en over salaris, zoveel meer ga ik dan niet verdienen, ik krijg nu al betaald als gediplomeerd pedagogisch medewerker. Alleen stijg ik nu tijdens de opleiding niet mee volgens de cao. Maar straks als ik t papiertje zou hebben weer wel. Maar goed dat scheelt dus niet zoveel dat ik daadwerkelijk minder kan werken.
@sam, precies.. ik snap t ook niet. Woningbouw hier zegt gewoon heel simpel, je hebt een dak boven je hoofd geen levensbedreigende situatie? jammer wacht maar op je beurt. Ik sta ook bijna 2 jaar ingeschreven, ook zoiets stoms want ik heb al die tijd betaald maar omdat ik nooit reageerde op huizen is mijn inschrijfduur verkort... had ik potverdriedubbeltjes elke week moeten reageren voor 7 jaar lang??? Bureaucratie...
Wat is eigenlijk de reden om het wél te doen dan? Want je zit nu alleen nog redenen te noemen waardoor het makkelijker is om te stoppen. (logisch hoor, zo zou ik ook doen) Sam, waarom willen jullie verhuizen? Kopen is geen optie zeker omdat je als invalkracht werkt?
Ja ik vind het ook achterlijk hoor! Soms zie je mensen uit 1998...dan denk ik ook jezus had Sven zich dan toen ie geboren werd in moeten schrijven ofzo....Ik vind het erg oneerlijk, in Boskoop is het veel makkelijker een huis te krijgen. Mijn zus had zo een 2 kamer toen ze 1 kamer had en nu heeft z eofficieel 3 kamers alweer een tijdje maar zijn er meer van gemaakt, maar die had ze ook zo. Als ik hier niet had gewerkt waren we in Boskoop gaan wonen, want dit is echt frusterend.
Hihi wij hebben maar 2 kamers, dus Jason slaapt nu nog steeds bij ons. Sven heeft natuurlijk geen baan meer en ik heb maar een jaar contract voor 24 uurtjes dus ja dat zet ook geen zoden aan de dijk. Als het kon zou ik zoooo graag willen kopen, maar wij kunnen dat gewoon niet. Ik kan er soms echt om janken en voel soms een beetje alsof we gefaald hebben ik wil zo graag een eigen kamertje voor Jason en een mooie woonkamer voor hem om te spelen. Maarja het is ook beetje eigenschuld, als we langer hadden gewacht met kindje maken dan hadden we nu niet in deze situatie gezeten.
@sam, ja precies ik kan in zeeland morgen een huis krijgen als ik zou willen, maar goed wat heb ik daar? Tis te gek voor woorden idd. @stephanie, de reden om t wel te doen is dat ik dan een papiertje heb, altijd werk zou kunnen vinden, niet me baan kwijt raak en in de onzekerheid van een uitkering/bijstand terecht kom.
en na die 10 maanden? kun je nu niet "gewoon" ander werk zoeken, misschien niet wat je leuk vindt, en dan als collin later ouder is dan een opleiding doen? pfff ik weet niet of ik dat ook zou trekken een opleiding in jou situatie...
moeilijk meis, maar je hebt er niet helemaal zelf voor gekozen dat je nu in deze situatie zit meis...... wou dat ik je kon helpen, kom hier in de buurt wonen.... kus
hier heb je ook helemaal gelijk in, maar aan de andere kant mis je door die opleiding ook wel heel veel van collin, en het geeft collin ook veel onrust dat gesleepp... pffff....
