Rianne hoop dat je hoofdpijn weer over is. Stephanie wat fijn dat Esmee het zo goed doet! Drukke dag gehad gisteren lees ik Aaliyah fijn dat jullie een goed gesprek gehad hebben, dat is een begin. Tjonge Jason groeit ook lekker mt 56 al te klein! Guusje wat lief dat je man zoveel doet en zo bezorgd is om je. Is ook niet niks he zo'n ks. Mac de tip kwam van mij. Fijn dat Bram er wat aan heeft. Zou het echter niet met olie doen maar met vaseline, maar dat is maar een tip hoor. Daar doen wij het nl. altijd mee. Lekker dat je al wat meer kan. Demi dat was ik die vroeg over de draagdoek. Welke heb jij gekocht? er zijn er ook zoveel. Ziet er wel heel knus uit op de foto. Is dat moeilijk om te knopen? Sanne pff dat is een heel verhaal hoor. Gelukkig dat Lara niet meer spuugt, nu nog lekker groeien. Knap hoor dat ze soms al doorslaapt, ook erg fijn voor de ouders . Leuk hoor dat Iris zo trots is. Zo ben volgens mij weer beetje bij. Is nog rustig hier. Niek ligt nog lekker te slapen en ik zit heerlijk te genieten van de rust met een kopje thee.
Sunshine, ik heb hem van www.draagdoek.nl Daar staat ook hoe je de doek om kan knopen en de baby op verschillende manieren kan dragen... Je kan hem zelf samenstellen qua kleur of een standaardtype kopen..
Goeiemorgen! Ik ben gister al vroeg naar bed gegaan ivm mijn migraine. Mijn vriend heeft de late en nachtvoeding (05.00) gedaan en ik heb er niks van gemerkt. Mijn hoofdpijn is nog een heeel klein beetje aanwezig. Vanavond komen mijn ouders op Lenthe passen want ik neem mijn vriend mee uit eten, sushi lounge in den bosch! hmm! Hij is morgen jarig. Heb ook die mooie zwart-wit foto van lenthe op dat schapenvachtje laten afdrukken op canvas. @ Demi: Ziet er relaxed uit die draagdoek! Wat leuk om trouwens een gezicht bij de naam te zien Waar draag die je draagdoek allemaal? Vind het misschien ook wel handig.. @ Sanne: Mooi verhaal! Wat goed dat ze soms al doorslaapt zeg. Wat lief dat Iris zo trots is! Het lijkt me idd logisch dat ze even wat meer aandacht vraagt. Jammer dat je kraamtijd minder was. @ Sunshine: Heerlijk dat Niek nog slaapt. Wat kun je dan genieten van je kopje thee he Heeft hij het goed gedaan vannacht?
Goeiemorgen allemaal! @Sarah: Geweldig die mini Uggs! @Laura: Wat een mooi verhaal! Fijn dat het zo goed met jullie gaat @Aaliyah: Hopelijk gaat het ondertussen wat beter tussen jullie… *knuffel* @Marloes: Wat een leuke traktatie! @Marjanne: Fijn dat alles zo goed gaat met jou en je mannen! @Guusje: Wat lief dat je man zo zorgzaam en voorzichtig met je is. @Sanne: Mooi verhaal, balen dat je weer hetzelfde probleem had met je placenta. Maar gelukkig is alles goed gekomen met jullie tweetjes! @Rianne: Fijn dat je hoofdpijn minder is, hopelijk is het straks helemaal weg. En veel plezier vanavond in het gezellige Den Bosch
Heel af en toe thuis, wanneer ik graag wat dingen wil doen en zij niet in slaap kan komen. Maar vooral als ik een groter stuk ga wandelen en ik bang ben dat mijn oudste dat niet vol kan houden ( die moet nog 2 worden), dan kan hij in de wandelwagen en draag ik haar in de doek. Naar de stad of markt of kinderboerderij ofzo... De doek kan tot 18 kg dragen, dus ik neem hem nu voortaan ook mee voor het geval mijn zoontje toch heel moe wordt, dan kan hij erin en kan ik toch doorwandelen... ( is nog niet voorgekomen hoor)
Hoeraaaa! Vandaag is Zoë haar 4e 'verweekdag' . Pff.. hier is het alles behalve gezellig. Zoë kwam 's nachts één keer en ging na het eten en boeren gelijk weer slapen. Nu zou manlief de nachtvoeding dit weekend doen en ik weet niet wat hij gedaan heeft, maar vannacht kwam ze iedere 2 uur....... Ging ie vanochtend ook nog een hoop herrie maken terwijl ik eindelijk lag te slapen. Hij is kwaad omdat ik zoveel visite heb afgesproken de komende weken, terwijl hij tegen iedereen zegt dat ze het maar met mij moeten regelen. We zullen het maar op de oververmoeidheid gooien die nu begint toe te slaan...
