zwangerschapsverklaring: krijg je van je vk.. die moet je op je werk inleveren ivm met verlof geloof ik(kopie ervan) slapen: tj hier ook een buikslaper maar doe het al niet meer vanaf het begin vd zwangerschap... op je linkerzijde zeggen ze dat het wel goed is toch? rechterzijde heb je kans op meer last vd maag en als je in later stadium vd zwangerschap zit kun je beter niet meer op je rug liggen omdat dit een ader ofzo kan afknellen.. nou ik slaap gewoon nog wel lekker. op mijn zij. en soms op mijn rug.. (al krijg ik dan meestal een pot van me man omdat ik lig te snurken haha) wat hebben ze toch overal een theorie voor he. ik word er soms gek van
een zwangerschapsverklaring krijg je van je verloskundige. Ik had er vorige keer om gevraagd toen heeft ze 'm meteen uitgeprint voor me. er stond alleen wel een fout in dus ik moet even vragen of het zo goed is of dat ik een nieuwe moet aanvragen. dat moet je bij je werkgever afgeven voor je zwangerschapsverlof. volgens mij heeft het niet zo'n verschrikkelijke haast.. maar ik dacht ach dan heb ik 'm maar alvast voor het geval ik met personeelszaken ga praten. ja zo lig ik nu de laatste tijd ook vaak om mijn buik te ontlichten... met een kussen tussen mijn benen.. zag dat sommige vrouwen er ook wel zo'n voedingskussen tussen hun benen leggen.
Wat lief Basmalah! Lijkt me echt superschattig als hij dat doet! Die van mij durft nergens meer aan te komen of er überhaupt tegen te praten/zingen sinds hij voelde dat de baby bewoog Hij vond het zo eng dat er iets bewoog in mijn buik! En hij is er nog steeds niet van bekomen volgens mij Ik heb trouwens ook weer wat nieuwe foto's in mijn album gezet En nu ga ik richting supermarkt glijden over het dikke pak sneeuw, en maar hopen dat ik heel aankom! Ach, we zien het wel. Oh, en Debsje: een zwangerschapsverklaring is niks meer of minder dan een briefje van je VK waarop staat dat je zwanger bent en wanneer je bent uitgerekend, met haar handtekening eronder. That's all!
hey je buikje zit wat hoger nu mamavanbrittje mooi lief buikje hebbie hoor!...pff dan die van mij...das meer een toeet toeettt hahaha. Kijk je wel uit met dat gegilbber op het sneeuw zal morgen dan maar us naar die verklaring gaan vragen dan idd ...thanks voor de uitleg meiden! Madelon...wij ook ongeveer 2 x per week hoor....soms wat vaker maar niet elke dag hoor...volgens mij vk kan het niet veel kwaad dus ga er maar vanuit dat ze gelijk heeft
Goedemorgen, Vanmorgen zijn mijn MvM flessen opgehaald eindelijk ben ik er van af. Het was voor het goede doel, maar anders... Wij luisteren om de dag of om de 2 dagen met de angelsound alleen wij kunnen het hartje nog niet vinden Ik hoor van alles maar het hartje niet. Vorige week bij de verloskundige kon ze hem ook moeilijk vinden, omdat het kindje zo bewegelijk was. Ik hoor het kindje wel bewegen, dus maak me niet ongerust, maar wil het toch wel graag zelf is vinden. Iemand had het ook over de hormonen. Het valt hier wel mee volgens mijn man, maar ik heb toch soms momenten dat ik denkoe ff normaal. Verder is mijn man heel lief voor mijn buik Hij praat er tegen en aait mijn buik. De misselijkheid is zo goed als weg, dus afwachten hoelang het zo blijft.
de onze lag te slapen. moest kuchen om wat beweging te krijgen ditto.. ik maak het eten alsof ik zin hebt daarin maar zodra de happen erin gaan .. vind ik het helemaal niet lekker ingaan.. bij halve bord wil ik het niet meer. @meiden ik hoop dat jullie het niet erg vinden maar als ik merk dat een berichtje over het hartje luisteren gaat en schopjes voelen dan lees ik het niet echt helemaal.. vind het nog wel namelijk voor mezelf vervelend.. vind leuk dat jullie dat horen en voelen, maar maakt mij gewoon jaloers dus lees liever niet.. hoop dat jullie het niet erg vinden @marb gefeliciteerd.. hup... genieten van bali.. want hier IJSKOUD! naar buiten jij nu! @jent als ruzie beeb zou schaden zou de wereld leeg zijn met onze zwangere hormonen is hier weer veel gekletst. ik moet zo naar mijn werk..
