Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    zo hier nog even een verhaal van het baby zwemmen. Was echt wel leuk, ook met de meiden van zwangerschapszwemmen erbij. Maxime was echt verreweg de jongste, er waren nog 2 baby's van bijna 4 maanden. We hebben ook niet de hele sessie kunnen doen want hij kreeg het een beetje koud, hij begon namelijk te bibberen en werd een beetje blauw. Maar huilen ho maar! Hij vond het echt geweldig, keek zijn ogen uit, dat water, al die andere kindjes! Daarna had ie heel erg honger en viel ie op mijn arm in slaap! Helemaal kapot. Het is trouwens in een speciaal bad met minder chloor dat vaker ververst wordt, dus dat was wel fijn. Het rook ook helemaal niet naar chloor.

2. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Zo meneer is lekker aan het drinken. Ik leg hem met dit weer altijd half liggend op een kussen. Niet zo gezellig, maar voor ons beide een stuk minder warm :D

3. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hmm collin ligt op zijn buik in bed.. lag netjes onderaan... ging even kijken.. ligt nu op 10 cm na boven aan.. hoger kan hij ook niet want daar staan allemaal knuffels!!
    hoe krijgt ie dat voor elkaar??

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @maaike hopelijk slaat de lactulose aan!

@snieke jeetje strijken...dat heb ik lang niet gedaan hahah

@laura moeilijk maar als hij zoveel drinkt dan heeft ie het toch nodig? En hij is al best zwaar en groot toch dan mag ie toch ook meer dan het gemiddelde baby' tje?

hmm t gaat hier heeel hard waaien even mn was binnen halen...
    *rent weg*

5. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    aaliyah ,wat fijn van je moeder!!!

Lieke huilt nu een stuk minder. ik heb haar overdag in de kinderwagen en dat gaat perfect!!! ik kom aan mn rust toe!

alleen savonds vind ik dus erg moeilijk...... Ik ga het denk ik nog 1 avond proberen.

vraag me af hoe jullie dat doen met het schema, soms komt dat toch net niet uit of wel?
    soms heb ik bijv om 18.00 gevoed en zou ze om 20.00 in badje gaan, maar dan zit er dus net 2 uur tussen. Hoe doen jullie dat dan? Als ik het later doe, kom ik weer in de knoei met de laatste voeding... die is dan wel ehel erg laat....

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @snieke fijn dat het babyzwemmen zo leuk is! Ik wil dat ook graag doen dus ga wel even kijken hoe of wat hier.
    En ook wel fijn dat het water zo vaak ververst wordt geeft ook een fijner gevoel denk ik

@laura hier ook hoor Jason kruipt ook omhoog denk dat hij zich af zet met zijn beentjes ofzo

7. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Moeilijk Laura! Misschien kun je hem gewoon zelf laten komen.

Julian heeft elke keer rode vlekken met een wit bultje, alsof hij gestoken is. Zelfs op zijn benen die op zijn kamertje gewoon in een slaapzak zitten.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @nathalie miss toch van muggen? ik werd bij mij ouders vaak gestoken (wonen naast een sloot) ookal had laken of dekbed over me heen...of een lange broek aan ofzo

9. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    vragen over voeding vind ik moeilijk te beantwoorden. Omdat juul op 4 flessen zit, kunnen we wat makkelijker schuiven dus heb nooit problemen met de tijden.

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Ilse: Die Grace is ook mooi! Ik mocht niet zo’n vrolijke, omdat manlief em ook wil gebruiken.. ;)

@Nathalie: Zoë heeft dat ook even gehad, dan gaven we een klein flesje tussendoor en was het goed. Voltanken voor de nacht ofzo ;).

@Ilse: Wat een lief snoetje heeft ze toch!

@Roxanne: Zoë wil ook steeds rechtop zitten. We zetten d’r wel eens een paar minuten rechtop op de bank, vind ze prachtig ;). En op schoot zit ze ook redelijk rechtop. Kan volgens mij geen kwaad zolang je het geen uren doet!

@Ilse: Hier ook meelezers vermoed ik. Vervelend hé..

@Aaliyah: Wat fijn dat je je moeder weer gesproken hebt en dat ze zo lief was. Hopelijk komt het nu helemaal goed tussen jullie *knuffel*

@Nathalie: Zou ik ook doen, zeker met die hitte!

