Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @mandy ja ik moet om 16.00 beginnen, probeer er niet aan te denken...Bel zometeen mijn moeder eventjes.

@marloes lekker hoor dat het zo goed gaat met Thom! Fijn dat je je geen zorgen maakt om zijn fontanel:)

@mandy ik denk dat het wel kan, maar ik ben zo een type die dat dan alsnog weg gaat gooien hahaha

@natja ja dat klopt echt triest maar bij mijn opa's en oma's was dat niet zo dus vond het toch alsnog wel gek

@emme wat fijn dat hij niet permanent aan de puffers hoeft!

@rianne ja als Lenthe nu niet eet weet je dat er waarschijnlijk wat met haar is! Ach en iedereen moet zijn/haar kindje leren kennen toch!!
    Ja kweet niet ik kijk wel want we hebben pas om 16.20 een afspraak en ik moet om 16.00 op mn werk zijn en de h.a zit niet pal naast mn werk...

Hhahaha Jason was toch wel moe en ligt nu op bed. Wilde niet zoveel drinken ook maar dan krijgt hij straks wel wat extra's.

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @jolan Jason slaapt sowieso ook steeds minder. Eerst was het een paar uur achter elkaar, maar nu bijna niet meer. Hij slaapt hooguit een uurtje elke keer als ik hem op bed leg, en daarna is hij weer wakker...

3. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hey meiden,

zo mijn nachtdiensten zitten er weer op
    oww het was zo druk,

maarja

lees dat lenthe oorontsteking heeft en niet zo veel is aangekomen bij het buro.
    even in de gaten houden rianne,

lees dat de hond van mama is overleden gecondoleerd,

verder weinig gelezen meiden sorry ga vanaf hier weer wat actiever mee doen hoor

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Super Emme, dat jullie van de puffers af zijn.

Sam, wat een gedoe zeg... hoop dat het niet echt ruzie wordt/blijft. Dat zou opa ook niet willen toch.

Rianne, wat zeiden ze op het cb, over die 50 gram? Hoe gaat haar curve?

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @marloes tja ik weet niet, er wordt nu iig niks van gezegd is niet echt het moment nu. Maar ja vrouw van mijn schoonvader spoort ook gewoon niet. Opa had niks vast laten leggen omdat hij te goed van vertrouwen was. Maar ze zat ook al in zijn lades te snuffelen toen ie nog niet begraven was of er wat waardevols in lag om te verkopen:$
    Er is ook geld aan iedereen gegeven paar honder euro en iedereen heeft wat gekregen behalve ik...En opa zou mij nooit overgeslagen hebben, hij zou niemand overslaan, hij vond dat iedereen gelijk was, zelfs Jason kreeg zakgeld van hem! Dus er zit gewoon een luchtje aan...
    Nou goed hahah heel verhaal geworden, was niet de bedoeling.

6. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Sorry meisjes, het lukt me echt niet om vaker te komen.
    Volgens mij zijn mijn dagen korter dan die van anderen?!? ;)
    Vind het heel jammer, want denk wel veel aan jullie en vind het erg leuk om mee te lezen.
    Maar reageren wordt dan weer een beetje lastig, omdat er vaak al weer heel wat meer is geschreven en het onderwerp dan al niet meer actueel is...

Maar wilde even laten weten dat het geen desinteresse is, maar gewoon tijdgebrek.

Knuf

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    stel dat het de volgende keer niet meeveert, wat kunnen ze daar dan eventueel aan doen?
    Volgensm ij hebben ze hier bij het cb nog nooit aan de fontanel van lieke gevoeld....(of ik heb het niet doorgehad ;))

Waarom zou je nog een 4e fles geven, hij moet toch nu juist op 3 flessen zitten of niet?

8. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hetzelfde als bij gewoon vlees.
    In de diepvries kan je het geloof ik 3 maanden bewaren, in het vriesvak 1 week.

9. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    super!!!!

10. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    geeft niets, leuk weer van je tehoren, alles goed?

11. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    meiden, nog even een paar vraagjes :D

- wat doen jullie op brood en wat voor brood geven jullie?

- wat voor toetje geven jullie?

- willen jullie even meekijken naar het volgende? (had er ook al een bericht op het forum over geplaatst, maar vind het wel fijn om jullie mening te horen):ik kopieer even het bericht, ben benieuwd hoe jullie dat rond de groente doen.

bericht:
    mijn dochter is sinds vorige week ook 6 maanden en heb van het cb een 'schema' gekregen voor 3 flessen. Was nog niet persé nodig om daar heen te gaan, maar ik wil toch richting de 3 flessen.