Sunshine: Ik heb een tricot slen maar heb één keer geprobeerd te knopen en kwam erachter dat ik daar veel te ongeduldig voor ben. Hij is dus maar één keer de doos uitgeweest om te proberen. Mocht je hem willen overnemen kun je me eventueel pb-en. Rianne: Klinkt als een hele fijne nacht! Hebben de nachtvoeders dat ook? Dat je er zo langzaam maar zeker een beetje aan gewend raakt? Hiervoor had ik echt minstens acht uur slaap nodig maar momenteel functioneer ik ook wel op vijf uurtjes aan gebroken uurtjes. Wel baal ik wel eens dat ik er vanwege mijn zoontje die ook nog rondwandelt niet terug in kan 's ochtends. Dat kon ik bij mijn zoontje natuurlijk wel en das toch wel lekker hoor!
Mama1987: Wat balen zeg! Beetje flauw dat je vriend dan boos wordt terwijl hij zegt dat ze het maar met jou moeten regelen...
@Nikita: Ik dacht dat ik eraan gewend was geraakt, maar het begint nu op te breken.. Geef je bv of fv?
Hij heeft zijn excuses al aangeboden! Ergens is het ook wel sneu, hij komt iedere dag rond 18.00/18.30u thuis, dan komt er om 19.00u meestal visite en tegen de tijd dat die weggaan begint Zoë haar huiluurtje. Achja, nog even doorbijten en dan is het achter de rug...
@ Demi: Klinkt erg handig die doek! @ mama87: Joepie gefeliciteerd Zoë! Balen hoe het thuis gaat .. misschien idd vermoeidheid! Hoop dat het snel beter gaat. @ Nikita: Ja ik ben er idd al bijna aan gewend. Ik voed al 6 weken alleen in de nacht, met een paar uitzonderingen dat mijn vriend het doet.
Hier BV en ook al gewend hoor... Gelukkig slaapt mijn zoontje tussen de middag nog wel, dus dan pak ik meestal ook nog een uurtje... Vanacht was het hier 00.00 en 4.15 en vanochtend weer om 7.45, maar ik voel me best uitgeslapen, haha...
En Mama, anders gewoon wat kraamvisite afbellen, heb ik ook regelmatig gedaan bij de eerste... Bij de tweede is het veel rustiger. Ergens wel gek, want dit kindje is natuurlijk net zo speciaal, maar op de een of andere manier hoeven de mensen het niet meer zo snel te zien...
Mama: Helaas fv wegens onderproductie. Rianne: Hier inderdaad ook zelf de nachtvoedingen op 2x na. Demi: Helaas is Noa steeds toevallig wakker met krampjes als mijn zoontje op bed ligt...
@Demi: We hebben net ff gepraat, we laten de mensen die nu gepland staan nog komen en dan houden we ff rust. Bij een tweede gaan we echt voor een kraamfeest! @Nikita: Hier ook fv, het ergste vind ik 's nachts dat flesje klaar maken in de kou. Dan ben ik opeens klaarwakker!
Goedenmorgen! @Sanne wat een verhaal heb je wel snel gedaan dat persen!! @Sunshine hoe is het nu bij jou? @Nikita ja heb ik ook wel hoor dat ik er meer aan begin te wennen en het beter kan volhouden. @Rianne veel plezier met Jeroen vanavond, leuk hoor samen uiteten. @Mama wow nu nog zoveel visite hier eigenlijk helemaal niet meer. Snap op zich wel dat je vriend het niet zo cool vind, maar het hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij. Bedankt voor je tips nog trouwens!! Ga morgen even kiwi's halen en sinasappels. Heb trouwens gemerkt dat wijn ook laxerend werkt hihihi. We hebben gisteren de hele avond samen gemonopolied (die met pinpas) en best wel lol gehad. Hij laat nu erg zien dat hij zijn best wil doen ook met die kleine. Zit nu mtv te kijken meiden die hun baby ter adoptie afstaan...Zou het noooit kunnen ookal ben ik zelf geadopteerd.
