Juni 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Dootje24, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Goedemorgen meiden,

Sorry dat ik nu pas reageer, maar gisteren was ik zoo moe en van slag.

Huisarts & de vk geven aan dat ik het rustig aan moet doen, en veel moet rusten. Een echo gehad bij de vk en de ukkie was weer drukkie :) Ze heeft ook inwendig even gekeken, en alles is prima en er zijn geen dingen om me zorgen over te maken. Alleen die harde buiken zijn gewoon vervelend. Het is dus rust, rust, rust, en nog eens rust! Heb wel een hogere dosering van mijn ijzertabletten gehad, nu 3x per dag ipv 1x per dag en daarnaast ook nog een extra foliumzuur. Ik gebruikt sowieso de Mama & baby multivitamine waar ook fouliumzuur in zit, maar het kon geen kwaad om extra fouliumzuur te gebruiken.

Na dat hele gedoe met de bedrijfsarts twijfelden mijn man en ik. Dus ik belde gisteren mijn zus, die is advocate in arbeidsrecht en ik vroeg hoe het nou eigenlijk precies zat. Nou die was ook verbaasd dat ik opnieuw beoordeeld was door de bedrijfsarts. Want mijn ziektegeld wordt door de UWV betaald, en ik ben 1x beoordeeld door de 1e bedrijfsarts en zij heeft vastgesteld dat het idd zwangerschapsgerelateerde klachten zijn en dat was toen ook doorgeven aan de UWV en sindsdien heb ik alleen contact met de UWV. De bedrijfsarts hoort alleen op de achtergrond te blijven en op de hoogte te worden gesteld van de ontwikkelingen. Maar nee hoor, ik moest opnieuw beoordeeld worden door zo'n sukkel (sorry hoor).

Dus ik dacht ik bel de UWV maar en dan weet ik ook meer. Nou UWV gesproken en degene die ik aan de telefoon had zei ook van mevrouw je hoeft je geen zorgen te maken. Wij zijn jouw uitkerende instantie en als de arts vindt dat u beoordeeld moet worden dan krijgt u vanzelf wel een afspraak toegestuurd voor een gesprek. In dit geval is dit dus tot op heden niet gebeurd, en onderhoud ik 1x in de maand telefonisch contact met de UWV. Zij sturen netjes een brief wanneer ze me gaan bellen, en hij vraagt ook alleen: hoe gaat het, zijn de klachten verergert, en that's it! En mijn volgende telefonische afspraak is begin maart weer. Dus nu ga ik alleen contacten met mijn werkgever en doorgeven dat ik met de uwv gesproken heb en dat ik naar aanleiding van de conclusie van de bedrijfsarts een deskundigenoordeel aanvraag.

Ik heb me zooo druk zitten maken eergisteren en gisteren. Waarbij ik ook dacht: ik lijk wel gek joh. Met barstende hoofdpijn was ik gaan slapen. Toen dacht ik: vanaf nu maak ik me nergens druk om, mijn gezondheid en de kleine staan nu voorop..

Sorry voor zo'n lang verhaal 's morgens vroeg. :rolleyes:

Vanmiddag ga ik naar het werk van mijn man in Amsterdam, en hij werkt to 16:00 uur daarna gaan we een hapje eten en dan richting de 9 maandenbeurs. Dus ik hoop dat ik het een beetje volhoud. :

2. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Gelukkig is alles goed Smiley!
    Kan me voorstellen dat je je druk hebt zitten maken. Nu is inderdaad je gezondheid en die van ukkie het belangrijkste!

Veel plezier vanavond! Hoop dat het wat rustiger is dan :D

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Goeiemorgen allemaal! Ik ga weer even bijlezen…

@Rianne: Ja hoor, die uit de supermarkt zijn goed te eten. Vooral met mosterdsaus!

@Snieke: Mooi hoor! Ik vind die bruin met turqoise bloemen zo gaaf, maar ook erg prijzig…

@Minnie: Dat lijkt me ook heel leuk, babymassage. Vanaf welke leeftijd is dat meestal?

Over mijn rauwe worstenbroodje :) : Bedankt voor de geruststellingen allemaal! :D

@Marb: Jij hoeft je dus niet te vervelen zie ik. Fijn dat alles goed is met jullie beebje!

@Jolan: Doe maar lekker rustig aan na deze zware dagen

@Mam: Veel plezier met carnavallen :D

@Zeana: Fijn dat je een geschikte oplossing hebt kunnen vinden met de bedrijfsarts!

@Rianne: Werkse vandaag!

@Nathalie: Allemaal carnaval vieren of op wintersport zeker? ;)

@Smiley: Fijn dat alles goed is met jullie ukkie! En groot gelijk, lekker aan jezelf en de kleine denken!

