Ja ik moet morgen zowiezo naar de huisarts dus vraag het even aan hem. Ik heb de vk de laatste tijd wel vaker gebeld als ik een vraag had of iets nodig had, daarom voelt het bij mij zo van: heb je haar weer..... Terwijl ik de vorige keren niet belde om onzekerheid, maar meer om advies......
ik lees ook dat bandenpijn steken kan geven, weten jullie dat of dat dan van die scherpe steken zijn? Ik weet echt niet wat bandenpijn etc inhoudt
Inleiding Bandenpijn is een scherpe, stekende pijn die langer aanhoudt (het is dus geen komen en gaan van pijn zoals bij weeën). Oorzaak Rond de 20e week gaat de baarmoeder ineens heel snel groeien; je ziet jezelf dikker worden. Hierdoor komt er zeer veel spanning te staan op de banden (soort spieren) die de baarmoeder op haar plaats houden. Vooral de banden die langs de zijkant van je baarmoeder lopen kunnen pijn veroorzaken. Een scherpe stekende pijn ter hoogte van het schaambot wordt veroorzaakt door de banden waarmee de baarmoeder vastzit aan het schaambod en de stuit. Vooral als je moe bent kun je hier last van hebben. Behandeling Tip 1: Laat je buik niet hangen. Vooral als je veel staat is het belangrijk dat je de buikspieren regelmatig aanspant. Zo voorkom je dat de baarmoeder al te erg aan de banden hangt. Let er wel op dat je de rug hierbij niet bol trekt, span dus alleen je buikspieren aan. Tip 2: Een rubberen warmwaterkruik doet vaak wonderen. Heb ja, na een vermoeiende dag, last van de banden, ga dan even rustig liggen en leg een rubberen warmwaterkruik op de pijnlijke plek. Dit ontspant de banden en de pijn neemt vaak binnen een half uurtje af. Tip 3: Heb je zwaar lichamelijk werk of sta je de hele dag, dan kun je al vroeg in de zwangerschap veel last hebben van je banden en bieden bovenstaande tips niet voldoende verbetering. Dan is een zwangerschapspantybroekje een goede oplossing. Zo'n broekje bevat een voorpas die meegroeit met de zwangerschap, maar heeft een verstevigde band onder de buik, die de buik ondersteunt. Bovendien geeft dit broekje veel steun aan de rug (dus ook bij lage rugklachten een uitkomst). Het dragen is vaak even wennen, het broekje zit vrij strak, maar als je eraan gewent bent, zul je merken dat het veel verlichting geeft voor je klachten. De broekjes zijn verkrijgbaar bij de betere lingerie zaken (bv Livera) maar zijn behoorlijk prijzig. Er zijn wel goedkopere te koop, maar die bieden lang niet zoveel steun
Nou dan heb ik geen last van bandenpijn, gelukkig. Heb de laatste tijd wel steeds meer moeite met opstaan en mijn rug wordt ook wat gevoeliger. Gewoon opletten op het werk, zeker in mijn werk op een kinderdagverblijf. En eigenlijk moet je gewoon s***** hebben aan wat de vk denkt.. Maarja ik herken het wel hoor, dan voel je je al snel zo'n zeur.
Hey meiden, Wat een leuke kaartjes allemaal... leuk dat iedereen toch zo'n verschillende smaak heeft. Hier laten we er eentje ontwerpen. Zodra deze helemaal naar onze smaak is, show ik hem wel even... Jolan, dat is echt bandenpijn... De ene keer heb je een heel zeurderig gevoel de andere keer hele korte heftige steekjes... Rond deze weken groeien we gewoon allemaal heel hard. De beeb gaat zowel in de lengte als met gewicht heel hard en daar moet je baarmoeder in mee. Vooral de eerste zwangerschap is dat waarschijnlijk wat heftiger omdat de boel voor het eerst zo opgerekt wordt. En als je je echt zo onzeker blijft voelen, maak dat dan op je volgende afpsraak bij de VK kenbaar. Nu durf je niet te bellen, omdat je niet als zeur wilt overkomen... Maar de VK ziet dat echt niet zo en alleen zij kan je dat duidelijk maken. * knuf* Hier gaat alles oke... kilo's nu weer stabiel, maar in de afgelopen 2 weken ook 2 kilo erbij... dus het gaat echt in groeispurten...
