zoooo hehe, kerst zit erop...pffff ben er nu wel klaar mee! hahahaha was wel erg gezellig, maar nu lekker even mn "eigen" ding doen.. zie dat iedereen het erg fijn gehad heeft en weer super verwend is! leuk zeg! en wat een super leuk kado sam voor jason! ben benieuwd naar je filmpje! al weer wat beter met je keel rianne? balen zeg! hoop dat het eten nog wel lekker was, dat je nog een beetje kon genieten. en ilse? overleefd...? viel het mee? @cassie, welkom! leuk! sasha geef ik brood meestal rond een uur of 12, maar dat stelt nog niet echt veel voor, probeer het wel te geven zoveel als ze wil, korst vind ik zelf niet zo'n succes, ze rukt er hele stukken af en die verdwijnen dan achterin dr keel en die moet ik er dan steeds uitvissen..hahahah... dus we houden het maar op kleine stukjes brood.. hier om 7 uur fles, dan slapen van half 9 tot 10.15 dan fruit, dan fles om 11.30 met een beetje brood, dan slapen dan als ze wakker wordt dr groente, dan om 16.00 fles om 17 uur slapen tot 18 uur, dan yoghurt en om 19.00 fles en dan slapen voor de nacht tot de volgende ochtend. Ze krijgt geen nachtvoeding en wordt ook niet wakker. Meestal als ze overdag genoeg krijgen en goed drinken, kun je misschien proberen als hij snachts wakker wordt water te geven ipv melk, ze kunnen dan nl in principe geen honger hebben, en vaak komen ze om 5 uur in een andere slaapcyclus, ze gaan dan vaak lichter slapen en kunnen dan wakker worden, als hij niet zo goed zelf in slaap kan komen kunnen ze gaan brullen. Het kan helpen om het kamertje zo donker mogelijk te maken en als hij na een minuut of 10 nog blijft brullen m wat water te geven, meestal vinden ze dat niet de moeite waard en gaan ze sneller doorslapen. Hielp bij sasha, maar ja, ieder kind is natuurlijk anders.. jammer dat ze het boekje er niet bij geven soms.... jeetje wat een lang verhaal weer..pfff...lekker kort en bondig..hahahaha
onze meid slaapt al een tijdje door. ik geloof dat we erg veel geluk hebben. ons schema is momenteel als volgt: 9.00 wakker en fles van 180 +6 scheppen nr 2 en 1 schep nutriton 11.00 slapen 13.00 wakker en fles 180 +6 scheppen nr 2 en 1 schep nutriton 14.15 fruithapje ongeveer de hoeveelheid van 3/4 potje van 4mnd 15.00 slapen 17.00 wakker en fles van 180 +6 scheppen nr 2 en 1 schep nutriton 18.15 groente ongeveer de hoeveelheid van 3/4 potje van 4mnd 19.00 slapen 20.15 wakker 21.00 fles van 180 +6 scheppen nr 2 en 1 schep nutriton 21.45 slapen Wij geven nog geen brood als maaltijd. Ik vind baby's van 6 maanden daar persoonlijk te jong voor. Eerst de fruit en groentes als bijvoeding en dan op het gemak een maaltijd er bij. Ik denk hier pas over een maandje mee te beginnen. Als ze dus bijna 8 maanden is.
Zo meiden, ik heb het bezoek aan de "tandarts" overleeft en het is me reuze meegevallen. We hebben zitten pokeren en ik heb 18 euro gewonnen jeeeeaah. Pokerface @saar: ook al verwend. Slapen met een kleine op de kamer vind ik ook niets. Ik schiet van elk kreuntje wakker. Volgens mij een instinct dat ik bij de bevalling heb meegekregen... Ik vraag me nu ook af hoe Sam dat doet. Gekke kat heb jij. @mama: aah nee dia in de maxi. En die bekleding gaat er al zo rot vanaf. Ben benieuwd hoe je het er weer op krijgt. Het eerste slaapje na de 1e voeding wilt ze niet meer naar bed. Ook zomaar ineens. @Debby: Lekker toch dat Emma zo goed eet. Waarom doe je ook die 3e fles eraf? Is dat nu al de bedoeling? Hoe komen jullie toch aan die info allemaal? Ik ben zo blij met dit forum anders zou ik niet weten wanneer ik wat moet doen of kan verwachten. Ik ben benieuwd naar de foto van jouw jurk.
@mama en is alles nog schoon geworden? T lijkt wel of Jason die laatste fles niet echt meer wil, hij was uiteindelijk toch in slaap gevallen maar moest hem om 22.00 wakker maken want ik denk dat hij anders door was gaan slapen, maar hij had wel honger, weet dus even niet wat ik moet. Hihh Sarah daar moest ik toch om gniffelen toen ik dat las, weet je zeker dat je er niet mee bezig bent Ik ben er trouwens zo aan gewend dat hij bij ons op de kamer ligt, ik slaap er wel doorheen hihihi. En dat kakelen van hem wordt ook steeds minder dat scheelt ook wel Leuk hoor dat Finn zo verwend is, ben benieuwd naar de foto's!!! @bloempje hier beetje hetzelfde gevoel, het was gezellig maar nu wel lekker gewoon weer 'normaal' @ilse wat leuk dat je geld hebt gewonnen en fijn dat het mee viel Soms is het ook goed om ergens tegenop te zien dan kan het alleen maar mee vallen @3e fles zo doen wij het ook, wij hebben gewoon die van s middags langzaam weg gelaten en die laatste s avonds hebben we nog wel
zo, het is 9.30 en ben hier de eerste mama, lieke heeft dat ook wel eens dat ze aan het einde van de dag moe is (ook al is heeft ze geslapen tussen 17 en 18) en dan is ze toch na 18 moe, maar ze zal het dan toch even nog tot 19.15/19.30 vol moeten houden.... ilse, fijn dat het toch niet zo erg was . Zo he, 18 euro gewonnen hahahaha, goed zo! all, ik geloof dat lieke de 2e kerstdag een beetje teveel van het goede vond. Ze was een beetje van de leg. Vandaag dus maar een rustig dagje houden Gelukkig heeft ze vannacht wel weer heel goed geslapen dus ze is weer een beetje bij. Heb me vreselijk zitten irriteren gister..... Is het heel gek dat ik smiddags fruit geef en dan savonds rond 18 uur ook nog een half potje groente? Nou ik kreeg dus commentaar: geef je nu alweer eten? uhhhh..... ja...... dat is heel normaal hoor bij een baby van 6 maanden. Nee zelf geeft ze de ene fles na de ander: totaal geen structuur in. Flessen die al 2 uur staan en koud zijn geeft ze alsnog en als ze nog honger heeft na een fles dan geef je er toch gewoon nog één? Sorry..... irritaties zijn hoog......
