Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Rianne...wat ben ik blij dat het eindelijk weer goed gaat met Lenthe! Arm poppetje! Fijn hoor!
    En fijne verjaardag morgen! Geniet van je pizza! Ik ben op dieet dus dat mag ik helaas niet...hahaha....maar goed...het resultaat zal (hopelijk) snel goed merkbaar zijn! (lees....weer normale kleren aan...hahaha)

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @mama nou ik ben ook aan de pil en bij mij klopt er geen k*t van...ik ben nu gewoon ongi terwijl ik maandag mijn laatste pil moet nemen....

@Sarah wat een leuke foto's!

3. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Wat schattig die badfoto. Wel echt handig zo'n bad nu ze je nog niet echt nat spetteren.

Lenthe weer beter wat fijn.

Over mijn gewicht mg ik echt niet klagen ik zit nu 4 kilo onder mijn startgewicht en dat terwijl ik nog wel de flubberbuik heb van de zwangerschap dus ik ben daar wel erg blij mee.
    Zijn er trouwens meiden die aan babyzwemmen doen of aan gymnastiek voor na de bevalling of iets dergelijks?
    Wat doen jullie om je buik weer eraf of zeg maar stevig te krijgen? Doen jullie trouw de oefeningen die je voor na de bevalling krijgt?

xxx joyce

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Nou ik heb geen oefeningen voor na de bevalling gekregen ergens...maar ik doe er nu ook nog niets voor...straks als ik weer ga dansen pas...nu nog even niet!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Meneer heeft zn mobiel ontdekt!

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Nog maar even spammen...

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    nog eentje dan..hahaha

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @Sarah: Ik laat Lenthe altijd rechtop boeren. Gewoon met haar gezicht naar me toe, zodat zij op haar kont op mijn schoot zit. En dan mijn handen onder haar oksels.
    Leuke foto's. Ziet er lekker uit dat bad!
    @aaliyah: Nog steeds ongi ??? jeetje!
    @bas: Hier geen babyzwemmen of gymnastiek...Ik doe helemaal geen oefeningen eigenlijk. Wil steeds gaan sporten maar komt er niet van haha.
    @sarah: hahahaha hij vind de mobiel zeker leuk!

9. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ilse, laat je haar dan een half uur huilen? Oh dat vind ik zo moeilijk :(
    Als Lieke niet wil slapen, troost ik haar, neem ik haar bij me en als ze honger blijkt te hebben, geef ik haar de borst. Dat is dan weer het voordeel van bv, dat je dat onbeperkt kan geven.
    En jij geeft de laatste voeding om 22.00, en wat dan als ze net 2 uur daarvoor gegeten heeft? Maak je haar dan ook wakker?

mama1987, dus fv is om de min 2 uur. Hoe doe je dat dan met het verdelen van de voeding? Je mag toch een max aan voeding geven per dag? Stel dat de kleine elke keer om de 2 uur komt, geef je dan steeds een kleine fles ofzo?
    Tja heb geen verstand van fv, maar vind het wel interessant om te weten :D

sunshine, dus fv kan via een soort schema? Wat dan als de kleine eerder komt?

ilse haha, wat een geweldige foto's, die hield je voor de gek haha.

bas/ joyce, ik weet idd dat ze beter niet kunnen sabbelen, maar als ik lees over clusteren, dan is het juist goed om er aan toe te geven als ze veel aan de borst wil..... Ik weet het ook niet precies hoor en vind het best moeilijk om er mee om te gaan. Ik vraag me soms dan ook af of dit over zou zijn als ik fv zou geven. (want op zulke moment wil ik dus overstappen....)
    Ik wil trouwens babymassage gaan doen, Heb ik me voor opgegeven, ben benieuwd of het doorgaat.

sarah, idd fv is denk ik anders dan bv. Ik mag er max 4 uur tussen laten zitten. Hoe is dat bij fv? Zit daar geen max aan?
    Lekker dat bad bij oma:D en wat een mooie foto's :D

rianne, wat fijn om te lezen dat alles goed gaat bij jullie!!! Ben zo blij voor jullie!

Ik zit heir vandaag pas op 5 voedingen..... Moet lieke heel de dag al wakker maken voor een voeding. Ze komt niet uit zichzelf. 0als het zo doorgaat heeft ze vandaag maar 6 voedingen en dat is wel een beetje weinig volgens mij.

10. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Jolan je kan bij fv voeden op verzoek of op schema, dat je bv. lieke elke 3 uur wakker maakt. Op verzoek wacht je dus gewoon tot ze komen met een min. van 2 uur en een max. van 4 uur. Er zit idd. een max. aan de fv. per dag. formule is 150 cc per kg lichaamsgewicht/aantal voedingen.

11. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Dames ik zit even met het volgende en heb jullie hulp nodig.

We willen Rebecca dus op schema laten eten maar dat gaat gewoon niet. Ze valt tijdens het drinken namelijk in slaap en drinkt dan maar 30cc ofzo. Meestal doe ik een uur over een fles (als ik dus geluk heb). Of ze drinkt maar heeeel weinig.

Want het grootste probleem is dat we haar nauwelijks wakker krijgen als ze eenmaal slaapt. Dus als ze besluit om na 30 tot 50cc even lekker te gaan slapen voor 1,5 uur... Wat moet ik dan???

En hoe kan ik haar wakker houden tijdens het drinken?
    Aaliyah had daar geloof ik tips over, maar kan ze zo snel niet terug vinden!

En ik kan haar dus ook erg moeilijk wakker krijgen op de tijden dat ze de fles zou moeten hebben (als we dat een keer halen).

Volgende vraag:

Inbakeren.. hoe werkt dat precies?
    Rebecca slaapt beter met een slaapzakje, maar nog niet erg goed op haar rug.
    Op haar zij slaapt ze redelijk goed door en op haar buik helemaaaal.

Ik denk dan dus dat dat komt omdat ze dan minder bewegingsvrijheid heeft en dus niet continu met armen en benen door de lucht kan zwaaien.
    Zou dat kunnen?

@Rianne: wat fijn om te lezen dat het goed gaat met Lenthe!!!

12. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36

maar je weet van te voren toch niet hoeveel voedingen je per dag gaat geven? De ene dag kunnen ze toch vaker/ sneller komen dan de andere dag? Hoe doe je dat dan?

13. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Meestal zit er wel redelijk ee regelmaat in het aantal flesjes wat ze drinken, ookal voedt je op verzoek.
    Alleen dan bepalen ze hun eigen tijden.

Zo kan je toch redelijk inschatten van te voren hoeveel ze moeten krijgen.

14. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    pm2b, lieke valt ook snel in slaap tijdens het drinken aan de borst. Wat ik doe ik haar verschonen tussen door. Daarna wordt ze weer wakker en drinkt nog door. Ook als ze een gekolfde fles krijgt, werkt dit goed. Dan drinkt ze bijv eerst 60 cc en daarna nog de overige 30 cc.
    Wat je ook kan doen is , haar in haar nekje wrijven, onder voetje kietelen met je nagel, dus niet lief kietelen, wat kleertjes uittrekken.
    Kijk maar of het werkt.

Lieke is ook moeilijk wakker te krijgen als ik haar moet wekken..... dan drinkt ze eerst ook niet echt super.

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Rianne...dan ga ik die houding ook maar eens proberen...het gaat al beter gelukkig...net liet hij 2 KEIharde boeren...de hond schrok er gewoon van...hahaha!
    @Jolan...in het begin zeiden ze bij de fv ook dat je er niet meer dan 4 uur tussen mag laten...maar nu weet ik het eigenlijk niet...

16. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Op een gegeven moment krijgt je kindje zelf een ritme. Niek had tot van de week een mooi ritme van elke 4 uur een voeding en dat regelde hij helemaal zelf. En dat veranderde ook niet, tot vandaag.

Nu ging het vandaag nog goed maar ik weet dus niet wat er morgen gaat komen en hoeveel voedingen hij dan nodig heeft.

Kan me voorstellen dat je dat ook niet fijn vind dan kan je het beste volgens een schema voeden. Hoeveel weegt lieke nu en hoeveel voedingen krijgt ze gemiddeld?

17. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Volgens mij is dat toch nog steeds 4 uur?? Anders krijg je toch dat je kindje dag en nacht door elkaar gaat halen als ze overdag langer gaan slapen.

18. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Rianne wat fijn dat het weer zo goed gaat met Lenthe!!! Ben echt heel blij voor jullie dat je je lachebekje weer terug hebt.

19. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    sunshine, afgelopen maandag woog lieke 4220 gram, dinsdag moeten we weer naar het cb. Ze krijgt meestal 7 /8 voedingen per dag, maar vandaag komt ze dus minder en komt dus op midner voedingen uit.

Hoe zit dat dan bij niek? Als hij ineens vaker voor een voeding komt? Maak je dan kleinere flesjes ? Als hij normaa bijv. 6 keer komt en nu 8 keer, dan kan je toch niet dezelfde flesjes geven of wel"?

20. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Verschonen deed ik al tussendoor, de rest zal ik ook maar eens proberen dan.

Deel Deze Pagina