@Rianne, wat een super mooie kamer! Daar zal jullie kleine meid straks heeeeeeeeeeeel blij mee zijn @Lautjuh, gefeliciteerd met jullie ZOON! Wat fijn dat alles verder goed was op de echo. Heeft jullie mannetje niet extra profijt van zo'n grote placenta dat ie wat extra's te snoepen heeft xx Anna
@ Lautje en Emme: gefeliciteerd met jullie goede echo's en natuurlijk jullie BOYS! @Rianne: Wat een mooie kamer is het geworden zeg! Hij is echt zo goed als af! Weer een zorg minder Meeting in Utrecht: mocht het in Utrecht of ergens anders in de buurt gepland worden dan ga ik ook zeker komen. Vooral na alle leuke verhalen van jullie meeting vandaag
@ gaby: Hihi Heb voor de andere dames een foto in mijn album gezet, kunnen ze ook meelachen @ meeting in Utrecht: Dan ga ik ook komen, is voor mij ook dichterbij en bekender.
@Basmalah, had je berichtje helemaal niet gezien waarschijnlijk tegelijk gepost Super dat de echo goed was...nu echt genieten dubbelcheck was ook wel verstandig, heb ik ook laten doen hoor @Rianne, ach gossie wat een scheetje! Zal er wel grappig uitzien ja Leuk meiden als jullie ook komen naar de meeting wanneer deze in Utrecht wordt gehouden We hebben vandaag erg gelachen, kreeg er gewoon kramp van in mijn buik xx Anna
****************handige info****************** wisten jullie dat... mannen recht hebben op 4 verlof dagen ipv 2? dit heeft een vriendin van mij gevonden op internet Hoe en wanneer neem ik het kraamverlof op? U neemt het kraamverlof op binnen vier weken nadat uw kind thuis is. U laat uw werkgever zo snel mogelijk weten wanneer u kraamverlof opneemt. Dit mag mondeling of schriftelijk. Thuis of in ziekenhuis geboren Als het kind thuis wordt geboren, neemt u het kraamverlof in de eerste vier weken na de geboorte op. Als het kind in het ziekenhuis wordt geboren, neemt u het verlof op in de vier weken na de thuiskomst van de baby uit het ziekenhuis. Weigering door werkgever Uw werkgever mag u het verlof niet weigeren. Hoe lang duurt kraamverlof? Als u werknemer bent en uw echtgenote of partner is bevallen, heeft u recht op twee dagen kraamverlof. Bevalling en aangifte Voor de bevalling zelf en het doen van aangifte van de geboorte hoeft u geen kraamverlof op te nemen. U kunt hiervoor het zogenoemde ander kort verzuimverlof opnemen. Dit kort verzuimverlof valt onder dezelfde regeling als het calamiteitenverlof. Uw twee dagen kraamverlof mag u hierop laten aansluiten. Ouderschapsverlof Voor de verzorging van kinderen onder de 8 jaar kunt u ouderschapsverlof opnemen. U kunt dit verlof laten aansluiten op het kraamverlof. dus met andere woorden je man kan 4 dagen verlof opnemen!
berenbotje: wat ontzettend leuk dat je even langs komt wippen. Hoop dat je heel snel goed nieuws te melden hebt! Liefs Bas
De assistente van de VK praktijk heeft het gelijk geregeld, ik hoef dinsdag alleen maar me naam door te geven bij SHL en een BIG SMILE op te zetten Heb je jouw VK praktijk al gebeld? wel doen hoor, straks ben je te laat en dat zou zonde zijn @Gabester, dat is nu handige info! Jammer dat dit niet geld voor mensen met een eigen bedrijf xx Anna
nee want dit staat niet in cao`s ofzoiets heb ik begrepen.. wel die 2 dagen kraam verlof maar niet niet die calimiteiten verlof. dit staat er ook nog Wanneer heb ik recht op calamiteitenverlof? Als u werknemer bent en onmiddellijk vrij moet nemen vanwege een onvoorziene persoonlijke omstandigheid kunt u gebruikmaken van calamiteitenverlof en ander kort verzuimverlof. Inhoud van deze pagina Gebruik calamiteitenverlof Weigering werkgever Informatie achteraf Naar bovenGebruik calamiteitenverlof Situaties waarin u gebruik kunt maken van calamiteitenverlof: U moet zaken regelen rond een sterfgeval in uw familie. U moet snel een oppas vinden of verzorging regelen voor een ziek familielid. U moet een loodgieter regelen omdat uw waterleiding is gesprongen. Uw partner bevalt (ander kort verzuimverlof). U moet aangifte doen van de geboorte van uw kind (ander kort verzuimverlof). Naar bovenWeigering werkgever Uw werkgever mag een redelijk verzoek om calamiteitenverlof niet weigeren. Informatie achteraf Uw werkgever kan u achteraf vragen om aan te tonen dat het opnemen van calamiteitenverlof noodzakelijk was. het komt van de site http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/ ... regelingen je kan het natuurlijk altijd ff navragen op je werk
anna: dubbelcheck is altijd goed. zeker vwb de gezondheid van de kleine. ging vandaag een stuk minder zenuwachtig de echo in omdat de andere echo die we hadden gehad er al goed uitzag. @gabester: klinkt goed.. ik denk dat veel mannen de aangifte doen bij de gemeente tijdens hun kraamverlof.. nu lees ik dat dit eigenlijk een extra dag is! Yippie! @Riann: wat een scheetje hebben jullie! heeft ie een van de pakjes die je verkoopt aan? meeting: wat was er eigenlijk over de meeting afgesproken? dat die in breda gehouden zou worden? anders doen we gewoon een 'aparte' meeting hier in midden nederland.