Zo hier heerlijk geslapen vanacht! Dit is mijn laatste dagje vrij en dan moet ik weer vol aan de slag, gaat toch tegen vallen denk ik na meer dan een week thuis geweest te zijn... We hadden gisteren geprobeerd te filmen, maar toen was de batt van Sven's tel leeg schoot dus niet echt op.
het is trouwens al 2 dagen dat lieke om 5 uur nog dr 3e fles krijgt en normaal dus rond 19.15/19.30 haar laatste krijgt en tussendoor dus ook nog 'moet' eten.... Daarom heb ik eersgister maar geen eten gegeven en de laatste fles later en gister de 3e fles wat kleiner gemaakt en maar een half potje groente.
@jolan wie vind dat raar dan? En waarom laat je die fles s middags niet weg,of is Lieke daar nog niet aan toe?
Enneh je ben niet de enige met irritaties op kerst...!!! Wij hoorden gisteren een verhaal daar werd ik echt kwaad van. Opa was naar huis omdat dat mocht (lees zh zette hem onderdruk) en mijn schoonzus had schoonvader en zn vrouw en zoon uitgenodigd daar. s Avonds wilde die vrouw per se conjac in dr drinken en ze kon het niet vinden, dus liet ze doodzieke opa (die ook oververmoeid was) uit zn bed komen om het te pakken. Mijn schoonzus is natuurlijk laaiend en wij ook toen wij gisteren zagen hoe opa erbij lag... Wij konden hem niet thuis bezoeken omdat iedereen daar al was geweest dus moesten wij maar naar het zh, toen we daar kwamen lag hij te slapen, we zijn even weggegaan na een half uurtje even gaan kijken en toen was hij wakker. Maar hij kon bijna niet praten, was heel erg moe en zag er erg slecht uit...
Goeiemorgen! Kom net uit bed. Had weer migraine vanmorgen. Keel onsteking is nog steeds zo erg. @ Jolan: Ja dat kan ik me best voorstellen. Zijn drukke dagen voor zo'n kleintje! Gelukkig was de nacht wel goed. Lekker bijkomen vandaag. Nah ja wat bizar met die flessen! Je doet het goed hoor! @ Ilse: Gelukkig is het meegvallen. Ook nog eens met geld weg gaan, hihi. Gelijk heb je trouwens over dat brood. Ik stop er ook even mee omdat ze de rest zo slecht eet. Eerst dat maar eens goed eten! @ Sarah: Ook al zo veel cadeautjes, leuk !!! Ben benieuwd naar de foto's. Hhahaa die kat @ Mama87: Ahhh arme Zoë. Hoop dat je alles eruit krijgt! Hier gaat Lenthe altijd rond 18.30 weer naar bed tot 21.00 en slaapt dan gelijk.
mn schoonzus..... dat is ook diegene die te pas en te onpas een fles geeft omdat mn nichtje huilt.......(lees: ze is moe) En dan gewoon flessen van 2 uur oud he!!!! Maar goed..... zij zijn zowiezo anders en hebben andere opvoednormen.... Zij proberen zoveel mogelijk in een dag te proppen, want ja stel je voor dat je een dag thuis zit. En dan ook nog met 2 kleine kinderen (1 baby van een paar maanden oud) op rondreis gaan in costa rica. Dat vinden mn schoonouders en andere schoonzus ook echt onverantwoord! Maar goed.... ben nu geloof ik een beetje mn gal aan het spuien hahahaha.
oh ja, en die 3e fles eraf wil ik pas doen als ze aan de opvolgmelk zit. En het is nu toevallig 2 dagen dat het zo is, maar dat komt omdat ze pas laat wakker is. Vaak krijgt ze haar fles rond 16 uur, dan is het wat beter te plannen Ik weet ook niet of ik dat zomaar kan doen die 3e fles eraf......Moet ik dan op dat tijdstip iets van sap geven als ze iets wilt?
Eindelijk weer hier... haha Een leuke relaxte kerst gehad, met veel lekker eten en overladen met kado's niet normaal, maar super leuk. we zijn onverwachts langer weggebleven en blijven slapen dan gepland, maar erg leuk, gistermorgen thuis gekomen en gelijk moest ik werken tot laat. vandaag ook weer... nu ff bijlezen...
balen dat je je rot voelt Ja stom he, maar als zij dat zegt van: geef je nu alweer iets. Dan ga ik me zitten verdedigen..... Volgens mij is het heel normaal dat je fruit én groente geeft met 6 maanden.