@Mac, wil wel een wippertje kopen, lijkt me super handig. Zwangerschapszwemmen ga ik ook doen, moet alleen nog een keer beginnen @mama1987, volgens mij maakt Pixie schilderijtjes? Wel spannend hoor over een maand al trouwen @Inger, er zijn verschillende topics geweest over honden en zwangerschap/baby...via zoekfunctie moet er denk ik wel wat terug te vinden zijn. -Wij willen de hond ook overal bij betrekken en dan met name op een positieve manier! Vaak zie je dat mensen hun hond elke keer weg sturen naar de mand of wegduwen bij de kleine, deze negatieve benadering kan aggresiviteit oproepen bij de hond. - andere tip: geef geen luier met poep of placenta aan de hond, het schijnt echt onzin te zijn dat de hond het kind dan wel accepteert. Als de kleine geboren is, kan je het shirt waarin je bent bevallen aan de hond geven en een rompertje wat de kleine gedragen heeft. Zo wennen ze goed aan de geur en nemen ze het sneller op als gezinslid. Wat mama1987 zegt, dat kraamvisite eerst hond/kat aandacht geeft + wat lekkers en dan pas baby, wordt hier ook een vuistregel! @Berenbotje, jeetje meid wat balen zeg. Kan me voorstellen dat je er ff doorheen zit. Neem je tijd en veel sterkte! Liefs Anna
Hallo allemaal ! Ik ga ook even proberen te reageren... @Inger mijn placenta ligt ook aan de voorkant, ik voel mijn ventje ook niet altijd. Maar nu wel elke dag, alleen niet super duidelijk. Aaagh wat zielig dat je hond schijnzwanger is zeg, duurt dat lang bij honden? @Natja wat leuk dat je box binnen is! Ga je hem gelijk helemaal neerzetten enzo of dat niet? @Gabster wat vervelend van die bloedneus. Ik had het gisteren ook maar dat kwam omdat er iets dwars zat in mn neus... dus beetje mijn eigen schuld. @Debke wat leuk dat je man je kleintje heeft gevoeld! Ik kon het vandaag voor het eerst ook aan de buitenkant voelen, dus gelijk mn vriend geroepen hield de kleine man er mee op... @Anna83 leuk hoor lekker shoppen helaas kan ik dat niet heb al te veel uitgegeven...Ik lees veel over actie baby maar ik ken die winkel niet zit dat ook in het zuid-holland ergens? @Mac ik had al een wipstoeltje van mijn moeder gehad voor als mn zus met de kleine kwam dus wij hoefden hem niet te kopen, maar ik denk dat we hem als we hem niet hadden hem wel gekocht hadden. @mama1987 wauw trouwen op Bali super hoor! Lijkt mij ook helemaal geweldig en helemaal met je dochter erbij tegen die tijd! @berenbotje heel veel sterkte! Ik heb zelf ook 2 poezen en wil nu al proberen ze uit onze slaapkamer te houden, maar ik vraag me af hoe poezen over het algemeen op baby's reageren want dat weet ik niet. En hoe zou ik mijn poezen op de baby voor kunnen bereiden?
ah wat sneu. haha zie het al voor me dat ze alles door het huis sleept. doet een van mijn hondjes altijd met zijn kleedje!
Hoi Inger! Nou ik heb een druk ventje dus voel hem eigenlijk nog best wel vaak, maar dan niet super duidelijk. Maar van het weekend zaterdag was het geloof ik, toen was hij heel rustig en heb hem bijna de hele dag/avond niet gevoeld. Wat voor druppels heb jij dan en waar zijn die precies voor als ik vragen mag?
@Aaliyah: Dat vraag ik me ook af. Wij hebben nogal een dominante poes met een apart (opvliegend) karakter. Gelukkig gaat ze kinderen meestal uit de weg en kan de kleine haar de eerste tijd nog niet achterna..
Over placenta aan de voorkant: Mijn placenta ligt ook gedeeltelijk aan de voorkant, links is een stukje zonder placenta. Ik voel de baby de laatste dagen dagelijks bewegen. Meestal als ik op mijn rug lig in bed of op de bank! Heb je dat al geprobeerd? En dan je buik inhouden en uitzetten, beetje pesten Mijn vriend heeft haar zaterdag ook gevoeld!
zo bij de bedrijfarts ging het goed, hij vond dat ik ondanks mijn klachten erg goed bezig was! hij hoopt dat ik het zo kan volhouden en ik hoop dat uiteraard ook! @smiley super high tea, ziet er mooi uit daar. @anna haha ik begin het al zat te worden die was, maar ben trots op de machine, hij doet zijn werk goed . de film was super, het lijkt alweer zolang geleden!~ @mac ik heb een wipstoeltje, het is erg makkelijk met een fruithapjes geven als ze nog niet in de eetstoel kunnen. @mama1987 wat spannend nog een maand, is alles al geregeld?
Wij hebben 1 poes die hebben we vorig jaar maart uit het asiel gehaald, ze is best schuw, maar mijn andere poes (die heb ik al 7 jaar) die is nogal jaloers op haar (logisch) maar ik d8 dat het na een tijdje wel over zou gaan, maar niet dus. Nu likt ze zich kaal en vraagt al mijn aandacht maar ik ben bang dat als ze baby er is het nog erger wordt, want dan heb ik nog minder aandacht voor haar..
Hahhah ja pesten dat doe ik af en toe ook dan gaat ie ook wel bewegen ik hoop dat mijn vriend hem deze dagen ook kan gaan voelen want ik voel hem zelf wel ook aan de buitenkant nu,maar meneer hield meteen op toen zn vader zn hand op mn buik legde....
@inger je kan ook vrij optijd de box neerzetten zodat de hond daar vast aan kan wennen. @berenbotje wat vreselijk meid, het was je zo gegunt! heel veel sterkte!
@Mandy: Er hoeft niet zoveel geregeld te worden. We gaan onze handtekening zetten op het gemeentehuis en daarna een taartje eten met ouders, schoonouders en broertjes en schoonzus .
Kaal likken? Wat sneu... De onze wordt niet zielig, maar eng Ze vliegt je aan en krabt en bijt dan tot bloedens toe. Gelukkig wordt dat de laatste tijd wel minder. Ze doet het nu alleen nog als je haar aait wanneer madame toevallig geen zin heeft of wanneer je haar ergens vanaf wilt tillen. Vind het een beetje akelig gedrag met een baby dalijk, maar wil d'r toch een kans geven want ze kan ook heel leuk en lief zijn!
en marb onder voorbehoud! Ik wil wel graag op de lijst en op de hoogte gehouden worden, kan dat? Ik wil t alleen nu nog niet afspreken omdat we veel drukke weekenden voor de boeg hebben...