Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Gapen is niet altijd een teken dat ze erg moe zijn he.
    Probeer eens op andere tekenen van vermoeidheid te letten.
    Misschien is ze helemaal nog niet moe als ze gaapt.

Rebecca gaapt heel veel, maar kan vervolgens nog ruim een uur klaarwakker zijn voordat ze echt moe wordt.

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    na iedere voeding gaat lenthe in haar eigen bedje. Ze is elke keer ongeveer een uur wakker (incl. voeden). Na een uur geeft ze elke keer tekenen van vermoeidheid. Soms iets later.
    Ze slaapt dan tot de volgende voeding, dus ongeveer 3 uur. De late voeding moet ik haar altijd wakker maken.

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Gapen kan ook van verveling of honger zijn ..
    Ook een baby kan zich vervelen, je moet hem soms echt vermaken.

4. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Worden jullie kleintjes allemaal wakker voor de voeding binnen na 4 uur? Hier echt niet hoor, ik moet rebecca altijd wakker maken, maar ik vind dat zooo zielig. (als ze zich beter voelt in ieder geval).

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Overdag wordt Lenthe wel zelf wakker voor de voeding, alleen de laatste niet.

6. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ben ik echt verplicht haar wakker te maken als ze 4 uur na de vorige voeding niet wakker is?

7. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Collin gaapt hier bijna nooit! alleen snachts..
    Maar valt rustig in slaap zonder gaap :p

Dus gapen zegt idd weinig!
    Collin huilt meestal 5/7 minuten, langer laat ik hem nog niet huilen (kan ik gewoon niet :p) dus dan knuffel ik hem in slaap en leg hem dan weer weg.

Stel collin begint om 08.30 met de voeding, dan ben ik meestal na een uur klaar met voeden 9.30 uur. incl toetje.. daarna is hij meestal nog een half uur wakker (10.00uur), slaapt dan een half uur en wordt dan wakker. 10.30uur, en hij mag dan in principe alweer eten, maar meestal is hij gewoon gezellig wakker en gaat dan een uur later zeuren om eten. Zo gaat het overdag bij ons.

Maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo gaat. Het ene kindje heeft meer slaap nodig dan het andere kindje.
    En met borstvoeding is er helemaal geen peil op het voeden te trekken.

Je zal op je gevoel moeten vertrouwen, en regelmaat is moeilijk bij zulke kleine kindjes en zeker met borstvoeding.
    Mijn lactatie kundige zei dat regelmaat meestal pas na 8 tot 12 weken komt.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Je kindje moet een bepaald aantal cc voeding binnen krijgen op een dag hoe je dat indeelt maakt niet uit (volgens mijn ka dan) dus als ze niet genoeg binnen krijgt zou ik haar zeker wakker maken. Anders kan ze uitgedroogd raken zeker met dit weer.

9. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @pretty, ik zou het overdag wel doen, anders heb je kans dat ze in de knoei komt met haar ritme en snachts gaat komen voor een voeding.
    Plus met die warme weer moeten ze goed drinken!!

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @jolan ik ben het met rianne eens, elke baby is anders. Je kan het niet vergelijken met elkaar. Leer vertrouwen op je eigen moedergevoel en laat je daardoor leiden. En idd baby's kunnen zich ook vervelen misschien moet je eens met Lieke door je huis lopen dat doe ik hier ook soms met Jason en dat vind hij prachtig bij alles vertel ik dan wat het is.:)

11. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ze krijgt normaal wel genoeg binnen.
    Alleen de laatste dagen drinkt ze steeds slecht door de reflux.

Wat moet ze minimaal binnen krijgen per dag?

Ze is 4395 gram.

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Over huilen Jason huilt zelden tot nooit, meestal als ik hem op bed leg dan slaapt hij al half of ik leg hem er wakker in en hij valt dan vanzelf in slaap. Als hij huilt laat ik hem meestal even huilen maar meestal is er dan wat met hem.

13. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    ik weet het dat elk kind anders is, maar ik kan hier slecht tekenen van vermoeidheid ontdekken.... vroeg me dus af hoe jullie dat merken...

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Tja dat zou ik eigenlijk niet weten ik geloof dat Jason de laatste keer net iets zwaarder was dan Rebecca nu is en hij moest van de k.a minimaal 600 cc en mocht maximaal 800 cc. Ik mocht dat later langzaam ophogen als het spugen zou verminderen of op zou houden.
    Maar zeker met warm weer moeten ze goed drinken en als ze echt niet wil zou ik toch even de ha bellen en vragen wat je moet/kan doen om haar toch te laten drinken.:)

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik denk toch echt dat je dat zelf moet gaan uitvinden meid. Ook Lieke zal vast wel haar dingetjes hebben waar aan je merkt dat ze moe wordt of is. Vertrouw op jezelf en op haar!!:)

16. Trotsemama1986

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Normaal krijgt ze 165 cc en dat 5 of 6 keer per dag.
    Als ik uit ga van 5 keer (als ze snachts doorslaapt) is dat 825 cc.

Nu drinkt ze steeds maar de helft of maximaal 100cc per flesje.
    Dat is dus maximaal 500 of 600 cc per dag.
    Wel te weinig, maar als ik haar elke keer na 4 uur wakker maak kom ik op hetzelfde uit.
    Ze vraagt nu savonds meer drinken, omdat het ook haar pijn verzacht.
    Dus pakt ze wel die 5 tot 6 voedingen per dag.

Met dit weer geef ik haar af en toe 10cc water tussendoor.

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Volgens mij zolang ze niet onder de 600 cc komt is het goed, maar anders moet je gewoon even met je ha overleggen wat je het beste kan doen.

Ik ga er weer vandoor was bezig met mijn huis grondig schoonmaken!!

18. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ PM: ja wel wakker maken na 4 uur hoor!
    @ Aaliyah: Ik loop met Lenthe ook steeds rond in huis. Geweldig vind ze het. Ze zit met open mond te kijken! Vooral de spiegel vind ze leuk en de zwarte kast :D
    @ Jolan: Volgens mij is het al vaker genoemd hier .. maar komen ze nog een keer; wegkijken, staren, ogen wrijven, duimen, oortje wrijven, huilen, jengelen etc...
    En idd wat aaliyah zegt; ieder kindje heeft andere tekenen.

Pff wat een hitte. Net een was aan gezet en het zweet loopt zo tussen mijn boobs naar beneden bah.
    Trouwens een tip met dit warme weer en de rokken/jurkjes dragers onder ons. Je bovenbenen gaan altijd zo plakken en schuren met dit weer, ik kreeg letterlijk uitslag/blaren op de binnenkant van mijn bovenbenen. Heb nu van sloggie zo'n dun wielrennersbroekje van ondergoedstof gekocht. Met een mooi kantje eraan ;) Helpt perfect tegen het plakken en schuren.

Mijn nicht komt zo, dus ik ga nog even gauw wat opruimen.. zweetzweet

19. McGyver

McGyver Niet meer actief

@kuide je hebt het zeker verdiend!

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Even snel ego stukje.. ze belden net van het ziekenhuis. Kan woensdagochtend terecht bij de internist. Vraag me af wat ze vermoeden als het opeens allemaal zo snel gaat. Normaal ben ik heel nuchter, maar nu even niet haha.

Deel Deze Pagina