Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Hoi meiden,

Ik kom hier snel even zwaaien, moet zo naar mijn werk! Drukke tijden hier! Mannetje heeft een nieuwe baan, gaat na de kerstvakantie beginnen als leraar natuurkunde! Hij heeft zijn diploma nog niet eens, dus helemaal super! Geld kunnen we goed gebruiken ;)

Leuk hoor al die buikjes! Die van mij groeit ook al goed sinds een weekje of 2, ik zal nog snel ff een foto in het album knallen van afgelopen weekend (is geen buikfoto, maar ik zit in de polonaise, zwarte broek, zwart truitje)

Meeting zit er voor mij niet in. Ik had eerst opgegeven dat ik bijna alle weekend kan, maar inmiddels stromen de uitnodigingen voor nieuwjaarsborrels alweer binnen hier! Wordt iets te druk om dan ook nog een dag naar den-bosch te gaan. Volgende keer beter!

Fijne dag, kus dootje

2. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

vind het toch zooooo raar dat je gewoon nergens een positiejas kan kopen he.....denken ze dat er in de winter geen zwangere vrouwen zijn ofzo :(
    positiekleding in overvloed te koop maar een jas ho maar...wel jammer want nu ben ik gedoemd om als michelin mannetje rond te lopen terwijl als je positiejas zou hebben kun je gewoon lekker je eigen maat kopen en zou je er miss na de zwangerschap (volgende winter) ook nog in kunnen lopen...weet niet of dat zo is maar de positiekleding die ik nu heb zou ik geloof ik ook aan kunnen als ik niet meer zwanger ben...wel zo makkelijk hoeft het niet ongebruikt in de kast te hangen hahaha...

3. debsje1977

lief buikje hoor dootje :D

4. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    @mama1987, hoop dat het allemaal goed gaat met je moeder en ze geen rare dingen vinden.

Grotere buik:
    Vorige week leek mijn buikje haast wel te verdwijnen :(
    waarschijnlijk werden me darmen wat rustiger en ik kon baarmoeder ook minder goed voelen (misschien wat naar achter gekantelt). Sinds gisteren voel ik echt dat me baarmoeder een stuk hoger zit (blij dat de VK me heeft geleerd hoe het te voelen) en me buikje bolt ook weer wat meer op.
    Volgende week maandag maak ik weer een nieuwe foto :D

Positie jas:
    Vindt het ook erg vervelend dat er geen positiejassen te koop zijn.
    Twee maanden terug zag ik een vrouw in de Kids Factory en die had zo'n een mooie positiejas aan, eigenlijk had ik toen moeten vragen waar ze die vandaan had.

@dames uit brabant, ongeveer twee weken terug hebben we het plan geopperd om te gaan high-tea'en in Breda, omdat er heel veel dames uit brabant komen. Dit is een extra uitje en wordt dus naast de meeting gehouden. Inmiddels is de datum bekend en de High-Tea zal op zaterdag 7 februari in Breda bij Dickens & Jones plaatsvinden. Nu lees ik dat mama1987 uit brabant komt en tinkerbell zelfs uit Tilburg (nog dichterbij ;) ). Als jullie zin hebben om mee te gaan kan je me een PB sturen. Dit geldt overigens ook voor de andere dames die eventueel mee zouden willen.

xx Anna

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @mam85…ik snap je onzekerheid…take care heh!

@lautje…ik iig geval niet..ik moet gewoon solliciteren…niet meer dan logisch ook eigenlijk…als je niets mankeert!

Verder: GEZELLIG high tea-en! Heb er nu al zin in (en trek ;) )

gisteren mn sollicitatiegsprek gehad en ik heb er best een goed gevoel over! Heb bij anderhalf uur zitten kletsen met die jongen! Het was ook echt een fijn gesprek en hij vond het niet zo'n big deal dat ik zwanger ben!
    Zaterdag wordt ik gebeld. Hij had nog meer gesprekken dus als er een goeie tussenzit heb ik denk ik pech...maar anders hoop ik echt dat ik mag komen!

en ik ben nog steeds geen tante! Gisteren was de uitgerekende datum...maar de baby vind het denk ik veel te koud hier!

6. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Hoi dames,

De jeuk lijkt me ook niet van het groeien te komen want heb het vooral aan mijn onderbenen haha en hoop toch nit dat die breder worden ;)

Positiejas, ik ga er geen kopen, heb ik vorige keer ook niet gedaan kleed me zo wel wat warmer en dan maar niet met de fiets naar de winkel, ik vind de jassen die te krijgen zijn best prijzig en dat maar voor een paar maanden.

Hier nog steeds mijn eigen kleding aan, bij mijn dochter moest ik met 12 weken al positiebroeken aan.

7. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    @Sarah, khoop voor je dat je zaterdag goed nieuws krijgt en bent aangenomen

8. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik kan waarschijnlijk mijn jas van vorig jaar nog de hele winter aan. Dat is een jas van de H&M met een A-lijn model. Er zitten alleen een paar knopen van boven en daaronder loopt ie wijd uit.