Lau, ik denk dat wat je ook kiest, het net zoveel voor en nadelen heeft op het moment. Dus je gevoel volgen... Sam, dat is idd lastig om dan wat anders te zoeken. Maar hoezo gefaald? Omdat Jason nog geen eigen kamer heeft? Die tijd komt vanzelf wel hoor! Als ie nou 16 is en nog bij jullie op de kamer moet... Maar maak jezelf geen verwijten. Wees blij dat jullie elkaar hebben en een mooie gezonde zoon! Dat is toch al rijkdom? (maakt je huis niet groter natuurlijk, maargoed)
@Marloes...over een baby die was overleden na verkrachting... Het is ook wel echt erg schokkend...maar sommige dingen die ik hier lees zin minstens net zo erg... Baby overleden na verkrachting | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Maar goed...hij is al 3 of 4 keer door iemand anders geopend en weer verwijderd! Haha! @Laura..ik denk dat je het dan toch een klein beetje verkeerd ziet hoor! Ik heb dan wel een man...maar die werkt bijna alleen maar nachtdiensten...en dan moet ik er dus ook uit hoor...voor Finn! Naast nachtdiensten werkt hij ook alle weekenden en op de dagen dat ik werk is hij juist vrij. Ik zie hem misschien 1 dagje per week (als ik geluk heb) ik zit dus ook op mijn vrije dagen alleen met Finn en niemand die het even van me overneemt! Ik weet wel dat dat niet te vergelijken is met jou situatie...maar ik denk dat je onderschat wat vrouwen met partner allemaal doen (helemaal met een partner die heel veel en onregelmatig werkt) Het is echt niet zo dat ik op mn vrije dagen heel de dag op mn gat zit te kijken hoe Steef (of iemand anders) voor mijn kind/hond/katten/huishouden/financien/boodschappen (e.d.) aan het zorgen is! Ik mag blij zijn als ik om 23.00 zit...en dan komt Steef thuis (of gaat net weg) En wat ik dus ook al zei...hier is het sinds Finn zn geboorte 1 keer een avondje voorgekomen dat ik alleen iets ben gaan doen! Verder ben ik altijd met hem bezig! Omdat Steef er niet is! Dat is nu eenmaal zo met een kindje...ook ben gezinnen waar de vader wel aanwezig is! Turlijk is het super zwaar lieverd! Dat snap ik echt! Maar dat wist je denk ook wel een klein beetje van te voren (en dit bedoel ik niet lullig hoor! je weet dat ik echt het beste met je voor hebt!) Je kan wel thuis gaan zitten nu en een uitkering trekken...maar daar schite je niets mee op! Je wordt er niet gelukkig van en over 4 jaar als Collin naar school gaat zit je maar...dan heb je 4 jaar geen werk gehad...geen ervaring opgebouwd...wie zal je dan nog aannemen? Helemaal als ze horen dat je gestopt bent met een opleiding om "thuis te gaan zitten" Maar nogmaals...onderschat andere mensen niet! Als ik uit mn werk kom en Finn heb opgehaald is er meestal ook niemand die het even van me overneemt hoor! Een voorbeeld: ik moet gisteren mn kindje wegbrengen omdat ik heel de dag naar een begravenis moest...mn moeder was vrijdag hier om op te passen...toen ik thuis kwam moest ik gelijk weg en op verjaardag! Ik wil onze situatie niet met die van jou vergelijken omdat jij echt alleenstaand bent...maar dat betekend niet dat ik niets in mn eentje doe! Je moet het echt zelf beslissen...want dat kunnen andere mensen niet voor je! Jij moeten inschatten wat het beste is voor Collin (en daarbij ook naar de toekomst kijken) En die gebroken nachten komen ook echt wel weer goed lieverd! Dat is ook niet voor altijd! Waarom zou opa trouwens niet af en toe die maandagavond willen doen? En over de kraamzorg...een vriendin van mn schoonzus (jaaa snappen we hem nog ) Die doet dat ook... Ze doet dan 1 volle kraamweek bij 1 gezin per maand (dacht ik) ik zal eens vragen hoe ze dat doet met opvang e.d. Want als je hart echt daar ligt zou er toch een mogelijkheid moeten zijn om dat te doen! Misschien een kraamhotel? Zou dat niet kunnen? Ik zeg maar wat hoor! En die andere opleiding? Zou je niet liever die afmaken? Ik denk dat een gesprek aanvragen misschien wel slim is...ze weten misschien wel net een oplossong voor je! Kan je voor die urgentie niet je vader laten liegen? Dat hij jullie binnen een maand het huis uit zet ofzo? Hahaha! Ik zeg maar wat hoor! Hoeveel dagen zou je daarwerkelijk weg zijn van Collin als je het zou doen? 4 toch? Dat kan je best schat! @Mama...ik heb geen idee of Finn daar op reageert...heb nog nooit een potje gegeven...maar de diëtiste zei dat je ook met citrusvruchten erg moet uitkijken het 1e jaar. Maar als ze er niet op reageert is er niets aan de hand toch!
