Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Marloes, thnx voor de liedjes!
    Mama87: Shit, had ik eerder moeten weten, ik heb net een chicco buikdrager gekocht. Net zoiets als de BB.

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Wat mooi gedaan Marloes echt gaaf die letters voor jason!

Rianne ben benieuwd moet je dan altijd vroeg op? Ik slaap nu nog regelmatig mee met collin tot 11 uur s ochtends!

3. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Kuide:
    Ja de eerste fles is dan steeds om 7 uur. Maar het klinkt echt allemaal logisch wat in dat boek staat. Bij flesvoeding baby's kijk ik dan he. Ze "mogen" bij de leeftijd van Lenthe maar 3,5 uur per dag slapen (tussen 7-19 u)
    En bijvoorbeeld na de fles van 14.00 wakker houden tot een uur of 17.00 en dan om 18.00 voeden en dan naar bed tot de late voeding! Wel logisch dat ze dan gelijk in slaap vallen om 19.00!
    Ik neem het boek volgende week wel mee, kan je even kijken

4. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Jeetje, wat weinig! Mijn zoontje was per keer hooguit een uurtje wakker en sliep dan weer tot de volgende voeding. Zonder te huilen toen de krampjes met een week of acht over waren. Kan me niet voorstellen dat het voor iedere baby geldt, dat ze maar 3,5 uur mogen slapen overdag. Tijdens de slaap worden de prikkels verwerkt en de hersenen gestimuleerd. Volgens mij kun je een prikkelbare baby nog prikkelbaarder maken als je ze te lang wakker houdt. Maar hopelijk werkt het voor Lenthe prima!

Marloes: Hier gaat de schaar er in! Bij Noa gingen we er wel na de bevalling weer voor, maar dat weet je natuurlijk al uit het kriebeltopic.

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Nikita: Ja precies, ik vind het ook raar. Hier slaapt lenthe in princiepe ook van fles tot fles. Ik pas het schema ook wel wat aan hoor. Vind het wel heel erg weinig.

6. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Sarah: Hopelijk slaat de Zantac aan! Arme Finn...

Pm2b: Wat goed dat je zo hoog staat voor een woning!! Hopelijk krijgen jullie snel een fijne woning!

Sunshine: Wat fijn dat Niek goed poept nu! Noa had er ook een beetje last van en ik herkende dat van mijn zoontje. Bij mijn zoontje drie dagen lactulose en daarna namen de darmpjes het goed over. Nu na overleg met huisarts weer en nu poept ze al twee weken zelf. Heel soms slaat ze een dag over en dan heeft ze er ook last van.

Hier trouwens bijna door de krampjesperiode heen. Al helemaal geen echte huiluren meer.

7. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik ga nu vanaf morgen dit schema proberen, beetje aangepast.

07.30 1e voeding
    09.30 naar bed (1 uur slapen)
    10.30 wakker maken en in bad of wassen en spelen in box
    11.00 2e voeding
    12.00 naar bed (2 uur slapen)
    14.00 wakker maken en spelen
    14.30 3e voeding
    16.00 naar bed (1 uur slapen)
    17.00 wakker maken en wakker houden tot volgende voeding
    18.30 4e voeding
    19.15 uiterlijk naar bed
    22.30 5e voeding

dutjes: 09.30-10.30 = 1 uur
    12.00-14.00 = 2 uur
    16.00-17.00 = 1 uur
    19.15-22.30 = 3 uur

8. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    oke.. maar bepaald een kind zelf niet hoeveel slaap het nodig heeft? snap het niet helemaal..

nou moet ik zeggen dat Collin overdag, tussen 8 en 23.00 ongeveer ook maar 8 uur slaapt..

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Rianne nee ik hoef geen draagdoek hihi ik krijg last van mijn nek als die teveel belast wordt en dat gebeurt denk ik best snel bij een draagdoek...

@mama ik heb een vestje en sokjes gekocht bij prenatal verder heb ik veel dingen zoals creme's enzo die ik nooit gebruikt heb gegeven, een maandkalender voor zwangerschap met tips enzo erop, ik heb haar mijn wrapper verkocht want die gebruik ik niet meer (zij is in febr uitgerekend) en nog wat andere dingen heb ik gegeven. Ze was er helemaal blij mee hihi.
    Zo chilling 130 eurrie aan bonnen wat heb je allemaal gekocht? En hoe was het bij je ouders?

@Laura hele mooie foto van jouw en je ventje!

@Sarah goed zeg al 1 kilo afgevallen!

