@ Heide: Ohh lekker van 22.00 tot 5.00. Ben je nu al over op de fles of geef je nog bv? (sorry weet niet meer) @ Jolan: Ik maak haar wakker voor de laatste voeding. Dat is om 22.00 uur.
Sorry weer een van mij, maar tis ook zo rustig hier!! @ Mam: Hopelijk wordt het snel weer vaster en zit er geen bloed meer bij (eng!!!). Vind 2 weken dia een beetje lang voor zo'n kleintje, maar goed ik ben geen dokter. Slim van je om te gaan wegen bij het CB. Had Swen een beetje reserves? @ Natja: Ik deed de kolfdingetjes 1x per dag in de magnetronsterillisator en daarna in een doek de koelkast in. raar gezicht he dat kolven? ahhh mennnn de kleine is WEEEER wakker...(en aan het huilen) Wat is dat toch! Ik wilde nog iets zeggen tegen Jolan, maar ben ik nu kwijt
Wij hadden een goed schema dat niet om 23.00 uur kwam en ook vanzelf wakker werd. Het vorige schema kreeg hij rond 17.00 uur zijn voeding en stuurden wij de laatste 2 voedingen zodat we uitkwamen op 23.00-23.30 uur en hiervoor maakten we hem wakker. Nu komen wij ook vanavond uit op 22.00 uur en daarna laat ik hem ook maar slapen. Kijken wel hoe dat gaat.
Voor degenen die alweer voor het eerst ongi zijn geworden, hoelang duurde dit bij jullie. Ben bijna een week ongi en het wordt maar niet echt minder . Wordt er nou niet bepaald blij van.
hi dames, hoop dat jullie kindjes vannacht lekker gaan slapen en jullie om half 9 wakker worden van een heel lief huiltje... goed? hier gaat het nog steeds goed. Ga zo sushi maken mmmmm en ben voor Sam een heel gaaf verjaardagsshirt aan het maken! Wit shirtje, dan een schild op z'n borst in blauw met een wit polkadotje (kan het anders haha), het randje is rood en daar komt een lime groene 2 op!!!
eerst shirtje, dan de letters... tuurlijk maak ik een foto.. hoop dat het lukt, dan kunnen die ook op de site, Sunshine letters heb ik al... dames hebben de motiefjes gekozen, dus kan aan de slag en voor de kamer voor de mannen een stoeltje, dat wordt zwart en de leuning en zitting gestippeld... lijkt me ook een leuke combi om aan te bieden... letters en een stoeltje...
@Natja: Dat is vermoeiend, om de 2/3 uur. Hopelijk slaapt ze vannacht gewoon lekker door! @Jolan: Hmm klinkt als clusteren, maar daar heb ik niet zoveel verstand van . Bij fv moet er minstens 2 uur tussen zitten en ik heb nog nooit meegemaakt dat ze na 1 uur alweer honger had! Als Zoë ’s avonds onrustig is heeft ze meestal honger en krijgt ze een extra flesje en lopen we met haar rond/knuffelen etc. @Mam: Wat zielig, diarree met bloed erbij. Heeft hij er veel last van? @Heide: Wat goed van Nienke, 7 uur achter elkaar slapen! Wakker maken: Meestal hoeven we haar niet wakker te maken en komt ze zelf. Als we ongunstig uitkomen met de voedingen maak ik haar wel eens wakker na 3 uurtjes in de hoop dat ze ’s nachts niet komt… @Sunshine: Ik ben ook al een week ongesteld volgens mij, blijf ook helderrood bloed verliezen.. @Marloes: Ik zal het Zoë voorlezen voordat ze gaat slapen! Leuk idee inderdaad, letters en bijpassend stoeltje.
Marloes dat is zeker een leuke combi. Je bent wel weg van gestippeld he Mama pff ben ik ten minste niet de enige had al zoiets van wanneer komt er een end aan. Hoop echt dat dit eenmalig is en niet een voorbode voor de andere keren.
