hoi hoi ik ga ff niet op iedereen reageren hoor, veels te veel! paar dingetjes: over laten huilen: ik denk dat het heel erg afhangt van je kindje en van het soort huiltje. Als Maxime honger heeft, of pijn, of warm/koud of een vieze luier dan klinkt dat anders dan wanneer ie ligt te jengelen omdat ie niet wil slapen. In het eerste geval ga ik er altijd meteen heen, in het tweede geval laat ik hem meestal tien minuten liggen, maar meestal is dat niet eens nodig want dan valt hij na 5 minuten jengelen in slaap. Als hij na 10 minuten nog huilt, haal ik hem eruit, ga ik hem even troosten en zodra hij stil is gaat ie gewoon weer terug in bed (tenminste als ik vind dat hij moet slapen). En dat blijven herhalen tot ie slaapt. Werkt prima hier, maar ja hij huilt zichzelf ook niet 'van streek' zoals sommige babies doen. In het begin moesten we wel eens vaker hem eruit halen, maar nu snapt ie het geloof ik wel dat jengelen geen zin heeft en dat ie gewoon moet gaan pitten. In het begin liet ik hem helemaal niet huilen en nam ik hem gewoon weer bij me, maar uiteindelijk heb je daar alleen jezelf en je baby mee want dan zit je op een gegeven moment met een oververmoeid kind wat helemaal niet meer wil slapen. Is mijn ervaring tenminste... en nog een tip: wij gebruiken sinds donderdag ABC Dophilus poeder voor goede darmflora en hij lijkt opeens veel beter te gaan. Eerst had ie elke luier een poepluier, en nu nog maar 1 a 2 keer per dag, en hij heeft nu 3 dagen achter elkaar 7 uur geslapen s nachts, en hij 'schreeuwt' (af en toe 1 huiltje) niet meer in zijn slaap. Het is wel reteduur maar hier lijkt het goed te werken... nog een vraagje: kletsen jullie baby's ook zoveel? Maxime is als ie wakker is constant ooh aah eeh geluidjes aan het maken en aan het lachen. Tegen ons, tegen knuffels, tegen de beestjes op het behang. Echt supergrappig!
Nintendo Wii ik heb besloten dat ik voorlopig lekker blijf eten waar ik zin in heb, vooral alle dingen die ik tijdens mijn zwangerschap niet kon hebben, maar ik probeer wel wat meer te bewegen. Gisteren getennist tegen de Wii en nou heb ik gewoon spierpijn. Ik heb trouwens ook een Mii aangemaakt voor Maxime
@afvallen, de kilo's vliegen er tot nu toe vanzelf af.. moet er nog 7 tot mijn begin gewicht.. maar wil er eigenlijk nog 12 af hebben dan ben ik gelukkig Was 25 kilo aangekomen dus ben zeer tevreden, maar ja BV he.. dat doet een hoop gok ik! Verder is mijn eetlust ver te zoeken en heb ik ook eigenlijk geen tijd om te snaaien want Collin houdt me bezig
pfff zou er niet aan moeten denken, 40 graden en dan ook nog geen airco... Jullie gelukkig wel dan... fijn dat hij er geen last van heeft
hier ligt meneer eindelijke te slapen naar een paar slokken venkelthee, ben bang dat hij toch wat last had van krampjes, hij ligt op zijn buik in de wandelwagen het is boven zo warm. maarja maakt nie uit hij slaapt nu dus ben benieuwd hoelaat dat hij komt. hij ligt nu veel lekkerder heb ik het idee, hij houdt zijn nekje goed zelf opzij ben blij dat hij weer even vertrokken is en vanmorgen had hij me toch een volle luier en stinken gadver zeg
Mac, ivm bv geen dieet hier. Gewoon gezond eten, regelmatig bewegen en veel water drinken. Binnenkort sporten erbij... Snieke, hier brabbelt/lacht de kleine als ertegen haar gepraat wordt. Mijn kleine heeft last van veel diarree, wat kan ik daar tegen doen? Ook heeft ze net alles wat ze gedronken heeft eruit gekotst en nu slaapt ze. Emme, heerlijk 40 graden en airco. Hier slaapt de kleine ook in een rompertje, het is hier binnen 26 graden ondanks de open balkondeur. Voor de vakantiegangers, hoe doen jullie dat met kleintjes in warme landen? En wat nemen jullie allemaal mee?
