Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hoi hoi meiden,

heb een hoop pbtjes gekregen voor een meeting.
    Ik ga van de week eens even kijken en iedereen een berichtje sturen, dus wordt aan gewerkt :D

Hier gaat alles wel aardig. Lieke is overdag een tevreden meissie. Vanaf zo 18.00/ 19.00 begint ze wel wat huilerig te worden en wilt ze vaak om de 2 uur drinken.....Ook na de laatste voeding en de voeding smorgensvroeg (5 uur) is ze klaarwakker.

Ik vraag me af wat jullie dan doen: leg je de kleine dan gewoon op bed na de laatste voeding/ nachtvoeding, ook als is hij/ zij (klaar)wakker, of schommel je de kleine in slaap?
    Vind dat toch nog wel heet meest moeilijk hoor....nog steeds.... wanneer leg je de kleine op bed.
    Misschien hebben jullie tips? Ik zie het namelijk niet zitten om elke avond van 22.00 (badje), 22.30 (voeding) tot ongeveer 23.30/ 0.00 met de kleine te zitten tot ze inslaap gevallen is. Dus vraag me af hoe jullie dat doen.

Zo ga nu eens bijlezen :D

2. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    @ jolan: ik geef hem rustig de fles, dan laat ik hem nog ff tegen me aanhangen, beetje knuffelen tot ie boert, dan leg ik hem in zijn bedje (ik praat dan niet meer tegen hem tijdens het knuffelen). Krijgt ie een kus van papa en mama en doen we zijn muziekje aan. (in het kader van, met een avondritueel kun je niet vroeg genoeg beginnen). Dan gaat ie meestal meteen slapen. Als ie begint te jengelen, dan laten we hem 10 minuten jengelen en dan leggen we hem weer terug, met hetzelfde ritueel. Is trouwens de laatste 2 weken niet meer nodig geweest, hij snapt het dat ie moet pitten denk ik.

@ roosje, ook een dikke knuf terug :)

oh ik heb net mijn kolf verkocht! Ben zo blij dat ik van dat ding af ben, elke keer als ik hem zag liggen dacht ik d'r weer aan dat die borstvoeding niet lukte.

3. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    #3283 Adnalie, 3 aug 2009
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009
    snieke, ok dus jullie leggen hem gewoon wakker in bed? en na 10 min huilen evt even troosten? halen jullie hem er dan uit?
    en hoe doe je dat overdag? wanneer leg je hem dan op bed?

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    hoort niet willen drinken trouwens bij een sprongetje?

5. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    overdag leg ik hem in bed als ie moe begint te worden, dus dan praten en spelen we wel met hem na de voeding. Als ie weg begint te kijken, begint te gapen, hyperactief wordt of als het paars onder zijn oogjes wordt (als ie namelijk hyperactief wordt dan gaapt ie niet meer, maar dan kan ik het wel aan zijn oogjes zien dat ie moe is) dan leg ik hem in bed. Meestal valt ie dan meteen in slaap, maar als ie dan 10 min blijft jengelen ga ik ook even troosten, meestal vallen dan, als ie weer rustig is, zijn oogjes dicht. Als dat niet zou gebeuren zou ik hem toch weer terug leggen, want als hij moe is moet hij slapen, vind ik. Maar goed, normaal hoef ik nooit een tweede keer terug.
    Alleen als ie in een sprongetje zit werkt dit voor geen meter, dan wil ie alleen in slaap vallen als hij weet dat er iemand bij hem is, dus dan aai ik hem tot ie in slaap valt, of ik ga met hem in de draagdoek rondlopen tot hij in slaap valt. Maar dan gaat ie ook niet jengelen als hij in bed ligt, maar keihard schreeuwen. Daarna luisteren hou ik nog geen minuut vol! En dan wordt hij ook helemaal warm en overstuur dus dat lijkt me ook niet goed.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    We zijn dus naar de vervangend ha geweest en hij heeft tramadol gehad is net een sterkere pijnstiller dan paracetamol met codeine. Die vrouw zat van ja wat wil je zelf en wat denk je zelf. Belachelijk toch?? Vriend zei ook als ik dat wist zat ik hier niet.
    Nou goed hij moet dus pas als hij echt uitval krijgt terug komen dus we kwakkelen door zo....