Oh meer meiden hebben er dus last van dat het warme eten niet zo goed meer valt Zodra ik denk aan warm eten word ik al misselijk. Gisteren een halve aardappel en een schep groente gehad. Ik kan er gewoon geen zin in krijgen.
Nou dames, eindelijk ben ik weer online! Het heeft 2 maanden geduurd voor KPN ons aangesloten had! Wat een drama! Heb al weer eea terug gelezen maar ben nog lang niet bij! Met mij is alles prima! Buik groeit netjes en ik voel me prima. As donderdag weer naar de gyn toe, ben wel benieuwd. Heb het idee dat mijn baarmoeder nog steeds gekanteld naar achteren ligt! Nekplooimeting kon bijna niet via de buik met 12 weken. Deze baby is net zo rustig als Luuk, kan door mijn bmoederafwijking komen. Hopelijk gaat dit kindje wel netjes met het hoofd naar beneden liggen. Uitslag van nekplooi was 1:2500. Hebben jullie dat ook laten doen? As donderdagavond vertrek ik voor paar dagen naar Oostenrijk. Ga skieen met 8! mannelijke collega`s. Heb gelukkig wel 1 pers kamer Als de weersomstandigheden goed zijn ga ik zelf ook nog wel skieen....Heb er zin in!
Op je buik slapen is niet schadelijk.. Maar kan enigsinds ongemakkelijk zijn voor je kindje. En hier geen werk, dus geen zwangerschapsverklaring... Oh ja, die moet uwv natuurlijk ook hebben he?
hi babs welcome back. heb je gemist! ik heb zzelf geen nekplooimeting gedaaan. wel fijn jou uitslag. skieen? leuk zeg heb nooit gedaaan.. ik persoonlijk zo dat niet zo snel nu doen ivm zwaangerschap. met alleen mannen haahahaa dat word feesten voor ze
Nou dames, Ik wam dus veeel te laat bij de vk, bussen reden niet of hadden meer dan 40 minuten vertraging Heb wel een uur in die kou gestaan! Maar ik kwam gelukkig aan en ze vonden het niet erg. Bloeduitslagen waren allemaal goed. Gewicht goed be 0.5 kilo aangekomen. (maar heb wel extra dikke en dubbele lagen kleding aan) dus voor mij ben ik niks aangekomen. Toen ging ze de buik voelen, de baarmoeder zit zo'n 4 cm onder de navel. Ze vond het erg goed gegroeid haha. Toen kwam het grote moment.. het hartje! Binnen 1 seconde had ze hem al.. En heeft 2 seconde geduurd haha, elke 2 a 3 seconde werdt het hartje onderbroken door een flinke schop! En dan weer het hartje, en dan weer een schop hahaha. Zoo leuk! Ze vond het ook niet vreemd dat ik hem al voel ookal is dit mijn eerste zwangerschap en heb ik deplacenta voor liggen.. Ze zegt hij is zoooo'n wildebras! Dat wordt nog was straks op het eind, maar ja.. het was prachtig om te horen! Hoe is het verder hier? Liefs
Tink zit weer heerlijk op roze wolkje dus nou dat mag ook wel na een uur in de kou te hebben gestaan .....leuk he...dit zou je toch elke week wel willen toch
@Pixie: Zou zelf ook niet zomaar gaan skieen maar ben zeer ervaren. Ski al sinds ik 4 ben en heb zelfs aan reuzeslalomwedstrijden etc meegedaan. Mocht het weer slecht zijn of ijzig zijn dan doe ik het niet hoor...Haha die mannelijke collega`s heb ik allemaal onder de duim Gelukkig allemaal voorzien van een vrouw! Hier voel ik de baby trouwens ook al bewegen. Placenta ligt half voor en half aan de bovenkant. Onze baby is overigens wel heel erg rustig...dat was mijn eerste zoontje ook!
Jaaaa inderdaad... zit nu ook zwaar te twijfelen of ik een angelsound aan zal schaffen.. maar toch aan de andere kant ga ik het straks natuurlijk nog duidelijker voelen.. Twijfel nog.
zoals je wel al gelezen had zijn basmalah en ikke er erg mee in onze noppies....was zo gaaf gister die kleine zo een harde schop tegen die angelsound te voelen geven en dan dat gezicht van manlief...echt geweldig...heb er kostelijk om moeten lachen...maar of je een angelsound wel of niet aanschaft is een ieder voor zich
Ook weer terug van de gyn, glibber de glibber. Alles was weer goed. Kleine groeit goed, zit bij het gemiddelde. Bewoog ook erg goed, was lekker druk! Hartje klopte weer krachtig. Bloeddruk was ook weer keurig, 125/60. Placenta ligt helemaal bovenin de baarmoeder, zag er ook goed uit. Nu op naar de 20 weken echo!