Hier gaat het verder allemaal prima. Ik heb het idee dat ik weer iets meer energie begin te krijgen. Vanaf vandaag heb ik lekker vakantie, dus daarna heb ik weer alle energie op t werk denk ik.
    En ik voel "Fritsje" bewegen! En het zijn hier echt geen vlindertjes of plopjes, maar meneer of mevrouw is zich gewoon in alle mogelijke moeilijke bochten aan het wringen daarbinnen haha. Als ik hem/haar voel bewegen wordt ook mijn buik hard op de plek waar ik m voel, echt heel bijzonder.
    Ik kan niet wachten tot M. het ook kan voelen vanaf de buitenkant... Al zal die van mij t misschien ook heel eng vinden hoor haha. Die vindt 3d-echo's al scary haha.

Ga weer aan t werk, groetjes!

9. debsje1977

leuk he die mannen :D ;)

10. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    ik vind het maar stil vandaag hier bij de juni mama;s hoor
    zometeen komt de makelaar om foto's te maken
    dus iemand nog intresse in een huis. ahahahha
    laat maar weten hahahaha

verder ben ik nu dus kapot he, alles is schoon maar merk het gelijk weer in me bekken en lage ruggg grrrr joa waarom ben jij zo eigenwijs
    ik zouhet niet weten
    gewoon maar de rest van de dag rustigjes aan doen denk ik

gaan er vanvond nogmeer marco borsato kijken die komt vanavond he hahahah half 9 rtl 4 geloof ik
    liefs joa

11. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    wow ! Let ik even niet op! Is er meteen weer op zo'n 10 bladzijdes geschreven! Jullie doen het goed meiden :)

Sarah: Super zeg! Ik duim voor je dat je de job krijgt! Weer een zorg minder.

Mama1987: Ik duim voor je moeder… veel sterkte met de onzekerheid en het afwachten.

Meris: moest wel even lachen om je berichtje over M. Wat een grapjassen haha

Mooie buiken allemaal... Die van mij is nog niet echt zichtbaar.

Leuk zeg die bijeenkomsten! Echt jammer dat ik niet meer in de buurt woon:(

En er waren nog een paar nieuwen zag ik: welkom!

Mijn schoonzusje is gisteren voor haar 20 weken echo geweest.. zeiden ze dat het kindje volgens de norm iets te klein is… vind je het gek met een half Marokkaans, half Surinaams kindje? Nou is ze toch lichtelijk in de stres… heb al tegen d’r gezegd dat ze zich er niet te veel van moet aantrekken en dat het waarschijnlijk door de bouw van de ouders afwijkt van de Nederlandse norm.

12. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    hier ook geen jas hoor. vind het onzin.. ik verwacht een beetj eeen buikje te hebben zo rond de 22 week. nou dan zitten we al in januari.. dan pas mijn winterjas eventueel nog wel .. en anders koop ik een dikke vest met mijn winterjas er los over aan. deed ik de vorige keer ook.. we gaan gewoon hopen op geen strenge winter. en dat de temp snel weer op mogen lopen en dat de zomer niet te heet word. (al kan het inmei ook al erg warm zijn)

13. debsje1977

Basmalah gefeli met je 15 weken meid ;)

14. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Hihi dank je wel :) Jij ook gefeliciteerd :D

15. Inge S

Inge S Bekend lid

20 okt 2008
    736
    0
    0
    Jippie, alweer 15 weken!

Ik ga borstvoeding geven. Hopleijk lukt het.

Heb de kleine van de week weer duidelijk gevoeld. Nu echt een schopje. Heerlijk!

16. kimmetjuh1981

kimmetjuh1981 Bekend lid

19 jul 2007
    956
    0
    0

ikke woon ''redelijk'' in de buurt, veenendaal

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

Tenx meiden voor jullie welkom!
    Ik hoop regelmatig te kunnen reageren, maar ik heb niet altijd tijd met ons kleine spookje. Ze weigert de laatste week 's avonds te gaan slapen. Erg vermoeiend als je ook nog vier dagen in de week werkt en de rest van de tijd ook behoorlijk vol zit gepland. Ik ben erg benieuwd hoe dat straks gaat met het tweede kindje erbij.

Sinds vanochtend zijn mijn man en ik het eens over de namen voor de kleine. JOEPIE! Ik was meteen helemaal emo. Heerlijk die hormonen. Hihi...

Verder heb ik zo nu en dan (met hulp van kladblok) bijgelezen, ik zit namelijk op mijn werk.
    Zag meiden die met hun gezondheid aan het rommelen zijn. Beterschap!

Meiden die echo's hebben, leuk, spannend en geniet ervan.

Leuke fotootjes in de albums gezien

Angelsound geen ervaring mee. Het sneltreintje horen we wel bij de verloskundige.

Meiden met vervelende kwaaltjes: dikke knuffel!