@ Marloes: ben benieuwd naar het eindresultaat van het shirtje! Klinkt weer creatief! Wat zal Sam trots rond lopen dalijk met zijn shirt. Daar wilt hij vast in slapen snachts haha. @ mama en Sun: Klinkt gek, maar ik zit te wachten op die ongesteldheid. Dan kan ik de pil slikken. Het is zo heftig de eerste keer omdat je lichaam een soort van grote schoonmaak houdt. De kleine boef hoorde me net aankomen en stopte met huilen. En kijk nou eens! Zou ze me voor de gek houden!!
@Sunshine: Ik hoop het ook niet. Scheelt wel dat ik weer met de pil ben begonnen, die zal het dalijk wel weer netjes regelen, hoop ik .
He Jolan ik wil iig reageren op jou. Je moet je beeb nooit aan de borst laten spelen of sabbelen, want daar kun je tepelkloven of zere tepels van krijgen op den duur. Is het eerste advies wat ik van mijn kraamhulp kreeg. En als ze toch echt zuigbehoefte heeft dan gewoon het speentje gebruiken. Bas pakt het speentje ook moeilijk, maar na een paar minuten heeft ie het door. En je hebt de speentjes die goed voor de kaak zijn maar ook gewoon de ronde die zeg maar het meest vergelijkbaar met een tepel zijn die zou je dan kunnen gebruiken of anders zo'n tutdoekje dat vind ze misschien ook goed, want ze wil gewoon sabbelen. Succes En die steken af en toe in de borst wil zeggen dat er opgehoopte melk of een kliertje vastzit en als je het tijdens het voeden voelt kun je het wegmasseren richting je tepel dan drinkt je beeb het op en als het nit tijdens voeden is dan kun je het wegmasseren en eruit spuiten of kolven als je borst echt strak staat, want ook weer van de kraamhulp heb ik begrepen als je dat vaak hebt da je dan kans hebt dat het zich ontwikkelt in een borstontsteking. Dus je moet er wel aandacht aanschenken. Wat een gedoe he. O ja ik wilde even weten hoe je tegenwoordig foto in het profiel moet zetten of hier op de site moet krijgen. Ik heb gisteren zitten klungelen met imgashack zoals vroeger maar het lukte om 1 of andere reden niet. Weet trouwens iemand hoe dat zit met vruchtbaar zijn tijdens het geven van borstvoeding terwijl ik nog niet ongi ben geweest? Dat kan dat weet ik maar hoe weet je dan wanneer ongeveer die vruchtbare periode is? xxx Joyce bedankt weer voor jullie aandacht
@Heide...mooi om te lezen! Grappig dat sommige baby's doordat ze het "bekengevoel" weer willen, zo door het bedje bewegen!\ @Ilse...het gaat vandaag gelukkig al beter (niet te hard zeggen natuurlijk!) En mn mama is idd heeeeeel erg lief...ben erg blij met zo'n moeder! @Sunshine...balen zeg...ik herken het niet...dus kan je helaas niet helpen...Finn schreeuwt namelijk als hij honger heeft en stopt metdrinken als hij genoeg heeft...erg makkelijk dus! Finn heeft trouwens de laatste week ook maar om de dag een poepluier...en wat je zegt...het ziet er gewoon goed uit...niet hard ofzo... Vraag me af of dat wel goed is...1 keer in de 2 dagen poepen! Je zou het kunnen proberen om de laatste voor hongerige baby's te doen...maar idd zal hij er even aan moeten wennen en weer(erger) krampjes krijgen... En ik ben al niet meer ongesteld! Net als voorheen...1 dag licht...3 dagen heftig...1dag heel licht...heerlijk! Het is ook echt niet heftiger geweest en 's nachts ook lekker weggebleven...net als voor de zwangerschap! @Mama...jullie ook nog steeds haren...hier ook...er lijkt geen einde aan te komen! Het