Juni 2009 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Sunshine09, Jul 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    MBF fijn dat de nutriton goed helpt en je een vrolijk meisje weer hebt.

Hier net terug van ka. Niek krijgt voor zijn ontlastingsprobleem forlax dit laat het vocht in de darm toenemen zodat de ontlasting er makkelijker uitkomt. Heb ook aangegeven bij ka. dat ik het idee heb dat Niek het zelf ophoudt en het niet fijn vind om te poepen. Hij kan soms zo vreselijk huilen al hij een "explosie" in zijn broek gehad heeft en dan kijkt hij zo geschrokken. Dit doet hij ook bij windjes. Maar ik ben benieuwd of dat middeltje zal helpen.

Heb het spugen verhaal verteld en ze wil toch dat ik nutriton ga proberen. Het is gelukkig bij ons niet met elke fles maar meer als Niek al even niet gepoept heeft dan gaat hij spugen omdat het niet meer naar onderen kan.

Ze wilden zijn saturatie nog meten maar daar was meneer niet van gediend. Heeft hij denk ik slechte herinneringen aan want toen hij in het ziekenhuis lag had hij hier ook zo ruzie mee. Ze hebben het een half uur geprobeerd en toen maar op gegeven omdat het niet lukte en Niek de hele boel bij elkaar brulde. Volgens mij hebben ze hem 3 verdiepingen lager gehoord :). Zei al tegen de verpleegster als hij zo kan brullen is zijn saturatie ook wel goed ;).

Hij is in ieder geval weer flink gegroeid 5040 gr. en 57 cm!!!

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Sunshine...heb daar eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht...zal het eens met Stefan over hebben...
    Ik probeer trouwens voor de laatste voeding altijd op hetzelfde tijdstip uit te komen...vandaag werd Finn pas om half 8 wakker...dus dan geef ik de hele dag zn flessen net iets eerder zodat we wel weer op 22.30 uitkomen..
    Finn boert trouwens wanneer het hem uitkomt...haha...dit kan net na de fles zijn...maar ook een uur later pas...en de meest rare geluiden komen er uit zn keeltje dan!
    En hij is idd gegroeit zeg...jeetje wat goed!

@MBF...wat fijn dat die nutriton al zo snel helpt! Lekker hoor!

Vanochtend bij de HA geweest en ben toch doorgestuurd naar de KA...ook wel een beetje op eigenverzoek maar de HA zei dat ze ons daar mer tips e.d. konden geven...
    Ze denk idd dat zn maagklepje nog niet goed sluit en dat hij dus last heeft van maagzuur enzo...
    Net zn flesje gegeven en het is nu alweer brullen...dat wordt wat straks...moet voor het eerst in mn uppie boodschappen doen!

3. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Fijn dat je in ieder geval doorgestuurd wordt naar de ka. Heb jij eigenlijk wel eens nutriton gegeven dan blijft de voeding beter in de maag en komt het minder snel omhoog.

't is me wat met die ukkies he. Boodschappen gaat vast wel goed hoor. Zoo Finn heeft ook goed geslapen zeg! Niek kwam dus ook om 7.30 wat ik heel erg knap en fijn vind. alleen zijn mama lag al om 6.45 uur wakker te luisteren of ze hem hoorde ;):).

Hebben jullie dat niet, ik schrik altijd wakker zo van hoe laat is het!!!! heb ik Niek gemist vannacht of ligt hij nog te slapen.

4. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,234
    0
    36
    goedemiddag
    lekker warm he!

ik kwam even zeggen dat ik de komende dagen niet online ben, ga een paar daagjes weg. Eerst weer een hele hoop zooi inpakken, kijken of het in de auto past ;)

tot dinsdag maar weer, en een fijn weekend vast!

5. Natja

Natja VIP lid

Jan 24, 2008
    6,065
    30
    48
    Lelystad
    Balen meid, ik hoop dat snel alles weer goed is tussen jullie.

6. Natja

Natja VIP lid

Jan 24, 2008
    6,065
    30
    48
    Lelystad
    Wat een liefe foto's allemaal!

