Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Leuke foto's sun!! Zo zie je nog eens gezichten :D

2. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Leuk!!!! Vestje ook trouwens

3. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Zal wel een keer een foto maken als ik het aan heb :D

Het is overigens al herfst/winter kleding dus dat kan nog even duren hahaha

4. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Ik heb het gedaan zoals het dus NIET moet, namelijk in 1 keer gestopt. Ik liet de stuwing gewoon komen en als het echt te erg werd, kolfde ik het af. Ik kolfde dan mijn borsten helemaal leeg en liet ze dan met rust. Pas als de stuwing weer heel erg werd kolfde ik ze weer leeg. Ik heb er de eerste keer 12 uur tussen gelaten en toen kwam er nog 90cc per borst uit. De keer erna heb ik het zo'n 18 uur volgehouden en toen kwam er nog maar 40 cc per borst uit. Toen 24 uur en toen had ik 40cc uit beide borsten. Daarna heb ik niet meer gekolfd, maar ging 2 keer per dag onder de douche en masseerde ze leeg. Dit heb ik tussen het kolven door ook gedaan, elke keer als ik harde knobbels voelde masseerde ik ze weg. Deed wel een beetje pijn, maar ik was er zo klaar mee dat ik niet het geduld had om rustig af te bouwen. Na 4 dagen waren mijn borsten weer slap en een paar dagen later kwamen er alleen nog maar druppels uit onder de douche. Maar als je het zo doet, moet je dus wel heel erg opletten voor borstontsteking...

Wat je ook kan doen is kolven en dan telkens 5 cc minder. Dus nu kolf je bijvoorbeeld 100cc af, de volgende voeding stop je bij 95 cc, de volgende stop je bij 90cc enz.
    Maar volgens mij is de meest gangbare manier om voeding voor voeding te stoppen en er dan telkens 4 dagen tussen te laten. Succes!!! Hopelijk stopt de productie snel en heb je niet te veel last van stuwing!!
    Succes!!!

5. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Nu ga ik er echt vandoor, nog even op de bank liggen en dan weer koken :D

Fijne avond!

x

(oh mijn ouders belde ook dat ze het kaartje hadden ontvangen :D)

6. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Herkenbaar! Toen ik nog borstvoeding gaf heb ik ook geprobeerd afgekolfde melk in een flesje te geven, omdat ik erg last van tepelkloven had. Maar Roos verslikte zich en maakte hele rare piepgeluiden. Op de dag dat we alletwee de hele ochtend aan het janken waren en ik het flesje met flesvoeding had gemaakt (was toen alweer 2 weken geleden dat we een flesje geprobeerd hadden), wilde ze de fles ineens wel! Het was op dat moment mijn enige redmiddel en ik ben er heel rustig voor gaan zitten. De eerste paar flesjes gingen nog wel 'slordig', maar na wat oefenen ging het telkens beter eigenlijk. Ik weet nog wel dat ze in het begin echt toehapte, net als bij de borst en dan die snelle zuigbewegingen maakte voordat het relaxte drinken kan beginnen. Maar dat had ze dus vrij snel in de gaten dat dat bij een flesje niet nodig is!
    Dus blijven proberen!!! Succes!!!

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @sunshine ja raar he kwa voedingen...ik vind ook dat veel kindjes hier al veel voeding krijgen hoor. Maarja als ze het opkunnen...
    Ik denk dat je zelf moet kijken waarvan je denkt dat goed is.

Mijn vader zei over het cb dat je gewoon moet knikken en glimlachen en ja en amen moet zeggen hahaha.:D

@Nathalie leuke jurk en leuk vest! Uberhip;)
    en leuke foto's

@Sunshine leuke foto's ook

@heide ja best wel shopaholic had mijn vriend het voorzichtig verteld zegt ie waar haal je dat geld vandaan hahaha

ik heb nieuwe foto's in mijn album

8. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik denk dat ze dat doen omdat er ook gewoon vreetzakjes zijn die veel voeding vragen en baby's die juist genoegen nemen met veel minder.