verbaasd me dat ze nog niet kaal is! @Jolan...het hangt er een beetje vanaf hoeveel je in de fles geeft en op hoeveel flessen je uitkomt...hier krijgt hij om de 4 uur en 'snachts slaat hij er 1 over...Hij krijgt er 5...maar hij komt er zelf voor...ik maak hem niet wakker... Ik denk niet dat ze met de fles weer na 1 uurtje komen...heb ik hier iig niet gehad...wel na 2,5 uur toen het 3 moest zijn...en dan probeerde ik iets te rekken...maar ook niet te veel... Finn wordt dus voor zn laatste voeding ook zelf wakker...heb hem 2 keer wakker gemaakt wat in de hoop dat hij 's ochtends langer zou slapen...maar hij werd op hetzelfde tijdstip wakker als dat hij wakker zou zijn geworden zonder die laatste! Ik weet alleen niet of je er iets aan hebt...het is natuurlijk FV...en dat kanje niet vergelijken met BV denk ik... @Mam...hier werkt over zn gezichtje kriebelen ook heel goed! En goed hoor zo lang! Nu idd nog in de nacht en dan heeft hij het door! @Marloes...wat ben je toch creatief! Ben weer erg benieuwd naar het resultaat! Nou het gaat hier dus weer wat beter...gelukkig! Gisteren bij mn moeder had hij het helemaal naar zn zin! Lekker in bad geweest...(ik zal zo de foto's spammen) Vandaag gaat het ook goed! Hij ligt lief in zn bedje te slapen...het duurde wel iets langer voor hij sliep...en hij heeft tot nu toe vandaag maar twee keer gehuild...maar beide keren zat er een boer dwars...en de tweede keer was hij ook gewoon klaarwakker en wilde hij niet slapen..dus even mee naar beneden genomen en nar een half uurtje weer lekker slapen! De tips van het CB werken dus wel...Ik vind het alleen heel moeilijk om hem te laten boeren...soms heeft hij na 20 minuten nog niet geboert...we proberen ook al verschillende houdingen...hoe doen jullie dat? Ik hoop dus maar dat hij ineens erg last van krampjes had...rond de 6 weken schijnt het ene piek te hebben stond op internet...of misschien een verkoudheid...omdat hij ook soms niest en hoest en snotjes heeft enzo..dat kon ook zei de mevrouw van het CB... Hij heeft vandaag en gisterenavond ook niet meer hard gehuild na de fles...hij heeft zelfs 3 keer ietsjes laten staan! Dus dit gaat erg goed! We gaan zowiezo wel even naar het CB maandag...ook om te wegen enzo...maar ook om nog even wat vragen te stelen over de voeding en ontlasting enzo...
Hoi dames Hoe gaat het hier? Hier gaat alles super. Lenthe huilt niet meer en lacht de hele dag. Dacht een gezellig avondje te hebben met mijn vriend, is hij net met spoed opgeroepen voor zijn werk Was net lekker indisch aan het koken. Heb maar een pizza besteld. Hoop dat het geen nachtwerk wordt want ik ben morgen jarig. Reageer alleen beetje op laatste berichten. Anders moet ik te veel terug lezen. Vervelend dat er zoveel kindjes zijn die zo veel huilen. Ik heb wel geleerd om eerder aan de bel te trekken. Kijk maar naar Lenthe, die huilde ook zo veel en drink slecht. Gewoon naar de hap gaan hoor als je het niet vertrouwd! @ tamtam: leuk dat je er weer even bent. Fijn dat alles goed gaat! @ mam85: arme swen! hoop dat hij gauw opknapt. @ jolan: Ik moet lenthe de laatste voeding ook steeds wakker maken. Ze drinkt hem dan niet leeg, omdat ze natuurlijk nog niet veel honger heeft dan @ sunhine: Ik ben ongeveer een week ongi geweest @ marloes: lekker sushi!! eetse! @ ilse: wat een schattige foto's. Klein boefje haha