@mama hij ging weleens naar een manueeltherapeut maar dat mocht van onze eigen ha nu niet omdat zij er voor kan zorgen dat het verergerd ofzo

@snieke erg he die vermoeidheid!! Hihi wat leuk dat Maxime zo kletst en dat ie weer vrolijk is!

@roosje balen van je rotnacht enneh die webwinkel is niet van mij hihi ik denk dat je dat verkeerd gelezen hebt,die webwinkel is van Marloes

@Jolan ik leg Jason gewoon wakker in bed hoor, hij klets dan weleens of ligt geluidjes te maken maar ik ga hem toch echt niet de hele avond in mn armen houden. Hij valt vanzelf in slaap.

@snieke fijn dat je van die kolf af bent vervelend als je er anders elke keer aan moet denken!!

@Jolan Jason zat waarschijnlijk ook in een sprongetje van het weekend en hij dronk ook minder goed.

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    aaliyah, aha, ik had vanmorgen al zo'n idee dat lieke ineen sprongetje zou zitten vandaag. En ze drinkt ook weinig vandaag....

snieke, jij pakt hem er wel uit om te troosten dus? of laat je hem liggen en geef je een aai over zn bol?
    En overdag? Lieke valt overdag juist na een voeding vaak in slaap, terwijl ik dan juist wil knuffelen of even kletsen.
    Dan leg ik haar in bed, maar dan wordt ze vaak na 10 min wakker. Zou jij haar er dan uit pakken of laten liggen? Ik vraag me namelijk af of ze dan moe is....

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Jolan ik zou haar even laten liggen als ze dan niet gaat huilen valt ze misschien vanzelf in slaap. En jouw lichaam is natuurlijk warm en dat bedje is koud dus logisch dat ze dan wakker wordt. Ik zou het per situatie aan kijken.
    Jason slaapt overdag ook meer dan s avonds, maar hij is denk ik net als ik,een avond/nachtmens:)

9. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Aaliyah wat balen dat de ha. zo weinig er aan doet. Zou zodra het nog slechter gaat weer aan de bel hangen hoor.

Jolan Wij leggen niek ook wakker in bed. Dit gaat erg goed. Bij de ochtendfles gaan wij altijd even naar beneden om te spelen maar die is bij ons wat later (7.00 uur). Dit doe ik zodat hij dit gewend is zodra ik weer ga werken en hij naar het kdv gaat. Rond 8.30 wordt hij dan moe en gaat weer naar bed. Zoals Snieke al zei let op de signalen, gapen, jengelen, wegkijken. Vaak valt hij dan snel in slaap. Zo niet dan na 10 min. idd. even kijken. Aai over de bol, even sussen en evt. speentje. Ik pak hem dan niet op!

Dat lieke na een voeding in slaap valt komt omdat ze zo lekker ligt. Als je haar na de voeding wat rechter laat zitten dan worden ze wat alerter. Niek heeft nl. ook last van een after diner dip ;).

De laatste voeding voor de nacht doen wij in alle stilte weinig licht er wordt niet tegen hem gepraat. Hij wordt verschoont, krijgt de fles, boeren en weer naar bed.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Aaliyah...heh jammer dat het zo zeer deed! Hopelijk gaat het snel wel goed! Succes vanavond meid!
    En die condooms waren bij ons trouwens ook de eerste keer best een spelbreker hoor! Vreselijk die dingen!
    Balen trouwens...dat Sven nog steeds zo door moet blijven lopen! Lijkt me echt geen pretje!

