Ik zag iets over tweelingen. Ik zou er een iets grotere kans op hebben omdat mijn tantes tweeling zijn. Maar dat geldt alleen als het aan moeders-kant in de familie zit en dan nog alleen als het een twee-eiige tweeling betreft... Ik heb net een Bosche Bol op! Een collegaatje neemt vandaag afscheid en ik riep vanmorgen snel: als je van plan bent te trakteren, doe mij mar een B. Bol hahaha. Hij smaakte errug goed hoor.
hey meiden wat een buikjes al nou hier hoef ik nog geen foto te maken.... nog niet echt iets te zien. Ik voel het zelf wel en zie het zelf wel maar voor buitenstaanders is er nog niets te zien. over de meeting: ik denk niet dat ik kom..... KLinkt misschien beetje stom maar vind het wel erg spannend en eng..... haha. Ik wacht tot de voglende
meiden ff vraagje: maar dan voor de al een keer zwanger geweeste meiden. ik lees vaak dat veel meiden al "lekkende" borstjes vroeg in de zwangerschap hebben enzo....ik heb daar nog helemaal geen last van....is dat wel normaal dat ik dat niet heb?
had ik net een paar dagen geen last meer van mn heupen, begint het vandaag weer. dinsdag naar de vk dus dan maar ff vragen hoe of wat.
Wij hebben een afspraak staan voor de 20 weken echo Jeej, op 9 feb dan ben ik exact 20 weken... Nu nog wachten op een telefoontje en dan de pretecho met 16 weken plannen..
@tinkerbell, leuk hoor wij hebben de pretecho met 17 weken, 9 jan, de 20 wkn echo moeten we nog plannen, doen we na dinsdag controle vk.
debsel... kheb nog nooit lekkende borstjes gehad bij een zwangerschap dus neee, niet iedereen heeft dat
Wat zijn jullie een kletskousen zeg! Kan jullie niet bijlezen de laatste dagen..hihi Veel mooie buikjes zijn er al, erg leuk! Bij mij begin je het nu ook echt te zien *trots*.. Wat betreft tweelingen: een ei-ige is sowieso niet erfelijk, schijnt gewoon een foutje der natuur te zijn... twee ei-ig is niet erfelijk maar kan wel familiair zijn. Mijn zussen zijn namelijk een een ei-ige tweeling, en daarom heb ik dit nagevraagd... Dacht dat ik hierdoor ook meer kans zou hebben.
Oh leuk, ik denk ook dat onze pretecho tussen de 16 en 17 weken valt.. De 20 weken echo heb ik express nu al gepland, om mijn vriend zijn werk te ontzien wou ik hem zo laat mogelijk. Die plek lijkt mij snel bezet .
Ieder lichaam en iedere zwangerschap is anders, dus je bent normaal hoor! Bij Annabel had ik tegen het einde pas last van lekkende borsten, geloof ik. En echt lekken kon je het ook niet noemen. Het is in ieder geval niets om je zorgen over te maken hoor! Geniet er maar van. Wie weet komt jouw tijd nog wel dat je met zoogcompressen loopt te klooien... Hihi... @Mac: balen zeg van je heupen. Beterschap! @Tinkerbell21: spannend he, die 20-weken echo. 't Wordt allemaal steeds echter. @tweelingen: ik heb net ook 't een en ander aan informatie op internet gezocht: "Waardoor ontstaat een meerling? De meeste spontane tweelingzwangerschappen ontstaan doordat er door onbekende oorzaken twee eicellen bij de eisprong vrijkomen die ook bevrucht worden. Bij deze twee-eiige tweelingen speelt een zekere mate van erfelijkheid via de familie van de vrouw een rol. De kans op een spontane tweelingzwangerschap neemt toe met de leeftijd van de zwangere; zo is de kans op het krijgen van een tweeling voor een 25-jarige vrouw ongeveer 1 op 90 en voor een 40-jarige vrouw 1 op 60. Het grootst is de kans op een meerlingzwangerschap bij behandelingen die het ontstaan van zwangerschap bevorderen. Hierbij stimuleert men met hormonen de groei van meerdere eicellen die spontaan of in het laboratorium