7. Natja

Natja VIP lid

Jan 24, 2008
    6,065
    30
    48
    Lelystad
    Welkom! Helaas kan ik je wat betreft de voeding niet helpen, ik geef zelf borstvoeding.

8. Natja

Natja VIP lid

Jan 24, 2008
    6,065
    30
    48
    Lelystad
    Succes!

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Goeiemiddag allemaal,

Net bij de vk geweest voor de nacontrole. Was eigenlijk meer baby showen en gezellig kletsen. Ze vond Zoë erg sterk en wijs voor haar leeftijf *trots*
    Daarna even bloed laten prikken, ben benieuwd of ze wat vinden!

@Sunshine: Oh wat lekker, uitslapen tot 07.30u!
    Ik weet het nog niet, wacht wel even af hoe het gaat lopen met die Mexicaanse griep…

@Pretty: Wat zielig dat ze er zo’n last van heeft. Hopelijk vinden jullie snel iets dat werkt voor Rebecca.

@Guusje: Fijn dat Lucas zo goed groeit!

@MBF: Wat fijn dat de Nutriton zo goed werkt, hopelijk blijft het zo!

@Sunshine: Hopelijk werkt de Forlax! Dacht trouwens dat Nutriton stoppend werkt, ben je daar niet bang voor? Bij Zoë komt ook regelmatig wat voeding omhoog (slikt ze weer terug) maar verstopping door de Nutriton is nóg vervelender heb ik het idee.

@Sarah: Hopelijk kan de k.a. wat voor jullie betekenen! Succes met boodschappen doen..

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Papa had haar hoofd iets te groot ingeschat... 8)

11. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Ja dat dacht ik dus ook, maar bij sommigen werkt het laxerend. Ga eerst met die florax beginnen want bij Niek is het zo dat als hij even niet gepoept heeft de voeding omhoog komt omdat het niet meer naar beneden kan. merk gewoon dat als hij elke dag een poepluier heeft het veel beter gaat met drinken en ook minder spuugt.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    @sun wat is Niek gegroeid zeg!! Ik heb het weleens op mn werk meegemaakt dat een bewoner ging spugen omdat ze al een paar dagen geen ontlasting had gehad dus kan heel goed hoor. Hier werkt nutriton idd laxerend hihi.

@mama aaagh wat een lieve foto van Zoe! Lekker zomers zeg. En hopelijk vinden ze niks!

Hier net naar cb geweest Jason weegt 4560 en is 57 cm dus kwa lengte niet gegroeid.
    Verder voel ik me nog rot over aantal dingen maar goed verder maar niet klagen want het is mooi weer alleen jammer dat ik niet weet wat ik moet doen hihiih:) gaan jullie nog wat doen??

Ohja mijn vriend heeft morgen een afspraak voor therapie dus ben benieuwd!

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    @Sunshine: Dat is hier idd ook! Zoë had zondagmiddag voor het laatst gepoept en gister kwam d’r voeding steeds weer omhoog, huilerig etc. En vanochtend had ze een hele volle luier en nu hebben we weer een tevreden baby :). Gaat het poepen niet beter bij Niek? Hier lijkt het namelijk iedere week een beetje beter te gaan.

@Aaliyah: Fijn dat Jason zo goed is aangekomen en wat betreft die lengte, hij kan natuurlijk niet alle kanten op groeien ;). Wij zijn de hele ochtend op pas geweest, nu even rustig aan doen en vanavond even lekker naar het water. Hopelijk merkt je vriend snel verbetering door de therapie..

14. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Mijn ouders belden net, ze komen zaterdag thuis i.p.v. vrijdag. Moet ik ze nóg een dag langer missen haha. Weet niet waarom, maar mis ze veel erger nu Zoë er is...

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    @mama ja ik hoop ook dat hij het snel merkt haha nee hij mag nu wel even op dezel lengte blijven hoor hihi anders gaat het zo hard!!