Hihi volgens mij had ik dat naar WJO gemaild. Maar vanochten was ie nog niet in de winkel, kijk straks nog ff. Ben benieuwd
@Aaliyah: Ik heb d’r al aan de telefoon gehad vorige week en gezegd dat het niet uitkwam dat ze langs kwam, ze klonk niet zo leuk en heb nu geen puf om die discussie aan te gaan . @Sunshine: Oh dat scheelt! Ik ben 1.80m en voelde me gelijk zo zwaar haha. @Nathalie: Wow 4 weken is helemaal lang! Fijn dat ze bijna weer thuis zijn Geen idee, misschien heb ik mezelf toendertijd wel aangemeld of iemand anders…. @Laura: Dat vind ik ook, de papa en mama zijn degene die voor het kindje zorgen en er voor hem/haar zijn. En als je dat niet doet ben je gewoon de verwekker! @Bloempje: Wauw wat een bos met haar, mooie meid hoor! @Heide: Ik dacht dat het altijd wat langer duurde tot je resultaat merkt bij het overstappen van voeding. Misschien niet lang genoeg geprobeerd?! Toendertijd hebben ze die cyste weggehaald, omdat hij nogal hard groeide. Weet niet of dat standaard is. @Sunshine: Raar idd dat hij er moeite mee heeft terwijl het mooi dun is.. @Guusje: Waarom wordt je niet ongesteld als ik vragen mag? @Roosje: Fijn dat jullie ritme weer terug is @Mac: Nee geen dieet, gewoon 3x per dag gezond eten, veel water drinken en veel wandelen. En af en toe zondig ik met een glaasje cola, maar dat hebben mijn darmen nodig lijkt wel… @Snieke: Hier ook zo’n kletsert, geen idee van wie ze dat heeft . Gezellig hé! @Joa: Fijn dat hij eindelijk slaapt, het is idd warm en benauwd.
Zooo ik ben weer bij! Net een uurtje gewandeld, pff wat is het warm en benauwd! Nu begint het dicht te trekken en nog benauwder te worden, zal wel gaan onweren straks.
Hier ook soms een krampje, tis gelukkig niet meer dan dat. Maar let erg op wat ik eet. Geen aardbeien, chocola, knoflook, sinaasappelsap e.d. Tot nu toe gaat het heel goed en heeft Jan alleen soms wat lucht extra @ Kuide, heerlijk dat de kilo's er afvliegen. Ik geef ook bv maar net als bij Ted vliegen mijn kilo's er daardoor niet vanaf. Ben wel onder mijn startgewicht, maar was ook maar 7 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap. @ kilo's, ik eet nu ook gewoon de dingen waar ik tijdens mijn zwangerschap vanaf heb moeten blijven. Gelukkig heb ik niet zoveel tijd om te eten Ik ga me straks wel zorgen maken om mijn spekkies. Mijn lijf moet nu toch nog modeleren, weer een beetje in de oude staat terugkeren.
Zo net even productief geweest, in de tuin gewerkt en naar tuincentrum geweest om bloemetjes te halen. zweet met te pletter, is zo lekker plakkerig warm hier. Hoop dat het hier nog even droog blijft want ik moet nog even boodschappen doen.
@Marjanne begrijp ik nou goed dat je deze maand in de WJO staat? Dan ga ik hem even kopen denk ik!! Jammer als je niet kan bbqen heb ik gisteren gedaan maar was niet lekker dus bijna niks gegeten.... @weer hier al tijdje bewolkt nog geen regen. @Mama lekker ff wandelen is goed voor die rottige kilos's eraf te krijgen!! Snap wel dat je dan geen zin hebt in een discussie gewoon niet opnemen dan houden ze miss uiteindelijk vanzelf op..... @Sunshine leuk bloemetjes ik hou van bloemen alleen ik laat altijd alles dood gaan...
het is een ingezonden brief... geen foto ofzo. wil het stukje wel even inscannen, als Marjanne het goed vindt
*trots* even vraagje aan de meiden die alweer ongi zijn geworden, heb sinds gister heel licht bloedverlies dus denk ongi aan het worden, maar we gaan donderdag op vakantie...lekkere timing...:x maar hoe lang duurde het bij jullie de 1e keer? en was het veel heftiger? emme, ja leuk is dat he? lekker je eigen draai proberen te vinden, hoe heerlijk het met zn tweetjes thuis is, alleen met je kleintje vind ik toch ook wel heel speciaal! @heide, super dat je alleen met de kleine op stap bent geweest!
Ben vorige week zondag ongi geworden en vandaag is het eindelijk afgelopen!!! Was echt veel meer dan normaal, liep echt leeg, tampons en maandverband konden het niet bij houden . Fijn he
@Bloempje: Ik ben nu al 9 dagen ongesteld en blijf helderrood bloed verliezen, voor mijn zwangerschap was ik er met een dag of 6 meestal weer een heel eind vanaf. Had gelukkig alleen de eerste 2 dagen wat krampjes. Ik heb net even gestofzuigd, gedweild, was gevouwen en aardappels geschild. Zoë was in slaap gevallen in de babyswing, viel bijna van m’n geloof want normaal weigert ze op haar rug te slapen!! Kan er ook mee te maken hebben dat ze er al een half uur in zat met het strandgeluid aan, daar val ik nog wel van in slaap
@mama, ik wordt niet ongesteld omdat ik PCO heb en daardoor helemaal geen eisprong. Ik ben nu dan ook zwanger geworden na het spuiten van hormonen en vele ziekenhuisbezoekjes.