Vind het niet heel slecht, zolang ze daar maar op de hoogte zijn van het hele gebeuren per baby.

9. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Rebecca dronk 120+4 tot de laatste druppel op maar zit op 7, soms 8, voedingen.
    Ze woog dinsdag pas 3785 gram.

Nu mag ze 150+5 in de hoop dat ze minder vaak komt.
    Alleen nu ze niet helemaal lekker is drinkt ze af en toe een flesje leeg.. De andere keren max 60cc.

10. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Zo zeg ik vind dat toch behoorlijk hoor, daar kunnen ze ook krampjes van krijgen.

't blijft toch raar al die andere adviezen.

11. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Meiden is jullie beebje ook zo bewegelijk als het slaapt. Ben dat niet echt gewend aangezien niek al vroeg gebakerd werd. Zat net even te kijken bij hem terwijl hij slaapt. Handje omhoog, oogje half open, rustig, dan weer handje omhoog etc. Vond het nogal veel bewegingen maar ja hij slaapt wel door. Vroeg me alleen af of jullie kindjes dat dus ook hebben

12. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ja hier ook hoor..
    Armpjes en beentjes de lucht in..
    Alleen handjes bewegen..
    Ogen open en bewegen (is een beetje vreemd gezicht)
    Enz.. enz..

Wat de voeding betreft is het inderdaad erg veel.

Let daarom ook goed op.
    Als ze normaal drinkt en ze wil savonds ineens maar een half flesje vind ik het ook prima.
    Slaapt ze dan ook net zo lang op.

(zoals ze nu is, afgelopen 24 uur 2 flesjes leeg de rest nog niet eens de helft, probeer ik er wel meer in te krijgen door haar wakker te houden en vaker te proberen haar nog te laten drinken)

Natuurlijk niet urenlang he haha.

13. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Sunshine: lief ventje heb je!

Dootje: in een keer durf ik inderdaad niet ivm borstonsteking, dan maar per voeding afbouwen... ik kolfde sowieso geeen 8 keer meer maar nog maar 5 keer per dag, omdat er zoveel uit kwam.
    Dus nu vandaag en gisteren de voeding van 16:00 overgeslagen en tot nog toe heb ik nergens last van.. dus dan maar wat langer er over doen.

Sunshine: Nienke beweegt ook wel in haar slaap en ,maakt geluiden. Mar niet constant zeg maar, gewoon af en toe en soms wordt ze daar zelf wakker van..

Nou ik ga afsluiten, even wandelen met doggy en dan lekker een avondje niks.... heerlijk!

Tot morgen en een fijne avond!

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Sunshine, Jason kan ook wel beweegelijk zijn in zijn slaap. Hij maakt vaak geluidjes en beweegt soms met zijn armpjes. En hij slaapt soms met zijn oogjes half open,maar hij wordt er nooit wakker van.

15. demi26

demi26 Niet meer actief

Hier ook een beweeglijk meisje in d'r slaap, maar aangezien ze op d'r buikje wil slapen valt het mee hoor!

Ik heb de BV kolvend afgebouwd. Van 4x per dag leegkolven, 2 dagen later 3 keer per dag afkolven, toen 3 per dag half kolven, 2 keer per dag leegkolven, 2x per dag half kolven, 2x per dag druk eraf kolven, 1x per dag druk eraf... en toen afblijven... na 3 dagen slappe borsten toch nog 1 zere plek, goed wegmasseren en nu ben ik er na ruim anderhalve week klaar mee...

Tja voedingsnormen zijn erg verschillend en ook elk kind is erg verschillend. Mijn zoontje dronk nu al 6x 150 met gemak op ( en sliep door van 23-6), maar Demi redt niet eens altijd 120+4 en komt ook nog 1x per nacht. ( terwijl ze ongeveer hetzelfde wegen)Mijn zoon was al veel meer wakker overdag na elke fles, Demi is nog een echte slaapkop met hoogstens 2 wakkere momentjes na een fles van max een half uur... Dan begint ze echt onwijs te gapen en leg ik d'r weer op bed.

