Juni 2009 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Dootje24, Sep 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

haast iedereen denkt een jongetje..(inc wijzelf).er zijn van alle mensen in mijn omgeving er maar 2 die denken dat het een meisje is ( 2 mannen) de rest dus niet....maar goed ik met mijn nieuwsgierigheid moet dus nog 2 weken geduld hebben hahahaha.

maar idd het is zekers fijn te horen en te zien dat alles goed is met de kleine....ook erg leuk om het vandaag lekker druk bezig te zien...vorige keer sliep het ( wel beter op foto te nemen als tie stil ligt tja moet je maar geen chocola eten vlak van te voren he ;) )

2. MamaVanBrittje

MamaVanBrittje Niet meer actief

Fijn dat alles goed is Debsje! Wel leuk om te horen he, als ze complimentjes maken over jouw kindje ;)

Voor iedereen die reageerde op de k*topmerking van mijn moeder:
    Ik was het van haar wel gewend. Onze band is nooit goed geweest. Ik ben nooit echt gewenst geweest. Tot het moment dat ik zwanger raakte van Britt. Haar biologische vader wilde er niks mee van doen hebben, en dus stond ik er alleen voor. Toen begon ze in een keer poeslief te doen tegen me. Mijn ouders scheidden toen ik 2 was, en nu is ze al 20 jaar getrouwd met een andere man. Daar wilde ze kinderen mee, maar ze kregen 2 miskramen en gaven op. Dus, toen ik Britt kreeg, zag zij dat als het kind dat ze nooit had kunnen krijgen. En probeerde dus echt gewoon haar van mij af te pakken. Ik kon geen kant op, was ontslagen van mijn werk vanwege de zwangerschap, had verder geen geld en kon dus (dacht ik toen, werd dom gehouden en durfde zelf ook niks te ondernemen) geen kant op.
    Alles qua opvoeding wilde zij regelen. Toen Britt een baby was ging het nog wel, want die stinkluiers, tja, die laat je wel graag door een ander doen. Zij tenminste. Was teveel werk. Maar naarmate Britt ouder werd begon zij steeds meer over te nemen. En er was niets wat ik ertegen kon doen, want dan dreigden ze me buiten te zetten en kon ik lekker toch geen kant meer op. Ik was immers niks waard, en dan zouden zij Britt wel opvoeden. En zo werd ik klein gehouden.
    Tot het moment dat ik een opleiding ging volgen. SPW, de kinderopvangopleiding. Ik had een schat van een mentor, Tonnie heette ze, en zij ving me op, maakte me wijzer, en wees me op alle mogelijkheden die ik had. Ik regelde kinderopvang voor Britt, dat was goed te doen voor me, want als alleenstaande studerende moeder krijg je het bijna helemaal vergoed. En Britt was weg uit haar gevangenis en zat lekker de hele week tussen andere kindjes en mensen die wel fatsoenlijk met haar omgingen. (leve het Kinderdagverblijf!)
    En toen ontmoette ik in de zomer, tijdens de midzomeravonden (dorpsfeestjes hierzo, Zeana weet wat ik bedoel), mijn vriend. Het was liefde op het eerste gezicht, ook tussen hem en Britt, 2 handen op een buik, schatten van schoonouders. Ik stond inmiddels al een tijdje ingeschreven voor een huurwoning in ons dorp, en 4 maanden nadat we een relatie kregen kwam ik in aanmerking voor een huis. Na goed overleg besloten mijn vriend en ik samen daar te gaan wonen.

En sindsdien ben ik weg uit "de gevangenis" (zo voelde het voor mij, al ben ik nooit in een echte gevangenis geweest hoor) en ben ik gelukkiger dan ik ooit ben geweest. Mijn vriend is een schat, een geweldige vader voor Britt en nu de liefdesbaby op komst. Eindelijk ook geluk voor mij. Voor het eerst in mijn leven voel ik me gewenst, voel dat er mensen van mij houden. En dat is raar. Geweldig, maar raar.