bevrucht kunnen worden. Bij reageerbuisbevruchting (IVF en ICSI) plaatst men vaak twee of soms meer in het laboratorium bevruchte eicellen in de baarmoeder. Van elke 1000 zwangerschappen in Nederland zijn er ongeveer 15 een tweelingzwangerschap. Spontane drielingzwangerschappen zijn zeldzaam: in Nederland zijn dat er gemiddeld 20-25 per jaar. De meeste zwangerschappen van drie of meer kinderen zijn het gevolg van zwangerschapsbevorderende behandelingen." Bron: http://www.nvog.nl/files/tweeling_en_an ... lingen.pdf Dus de vriend van mijn schoonzus zat dus helemaal verkeerd met zijn opmerking dat het aan de familie van de man lag. Op 31 december hebben ze hun termijnecho, dus dan zullen we meer horen. *eventjes de lay-out aangepast, want met kopieren en plakken was het even niet helemaal goed gegaan*
ooow wat een rotnieuws net bij ons in de augustusbus zeg gatverdarrie.....zo zie je dat er na de 12 weken toch nog veel niet goed kan gaan....bbrrrr hoop god op me blote knieen dat we in juni een mooi en gezond kindje op de wereld mogen zetten....wordt er gewoon helemaal verdrietig van zeg blegh
Hallo allemaal, vandaag eindelijk voor het eerst het hartje gehoord nu word het wel echt allemaal! Wie van jullie heeft de combinatietest gedaan? En tot wanneer kan dat? De verloskundige vroeg door de telefoon of ik dat wilde en ik dacht nee ik kan er toch niks mee als de uitslag slecht is maar nu denk ik er steeds aan dat als t niet kindje down heeft dat ik dan mezelf helemaal niet kan voorbereiden en nu twijfel ik. Al die twijfels stom he! Het word nu allemaal wel veel echter he, lees dat veel van jullie al buikjes krijgen! Leuk! Hoop dat het bij mij ook snel komt. Blijven de gene die werken ook werken als de baby er straks is? Mijn werkgever wil dat ik 3 dagen blijf werken, ik wil zelf 2. Dus moet nog even om de tafel. Iedereen een fijne avond, groetjes!
Meiden, jullie hebben me helemaal lekker gemaakt met die bossche bollen. Heb er net twee gehaald met boodschappen doen, lekker vanavond voor bij de thee Wat wilde ik nou zeggen........? Ik ben het echt even kwijt........... Oooooooo, duhhhh, ik ben echt een zeef de laatste tijd. Ja nou! Ik heb net gebeld naar Babyview in Arnhem en we hebben a.s. maandag om 10.00 uur een pretecho! Hoop zo dat we dan kunnen zien of we een meisje of jongetje krijgen Heb er nu al zin in! Hoe kon ik dit nou vergeten? En mijn buikband is binnen! Knalrose met zilveren glitterlettes "Mijn eerste kerst" Super, super super leuk! Via www.buikbanden.com Echt een aanrader hoor! Debsje, wat is gebeurd dan? Kus dootje
plak hier haar quote wel ff. vandaag gebeld en a.s maandag al voor pretecho...dat noem ik nog us snel lekker hoor dat je niet zo lang hoef te wachten hihih...ben benieuwd of ze het kunnen zien ..veel plezier meis
@dootje wat gaaf! helaas heb ik nog geen buik dus denk dat een buikband dan raar staat. @debsje wat erg zeg. Mijn vriendin heeft pas haar kindje verloren, dat maakt mij ook erg onzeker.
@debsje: Nou idd snel he! We zaten een beetje van wel/geen pretecho, 20 weken is al zo! Maar gister zei mijn mannetje heel beteuterd dat hij zo graag de kleine wil voelen. Hij is nu aan het werk, dus ik dacht: ik bel gewoon, hopenlijk is er nog een plekje vrij! Dus een verassing vanavond voor hem (met een bossche bol, haha) Ahh nee, wat een kl*tebericht zeg! O wat erg voor haar! Dat wens je toch niemand toe. Je wordt inderdaad weer even met beide benen op de grond gezet naar zo'n verhaal. Het zwanger worden is een wonder, maar zwanger blijven net zo goed!