Misschien dat het komt omdat je nu zelf moeder bent dat je ze meer mist?Dat je veel nieuwe dingen die Zoe doet graag met hen deelt of het gewoon fijn vind dat zij in de buurt zijn mocht je hen nodig hebben of vragen hebben of het even niet meer zien zitten...:)

16. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes, hier ook weer een teken vanuit mijn warme achtertuin;)

Heb alles bijgelezen en weer prachtige kindjes gezien!
    Kindjes die hun hoofdje wel heel goed rechtop kunnen houden, kindjes met iets te grote zonnebrillen of hoedjes, kindjes met een prachtige lach en zo kan ik nog wel ff doorgaan ;) Ze zijn allemaal gewoon prachtig!
    Verder welkom aan Julia :)
    Enne Jolan heb wel interesse in een meeting, alleen is het hier een beetje lastig te regelen, Ben benieuwd wat je aan het organiseren bent.
    Eva, zo is het wel een hele onderneming om ergens te komen, Wel leuk dat je dat doet!

Hier gaat het super, eigenlijk gaat het gewoon, maar dat is super!
    (ehm... snappen jullie het nog?)
    Komend weekend gaan we met z'n 4tjes naar Brugge en een dag naar Plopsaland. Heb er al helemaal zin in!
    En verder genieten we van het mooie weer! Zijn vooral volop in het duin te vinden. Het is genieten met m'n jochies.
    En met mijn nichtjes natuurlijk ook! Kleine Lonneke is nu 3w2d en een prachtig klein meisje. Wat zit er dan veel verschil in die paar weekjes.
    Ze heeft alleen heel veel last van krampjes... en het poepen wil ook niet lekker gaan... :( (hoe zat dat ook al weer met die kringspiermasage?)
    Maar verder is het alleen maar leuk!

Ik ga er weer vandoor, boven is een jochie die eens niet wil slapen :( hij is de bovenverdieping aan het verbouwen.
    (Tenminste... zo klinkt het! hihi)

17. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

Aug 4, 2007
    1,409
    1
    0
    Breda
    Marjanne fijn dat het zo goed gaat met jullie! Wonen jullie vlak bij het strand omdat je het over het duin hebt? Ben opgegroeid in N-H.

Wat sneu voor Lonneke dat ze zoveel last heeft van krampjes en haar ontlasting. kringspiermassage is makkelijk. Je doet een dot vaseline aan je vinger of evt. wattenstaafje en daarmee masseer je de kringspier. Werkt bij ons wel redelijk. Hopelijk werkt het bij je nichtje ook.

Leuk zeg naar Brugge en Plopsaland blijkt ook erg leuk te zijn heb ik gehoord. Dan heb je nog wel een paar uur in de auto in het vooruitzicht.

Aaliyah zo jason is ook flink gegroeid hoor!

Mama ik heb dat ook hoor, mijn moeder woont niet om de hoek maar zo'n 2 uur rijden en ik mis dat ook erg hoor.

Wij gaan vandaag niets meer doen. Zijn de hele ochtend al op stap geweest en gisteren had Niek ook al zo weinig geslapen dus vandaag even rustig. Moeten alleen nog even naar de apotheek, dus dat is wel weer een lekker wandelingetje.

18. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Hier was Rebecca zwaaar aan de diarree van de nutriton.

19. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Nou dames,

Ik wordt schijtziek hiervan.
    Moet weer over op andere voeding.
    Nu enfamil AR.
    Een voeding die nog weer IETSJE beter is dan nutrilon ar.
    Als het niet werkt komt de verpleegkundige maandag langs want hij is aankomende 2 dagen vrij..

Rebecca heeft net gedronken en het is gillen nu nadat ze de hik heeft gehad.

Wat moet ik nou doen?
    Weer aan gaan rommelen met andere voeding??

Ik wil gewoon naar de kinderarts!!!

20. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    hoi hoi ik heb iedereen die mij een pb gestuurd heeft het volgende bericht gestuurd over de meeting.

Hoi meiden,

Van veel van jullie heb ik een bericht gekregen met woonplaats etc.
    Ik denk dat Utrecht het meest centraal ligt.

Wat denken jullie van volgende week vrijdag 14 augustus? Of is dat te kort dag?

Een aantal gaan binnekort weer werken of hebben dan doordeweeks andere verplichtingen.
    Ik hoor het wel of het wat is.

Groetjes Jolanda

Share This Page