Zo, dat was mijn verhaal in een notendop. Geloof me, als ik het hele verhaal moet vertellen zijn er zo 2 pagina's bij. Maar dat bespaar ik jullie ;)

3. Natja

Natja VIP lid

Jan 24, 2008
    6,065
    30
    48
    Lelystad
    Heftig allemaal hoor!
    Geniet maar lekker van al het moois om je heen.

Groetjes, Natasja

4. Natja

Natja VIP lid

Jan 24, 2008
    6,065
    30
    48
    Lelystad
    Vanmiddag voor een extra controle naar de gyneacoloog. Ik moest eigenlijk pas in februari, maar ik heb af en toe een licht pijnlijk/trekkerig gevoel aan de cerclage. Misschien komt het doordat ik laatste tijd wat last heb van mijn darmen en een opgeblazen gevoel of misschien is er wel een groeispurt, maar ik laat toch voor de zekerheid even kijken.

19 Januari heb ik de 20 weken echo, helaas kan mijn mannetje dan niet mee, maar ik ga samen met mijn moeder.

Groetjes, Natasja

5. Emme

Emme Niet meer actief

Jeetje MammaVanBrittje, wat een heftig verhaal. Maar gelukkig wel een met een goede afloop, want je vriend klinkt als een ontzettend lieve man!

6. Emme

Emme Niet meer actief

Natja, succes met de extra controle vanmiddag. Hopelijk is alles goed.

7. MamaVanBrittje

Zal ik zeker doen Natasja :)
    Succes bij de gyn, hopelijk zit alles gewoon zoals het hoort!

8. debsje1977

jeetje mamavan brittje wat heftig allemaal zeg :(
    Gelukkig zit je helemaal op je plekkie nu en kun je niet gelukkiger zijn als straks je gezinnetje helemaal compleet is met de komst van jullie mooie lieve kleine liefdesbaby :D:D
    het is je heel erg gegund meis!

9. Emme

Emme Niet meer actief

Hier verder alles goed. Ben al bezig met de laatste werkweken, dus moet veel dingen afronden (contract niet verlengd vanwege zwangerschap, dat mag hier). Buikje begint langzaam wat te groeien, maar anderen zien dat nog niet...

10. MamaVanBrittje

Dat is ie zeker :D
    Hij heeft mij toch een beetje gered zeg ik altijd :)

11. debsje1977

dat mag daar?...dat zeggen ze dat dat mag....officieel van de nederlandse wet mag je niet ontslagen of geen contract verlenging krijgen wegens zwangerschap...maar goed mag het niet daarom dan geven ze wel een andere reden....je kan het ook zo zien....ga je gewoon lekker vroeg met zwangerschapsverlof Emme ;)

12. MamaVanBrittje

Dank je Debsje! Heel lief :oops: :)

13. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    1,117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    @debsje: Yippie lekker goed nieuws! Ben zo blij voor je. Zou idd heel goed kunnen dat je daarom je beepje al zo goed voelt. Gefeliciteerd meid :) hihi en de chocolade helpt toch wel. Ga ik ook maar even een voorraadje inslaan voor vrijdag haha. Oei als ik er aan denk wordt ik spontaan zenuwachtig haha

@ nathalie:
    ik heb ineens zoveel last van boertjes zeg maar.. ook niet echt prettig... *schaam schaam*.. je merkt echt dat het allemaal in elkaar geschoven gaat worden…

@jolan: ik denk ook altijd.. als het niet een mooi springent beepje is zetten mensen de echo misschien ook niet eens op youtube :) oh en dat trillingetje is volgens mij ook echt de baby hoor! Ik voel het ook vaak als ik rustig achter mijn buro zit ofzo.

