zo goed aanslaat meis! :D
    Leuk he weer een echo krijgen hihi ;)

Eetse straks!

19. Aichaaaa

Aichaaaa Niet meer actief

Hihi dat zijn echt de pluspunten,ik heb nu in totaal 5 echo's gehad :D

Jij ook eetze

20. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hey meiden
    even een vraagje tussendoor voor de meiden die een angelsound hebben.

Ik heb er nu 1 via marktplaats gekocht. Maar ik hoor echt helemaal niets. Ja ik hoor wel wat maar geen hartslag. Ook niet super als ik bij mezelf luister. Dan hoor ik het alleen als ik heel goed mn best doe.
    HOe is dat bij jullie? Het is een wit met groene en er staat op : angelsounds jumper.
    en waar moet ik precies zoeken of is het zowiezo bij mij onbegonnen werk omdat ik niet eens mn eigen hartslag kan horen?

Deel Deze Pagina