Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Hoi hoi!

Kan helaas niet weer alles bij gaan lezen, dus alleen even de laatste pagina's......

Joanita: al weer aan het werk... wat zal je blij zijn als je weer thuis bent bij je mannetje.... lijkt me toch even wennen de eerste dagen!

Mac: veel geluk samen!

Aaliyah: misschien een sprongetje of zo bij Jason? Wij hadden laatst ook een paar zo'n dagen. Erg slopend he! En we waren tegelijk uitgerekend, dus wat dat betreft zou het dan ook wel kloppen..

Marloes: fijn feest vandaag!

Rianne: mooi schema hebben jullie al zeg! Super!
    Bah, inderdaad doodeng die griep met zo'n kleintje....

Kuide: fijne avond en nacht dan!

Snieke: zo moeilijk he als je kindje zo huilt en je niets kan doen...en dan de hormonen er nog bij.... haha ;)
    Hoop dat Maxime er nu weer beter aan is?
    Haha, moest wel lachen om jullie "banaan verhaal"...

Guusje: leuk is dat he als ze gaan lachen :D

Nathalie: leuk he die uitverkoop!

2. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Merk dat er toch steeds meer meiden zijn die af gaan vallen hier...jammer, maar moet helaas zelf ook gaan melden dat ik wat minder hier ga zijn.

Merk dat ik niet altijd meer de tijd en zin kan vinden om alles bij te gaan houden.
    Ik zal af en toe nog wel eens hier zijn en wat van me laten horen.

Ik hoop dat jullie lekker blijven genieten van jullie kindjes en wens jullie alle geluk toe samen!

Groetjes Heide

3. guusje44

guusje44 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.383
    0
    0
    Hengelo
    Even een foto van een half lachende Lucas, hij vind de mobile heel interessant.

4. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Haha, dat was ik met die banaan...of eigenlijk mijn vriend want die kwam met die opmerking! Wij hebben ons ook krom gelachen ja: ehhh, zit ie er nu in of niet??? Haha, maar was toch wel fijn hoor!! Dat was toen Roos 5 weken was, maar helaas is die gang in de tussentijd nog niet veel smaller geworden, ik kan die spieren ook niet meer zo strak aanspannen als eerst, haha, dus blijven oefenen dan maar!!!

Ik las dat er veel meiden zijn die zo lang ongesteld zijn...hier ook sh*tzooi...dacht dat er van af was begon het na 3 dagen weer opnieuw. Het is niet zo erg, kan zo een hele dag met 1 verband doen (doe ik niet, want dat vind ik vies, maar stel dat ik het zou willen, dan zou dat dus kunnen, dus...nou ja, jullie snappen het wel)

Dat jengelige gedrag en ritme in de war schoppen is echt een sprongetje. Roos heeft hem al gehad en kan nu ook echt meer. Superleuk hoe ze naar haar mobiel ligt te lachen en ze wil vaker rechtop zitten! Ik vind het telkens leuker worden, maar het gaat wel erg snel...

Eng hoor die Mexicaanse griep. Vooral voor zwangere he! Ik heb 2 hele goede vriendinnen en een nichtje die zwanger zijn...ik hoop dat die vaccins snel klaar zijn! Wij gaan ze ook zeker halen, moet er niet aan denken dat Roos het krijgt van ons. Ik weet ook niet of baby's ook Tamiflu mogen. Weet iemand van jullie dat?

Ik ga donderdag beginnen met sporten op mijn werk. (ik werk op het universitair sportcentrum van de radboud universiteit). Ga de cursus bevallen en opstaan doen. Dat is een combinatie van aerobic en fitness. Lekker in een aparte ruimte met vrouwen die ook nog zo'n zakje hebben. En ik ben maandag begonnen met Herbalife, heb me nog niet gewogen (doe ik 1 keer per week), maar ik merk al aan mijn kleding dat er wel wat af is. Ik gebruik ook een aloe-siroop van Herbalife en daardoor moest ik de eerste 2 dagen superveel plassen! Werkt wel, want mijn enkels zijn al een stuk dunner geworden en ik heb niet meer zo'n bolle toet!!