@ all: dank jullie wel voor jullie informatie over luiers en verzorgingsproducten. ik denk dat ik maar gewoon een paar pakken new born van pampers en een paar van kruidvat ga kopen en dan als hij of zij er een keer is kijken wat het beste bevalt. Hoe toevallig: ik vond vanochtend een mailtje van het Kruidvat in mijn inbox dat hun newborn luiers vernieuwd zijn :) + kortingsbon:
    http://www.kruidvat.nl/domains/default/ ... ID=4412616

Ego:

Heb ook nog geen buikfoto maar denk dat ik misschien binnenkort toch maar eens moet gaan beginnen.

Ik had gisteravond ineens heel erg kramp in mijn buik. Schrok er gewoon van… weet niet zeker of het nou mijn darmen (heb wel vaker erge kramp bij mijn darmen) zijn maar het straalde wat uit naar mij hele buik. Echt creepy… Ben meteen plat gaan liggen en toen ging het gelukkig over…

14. Emme

Emme Niet meer actief

Ik woon op dit moment niet in Nederland, dus de Nederlandse wet geldt helaas niet voor mij :( . Maar inderdaad, je kunt het ook positief zien!

15. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    1,117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Jeetje mamavanbrittje.. wat een verhaal! Petje af voor hoe je het doet hoor! vind het knap van je zal allemaal niet makkelijk geweest zijn voor je :(.
    Heerlijk dat het geluk je nu toelacht..

16. debsje1977

oohh nu zie ik het idd...je woont in het zonovergote Dubai ;)
    Sorry..eerst ff beter kijken debs :oops:

17. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    tjonge wat een verhaal mamavanbrittje. Ben blij dat je het nu zo goed getroffen heb, is je gegund hoor! En nu volop genieten van dit geluk!

@natja veel succes vanmiddag hoop dat het al te erg is.

18. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    1,117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Jeetje Emme.. niet balen dat je ontslagen bent? Ik weet dat Dubai ontzettend duur is om te wonen ivm vaste lasten enzo.. maar je klinkt redelijk relaxed eronder. Het had niet veel gescheeld in mijn vrijgezellen tijd of ik had ook in Dubai gewoond.. fascinerend stukje aarde volgens mij :)

19. Niet meer actief

Mamavanbritt: jeetje wat een verhaal.. Helaas herken ik veel in je verhaal.. Wel fijn voor je dat je nu helemaal gelukkig bent met je eigen liefdesfamily! :)

20. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    @ Anna: Ja die hadden wij ook gezien op kieskeurig. Denk dat het die hier ook gaat worden.
    Mooi buikje trouwens, je ziet echt goed verschil.
    Ik ben ook al 5 kilo aangekomen hoor. Ik merk alleen niks aan mijn benen en billen dus het zal echt aan mijn buik en borsten liggen. Borsten beginnen nu echt vol te worden. Had altijd niet zo veel dus ben echt trots nu haha.
    Ja ik ben ook blij dat ik fotos maak. Heb het alleen pas vanaf week 12 gemaakt .. dus heb er geen een van hoe het was.

@ luiers: Ik denk dat ik van kruitvat ga proberen. Luierdoekjes kijk ik wel even, sowieso sensitive. Denk dat ook kruitvat. Ik heb al een leuk doosje gezien op deze site, ik ga voor de rode met witte stippen: http://www.funkybox.nl/. Voor in mijn handtas heb ik deze gekreven van mijn liefje: http://www.kleinevoetjes.com/collectie. ... 1&prod=165

@ pixie: spannend he ! Echt op de helft al jeej.

@ sunshine: nee ik ga geen cursus doen. Weet niet waarom eigenlijk.

@ debs: Fijn dat je even kort mocht spieken! Jammer dat ze het geslacht niet kon zien, even geduld nog :)

@ mamavanbritje: heftig hoor ! probeer lekker te genieten nu met je lieve man en kindjes.

@ basmalah: dat is schrikken !er gebeurd nu zoveel in je buik, ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. maar snap wel dat je het eng vind, zou ik ook hebben.

Share This Page