Er is nog niets afgesproken voor een DIKKE BUIKEN meeting straks. De meeting in Breda is juist een "aparte" meeting Denk dat als we een meeting doen over 6 wkn dit een mooie tijd is en in Utrecht ook lekker centraal voor het grootste deel van ons, we blijven altijd wel uitzonderingen houden. En maak je speciaal een afspraak in een plaats die voor iedereen net iets langer reizen is...komen ze niet xx Anna
nou we wisten natuurlijk wel dat re wel wat aan de hand was maar ja ze wou niet naar de doktor tot dus dat het zover was dat ze zelfs niet meer kon ademen.. ze heeft namelijk longemfyceem (nu ontdekt) ik durf geen uitspraken te maken over de geslacht haha.. want ik zie alleen een been
@ Aichaaaaa: Fijn meis, dat de echo goed was! Weer een hele geruststelling he! @ Smiley: Gefeliciteerd met je 20-weken en veel plezier in je favo restaurantje! O haha, inmiddels ben je alweer terug......... @ Emme: Proficiat met je manneke! Klim maar lekker op de blauwe wolk @ Meris: Wat leuk met die liniaal, ga ook maar es proberen, want wij kunnen aan de buitenkant nog niets zien/voelen en Pim wil haar zooooo graag voelen! Helemaal omdat ze echt duidelijk op zijn aanrakingen reageert, ik voel haar dan zwemmen, maar alleen van binnen! Zou wel een dikke placenta zitten denk ik (ja, okee dan, ook een klein beetje vet, haha) Enneh, ik kan geen piemeltje vinden nee, maar misschien zit ie verstopt @ Gabester: Balen man, dat je geen leuke kleertjes kon vinden! Hopelijk heeft iemand een leuke winkel/site waar je ze kunt vinden! @ Pixie: Gelukkig dat het weer iets beter gaat met de aanstaande oma. Is toch ff schrikken zeg....sterkte! @ Mac: Doe maar lekker rustig aan dan! Ik zou manlief straks gewoon vragen om lekker bij je te komen zitten, hij heeft verplicht weekend met jou! ZO! @ Celinaaa: Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij de laatste weken wel meevalt. Ik had het het eerste trimester heel erg, ik jankte wat af. Maar nu voel ik me eigenlijk weer heel normaal. Pim zegt ook dat hij het wel mee vind vallen en er eigenlijk niet zo veel van merkt! Hopelijk blijft dat de komende weken nog zo! @ Debke: Haha, die inloopkast kunnen we hier ook wel aan beginnen ja! Ik koop me een ongeluk! Koop nu alleen nog maar maatje 68! Van 62 heb ik al redelijk wat en ik ga er vanuit dat ik veel 62 krijg en 50/56 heb ik echt al veels te veel, hihi! @ Berenbotje: Dankjewel voor je lieve berichtje! Hopelijk kan de gynaecoloog er snel wat aan doen! Maar dat komt vast wel goed meis! Succes ermee en we houden je in de gaten hoor! @ Rianne: Wauwwwwwwwwwwwww, echt supermooi! @ Lautje: Gefeliciteerd met je kleine manneke! He gatsie 5 koortslippen.....hopelijk zijn ze snel weg en voel je je weer wat beter! @ Madelon: Ik ben erg benieuwd naar je foto's, zet ze er maar snel op! @ Basmalah: Fijn dat je echo goed was! Ga idd maar lekker genieten van die kleine man! @ Gabester: Thanks voor de info! Toevallig hadden we het er vandaag nog over, dus heb de info gelijk ff aan mijn mannetje verteld! Echt fijn! @ Meiden van de meeting: Leuk dat jullie zo gelachen hebben! Klinkt erg gezellig! Als er een nieuwe datum gepland is hoop ik ook van de partij te zijn! Verder heb ik niet zo veel spannends te vertellen.....het is hier druk druk druk, dus ga nu lekker met mijn mannetje voor de tv hangen! Fijn weekend!