Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Gefeliciteerd en welkom Wilma! :D

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    pixie en nathalie gefeliciteerd !

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Welkom Wilma en gefeliciteerd :)

Enne jeeeeeehhhh mijn buikband is eindelijk binnen :) Ik zal het in mijn album plaatsen :)

4. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    Zag dit op internet staan bij een bevalcentrum hier in Amsterdam....

Eigenlijk is het dus heel raar om in het ziekenhuis te gaan bevallen als jij en de baby gezond zijn. :-S

beetje raar of niet om dit op je site te zetten?

5. Niet meer actief

Wilma, gefeliciteerd en welkom!

Basmalah,

Ik vind dat heeeel vreemd dat ze dat erop zetten.
    Mijn moeder is van mij bevallen net na de 37 weken..
    Ik was gewoon gezond voor zover ze voor die tijd konden weten. Maar mooi niet dus. Ik ben thuis bevallen en als ik niet door de kraamhulp naar het ziekenhuis gestuurd werdt, had ik een paar uur later dood geweest!
    Mijn longen waren nog niet volgroeid met 37 weken.

Voor mij een reden om hoe dan ook in het ziekenhuis te bevallen!
    De vk van mijn moeder had het namelijk niet eens door!

6. Basmalah

Basmalah Fanatiek lid

2 okt 2007
    1.117
    0
    0
    Office Manager
    Almere
    er staat nog meer:
    Veel mensen denken dat poliklinisch bevallen veiliger is omdat er artsen en medische apparatuur in de buurt zijn. Dit is echter niet waar. De verloskundige gebruikt thuis precies dezelfde spullen als in het ziekenhuis. De arts(gynaecoloog) is meestal helemaal niet in de buurt. Als er een probleem ontstaat bij de bevalling waarbij de arts bij moet komen helpen, duurt het even voordat deze er is. Dat komt omdat hij of zij tot dat moment andere dingen aan het doen is, zoals een spreekuur, operatie of andere bevalling. Gemiddeld duurt het net zo lang voor de arts om naar jou toe te komen, als voor jou om van huis te komen. Daarom is bij een normale zwangerschap en bevalling thuis bevallen minstens net zo veilig als in het ziekenhuis

vraag me af of dit waar is of dat dit gewoon beleid is van dit bevalcentrum (die aan het ziekenhuis vast zit) hoe dan ook... ik wilde hier bevallen maar ga daar misschien toch nog maar eens over nadenken...

7. McGyver

McGyver Niet meer actief

8. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hmm, het is sowieso een hoop stress en paniek als je halsoverkop naar het ziekenhuis moet, zeker als je zelf met de auto moet gaan. En anders moet je weer op een ambulance wachten. Nee, mijn gevoel zegt dat er in het ziekenhuis veel sneller hulp is. Een vriendin van mij is vorig jaar bevallen van een prachtig, kerngezond, maar helaas dood meisje, heeft zichzelf opgehangen in de navelstreng. Hartje viel weg en ze waren te laat in het ziekenhuis... Zij vraagt zich nu dus af: wat als ik wel in het ziekenhuis was bevallen?!

Ik zelf weet nog niet of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen ondanks dit verhaal. Voel me altijd zooo ongemakkelijk in een ziekenhuis! En ziekenhuis is hier om de hoek, dus dat scheelt voor mijn gevoel. Erg moeilijke beslissing vind ik!

9. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Pixie en Nathalie gefeliciteerd met jullie meiden!
    Klopt onze vrouwelijk intuitie toch niet altijd...

Wilma welkom! Eindelijk iemand die meekletst en ook op 20 Juni uitgerekend is :D

10. McGyver

McGyver Niet meer actief

welkom en jij ook gefeliciteerd!

xxx

11. McGyver

McGyver Niet meer actief

zo dames, hiier weer lekkker thuis

geslaagd voor een badpak bij de prenatal, wel een saaie zwarte maar ach....

verder nog leuke kleren gekocht!
    en een kadootje voor mn man!
    een tutdoekje schaap, van happy horse, zooo leuk, ons thema van de beebkamer!

xxx

zo ga nu koken

12. Niet meer actief

Maar ik weet wel dat na een bevalling de vk vrij snel weg is.. En in het ziekenhuis zijn verpleegkundiges wel aanwezig.. Die kunnen eerder verdachte kuchjes herkennen dan jij zelf..

Ik twijfel nog een beetje of ik misschien in het kraamhotel wil bevallen, die zit hier naast het ziekenhuis en zijn ook altijd deskundige mensen aanwezig.. In ieder geval deskundig genoeg om foute dingen op te merken denk ik dan.

Thuis bevallen weiger is gewoon want in mijn ogen is dat gewoon WEL minder veilig.. maar ja, dat ben ik.. Gewoon eigenwijs hahahaha

13. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Hoi Wilma,
    Welkom, jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Leuk, nog iemand erbij die in verwachting is van de 4e.
    Groetjes, Natasja

14. Aichaaaa

Aichaaaa Niet meer actief

@Pixie en Nathalie gefeliciteerd met jullie meisjes :D

@Wilma, welkom....

15. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Pff ik ga weer heel erg twijfelen als ik dat allemaal lees. Thuis of in ziekenuis bevallen.. Ziekenhuis is 20 min rijden vanaf hier... Moeilijk !

Hmm heb nu een lekkere lasagna in de oven, heb echt trek!

16. McGyver

McGyver Niet meer actief

misschien hoef je die keuze niet eens te maken en moet je wel in het ziekenhuis bevallen, you never know,
    of misschien gaat het wel zo snel dta je niet meer naar het ziekenhuis kan. wie weet,

meiden niet zo onzeker zijn!

xxx

17. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hoi dames,

Hier snel even een krabbeltje, want de laatste tijd heb ik helaas veel te weinig tijd voor dit forum.

Ik heb zo'n zin in de 20-weken echo a.s. maandag. Als alles goed is wil ik flink gaan shoppen voor de nieuwe babykamer.
    Het geslacht willen we trouwens niet weten, dat zien we bij de geboorte wel. Bij Annabel wisten we het ook niet. Later in de zwangerschap had ik wel het gevoel dat het een meid zou worden. Ik ben benieuwd bij deze...

Marloes (toch?), nog bedankt voor je tip van het cotbed van Bopita. Ik ben er helemaal verliefd op! We zijn er alleen nog niet uit of we de complete babykamer van de Mix&Match serie van Bopita willen hebben of dat we het cotbed gaan combineren met de Hemnes serie van Ikea. Toch een aardig prijsverschil...
    Annabel blijft in ieder geval op haar eigen kamer, maar krijgt wel allemaal nieuwe meubeltjes. De baby gaat eerst bij ons in een wiegje (ja, die van Bopita) op de kamer en dan naar zijn/haar eigen nieuwe kamertje.

Verder heeft de baby al een aardig eigen willetje. Laatst trok ik mijn gewone spijkerbroek aan, vers uit de was, dus die zat nog vrij strak in de band. Poeh, misselijk dat ik werd. Na een kwartier hing ik boven het toilet, dus heb ik toch maar een positiebroek uit de kast getrokken.
    Ik voel de baby ook regelmatig bewegen. Erg leuk weer. Als ik te dicht op mijn bureau zit, lijkt het wel of hij/zij me weg probeert te duwen.
    Ook grappig als Annabel de borst krijgt, dan voel ik de baby ook bewegen. Ik vraag me af of Annabel dat ook voelt.

Ik heb nog even een klein stukje teruggelezen. Pff... die verschillende verhalen over thuis- en ziekenhuisbevallingen. Lekker tegenstrijdig allemaal.
    Deze keer wil ik weer gewoon thuis bevallen. Bij Annabel was het bijna gelukt. Mijn bevalling ging alleen zo snel, dat de verloskundige er vrij laat bij was en toen het hartje tijdens het persen dipte, werd er voor de zekerheid een ambulance gebeld. En jahoor, ik mocht met persweeen en al met de ambulance naar het ziekenhuis. Nou, dan kom je er echt wel achter hoeveel drempels er in je dorp liggen en wat voor ellendige slingerweg het is naar het ziekenhuis. Bah, bah.
    Maar uiteindelijk was alles gewoon goed gegaan. Er is wel een knip gezet, maar de stagiaire van de vlos stond bij mij thuis ook al klaar met een schaar.
    En ik blijf erbij dat als ik geweten had waar ik naar toe moest persen, dan was Annabel gewoon thuis geboren. Ik zat me namelijk helemaal te focussen op de voorkant, maar de beeb moest dus echt "achterom" voor mijn gevoel.

De verloskundige zei met de intake al dat als ik 36 weken zwanger ben, dat we de bevalling nog maar eens doorlopen, zodat ik me er bewust van ben wanneer het begint. Hihi...

En nu ga ik afsluiten! (zit nog op mijn werk)

Bai, bai!
    Nelly

Woepsie... 't Is toch een iets langer krabbeltje geworden. Hihi.

18. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Pixie en Natalie gefeliciteerd met jullie MEISJES!!!!

Wilma welkom en gefeliciteerd!

19. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hallo meiden,
    en kleine ukkies natuurlijk,
    zijn we weer
    oww vriendlief is geslaagd voor zijn C-E rijbewijs gelukkig haahaha, ben zo blijv oor hem, vanavond hebben we de geslachtsbepalingsecho, om 21.00 uur heb er zo'n zin in vriendlief ook hoor hij wil het zo graag weten.
    heb nog niet alles terug gelezen wat een bladzijdes weer zeg halle luja
    voor de dames die weten wat het wordt jeee gefeliciteerd, srry verder weet ik het ff niet meer,
    me eten staat op, heb totaal geen honger maarja is belangrijk he
    goed tot snel weer
    liefs joanita

20. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

Heel veel plezier vanavond meis!

Laat je nog wel ffies weten vanav wat het is? :D:D

Deel Deze Pagina