Verders gaat het hartstikke goed! Roos slaapt tot ongeveer half 8 door. Gister was het half 9, ik schrok me kapot toen ik op de wekker keek, ik was gewoon bang dat ze dood zou zijn. Dus ik ren naar de babykamer en toen lag ze net met haar oogjes te knipperen! Ik heb echt van die momenten dat ik zo bang ben om haar te verliezen,maar dat komt ook door mijn miskramen denk ik...aan de andere kant heb ik er weer helemaal geen moeite mee om ze naar mijn ouders te brengen! Vorig weekend is ze gaan logeren en dat ging zo goed (en papa en mama waren zo dronken en brak de dag erna, hahaha), dus dat is wel voor herhaling vatbaar!

Nou, ik ga nog ff wat doen in huis en dan die kleine ukkepuk een flesje geven en naar een verjaardag van mijn collega. Hij heeft een zoontje van 3,5 maand oud (Roos is al uitgehuwelijkt, haha), dus dan kunnen ze lekker samen in de box kirren!

Fijne dag en geniet van het zonnetje!!

Knuffel dootje en een mini-knuffeltje voor alle baby's van roos

5. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi hoi dames,

Hoe gaat het met jullie en de beebs?

Hier een heerlijke nacht gehad (ja ja die zitter er ook tussen gelukkig haha), de kleine sliep van 2u tot 8u (ik had haar wakker gemaakt om te drinken). Merk wel dat ze vandaag niet zo een trek heeft in drinken, geen idee hoe het komt.

Foto's, heb er weer leuke voorbij zien komen.

Ilse, prachtige filmpje ik kreeg er kippenvel en flashbacks van. Pff vooral dat moment dat je je poppetje op je buik krijgt, zou het zo weer doen haha. Je mag zeer zeker trots op jezelf zijn. Lekker fanatiek ben je zeg.

Gebroken nacht, hoe moeilijk het ook klinkt dames ff doorzetten. Straks kunnen we volop genieten, bedenk dat het maar tijdelijk is gelukkig. Dikke knuff!

Meeting, afhankelijk van waar het is en wanneer dus let me know Jolan.

Kuide, 6 weken na de bevalling mag je sporten ja. Ik begin volgende week met WW en soon met sporten, voordeel is dat ze kinderopvang hebben daar. Welke boxspring hebben jullie gekocht, ben namelijk ook opzoek naar een goeie?

Zieke kindjes, beterschap.

Marloes, gefeliciteerd en veel plezier.

Rianne, fijn dat het met SB goed gaat. Hier volgende week ook beginnen met WW, die kilo's moeten er nodig af. Ivmbv mag ik maar 500gr per week afvallen, niet dat ik het erg vind ben allang blij met elke gram minder.

Marjanne, en hoe is het gegaan met 150cc?

Natja, ook gefeliciteerd en veel plezier.

Sprongetjes, een dikke knuff meiden. Hoop dat het gauw over gaat.

Snieke, haha je vk werkt laxerend. Leuk is dat he als iemand ze pakt dat ze dan pas hun behoefte doen haha, hier ook zo 1.

Nathalie, ook lekker bezig met sporten. Uitverkoop heerlijk

Goede nachten, heerlijk is dat he en wat het met een mens kan doen allemaal.

Heide, insgelijk meid. Geniet ze!

Guusje, wat een lachbekje zeg.

Dootje, hier ook de angst mijn kleine te verliezen en als ze te lang slaapt ff checken of ze nog ademt om gek van te worden. Die gedachte al pfff. Veel plezier straks en jij ook geniet van het zonnetje. Ik ga ook opstaan om wat in het huis te doen, moet ook gebeuren he haha.

All, dikke knuff van os beiden.