@Jolan: Lastig hé. Wij geven tussen 20.30u en 21.30u de laatste voeding en doen een half uur ervoor het badje en dan slaapt ze een uur of 8. Maar dat kan goed over 2 weken weer anders zijn ;). Gewoon proberen en hopen dat je een ritme vind dat voor jullie 3en fijn is.

@Mac: Hopelijk werkt het, arm ventje.

@Laura: Zoë had hetzelfde, heb haar toen gewoon grote flessen gegeven en na 4 dagen teveel drinken had ze een fijn ritme gevonden en dronk ze een nette hoeveelheid. Volgens mij hebben die grote baby’s gewoon wat meer nodig als gemiddeld!

@Snieke: Fijn dat babyzwemmen zo leuk was! Ik wacht tot een maandje of 4 denk ik..

@Laura: Ohjee, kun jij dalijk ook ieder uur op en neer omdat ie met z’n hoofd, arm, been in de spijlen ligt ;)

@Nathalie: Warmtebultjes?

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Nu niet meer zoveel kletsen jullie! ;)

Zoë kwam na 4,5 uur pas weer voor een flesje, om te proberen maar even een grote fles gemaakt 180+6. En madame kloekt zo 195cc weg en buttert ondertussen haar luier vol. Nu hebben we weer een heerlijk relaxte baby!!

12. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    ha ik ga ook even wat foto's spammen

13. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Aaliyah, wat mooi van jou en je moeder! Klinkt heel hoopgevend, hoop voor jullie beiden dat het allemaal goedkomt.

Moeilijk Laura met het schema, tis natuurlijk ook al een flink knulletje. Kan me voorstellen dat hij ook wat meer honger heeft. Ik ben ook op eigen houtje 180/6 gaan geven en dan kijk ik gewoon wat ze op kan. Als ze voldaan is stopt ze en ze laat dus geregeld nog 50 cc staan.
    Maar na 2 uur alweer honger is wel heel snel.. Krijg je hem dan ook niet in slaap? Heb namelijk ook een tijdje gehad dat ons dametje heel snel weer honger had, maar dan bleek ze gewoon heel erg moe te zijn.. Tja ik was op het kdv oudere babies gewend en ik dacht zoveel kan ze toch niet slapen :)

Ik las ook iets over een baby die 's avonds niet wil slapen. Dat hebben we hier ook gehad rond de 6 weken. Alleen in de maxi-cosi op de kinderwagen sliep ze dan. Niet echt goed, maar als ik zelf ook even wilde zitten liet ik haar voor haar laatste fles gewoon even daarin pitten. Ik heb het wel elke avond geprobeerd in bed en op den duur sliep ze gewoon weer lekker in haar bedje hoor.

Heb Manouk net maar even andersom in de box gelegd, ze heeft nl ontdekt dat ze zichzelf kan afzetten met haar voetjes. Tot ze met 'r bolletje weer tegen de spijlen aanligt, dan mag ik haar weer naar beneden sjorren.

14. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Het stomme is, nu hij bij me zit komen er gewoon plekken bij.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @mama zo ze had zeker honger..!! En lekker poepen lucht natuurlijk op he:D

@meris hihi ja dat is fijn he zo afzetten met de voetjes...

@nathalie hmm dat is gek miss allergische reactie op iets of warmte bultjes?

16. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    ik had hem ff in de stoel gezet bij mijn ouders om de fles te pakken, en toen zakte ie onderuit, hij vond het wel lekker loungen blijkbaar

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @mama, doet zoe dat ook? ja Collin schuift ook scheef.. ligt ook regel matig tegen de spijlen of door de spijlen met een arm..

hij ligt nu zo...

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hier trouwens een beeb die nogal een voorkeurshouding heeft..Hij wil alleen maar naar zijn linkerkant toe draaien en ik had al tips gehad van de kinderarts om hem anders om in bed te leggen (dus bedje andersom opmaken) anders om op het aankleedkussen maar het werkt allemaal niet..Hij blijft zn hoofdje de andere kant opdraaien heeft hier miss iemand nog tips?

19. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    vroeger ging de kat altijd bij me liggen als ik tv ging kijken, maar nu was haar plekje ingepikt, nou ja ze kon er nog best bij vond ze.

20. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Wat een mooi ventje snieke!

Maar pas aub op met even ergens neerleggen. Manouk is namelijk met 6 weken van de bank gerold. Wat heb ik me schuldig gevoeld zeg...
    Ik wil geen belerend moedertje spelen, maar ik ben daar zo van geschrokken! Nooit meer, hoop ik!

Deel Deze Pagina