@sam wat fijn dat het gister leuk was met monopolie en dat sven moeite doet voor jullie! hopelijk komt het goed
Hallo mammies!!! Fijn om te horen dat de mannen weer een beetje bijdraaien!! Ach, ze hebben het ook niet makkelijk he, vroeger hoefden ze alleen maar een beetje rond te rennen met een speer en thuis te komen met een goed stuk vlees en dan was de vrouw al tevreden! En moet je ze nu zien, haha! Nee, das flauw mijn mannetje doet zo hard zijn best!!! Het is een aantal blz terug al gezegd, maar het is inderdaad bij de juni-mama's allemaal wel goed gegaan! Oke, sommige bevallingen waren zwaar (waaronder die van mezelf, 36 uur en een fluxus), maar met de beebjes gaat alles goed en alle mama's zijn snel hersteld! Petje af voor onszelf!!!!!!!!!!!!! En veel meiden zitten weer lekker aan de rose! Ik ben 1,5 week geleden gestopt met de borstvoeding en 2 dagen later heb ik mezelf een rose ingeschonken en een sigaretje van mijn vriend gebietst! Goh dat was ff lekker zeg!! Nu proberen om te vaak een sigaretje te bietsen, want ik was al bijna een jaar gestopt! Maar ik had het gewoon ff nodig na al die strubbelingen met de borstvoeding... Sex? Ja Afvallen? Ja, 10 kilo moet er af Dus ik zeg: nog meer sexen...gaan die kilo's er misschien wat sneller af, haha! Dinsdag begint de cursus gymnastiek na de bevalling die ik met het puf-clubje ga doen, ik ben benieuwd! Na de 4-daagse ga ik beginnen met Herbalife. Ben ik een paar jaar geleden 10 kilo mee afgevallen en je krijgt er lekker veel energie van. Werkte voor mij echt super! Maar nu mag ik nog 2 weekjes vreten haha! Roos heeft het ritme helemaal te pakken: 7.00 (150 cc), 11.00 (135 cc), 15.00 (150 cc), 19.00 (135 cc), 23.00 (150 cc forte voor hongerige baby's) In totaal dus 5 voedingen 720 cc. Ze weegt nu 4,5 kg. Alleen ze is nu verkouden...niet dat haar neusje dicht zit met snot, maar ze knort heel erg vooral na het eten. Nog meer mama's die een verkouden beebje hebben? En wat deden jullie eraan? Ik gebruik de neusspray van vsm kind, maar weer niet of dit wel nut heeft, aangezien haar verkoudheid vooral in haar keel/borstje zit. Ze roggelt en piept er gewoon van...ze heeft gelukkig geen koorts en drinkt, plast en poept goed. Zolang dat in orde is, is het een kwestie van uitzieken volgens de huisarts...maar het is wel zielig om dat ieniemini mensje zo te horen. Mijn oma komt straks op de koffie! Die is helemaal in de wolken, want mijn nicht heeft gister verteld dat ze zwanger is (mijn andere nicht is 2 weken voor mij bevallen), dus achterkleinkind nummer 3 is op komst!!! Meiden, fijne zondag!!! Knuffel dootje en een kusje aan alle beebjes van roosje
@Aaliyah: Fijn dat jullie gister zo’n lol hebben gehad samen! Hopelijk werken m’n tips voor je.. @Dootje: Wat fijn dat Roos al zo’n net ritme heeft! En hier een meisje dat ook een beetje pruttelt, maar ze lijkt er gelukkig niet echt last van te hebben.
Wij hebben de Babybjorn Active gehad, net even geprobeerd en Zoë vind het heerlijk. Binnen 5 minuten sliep ze, geslaagd cadeau dus . Zoë krijgt/kreeg eten op verzoek, maar we gaan toch maar een beetje volgens een schema werken. Ze is 4 weken oud en zit weer op 8 voedingen, we komen akelig vaak bij die liter in de buurt, dus dat schiet echt niet op! Vanaf vandaag gaan we toch maar proberen 3,5 à 4 uur tussen de voedingen te hebben..