Vandaag tot 12.00u werken en dan lekker vrij t/m woensdag! Heb nu al zin in het uitslapen :) Heb mappen met geboortekaartjes opgehaald bij de drukker, dus ik hoef me niet te vervelen tijdens m’n vrije dagen :D

4. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Het is schoolvakantie dus al die docenten zitten lekker thuis :D

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Mama1987: dat is mijn prioriteit nummer 1. Lekker aan mezelf en de kleine denken :)
    Jij succes met het uitzoeken van het geboortekaartje. En lekker bijkomen de komende paar dagen. Geniet ervan.

Nathalie: dank je wel, ik hoop ook dat het niet zo druk zal zijn.

Rianne: fijn dat je beter geslapen hebt. Werk ze. Enne beterschap, hopelijk duurt je verkoudheid niet te lang.

Mandy: fijn dat je beter geslapen hebt, en gelukkig is je buikpijn over.

Joanita: mooi gedichtje

Jolan: kan me voorstellen dat het heftig is geweest. Doe jij het rustig aan?

Girafje: jeetje wat vreselijk joh. Vreselijk voor de kinderen die ze achterlaat.

Mac: sorry voor de late reactie, gisteren had ik totaal geen puf meer om wat van em te laten horen. Maar ik heb alles weer ingehaald :) Fijn dat je je vermaakt had op de beurs. Nog veel spulletjes gekocht?

Zeana: fijn dat jouw bedrijfsarts er meer begrip voor heeft.

Gabster: nog gefeliciteerd met je paps de verjaardag

Marb: drukke dag gisteren gehad dus. Fijn dat het met de kleine goed gaat.

Emme: fijne vakantie

Vinnies: beterschap meid

Marjanne: nog veel geshopt op de beurs? :)

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ Rianne: laatste dagje en dan (lang) weekend! Lekker hoor! Cursus klinkt wel vermoeiend ja... Heb daar ook nooit zo'n zin in.

@ Nathalie: wat heerlijk, een nachtje compleet doorslapen! En hartstikke leuk zo'n druk kleintje! Wat vreemd dat er zo weinig mensen zijn op je werk, komt dat door de vakantie? (oh... ik lees nu verder en zie dat je die vraag al had gehad... :rolleyes: )

@ Smiley: pfff... lekker rustig is anders he? :( Maar je hoeft dus niet terug aan het werk? Dat is wel fijn! Groot gelijk dat je je niet druk wilt maken!

@ mama1987: hihi, leuk hoor... geboortekaartjes kijken! :D

@ all: joehoe! Kreeg net bericht dat kraamzorg geregeld is. Was bang dat het niet meer zou lukken omdat we zo laat zijn. (had ik het, heel braaf, met 12 weken al aangevraagd maar ja... als je dan gaat verhuizen... :( ) Weer een last minder :)

7. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Het is hier inderdaad schoolvakantie. Heel saai, maarja niets aan te doen.

fijn dat de kraamzorg geregeld is!

8. McGyver

McGyver Niet meer actief

uwv moet je wel op de hoogte brengen ja, maar een kaartje vindt ik ook wel ver gaan!

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Smiley: Dat moet ook! En dankje :D

@Marb: Fijn dat de kraamzorg geregeld is!

@Mac: Moet je die zelf op de hoogte brengen? Ik dacht dat de werkgever dat deed. Maar goed dat jullie het erover hebben ;)

10. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Mijn vriendin vertelde woensdag ook al dat ik een kaartje naar het UWV moest sturen.
    Vind ik eigenlijk ook best ver gaan, ken die mensen helemaal niet :D

11. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

ja ik stuur ze gewoon een kopie van de aangifte en trouwboekje

moet ook bewijs zijn lijkt mij :p

12. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    Goedemorgen :D ben gisteren niet online geweest i.v.m. 9 maanden beurs...het was echt super, maar eerst ga ik even teruglezen.

@MVB, thanx voor het compliment :oops: volgens mij zit jij ook nog aardig goed in je vel hoor ;)

@Nathalie, mooi gedichtje hoor!

@Aichaaa, wat fijn om te lezen dat alles goed was op de echo. Heb je met het prikken je suiker nu goed onder controle?

@Sarah, waarschijnlijk vindt je je droomjurkje als je er niet naar op zoek bent ;)

@Alien, wat lief dat je ons dit berichtje stuurt! Denk toch regelmatig ook hoe het met jou is, heb echt bewondering en respect hoe je ermee omgaat! Hoop dat jullie snel een broertje/zusje mogen krijgen.