Liefs,

6. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Kon ik eindelijk weer op zangerschapspagina werd ik ziek. Ben zaterdagnacht bij nightcare geweest ivm pijnaanval in bovenbuik met medicijnen weer naar huis gestuurd. Dat ging redelijk. Uiteindelijk kon ik zondagavond zeggen dat de pijn dragelijk was, maandag naar ha medicijnen werken dus ga maar door. Maandagnacht zo'n aanval dat ik ales bij elkaar schreeuwde en dat de nightcare een dokter stuurde alleen die is nooit komen opdagen ik moest maar 's ochtends naar eigen ha gaan. Bloed laten prikken dag erna met verwijskaart echografie kunnen laten maken. Bleek dat mijn galblaas helemaal gespannen was en er galstenen inzaten en in mijn galbuisje zat een steen en dat blokkeerde toegang tussen lever en gal. Best wel heftig. Dus meteen vanuit echografie naar spoedeisende hulp gestuurd en diezelfde dag is mijn galbuisje nog vrijgemaakt en over 8 weken moet ik geopereerd worden om de galblaas eruit te halen. Nu te risicovol.

Waar ik erg van baalde was dat Bas tijdelijk geen bv kon krijgen en ik hem niet kon tillen verzorgen maar nu krijgt ie het weer en gaat gelukkig goed. Even update met 10,5 week was ie alweer 58cm en 5710 gram.

Hoe is het verder met iedereen.

xxx Joyce

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Rianne...dat is schrikken...bah...

@Nathalie...ik vind fietsen echt niet prettig! Krijg een beetje pijn aan mn stuitje ervan!

@Guusje....LIEF!

@Jent...zooo dat is schrikken...balen dat je nu geopereerd moet worden! Gelukkig dat Bas er geen last van heeft dat hij even geen BV kreeg!

Vandaag ben ik even boodschappen wezen doen met mn vriendinnetje...ze is maandag uitgerekend...heb wel een verteld over haar...haar vriend melde in februari even dat hij een ander had...ze is nu dus ook alleen...echt zielig!
    Maar ze is hardstikke sterk! Ik zat zelf alleen met de bevalling in mn maag...vind niet dat ze het verdient om dat alleen te doen (haar ex is niet echt in the picture...hij is helemaal doorgedraaid...hij mag wel komen kijken...maar niet bij de bevalling zijn)
    Maar gelukkig vertelde ze dat een andere vriendin van ons haar gaat helpen...ik bood namelijk aan (huilend) om haar te helpen...en te steunen...
    Nu gaan we maar een schema maken met nog 2 vriendinnen wie wanneer gaat helpen in de kraamweek 's avonds...dat ze niet helemaal aan haar lot wordt overgelaten als de kraamhulp weg is...haar moeder komt ook wel...maar die mag ook af en toe rust!
    ik hoop zo dat het alemaal goed gaat! Wordt er nu echt steeds helemaal zenuwachtig en emotioneel van...het is ook echt al vanaf de peuterschool een goede vriendin...trek het me nu echt aan!

Ik ga trouwens eens even kijken wat Stefan aan het uitspoken is...die ging een uur geleden even naar boven bij Finn kijken...maar het is erg stil boven...vast samen een tukkie aan het doen!

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @nathalie wat leuk dat je weer zo sportief bent en zijn jullie nu je vriend vrij is lekker aan het genieten van jullie gezin?

@heide ja wij waren idd tegelijk uitgerekend he idd miss was het toch een sprongetje als jouw kleine dat ook gehad heeft kan makkelijk.
    Jammer dat jij ook niet zoveel tijd meer hebt maar wel begrijpelijk natuurlijk!
    Jij ook veel geluk met jullie gezin!

@dootje jij ook al aan het sporten straks lekker hoor! Lekker dat Roos zo lang slaapt zeg geniet ervan!Logisch dat je die angst hebt als je al miskramen hebt gehad!! Maar ze blijft gewoon lekker bij jullie:)

@Roosje lekker hoor zo'n nacht

@Bas jeetje wat een heftig verhaal zeg!! Klinkt als een ingrijpende operatie en lijkt me ook erg pijnlijk allemaal knuffel meid!!
    Wat is Bas gegroeid zeg!!

