Juni 2009 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Sunshine09, Jul 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Goedemorgen!!
    @ Mac: vervelend dat het nog steeds niet lekker loopt met Bram z’n ontlasting! Als zelfs de olijfolie niet meer werkt?? Hoevaak “moet” Bram nu? Eva soms een dag niet en soms 2x op een dag wel.

@ Rianne: werkse vandaag en wat fijn dat Lenthe weer haar oude ritme heeft.

@babyzwemmen: hoor er verschillende verhalen over. Schijnt afgeraden te worden door KA ivm de hoeveelheid chloor in het water. Schijnt op de longetjes van de kleintjes te slaan wat weer astma en bronchitis tot gevolg kan hebben . Een keertje zwemmen maakt dan niet uit, maar het wekelijks zwemmen zou nu nog te zwaar zijn voor de longetjes (kunnen dan niet herstellen ofzo?).

Het lijkt me wel heel leuk, maar als het dus inderdaad zo is, doe ik het liever niet.

@ flesvoeding: hier 4x 180 +6

2. Koekeloerie

Gisteren heb ik de Zantac opgehaald. Wel een gedoe met de spuitje zeg!

Vandaag komt onze nieuwe bank. Hebben we "maar" 14 weken op gewacht. Wel raar. Toen we hem bestelde liep ik met een dikke buik. Eva is nu alweer 2.5 maand!!

Wordt vandaag weer lekker heet. Ook hier alleen een jurkje zonder romper eronder en een luierbroekje. Staat zo schattig!!

3. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hi hier alles goed!beetje warm alleen.

spruw gaat beter met medicijnen en mijn boobs gaan ook goed.. ze zijn al stuk leger, geen stuwing meer, nog wel lekkage af en toe maar goed dat zal nog wel eventjes duren. Kolf ook niet meer, laat ze af en toe leeg lopen onder de douche hihi.

@hoeveelheid voeding, Collin krijgt 150+5 aangeboden, maar drinkt dit maar 2 keer per dag op tot nu toe. meestal zit is tussen de 100 en 130 cc wat hij drinkt. Zit ongeveer 3, soms 4 uur tussen de voedingen
    En hij zit op 6 voedingen op en dag.

4. Koekeloerie

Hebben jullie trouwens ook al een poepfiasco meegemaakt??
    Had het afgelopen maandag in de babyplanet. We waren lekker aan het shopppen (samen met m'n zus) en we roken opeens een geur van Eva afkomen... (Eva zat trots om dr heen te kijken). Dus wij daar de wc ingedoken om haar te verschonen. Ik trek haar broek uit en grijp met het uittrekken recht in de poep, voelde gewoon nog warm aan m'n handen...:):D. Haar hele luierbroekje zat vol en toen moest haar luier nog uit!!!! :$ Het zat werkelijk van voor naar achter verspreid ongeloofelijk! Heb denk wel 20 doekjes moeten gebruiken. Alles zat onder de poep, verschoningskussen, sokjes, echt alles. kwam er ook nog een verkoopster binnenlopen omdat ze moest plassen. Voelde me zo opgelaten. En m'n zus maar lachen. Eva huilen en ik maar vegen en vegen.

5. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,234
    0
    36
    dat had ik ook wel eens gehoord inderdaad, maar goed het lijkt me ook zo leuk om met hem te zwemmen dus ik ga het gewoon eens proberen. Dan zien we daarna wel weer verder, denk sowieso niet dat ik elke week ga.

6. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,234
    0
    36
    lekker he, hier in de V&D toen ie nog maar 4 weken was ofzo. Gelukkig was mijn man erbij dus we hebben toen met z'n 2-en poep staan ruimen in het damestoilet.

7. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,234
    0
    36
    Maxime heeft met dit weer trouwens alleen een romper aan met een dun katoenen tuinbroekje erover, of zo'n kruippakje (heet dat geloof ik, zo'n gepimpte romper met een klein pijpje eraan)

ik ga hem eens even badderen.

8. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    hier poep-poep-poep en nog meer poep... na de prikjes. Dat was gelukkig wel thuis, alles kon ook in de was, romper, boxkleed én Thom

9. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    naast denhaag
    @babyzwemmen, hier een zwembad met een ander systeem dan chloor, dus geen chloor in t water! dus ik ga lekker babyzwemmen!

10. Koekeloerie

Ohh dat is BETER!! Lekker hoor, hoef je daar geen zorgen om te maken en lekker met collin zwemmen. Het lijkt me zoo leuk.

Zou nu stiekem ook het water in willen, hier gewoon in het paatselijke buitenbad. Zou het nu al mogen?

11. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meisjes,

babyzwemmen, wordt naar mijn weten afgeraden tot 6 mnd idd chloor. Ook stellen veel zwembaden de eis dat kindje eerst de prikjes moet hebben gehad. Ben met Ted met 11 mnd begonnen en denk dat Jan ook rond die leeftijd gaat zwemmen. Hij vind het nu nog niks, in badje in de tuin.

kleding, Jan heeft vandaag een romper met pijpjes aan, als we boodschappen oid doen gaat hij alleen in romper mee, heb wel altijd een luierdoek in de wagen. Bij twijfel gaat die eroverheen.

labels, hier hoeft er niks gelabeld te worden. Zou het eerst eens navragen voordat je dure labels gaat kopen.

Nog ff leuk, hebben jullie de C1000 doos al gehaald? Dit is echt een aanrader, zo leuk!
    Zat een pak Barleduc, fles Roosvice, 4 luiertjes, pak luierdoekjes, pak wegwerpslabbetjes, proefverpakking Nutrilon 2, Knappeltjes, Robijn hypoallergene wasverzachter, babyshampoo, bibaboerderij servies, Wij Jonge Ouders van mrt '09.
    In ruil voor je geboortekaartje krijg je deze doos. Vond hem heel leuk en mooie spulletjes, en gewoon de normale verpakkingen dus geen proefverpakkingen (op de voeding na)

12. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    @marjanne klinkt leuk c1000 zit hier om de hoek. Weet jij tot hoe oud je kindje mag zijn om hem op te halen want ik wil hem dan ook wel even halen!!

13. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Bent u de gelukkige ouders van een pasgeboren baby? Van harte gefeliciteerd! Dan staat er bij C1000 een goedgevulde Babycadeaudoos voor u klaar. Deze doos bevat 20 producten voor moeder en kind ter waarde van 25 euro. U kunt de babycadeaudoos gratis afhalen bij de dichtstbijzijnde C1000* tegen inlevering van het geboortekaartje (niet ouder dan 2 maanden) en uw legitimatiebewijs. Geen geboortekaartje? Neem dan een kopie van de geboorteakte mee. Tot ziens bij C1000

14. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    naast denhaag
    BabyZwemmen, hier mag t volgens t zwembad vanaf de 1e prikjes ik begin eind september ermee.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Thnx!

16. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer eens.
    Met Damien gaat het super hij weegt alweer 5460 gram!
    Het wordt nu echt een kereltje hihi.
    Hij drinkt nu 5x180 (6 schepjes),die gaan niet altijd op hoor...sowieso de laatste niet.
    Die krijgt hij rond 22 uur en slaapt dan door tot 9 uur...dus wij klagen niet hihi.
    Verder heeft ie al zijn eerste fruithapje geprobeerd...dat was smullen!
    En hij is vorige week de eerste keer gaan zwemmen,dat vond hij ook prachtig!

Verder ben ik vorige week voor de 2de keer tante geworden,een meisje Esmee Jasmijn ze weegt 3740 gram en is 52 cm!
    Wat lijkt Damien nu groot zeg!!!

Liefs Debbie

17. stephanie24

stephanie24 VIP lid

Jul 22, 2008
    5,375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Debke, gefeliciteerd met je nichtje! Mooie naam hoor. ;)

Goh, eerste fruithapje al..... Kan er maar niet over uit hoe snel alles gaat.

Zo zit je samen in de zenuwen of alles wel goed gaat, mag je het van de daken gaan schreeuwen, en nu zitten ze al aan het eerste fruithapje!!

Hier ligt Esmee al 2 uurtjes op bed. Net begon ze te huilen maar heb ze zomaar weer stil gekregen. Hopelijk houdt ze het nog even vol zodat mama even kan stofzuigen en dweilen.

18. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    @Mac: Hopelijk hoeft Bram niet aan de laxeermiddelen en kan de osteopaat wat voor hem doen.

@Stephanie: Zoë krijgt 6x150+5 maar drinkt ze niet leeg. Drinkt liever de hele dag kleine beetjes ;).

@Rianne: Fijn dat Lenthe weer doorslaapt!

@Snieke: Wel goed, Zoë wordt er niet zo vaak meer wakker van. Gelukkig! Is Maxime niet wakker geworden van de poes?

@Ilse: Hopelijk werkt de Zantac!
    Lijkt me echt vervelend, een poepfiasco in de winkel. Welke maat luier gebruik je? Misschien tijd voor een maatje groter ;).

@Marjanne: Goed dat je me eraan herinnerd, van de week maar eens langs de C1000!

@Debke: Fijn dat alles zo goed gaat met jullie. En gefeliciteerd met de geboorte van je nichtje!

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Vanochtend bij de internist geweest en de cyste mag blijven zitten zolang ik er geen last van heb en hij niet te hard groeit. Ze verwacht dat ik er ooit wel last van ga krijgen omdat hij vlak onder mijn kaak zit en daar dus tegenaan kan gaan duwen. Maarja, dat zien we dan wel weer! Ben blij dat ik nu niet onder het mes hoef ;).

20. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    2,234
    0
    36
    fijn! kan me voorstellen dat zo'n operatie fijner is als je helemaal ontzwangerd bent en je kleintje wat groter is!

Share This Page