@Marb, hoe was het bij je nieuw VK?
    Aaaah de kooperitus is ook bij Marb begonnen :)

@Girafje, jeetje wat een naar bericht :( en dan ben je ook nog gevallen...gaat het nu allemaal beter met je?

@Marloes, wat gaat dat toch snel he, alweer onder de 100 dagen.

@Marjanne, welkom en gefeliciteerd natuurlijk! Hoe heb jij de 9 mndbeurs ervaren ;)

@Mandy, jeetje dat is niet fijn zo pijnlijke buik :( hoe gaat het nu met je buik?

@Smiley, wat een :evil: :x :evil: bedrijfsarts...ben benieuwd wat je HA en VK hierover te zeggen hebben. Neem aan dat het vast wel allemaal goed komt, maar wel vervelend dat je nu extra stress hebt.

@Rianne, ach gossie jij ook al niet lekker, hoop niet dat we worden aangestoken zo ;) Beterschap!

@Zeana, herken die branderige ogen wel...waarschijnlijk omdat ik zoveel achter PC zit :) ...nee hoor, heb het inderdaad als ik moe ben en kan behoorlijk prikken/branden :(

@Snieke, het is best wel warm op de beurs, zorg dus dat je iets makkelijks aanhebt en geen warme trui ofzo en hang je jas lekker op in de garderobe 8)

Zit al op pagina 1253 :D

13. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Debsje en zussie, is wel leuk om weer foto's te laten maken. Idd maar ff mailen.

Wij zijn gisteravond naar de 9 mnd beurs geweest, en ik vond het nog meevallen hoe druk het was. Maar we zijn dan ook niet op de HHB geweest, daar is het altijd veel drukker.
    Tja geshopt... ;)
    Wij hebben de Nijntjetas gekocht, al zou het alleen om dat tutdoekje van Lodger wat er bij zat. Denk dat Ted die ook wel heel leuk vindt :D
    Flessen van Difrax, even 2 "verse" erbij voor de kleine baby.
    Dekentje voor het wiegje, was niet duur €5,- :D (kijk dat zijn leuke koopjes :D)
    Boekjes van Brum en Dikkie Dik, vindt Tedje leuk.
    Puzzel van Bumba, ook voor mijn jochie.

Dus ja... heb het meest voor Ted gehaald, wordt hij weer verwend. Ach hij krijgt niet alles tegelijk, bewaren ook dingen voor de gelegenheid. :D

Was wel blij om thuis te zijn, helemaal gebroken!

Enne weet niet meer wie het vroeg, maar wij weten idd wie er in mijn buikie zit :D
    Zo Leuk!

14. zeana

zeana Actief lid

27 jul 2008
    389
    0
    0
    Bij mij is het nog elke keer zo geweest dat je voor de bevalling een aantal brieven in huis krijgt waarvan je er 1 ingevuld terug moet sturen ne de bevalling.
    Dus nix geen kaartje..... En anders maak je er zelf snel 1 op de comp....

15. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    @MVB, gelukkig alles goed bij VK en maar 1 pondje in 4 weken, daar zou ik ook voor tekenen 8)

@Inger, veel plezier buddy op de 9 mndbeurs vandaag! :D

@Heide, heb er wel even voor moeten puzzelen om zo'n foto-overzicht te maken, maar kwam er toevallig achter via Corel Snapfire programma, misschien dat je die ook hebt?
    Gefeliciteerd nog met je verjaardag en Carnavalse :D

@Tamtam, dat is nog eens aangenaam nieuws van het UWV ;) :D

@Emme, geniet er lekker van meid! en tot over 2,5 week.

@mama1987, vraag me af of het echt rauw is, volgens mij verkleurt dat vlees altijd zo roze, bel anders even naar de bakker? *edit* Ach 1x kan geen kwaad joh, helemaal niet als het een populaire bakker is, want dan is de afzet zodanig dat je een 'oud' broodje meekrijgt. *edit*

@Rianne, dat is KASSA! en betekent SHOPPEN :)

@Mac, dat is een leuk klein clubje! En een tweelingzwangerschap...spannend. Fijn dat de beurs je goed is bevallen ;)

@Vinnies, vondt de nijntje tas behoorlijk tegenvallen voor die 3 euro...alleen maar reclamemateriaal en een tutdoekje van lodger + probeer verpakking van quaker :( Daarnaast weegt dat ding ook gelijk 5 kilo door al dat reclame papier :rolleyes:

@Marb, gelukkig alles goed bij de VK :D en wat een eigen willetje...alhoewel als er zo geprikt wordt, zou ik denk ik ook zo reageren :)
    Je bent super goed bezig zeg met alles regelen :thumup: mag je best wel trots op zijn!