Poeh, en die bekkeninstabiliteit... Wat een ellende, als ik het zo lees. Verschrikkelijk hoor.

Tweede zwangerschap. Deze zwangerschap loopt eigenlijk niet veel anders dan mijn eerste zwangerschap, op het bruinverlies in het begin na. Ik heb gelukkig niks te klagen. Ik ben er alleen wel een stuk minder bewust mee bezig als de eerste.
    Ik vind het wel leuk dat ik nu niet als enige zwanger ben in mijn omgeving. Nu zwangeren we met een vriendin, een collega, twee buurvrouwen, een stiefnichtje en sinds kort ook met mijn schoonzus.

Buiken... Tja, ik heb wel al een buikje, maar dat is meer overschot van de vorige zwangerschap. Hihi... Tot nu toe ben ik in deze zwangerschap niet aangekomen, sterker nog er was 3 kilo af!

Meeting: Den Bosch klinkt erg aantrekkelijk, maar ik durf nu nog niet... Hihi... Wel leuk, zoveel "zuiderlingen" in dit topic. Enne bossche bollen: BLEGH! Hihi... Bij De Groot (jaja, de bossche bollen bakker) kun je trouwens ook een 8-persoonse bossche bol kopen.

Winterjas: ik loop nu in een oude ski-jas rond. Hij zit een beetje strak op de heupen en als die niet meer past, trek ik mijn andere ski-jas uit de kast. Uit mijn mag-het-ietsje-meer-zijn tijdperk...

@mama1987: wat een lieve opmerking over mijn dochtertje. *supertrots*
    He, dat verhaal van je moeder. Ik hoop dat ze geen rare dingen tegen komen vanmiddag.

"Fijn" om te lezen dat ik niet de enige ben met jeuk... Verschrikkelijk... Mijn onderbenen jeuken trouwens ook, maar dat is nog redelijk te doen als ik ze na het douchen meteen insmeer met bodylotion. Maar mijn borsten, daar durf ik eigenlijk niets op te smeren i.v.m. de borstvoeding. Zeep probeer ik onder de douche ook zoveel mogelijk te vermijden.
    Maandag zal ik de verloskundige eens om tips vragen.

Oja, weten jullie misschien wat de kans is op het krijgen van een tweeling. Schoonzus is 7/8 weken zwanger en is er nu al vol van overtuigd dat ze een tweeling krijgt. Vriendlief zei dat het bij allebei in de familie zat. Nou, dacht het niet hoor! Aan mijn mans kant zijn geen tweelingen in de familie, alleen een paar aangetrouwd en dat heeft geen invloed.
    Pfff... Schoonfamilie. Bah. Ik vond het ook echt niet leuk dat ze op het eerste verjaardagsfeestje van mijn dochter vertelde dat ze zwanger waren.

Zo, dat was even een lap tekst!

Groetjes!

18. demi26

demi26 Niet meer actief

Hai meiden.

leuk hoor zo'n meeting.. woon alleen ietsjes te ver weg ;)

Mooie buikjes zag ik alweer voorbij komen... Hier is het begin er ook. Zal volgende week eens een foto maken. Bij mijn eerste maakte ik hem ook pas bij 16 weken... Zat al wel eerder in positiekleding... nu nog niet. Heb het wel aangehad van de week, maar ze zakken me nog teveel van de kont af, was de vorige keer iets zwaarder... nu dus maar af en toe een knoopje open gooien :) 'k heb niet zoveel zin om allemaal nieuwe positiekleding aan te schaffen terwijl er nog mooi spul in de kast ligt, wat me vast over een paar weken wel gaat passen...

19. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    hier pas een buik foto van de vorige keer bij 21 week hahaha.. blijkbaar was het nog niet nodig om een eerder te maken.. mak trouwen vanaf 20 week elke maand en foto. ik vind elke week zo overdreven maar goed das mijn mening..

over ver weg wonen gesproken.. voor mij is de meeting helemaal aan de andere kant vh land.. ik woon in groningen.. ikwas al niet van plan om te komen maar wil jullie heel veel plezier wensen!

nelly: wat een foute actie om dat te vertellen tijdens 1e verjaaddag van je kindje..beetje de aandacht weg snoepen.. bah! ;)

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wat vind je dan van de eerste buikfoto met 38 weken? Hihi... Ik wilde zo graag een mooie dikbuikfoto. Eerder was het er niet van gekomen en vond ik mijn buik nog niet dik genoeg.
    Twee dagen later kon het al niet meer... :baby:

En schoonzus had haar zwangerschap gelukkig niet megagroot bekend gemaakt. Ze had het ons verteld en later haar opa en oma ook nog even in de keuken. Paps en mams had ze eerder al verteld.
    Maar toch vind ik niet dat je zoiets vertelt op de eerste verjaardag van je petekindje! Kerst is dan toch veel mooier?
    Ach, sommigen denken dat ze sociaal zijn...

Deel Deze Pagina