@marloes wat een leuk shirtje wil ik ook wel volgend jaar als Jason 1 wordt;)

@pm2b hopelijk heb je snel een andere woning dan. Waarom heb je ineens inschrijfduur erbij gekregen?

@sunshine hopelijk is je hoofdpijn over en is Niek al wat rustiger? Wat fijn dat de forlax aan slaat!

@marloes nee ik zit lekker weer aan de pil wil voorlopig nog geen 2e vind 1 tje wel even genoeg en ik wil miss weer naar school als Jason wat ouder is:)

@mbf ik gebruik ook nutriton maar hier geen onwijze dunnen ontlasting en ook niet meerdere keren op een dag.

@rianne lekker hoor even naar de stad en bbq heerlijk!! Heb je veel geshopt?
    Maar hoe moet je je kindje wakker houden als hij moe is? Ik kan Jason niet wakker houden zo lang. Hij slaapt soms veel overdag en is dan s avonds wel lang wakker maar slaapt s nachts wel weer goed.

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Blije baby:D

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    lekkere blije foto van Jason!!!

Hier zou het schema ook niet werken. Thom slaapt veel meer. Ik heb ooit gelezen, dat goed slapen overdag, goede slaap 's nachts bevordert.

Ons schema is ongeveer zo
    8.30 1e fles, daarna meteen terug naar bed.
    11.30 wakker worden en 2e fles
    15.30 3e fles, na de fles, even spelen in de box en dan weer slapen
    19.30 4e fles, even spelen in de box en slapen
    21.45 badderen in de tub, of mee onder de douche
    22.00 5e fles, meteen naar bed

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @marloes mooi schema is dat was dat hier ook maar zo...
    Maar ik ben het ook met Nikita eens als ze slapen verwerken ze alles wat ze zien een meemaken dus lijkt 3,5 voor zon'n jong beebje mij ook veel te weinig.:)

13. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Hey meiden!

Kwam alleen even een knuffel geven!

Niks gelezen dus ben totaal niet bij op het moment. :(

Niks gemist?

Fijn weekend nog! :D

14. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ja precies, dat dacht ik dus ook! Lenthe slaapt nu overdag eigenlijk ook van fles tot fles.

Nou ik zie het wel. Ik ga morgen gewoon vanaf 7.30 beginnen en ik kijk wel hoe het loopt.

15. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

hey meiden

hier alles goed :D
    yustin vandaag voor het eerst geknipt :D

verder lekker aan het genieten van het mooie weer en de kindjes en heb het echt te druk om te internetten!

wil me niet afmelden maar echt druk ben ik niet! misschien straks als lindsey weer naar school gaat want dan heb ik toch even iets meer vrijheid hahahahaha

gisteren cb geweest voor prikken en yustin is nu 59 cm en 5365 gram :D

nu ga ik lekker me bedje in en ik zal zo snel mogelijk op iedereen reageren :D

hier ff een foto van yustin zijn knipbeurt (hij zit bij mij op schoot)

16. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Goede morgen ik lig te voeden, heb internet op mijn mob dus denk wip even langs voor ik weer in slaap val. Collin heeft een regeldag kwam gister omde 1,5 uur en vannacht omde 2 uur, erg fijn! Maarja wat doe je er aan?

Zo hij heeft zichzelf ontkoppelt!

:)

17. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    #3697 Sunshine09, 9 aug 2009
    Laatst bewerkt: 9 aug 2009
    Mooi schema Rianne. Hoop voor je dat het gaat werken. Heb wel goede verhalen van haar gehoord. Maar denk dat het per baby ook verschillend is. 3,5 uur slaap vind ik wel weinig hoor, niek slaapt zo'n 4 a 6 uur op een dag. Ben benieuwd hoe het je zal bevallen.

Hebben ze dan voor elke leeftijd een schema?

Ons schema is zo:
    7.00-7.15 fles, wakker tot 8.00-8.15 uur
    rond 10.00 -10.15 uur weer wakker
    11.00-11.15 uur fles
    wakker tot ongeveer 12.15-12.30
    rond 14.00-14.30 weer wakker
    15.00-15.15 uur fles
    en dan slaapt hij meestal maar een uurtje tot de volgende fles om 19.00-19.15 uur

18. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Leuke foto!! Een lekker vrolijk ventje

19. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Ja dat heb ik ook wel eens gehoord en van veel slapen groeien baby's goed.

20. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    He vroege vogel!

Elke 2 uur dat is behoorlijk! Hopelijk is hij vandaag wat langer tevreden. Hoop dat je nog lekker geslapen hebt.

Deel Deze Pagina