@Jolan, heftig hoor, hoop dat je moeder het nu wel goed kan afsluiten en er niet te lang mee blijft lopen of gaat het alweer met haar "schuldgevoel"?

@Mam85, Carnavalse!

@Gabester, nog gefeliciteerd met je vader! Leuk zeg als dalmatier...succes met de stippen :)

@Mandy, fijn dat buikpijn weg is, zou het toch even bij je VK navragen wat het nu geweest kan zijn.

@Smiley, een heel verhaal, maar zo te lezen gaat het allemaal wel goed komen! Kom op meid, laat je niet kisten en maak er vanavond een extra gezellige avond van met je mannetje ;) :D

@Marb, YES ook nog kraamzorg voor elkaar gekregen...volgens mij ben je bijna klaar met alles ;)

Zo weer helemaal bijgelezen :D

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hallo meiden!
    Zo ben lekker bijgekomen van de 9mdnbeurs, ja die nijntje tas is echt leuk ik heb ze beide want vond ze beide leuk! :D (die van 3 en 15 euro)

@Jolan sterkte lijkt me idd niet makkelijk om je moeder zo verdrietig te zien.Wel mooi van die dia dat ze dat gedaan hebben!

@Girafje jeetje wat erg ook nog zo jong! Veel plezier tijdens carnaval in mijn ouderlijke woonplaats vieren ze ook carnaval super leuk!

@Gabster ja ik zou ook het uwv geen kaartje willen sturen. Je kent die mensen idd niet eens. Op mijn werk waren er ook pas mensen die ik tijd niet gezien had en die zeiden ook van ja ik krijg ook wel een kaartje he nou dacht het niet... :) Ik ken ze amper.

@Mandy fijn dat je weer eens goed geslapen hebt, is af en toe echt nodig he!

@Nathalie leuk hoor zo een drukke baby die van mij is nu aardig rustig hhah maar ik ga zo eten dus zal ie wel weer druk worden :D

@Smiley jeetje wat een gedoe met het uwv en je bedrijfsarts enzo. Is wel lastig om je niet druk te maken maar ik snap het wel hoor. Ik zou er ook gek van worden en ik vind die bedrijfsartsen vaak ook niks hoor die willen alleen maar dat je werkt tot je erbij neervalt...

@Mama1987 lekker hoor tot woensdag vrij! Leuk hoor geboortekaartjes kijken

17. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

18. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
  19. Anna83

Anna83 Bekend lid

12 aug 2008
    558
    0
    0
    9 maandenbeurs: vondt het echt super leuk en heb ook heel veel gekocht :oops:
    Gelukkig had ik de auto dichtbij de hal geparkeerd, dus we zijn 3x heen en weer gelopen om de spullen te droppen.
    De huishoudbeurs was echt drama...zo druk...je werd voortgestuwd door de mensenmassa.
    Ze hebben mooie aanbiedingen op de beurs, heb er de volgende spulletjes gekocht:
    -flessenset avent + magnetronsterilisator.
    -3 flessen van tommie tippee + spenen
    -Weleda verzorgingsproducten
    -Zarqa billenspray
    -Woezel & Pip speeltjes + sloffen + muziekmobile.
    -Grote Nijntje met muziek + nijntje speeltjes
    - Ledikantdeken antracietgrijs/licht grijs + twee ledikantlakens
    -Wiegdeken + laken voor in de kinderwagen
    - Belly Bandit buikband van bamboe
    -damesboxershorts op huishoudbeurs
    En via internet de beursaanbieding van de luieremmer sangenic hygiene.

Op de beurs was er ook een stand met verloskundige en ze vroeg of ik het hartje wilde luisteren...mijn moeder was erbij en ik dacht dat zal ze wel heel leuk vinden.
    Gelijk gevraagd hoe hoog mijn baarmoeder kwam...en toen...schrok de VK, want vondt het wel erg groot in verhouding met mijn zwangerschapsduur :(
    Had uitgelegd dat op 20 wkn echo kindje al 1 week voor lag op groei en i.v.m. normaal/ruim vruchtwater ik met 28 wkn moeten prikken op suiker.
    De VK daar zei dat het kindje nu ruim twee weken voor ligt, dus ik beter maar eerder kan gaan prikken voor suiker...werd daar toch even onzeker van. Vandaag maar HA gebeld en kan waarschijnlijk maandag laten prikken, maar voel me er niet echt prettig bij. Ze keek ook zo verschrikt toen ze ging voelen en hoorde hoe lang ik zwanger was.

Ga vandaag maar even huisje opruimen en gekochte spulletjes opbergen, dan kan ik even mijn gedachten verzetten.

xx Anna

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Gabster Aaagh wat schattig zeg!

Deel Deze Pagina