Soms zou een gebruiksaanwijzing wel makkelijk zijn...

16. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @ borstvoeding vraagjes:

poepen, Collin poept hier 5/6 keer per dag.. als een trein loopt het eruit dus, maar idd met borstvoeding kan dat heel erg verschillen, en Collin is nog stukje jonger, dus kan volgende week weer anders zijn!

kolven: ik kolf elke ochtend, na de 1e ochtend voeding, meestal om 6/7 uur is dat hier... soms ook eerder, dan kolf ik na een voeding allebei mijn borsten leeg, ongeveer 10 min per borst. En zo maak ik een voorraadje voor als ik weg ga. ik bewaar het nu nog in de koelkast, omdat ik morgen avond uiteten ga (even tijd voor mijn vriendje maken, zonder Collin erbij..) en dan oppas krijg dus dan hoeft de voeding alleen eventjes opgewarmd te worden, heb dus een aantal flesjes in de koelkast staan. Straks ga ik het invriezen. Maar ik kolf dus maar 1x per dag alleen na de nacht zeg maar. Dit werkt voor mij tot nu toe prima. En zo wordt er niet extra voeding aangemaakt omdat je lichaam denkt dat je ineens een tweeling hebt ;)

flesje: Collin vind het flesje nog niet echt geweldig, duurt wat lang voordat hij hem pakt, maar ik heb eergister en gister en vanmorgen een klein flesje gegeven ipv de 2e borst als toetje, om te wennen aan de fles.

regelmaat, met borstvoeding komt er meestal vanaf een maand, soms pas vanaf 3 maanden regelmaat in het voeden.. Zodra er regelmaat is gaat het aantal voedingen ook omlaag, naar 5/6 voedingen, ipv 8 tot 12.
    ik zit nu op gemiddeld 9/10 voedingen per dag. soms 8, maar dat is dan een uitzondering ;)

Meiden die borstvoeding geven, succes! Ik weet het fles lijkt zoveel makkelijker, maar ook dat heeft zo zijn voor en nadelen! net als borstvoeding. (ja i know ik ben beetje pro borstvoeding, maar snap als geen ander dat je soms denkt fuck die tieten hier die fles!)

Gelukkig gaat hier met de borstvoeding alles goed, ondanks de borstontsteking en de spruw (die overigens weer terug is:()
    En ik ben dan ook van plan die voorlopig nog wel vol te houden, even doorbijten, dan maar geen regelmaat de 1e 3maanden, iig daar heb ik me op ingesteld!

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
  18. demi26

demi26 Niet meer actief

Fijn dat het allemaal zo lekker gaat Laura!
    Ik vind BV ook echt heel mooi, maar merkte bij mezelf na 6 weken dat ik mijn oude ik terug wilde en dat mijn zoontje meer aandacht nodig had, dus vandaar mijn overstap naar de fles.
    BV moet lekker voelen en je een goed gevoel geven, dat was bij mij de eerste 5 weken ook echt het geval en toen werd ik er onrustig van.

Nu heb ik zelf mijn rust weer terug. Tuurlijk met de fles ben je soms net zo onzeker en ook hierbij nog wel eens onregelmatige tijden en wisselende cc's. Maar ikzelf ben weer rustiger en dat merk ik ook naar mijn zoontje toe

19. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    je hebt helemaal gelijk Demi, als je je er goed bij voelt is t ook goed, zo niet dan moet je stoppen. Het is idd wat je lichaam ook aangeeft.

ik vind ook dat als je zelf energie te kort komt, dat je gewoon voor jezelf moet kiezen, uiteindelijk profiteert je kindje daar meer van!

20. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad

hoeveel tijd zit er dan tussen de voeding en het kolven? als die kleine net gedronken heeft zijn je borsten dan niet leeg?
    ik ben ook voor borstvoeding ik heb mijn jongste twee ook 7 maanden bv gegeven, maar ik heb nooit gekolft daar ben ik een leek in;)

Deel Deze Pagina