Nu vraag ik me alleen af wat het handigste is:
    7.30 fles 180+6/ pap
    9.30 -11.00 slapen
    11.00 fruit
    12.30 boterham
    13.30 fles 180+6 (voor ze naar bed gaat of eerder als ze al wil)
    13.30 slapen tot 14.45
    15.00 sap en liga

En dan komt nu de vraag..... rond 17.00 is ze moe. zal ik groente daarvoor geven, of haar eerst nog op bed leggen?
    Als ik haar voor het dutje groente geef, zou ik eventueel na het slapen het toetje kunnen geven. als ik de groente erna geef, weet ik niet of ze het redt.....
    Lastig.... hahaha zit je net in een lekker schema ;)

oh en dan nog een vraag.
    soms slaapt ze smorgens tot 11.30. Zou ik haar dan beter al een boterham met fles geven en dan smiddags fruit? Anders eet ze haar boterham niet op denk ik, omdat ze toch wel aardig vol zit van het fruit.

12. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Lief! :)

Ja hier gaat alles goed, bij jou ook?
    Las dat je bent begonnen met werken, zal wel even wennen zijn.
    En Lieke is volop bezig met vast eten.
    Ben er sinds vorige week met Jan mee bezig. En hij vindt het heerlijk.
    Tja duurde zo lang voor hem omdat ik nog zo van de bv geniet.
    Maar Jan gaf toch echt wel aan dat hij ook iets vast wilde hebben.
    (Lees; hij trok het uit je handen, zo is er al chocola, stroopwafel e.d. richting zijn mondje gegaan)
    Gisteren voor het eerst brood gegeten en hij vond het heerlijk!
    Vers eten had hij niet zo'n zin in, maar groenten uit een potje wel.
    Verder krijgt hij rond 10 uur fruit met liga, valt ook erg in de smaak :D

13. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Jolan, vind wel dat Lieke een hoop achter elkaar moet eten.
    (fruit/brood/fles) Kan me voorstellen dat het iets teveel is.
    En moet je een tussendoortje vast doen?

14. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Oh super dat het zo goed gaat. Heerlijk he als je ze ziet genieten van het eten. Hier gaat het de laatste tijd ook steeds beter.

Ben idd weer aan het werk en het is erg wennen...

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    hoi jolan mijn schema met 3 flessen is

8.30/9.00 fles
    sos slapen tussen 10 en 11
    12.00 bruin brood of pap
    15.00 fruit met soms sap
    18.00 groente danone toetje of yoghurt
    21.00 fles

hoop dat je er wat aan hebt, vind net als marjanne dat Lieke wel veel achter elkaar 'moet' eten/drinken dametje zit gewoon vol:)
    Broodbeleg is hier kaas,smeerworst,pindakaas of smeerkaas weet niet wat verder al mag.

16. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Aaliyah, je kunt beter in het eerste jaar geen pindakaas geven ivm allergie. Ik weet dat de mening bij cb erover kan verschillen. Zelf ben ik nogal allergisch aangelegd en wacht ik met die dingen totdat ze het zelf ook iets beter kunnen aangeven.
    Je zou als beleg jam kunnen doen (rozenbottel, of uit de reformwinkel, daar zit bijna niets in)

17. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ja, maar weet niet wanneer ik anders bijv fruit zou moeten geven

(dit schema doe ik nu nog niet, maar wil ik gaan doen, dus alle tips zijn welkom :D)

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ben nergens allergisch voor en vriend ook niet...en hij krijgt het ook niet elkke dag. En ook geen hele boterham ermee hihihi. Gewoon paar stukjes om te proeven.
    En cb luister ik niet eens naar hahahah die vertellen zoveel onzin daar kom ik en zeg ja en amen ben weer weg;)

19. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ja op niet werkdagen kan ik het hetzelfde doen als jij, maar als ik moet werken krijgt ze om7.30 de 1e fles en dan dacht ik aan dat schema.
    Zou ik anders fruit om 11 uur en dan rond 12.30 brood en dan na haar slaapje de fles geven? Of is dat gek?

20. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    @ Jolan, zou je het fruit niet voor het slapie kunnen geven? en het tusendoortje niet en de groenten eerder. Het echte eet-ritme, zodat ze aan tafel mee kunnen eten komt vanzelf wel. De ritmes veranderen nog zo vaak, tenminste zo is dat bij Ted gegaan.
    In het begin at hij "alleen" zijn groenten en ik later en als hij echt met alles mee gaat eten dan eten ze gewoon iets later en kun je altijd nog het tussendoortje geven. (snap je het nog?)

Deel Deze Pagina