hoi hoi meiden, heb even een paar vraagjes: - Wat doen jullie tegen krampjes? Kan ik daar iets tegen doen? - Hebben jullie al een soort van vast ritme? Vaste tijden dat de kleine op bed ligt of beneden is? Ik wil er naar toe om Lieke op vaste tijdens smiddags op bed te leggen. de laatste dagen is dat steeds rond deze tijd, tussen 11.00 en 14.00 uur. Zou dat goed zijn? Sommige dagen slaapt lieke veel en heb ik het idee dat ze alleen maar inbed ligt. Ik wet niet of ik haar dan beter ook een keer beneden kan leggen. Volgende week gaat mn man weer werken, en zie er nu eigenlijk al tegen op dat ik alles 'alleen' moet doen. wil dan wel een soort van vast ritme hebben, zodat ik op vaste tijden ook mn rust kan nemen of iets inhet huishouden kan doen. hoe doen jullie dat? - vraagje voor de kolvende dames: Wanneer kolven jullie? Ben vanmorgen begonnen na de 1e voeding, maar het lukte niet erg. Kreeg er maar 35 cc uit..... Ik weet niet of ik het beste na een voeding kan kolven of ervoor en op welk tijdstip. En of ik dan beide borsten moet kolven..... Lieke drinkt nu aan de 1e borst, dan verschoon ik haar en laat haar aan de 2e borst drinken. Maar als ik haar na het verschonen weer aan de 1e borst zou leggen, zou ze daar ook nog gewoon drinken. Zou ik dan beter (op het moment dat ik ga kolven) haar na het verschonen weer aan de 1e borst leggen, zodat ik de 2e kan afkolven? -leggen jullie je kleintje ook wel eens wakker in bed? Of wachten jullie dat hij/zij in je armen in slaap gevallen is? Soms is lieke zo wakker (snachts) dat ik bang ben datze gaat huilen zodra ik haar in bed leg
Dat gaat jou volgende week gewoon lukken hoor, het is ons allemaal gelukt dus jou ook! En anders zijn wij hier om je te helpen. Niek ligt als hij slaapt altijd in zijn eigen bed. Zijn ritme is momenteel. 7.15 uur fles en daarna weer naar bed 11.15 fles en even knuffelen spelen en weer naar bed, is ongeveer 1 tot 2 uur wakker 15.15 uur zelfde als hierboven want dit is meestal zijn huil/rommelperiode tot de volgende fles 19.15 uur in badje om de dag, fles en even knuffelen en dan weer naar bed 23.15 fles en direct naar bed Het heeft even geduurd hoor voordat dit ritme er was, is eigenlijk net een weekje . Niek leg ik altijd wel wakker in bed zodat hij zelf leert in te slapen. We hebben een paar keer gehad dat we hem slapend in bed legde en hij daarna wakker werd, toen was meneer not amused en waren wij verder van huis. Denk dat je gewoon moet kijken wat Lieke aangeeft en daarop inspelen. Ritme komt vanzelf wel. Dikke knuffel!
hey meiden we zijn weer thuis het hele verhaal staat op mijn hyves of op de site van lindsey en yustin.. ben nu me bedje in .. bij slapen hihi
meiden bedankt voor jullie reacties! ik geef al voeding voor hongerige baby's, ik ben bij het cb geweest en mag nu 150cc geven.
Tjee gab da's niet niks wat jullie hebben mee gemaakt. Gelukkig gaat het nu weer wat beter met Yustin en nu maar hopen dat de temp. goed blijft. Een hele dikke knuffel!
Hoi meiden, Lees af en toe wel mee hoor, maar ben erg aan het genieten van de kleine meid! En heb weer even geen laptop beneden staan :x Hier gaat alles rustig zijn gangetje. Ik kan inmiddels weer redelijk normaal lopen, maar moet wel hard aan mijn conditie werken. Gister met Femke bij het cb geweest en ze is helemaal goed gekeurd. Qua hoofdomtrek en gewicht zit ze iets boven het gemiddelde! Erg fijn om te weten dat ze goed is aangekomen, aangezien ze de eerste week enkel maar afviel. Meten doen ze pas na 2 maanden, maar met een meetlintje is het thuis ook prima te doen Ze is nu ong. 57 cm en weegt 4430 gram. Hoop dat het bij jullie ook allemaal lekker gaat. Liefs Annemiek
tjee das al veel, voor mijn gevoel dan hihi bram krijgt 120 cc plus 4 en die drinkt ie niet altijd leeg... mar zit nog wel 0p meestal 7 voedingen... soms 6...