@Rianne...Lekker dat Lenthe vannacht echt heeft doorgeslapen!
    Enne...Sonja Bakker begint hier ook weer morgen....heb maar het laatste boek gekocht en ga het maar weer zo doen..is toch makkelijker dan zelf alles uitvogelen!

@Laura...nou dan staan ze idd op ploffen! knap hoor van hem! Je boobs doen goed zn werk! Was dat hier maar ze gegaan zeg!

@Mama...hahaha nou idd...dat kussen zou ik niet missen! Hahaha!
    Hoe is het met de duif? Zou anders gewoon de dierenbescherming bellen of de dierenambulance!

@Jolan...ik doe Finn om 22.00 in bad...dan om 22.30 de fles en na zn fles gelijk in bed! Ook al is hij nog wakker...het is eigenlijk nog nooit voorgekomen dat hij is gaan brullen dat hij er weer uit wilde! Hij gaat gelijk slapen...en overdag doet hij dat wel hoor...als hij wakker is!

Mn sollicitaie is naar mijn gevoel wel goed gegaan vandaag! Was een erg leuk en gezellig gesprek! Ik hoor donderdag of ik voor een volgeld gesprek wordt uitgenodigd dus ik ben benieuwd!
    Verder gaat het super hier!
    Ben me wel rot geschrokken vanochtend! Ik werd om half 9 wakker...geen Finn die heeft geschreeuwd om eten! Ben snel naar zn kamer gegaan om te kijken...
    En toen werd hij net wakker! Hij heeft gewoon om 22.30 zn laatste fles gehad...maar ik denk dat hij zo moe was doordat we bij mn vader geweest zijn dat hij het even nodig had!

11. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    handig :D ook zo'n avond en nacht mens ;)
    Leg jij jason dan savonds nog in bed? of vooral overdag en laat je hem savonds lekker bij je?

12. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Fijn dat je solli goed gegaan is! Tjee Finn doet het goed zeg! Kan me voorstellen dat je je rot schrok.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Sarah fijn dat je een goed gevoel hebt over je sollicitatie gesprek hopelijk wordt je aangenomen! Zo Finn heeft lang geslapen die was vast helemaal uitgeteld

@Jolan s avonds laat ik hem idd als hij lekker wakker is bij ons in de woonkamer lekker in de box of zijn wipper bij ons op de bank. Als hij moe wordt of slaapt probeer ik hem in bed te leggen. Overdag als hij slaapt leg ik hem ook in bed

14. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo allemaal,

Ben ik weer even...hoop niet dat jullie t erg vinden dat ik af en toe langs kom...lukt me echt niet om zo vaak langs te komen!
    Bah ben echt snotverkouden en Damien nu ook...

Slapen jullie baby's ook zo lang?
    Ik leg Damien er om 22 uur in en wordt altijd pas om 8 uur wakker...en gisteren werd hij pas om 9 uur wakker!!!!

Verder nog Damien krijgt al een tandje door,hij gaat echt snel!

Hoe is het hier verder?
    Liefs Debbie

15. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    lekker toch debbie :D:D

16. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    meiden, nog een vraagje:

Wat doe je dan als de kleine na een voeding in slaap valt, je hem/ haar op bed legt en na 1/ 1,5 uur wakker wordt. Haal je hem/ haar er dan uit of probeer je te troosten en verder te laten slapen?

Soms is er hier geen mogelijkheid om te knufelen of te spelen na de voeding omdat ze meteen in slaap valt overdag (niet altijd hoor) Dus dan leg ik haar inbed, de ene keer slaapt ze 3 uur, de andere keer maar 1 uur. Vind het dan wel moeilijk om te bepalen of ik haar na 1 uur eruit moet halen.

17. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    meeting: ik heb iedereen die mij een pb heeft gestuurd, even een pb terug gestuurd met een aantal vragen erin.

Meiden die ook nog willen komen. Even pb'en :D

18. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Wat doen jullie tijdens het huiluurtje? ook in bed leggen of juist niet?

19. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    jolam: jehebt pb terug

20. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008