Goedemiddag, @ Laura: Sterkte met je beslissing en idd zoals Stephanie ook zegt volg je gevoel ook al is dat niet makkelijk. @ Aaliyah: Ook al zo'n vervelende situatie ik hoop dat er snel verbetering in komt. Een huis is niet zo makkelijk meer te vinden. Ik weet ff niet meer wat ik met Danian aan moet met het eten van fruit en groente. Fruit wil hij ook niet meer vers, dus heb een fruit toetje gegeven, omdat ik niks anders in huis heb. Gisteren hij ook weer last van krampjes na het groente potje, dus weer niks gedronken van de laatste fles. Er zat niet eens bloemkool in pff ik weet het ff niet meer. Hij drinkt wel meer dan 500cc melk, maar verder niks. Vraag me af of dat wel voldoende is. Wil hem ook niet gaan wakker maken 's avonds voor een fles omdat hij anders te weinig vocht binnen krijgt. Iets anders wil hij niet. Iemand advies?
@sarah, ja tuurlijk zou ik liever die hbo opleiding afmaken dan mbo3 gaan doen wat ik al ben... Ik snap dat t voor jou (jullie allemaal met man ) ook niet makkelijk is. In dat opzicht heb ik t soms makkelijker denk ik, omdat ik alleen de keuze kan en moet maken voor collin en jullie dat samen moeten doen. En je ook nog is de "relatie" erbij hebt. Maar goed, ik snap je punt. Me vader gaat niet liegen voor me. Opa wil best af en toe die maandag avond doen. Maar niet elke maandag en ook niet 2 per maand.. dat zou hoogstens incidenteel zijn, zoals alle oppas acties die hij doet zijn. Hij wil zich niet vast leggen. Opa kan geen fles maken, geen luier verschonen alleen maar spelen met Collin. Dus wat dat betreft laat ik Collin liever niet achter bij hem, alleen als Collin al slaapt ga ik weg als opa oppast. en tja Collin gaat rond 20.00 naar bed dus hij moet hem dan ook de laatste fles geven en in bed leggen etc. Dat gaat niet goed komen. Het zou idd gaan om 4 dagen, 1 avond elke week en 1x in de maand nog een avond voor vergadering. Het is gewoon heel moeilijk. Als ik eraan begin moet ik het hoe dan ook afmaken, anders moet ik terug betalen en ik kan en wil geen schuld hebben! Maar goed ik weet t gewoon niet.. Ik denk dat ander werk zoeken en eerst een eigen huisje belangrijker zijn voor mij op dit moment dan een opleiding. En jou vriendin die 1 kraam per maand doet, werkt waarschijnlijk op rooster. Ik heb alle kraaminstanties gebeld, hier in de buurt werken er 2 op rooster, 1 daarvan heb ik ooit al gewerkt en ik en de manager liggen elkaar niet dus dat gaat niet goed komen Die ander werkt niet graag met alleenstaande moeders.. en was geen vacature voor op rooster te werken en als er een plek vrij kwam dan was er een wachtlijst van mensen die al in dienst waren maar op rooster willen werken
Lekkere luie zondag! Inmiddels wel de badkamer gedaan en 2 wassen weggewerkt. Nu staat de stofzuiger op me te wachten. Ik kan ook gewoon niet stil zitten. Tamtam, lastig zeg! Volgens mij krijgt ie wel genoeg aan 500cc. Als het niet genoeg is wordt ie wel eerder wakker. Zitten er in vers fruit soms meer stukjes, dat ie dat niet wil? Lekker potjes geven anders. En met de groente... Is er niet wat meer waar ie last van heeft? Andere koolsoorten? Wat zat er in het potje van gisteren? Of even een paar daagjes groente overslaan om te kijken hoe hij erop reageerd. (roep ook maar wat hoor!) Lust ie tussendoor thee of diksap? Zo kun je ook het vocht op peil houden. En zolang ie goed poept en plast is allles oke! Wij maken Esmee trouwens nog steeds wakker voor de laatste fles. Ze heeft het gewoon nog nodig en heeft er geen last van als we d'r wakker maken. Sarah, flinke lap tekst! Wel goed verwoord. Ben het helemaal met je eens!
Ingeschreven voor adoptie? Nu? Of al een poosje terug? Ik wist helemaal niet dat jullie wilden adopteren joh!