hoi meiden, lees wel mee, maar heb weinig puf om te reageren. We hebben gisteren de zolder opgeruimd en de babykamer is nagenoeg leeg! Enige nadeel is wel dat ik vandaag ineens erge last van mijn pols heb. Bij kleine buigingen doet het al pijn en het meest frusterende is: Ik weet niet waarvan! Volgens mij niet te veel gedaan gister en voelde het pas vanochtend. Nu maar versteviging erom en rust nemen. Weer nieuwe behangboeken en waarschijnlijk een keuze gemaakt. Helaas was mijn 1e keuze niet meer te bestellen en moet nu nog ff omschakelen. Heb ook een box op het oog, dus kan straks weer wat afstrepen. Op mijn werk komt de hectische tijd van rapporten er weer aan en de klas is erg druk. Ben zelf erg moe en dat werkt uiteraard in mijn nadeel. Ben niet erg positief de laatste tijd en moet mezelf steeds wijzen op de dingen die wel goed gingen op mijn werk. Zodra ik weer wat positiever ben en meer energie heb, zal ik actiever meelezen en schrijven. Liefs girafje (met een dipje)
Oh Girafje...* knuf* ik weet zo wat je bedoelt... Hier hebben we deze week alweer de oudergesprekken, maar de afgelopen 2 weken waren zo hectisch en druk voor de rapporten, ik liep ook soms maar half half rond, pffff... Geeft niets hoor, je kan niet meer als meer... Gewoon ook ff aangeven bij collega's, kunnen ze even bijspingen waar nodig of er gewoon iets meer rekening mee houden.. Ik zit in het VO (vmbo) dus maak het ook wel kenbaar naar leerlingen als ik me niet zo goed voel of erg moe ben, ze zijn dan toch wel begripvoller... Maar ik weet niet of dat bij jou ook een mogelijkheid is...
@buikdrager moet ik wel even gebruiken op de fiets want mijn dochter gaat achterop in het fietszitje. @leeftijd ach wat is jong? ik was 21 toen ik stopte met de pil 22 toen ik zwanger raakte en 23 bij mij eerste kind nu ben ik 25 en zwanger van de tweede. bij de eerste werd mij ook veel gevraagt of het wel geplant was en nu wordt er steeds gezegt ALWEER? @plasalarm haha moet je toch alsnog kijken naar het streepje, als er nu geplast is voel je dat gelijk aan de luier en met sommige luiers ruik je het ook gelijk. zo nog 8 pagina's bijlezen!
*Breek even in* Jolan: wilde even laten weten dat Female haar dochter met 31 weken geboren is afgelopen nacht. Hooiii allemaal! *breek weer uit*
@mama1987 haha buddy echt super mooi jullie babykamer! @aliyah haha goed geschoren? ik vind het steeds lastiger worden daar beneden, ik zie het niet meer. @marb fijn dan dat het nu allemaal goed gaat en dat je met een beter gevoel even bij de maartmama''s kan kijken. @basmalah ik ken het gevoel vooral als ik s'morgens wakker wordt dan voel ik ineens mijn buik en denk ik o ja ik ben zwanger (schaam, schaam). kan die huidirritatie niet door de zwangerschap komen, dat het tijdelijk is ipv een allergie? mooie buikfoto's allemaal! nog 5 pagina's
Ohja en heb het nog gevraagd aan de vk: en op een 3d echo is het syndroom van down niet zichtbaar. Dat zou dan puur te zien zijn aan een verdikte nekplooi, maar dan zou dan bij de 12 of 20 weken aan het licht gekomen zijn waarschijnlijk.
@simoon succes morgen! @nathalie volgens mij moet je 6 pakjes hebben maat 50/56 en maat 62. nog 4 pagina's.
dames... wat lijkt jullie het leukste... ik wil houten letters op de muur plakken, boven de bedjes de namen van de 2 mannen. De letters worden bekleed met stof. zwart/wit gestippeld en brabants bontje-ruit in zwart/wit dacht eerst om en om... of is 1 motiefje per naam leuker, of de 1e letters 1 stofje en de andere letters in de andere stof? dus help
Daaag allemaal! Telkens als ik probeer om weer hier mee te komen praten dan komt er weer vanalles tussen. Zo zijn we nu druk bezig boven een kamer te maken zodat mn zoontje straks ook ergens kan slapen als de baby er is Dus heb steeds geen tijd om bij te lezen en te reageren. Maar ik blijf proberen! Op een dag zullen jullie moe worden van mijn vele berichtjes Maar hier alles verder goed hoor! Voel de baby heel veel, vooral als ik op bed lig. Daardoor slaap ik wat minder, omdat ik het veel te leuk vindt om me met de baby bezig te houden. Doeiii allemaal!
@gabester ontzettend mooi kaartje! @marloes 1 motiefje per naam zou ik doen anders wordt het misschien te druk. zo ik ben weer bij! ik moest vanmorgen naar de wc voor de grote boodschap en toen had ik best veel bloed bij mijn ontlasting, zou dit erg zijn? verder voel ik me goed ook met mijn bekken gaat het de goede kant op.