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @sarah ja ik herinner me het nog wel dat je over haar vertelde wat erg voor haar!! Wel heel lief dat je aanbood bij de bevalling te zijn en dat jullie een schema maken om haar te helpen als de kraamhulp weg is.Logisch dat je je dat aantrekt toch,als het een goede vriendin is dan raakt dat je!
    Sterkte meid

Vanmiddag lekker gewandeld met die kleine heerlijk heb de buurt een beetje verkend we zijn langs de oude school van mijn vriend gelopen en nu weer lekker thuis. Vriend is aan het koken en Jason is gelukkig al een tijdje lekker rustig net alleen even gehuild maarja een poepluier aan je bibs is ook niet echt lekker:D

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Marloes: Gefeliciteerd met je zoontje! Hopelijk hebben jullie een leuke dag (gehad).

@Rianne: Wat goed van Lenthe, hopelijk blijft ze dit zo volhouden!

@Aaliyah: Balen dat jullie zo’n slechte nacht hebben gehad, hoop dat hij vannacht beter slaapt… En een hernia, klote zeg. Mijn vriend heeft ook een (lichte) hernia, maar heeft er door therapie veel minder last van!

@Ilse: Fijn om te horen dat haar temp weer gezakt is. Nog naar de verjaardag geweest?

@Laura: Fijne avond/nacht met z’n drietjes! :)

@Rianne: Heb gestemd

@Laura: Als je Collin volgende maand weer mee laat doen, zal ik op Collin stemmen ;).

@Snieke: Wat vervelend, hopelijk wordt hij snel weer wat makkelijker.

@Rianne: Oh bah, heb het er ook niet op, die Mexicaanse griep.

@Guusje: Fijn dat het beter gaat met Lucas! En wat een leuke foto :)

@Heide: Jammer.. veel geluk met je gezinnetje :)

Lees straks de rest bij, Zoë ligt te huilen/schreeuwen.
    Denk dat ik nu weet wat ze met die sprongetjes bedoelen…………..

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Sarah: Jeetje wat een verhaal... Wel super dat jullie haar zo gaan helpen!

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Oh dat is schrikken! Lijkt me ook erg pijnlijk...
    Zie je erg tegen de operatie op? Sterkte ermee..

Fijn dat Bas zo goed groeit! :)

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij zijn vandaag even wezen winkelen en toen heeeeel even een terrasje gepakt. Veel te veel wespen, ben ik zo bang van! Vooral als ze dan om die kinderwagen heen blijven vliegen :$

Manlief komt net beetje beteuterd binnen. Zijn moeder had gebeld, dat ze Zo" graag wilde zien. We hebben de afgelopen 2 jaar amper iets van ze gehoord en nu willen ze opeens steeds langskomen. Ze vragen ook alleen naar de kleine, niet naar hun eigen zoon. Best confronterend en vooral erg zielig voor hem... Kost me ook zoooooveel moeite om er niks van te zeggen als ze hier binnenkomt en ons min of meer negeert en als een of andere debiel op dat kind afstuift. Dat ze dat maar bij haar eigen kind had gedaan!!! :x

Zo dat lucht op :p

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Mama, wat klote zeg zoiets...!! En idd erg lullig voor je man ook want het gaat dus blijkbaar alleen om hun kleinkind. Voor jou ook niet leuk natuurlijk want jij bent net een broedkip voor hun denk ik..
    Hoe staat je man er verder tegen over over het zien van Zoe en het langs komen enzo?

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hij twijfelt al sinds we samenwonen of hij het contact helemaal zal verbreken/laten verwateren ofniet. Maar ik vind dat nogal een grote stap. Het zijn toch zijn ouders... Dus het liefst zien we ze gewoon eens in de 2 maanden even en op verjaardagen etc. Dan is de kans dat het misloopt kleiner en kunnen ze toch hun kleinkind zien.... Maarja, ze gaan nu opeens iedere 2/3 weken bellen ;)

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Mama...ik vind die wespen ook altijd vreselijk...sowiewo vliegende beestjes rond de kinderwagenvind ik niets!
    Ben blij dat er een klamboe bijzit die je vast kan ritsen aan de wagen...die gaat er ook erg snel op hier! Haha!
    En rot hoor voor je man...lijkt me erg confronterend dat zn moeder dus wel voor Zoë interesse heeft maar niet voor hem! Lekkere moeder zeg!