Jolan, Julian heeft nog niet echt een ritme. Vandaag is het 7.15 uur fles en daarna naar bed 11.15 uur, was om half 11 wakker mee naar beneden toen iets over 11-en schone pamper en daarna fles. Na fles direct naar bed. 15.15 uur, is net wakker mee naar beneden, rond 15.00 uur schone pamper en dan fles. Daarna moet ik kijken hoe hij het doet
Hoi Allemaal, Zo even achter de pc... Met mijn kleine gaat het gelukkig beter. De afgelopen dagen had ze moeite met in slaap vallen. Het was echt een drama ze wou alleen in onze armen slapen. Maar vanaf gister liggen we haar gelijk neer na de voeding en het begint te werken hopen dat het zo blijft. Ik laat er nu gewoon echt even huilen ... Ik kon de afgelopen dagen niets doen...ik deed amper wat in het huishouden..en ik kon zelfs niet gaan eten of douchen ..pff dat is toch niets... Dus moet nu even streng zijn voor mijn kleine maar zo komt zij aan haar rust en ik ook
Hey meisjes, even een teken van leven van deze kant. Het gaat hier super, alleen wisselen mijn jongens elkaar mooi af. Er is er dus bijna altijd wel 1 wakker Erg gezellig, maar zo zit er geen rust momentje voor mama meer in... Met Jan gaat het super! Al 1,3 kilo gegroeid sinds zijn geboorte en dat allemaal op mama-melk! Geef nog steeds bv en het gaat heel goed, ben er zo blij mee Zaterdag hebben we ons kraamfeest, dus dan meteen alle visite achter de rug. Heb er zin in! Ga nu weer naar m'n jochies toe! Jan is aan het huilen in de box, en Ted is er bij geklommen. Met de lieve woordjes; stil maar baby, ik kom al.
zo een uurtje kunnen slapen, zou nog wel langer kunnen slapen.. mar komt wel.... zo maar aan de koffie
Jolan: Hier weinig wat helpt tegen kramp. Ik neem haar bij me met in mijn achterhoofd dat ik het toch niet kan stoppen. Bij Jari was ik teveel bezig met proberen het te stoppen en dat gaf me stress. Nu troost ik haar dus en laat haar verder lekker uithuilen. Ik fluister dan altijd in haar oor (ze ligt dan met haar hoofdje op mijn schouder) "huil maar lekker hoor, want het doet ook veel zeer he?" Beetje mijn krampjesritueel en merk dat wanneer ik me eraan overgeef het eigenlijk het minst lang duurt. Als ik me ertegen probeer te verzetten of steeds dingen zoek die toch niet helpen ontstaat er meer stress. Haha wel zorgen dat als je 's avonds voor de tv zit je geen nl programma aanzet. Ohja, wat me opgevallen is: Bij mijn zoontje ging ik wel eens wandelen tegen de krampjes. Dat hielp op het moment zelf wel maar eigenlijk was het gewoon uitstel van executie. Hij kreeg ze daarna toch wel. De lucht etc. moet er immers toch uit. Over het ritme: hier nog ver te zoeken. Ik ben eens gaan terugzoeken en kwam erachter dat ik bij mijn zoontje ook pas een klein beetje ritme kreeg met een maand of twee (net zoals bij Sunshine dus eigenlijk). Ik kan je eigenlijk maar één ding zeggen: Hou vol, het komt goed!! Sunshine: Wat ongelooflijk rot van je baan! Getsie! Verder veel gelezen maar weinig tijd om te reageren... Typen met éé hand (nu toevallig wat krampjes) is nooit mijn sterkste kant geweest...
Heeft een van jullie de wilstoel van baby bjorn? Dat ding is best prijzig wil het graag aanschaffen voor de kleine maar wil even wat ervaringen checken
Even aangepast Ik probeer wel 4 uur tussen de voedingen te houden. Aangezien hij vaak een uur voor de fles wakker wordt hij heeft dus zijn knuffel/speel momentje voor de fles.
Nous, wat goed dat jullie haar naar de fles weg leggen. Hebben we bij Julian ook gedaan op een gegeven moment en inderdaad even laten huilen. De laatste tijd gaat het steeds beter.