Ik herken het wel een klein beetje...sommige dingen dan...mn schoonouders hebben ook niet echt interesse in Stefan...zij vinden altijd dat hij hun maar moet bellen enzo...tijdens de zwangerschap waren ze ook niet echt altijd even geiteresseerd...mn schoonvader heeft hier dan wel veel geholpen met verbouwen...mara het ging ALTIJD over mn schoonzus en de baby...zelfs toen ik in het ziekenhuis lag in januari kwam mn schoonmoeder binnen en begon gelijk over hun!
    Steef zegt nu dat ik niet zo moet zeuren omdat ze nu toch interesse tonen...maar ik vind dat ze dat toen ook wel hadden mogen doen...nu hoeft het dan ook niet zo meer van mij...maar goed...Ze zijn best lief....maar 1 keer in de week vind ik gewoon erg veel! Haha!

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ow...voor ik het vergeet...ik heb net zitten kijken op de site van de belastingdienst voor kinderopvangtoeslag...
    Maar ik weet het bedrag niet helemaal zeker...ik heb nu 6,10 ingevuld...want dat staat als maximum bedrag op de site van het KDV...
    Weet iemand of ik dat nu al aan zou moeten vragen...ik weet natuurlijk de datum van ingaan nog niet...dus het lijkt mij eigenlijk van niet...er staat dat het 8 weken kan duren voor je bericht krijgt...en als ik dalijk ineens werk zou hebben zit ik al met een gat van bijna een maand dat ik moet overbruggen...ben al extra aan het sparen zodat ik daar zo min mogelikj last van heb...maar nog eens 320 euro lukt me denk ik niet zo snel....

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Mama en Sarah hier eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal alleen dan met mn schoonvader...Toen ik ongeveer 30 wkn was kregen we ruzie en daarvoor was er al amper belangstelling. Toen Jason geboren was hebben ze een kaartje gehad en heeft mn vriend nog even contact gehad. Daarna nooit meer wat gehoord ze hebben Jason tot op heden nog niet gezien. Hij zou deze week bellen volgens mijn schoonzus maar nog steeds niks gehoord.

Contact idd helemaal verbreken is best een stap het zijn toch de ouders van je vriend en de opa en oma van je kindje. Dit zijn lastige dingen maar soms gewoon even op je tanden bijten hoe moeilijk dat ook is. Ik ben benieuwd of wij ooit nog wat gaan horen,voor mij hoeft het niet per sé maar ja voor mn vriend is dit natuurlijk erg pijnlijk.

@Sarah misschien kan je de belastingdienst maandag even bellen en je vragen stellen of staat er misschien iets meer info op de site?
    Ik zou het eigenlijk ook niet weten hoe je dat moet doen. Misschien kan je het nu al doen als het toch nog 8 weken duurt...

19. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    hoi dames,

bedankt voor alle felicitaties, de jarige ligt uitgeteld in bed.

Sarah, het tarief van de kinderopvang vind je wel op de website van de organisatie. Moet je even kijken hoeveel uur een dagdeel bij hun is en dan het aantal uur opvang per maand invullen. Ze zijn met dit best snel bij de Belastingdienst.

Mama, geen post gehad?

Schoonouders/familie; hier de gehele zwangerschap niks gehoord... na de geboorte hebben ze een kaartje gehad en ook daar hebben we niks op gehoord. Dus we zijn er klaar mee. Onze mannen hebben 2 lieve oma's en 1 opa

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    bij ons is het contact dus wel zo goed als verbroken te noemen... en eerlijk gezegd: het geeft een hoop rust!!!
    al zijn dagen als nu, een verjaardag, of een geboorte wel lastig voor mijn vriend.

Deel Deze Pagina