Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    oooh wat lief!

2. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Superleuk!

3. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad

Mooi om je verhaal zo te lezen. Fijn dat alles goed gaat met jullie!

4. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Jeetje meid wat erg voor je! Is er niemand waar je even lekker je hart bij kunt luchten?
    Sterkte en een dikke knuf!

5. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Jeetje wat ontzettend leuk, ik wou dat ik zo creatief was!

6. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Super zeg!

7. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    hoi dames!

Sorry niet alles teruggelezen vandaag... weet af en toe niet waar ik de tijd vandaan moet halen hier.... hebben jullie dat ook?
    Net eindelijk de was eens een beetje bijgewerkt gekregen. Er stonden al een week 3 manden strijkwas :)

Kuide: mooi bevallingsverhaal hoor meid!

Sunshine: balen dat het niet ze lekker loopt bij jullie thuis... wel erover blijven praten samen he, niet gaan negeren! Sterkte meid!

nou ik ben er weer vandoor, gaan bij mijn ouders eten :)
    Fijne avond allemaal en tot morgen maar weer!

8. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik kom er ook nooit hoor
    Maar af en toe moet het hahaha

Wij hebben wolverine gekeken.

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Heide veel plezier bij je ouders!

@Nathalie ik kwam er vroeger omdat ik met mijn ouders mee moest;) Oh is het een leuke film?

Phoe ga zo hier maar even de was ophangen en mn kledingkast opruimen is 1 pestbende!!

10. Nrg50

Nrg50 Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.625
    0
    36
    Verkoop binnendienst
    Almere
    Hoihoi, ben mijn bevallingsverhaal ook nog aan jullie schuldig:

Bevallingsverhaal

Na 2 weken voor-weeen, alias "neppers" werd het op zondagavond serieus. Neppers kwamen vaker, en begonnen a en toe best heftig te worden. Had met Mart een systeem bedacht dat we bij elke wee die weg gepuft moest worden een sterretje gingen zetten.

Om 23.00 hadden we al best wat sterretjes staan, en gingen toch maar naar bed. Na 1,5 uur werd ik weer wakker, en ben maar op de bank gaan liggen. Heb Narnia 2 via "on demand" aangezet, en tussen de weeen door een beetje gekeken.

Rond 03.00 kwam Martin even kijken hoe het ging, en heeft een lekkere warme kruik en een grote pot thee voor me gemaakt. Daarna heb ik hem weer naar bed gestuurd, zodat hij fit zou zijn als de bevalling zou gaan beginnen.

Om 07.00 kwamen de weeen echt om de 3 minuten, en na een uur mocht ik volgens de instructies bellen naar t ziekenhuis. We mochten langs komen.

08.30 waren we er, en ik werd aan de CTG gelegd, half uurtje zei de verloskundige, dan zou ze komen kijken en ontsluiting meten. De weeen werden heftiger, en Martin merkte tussendoor heel grappig op dat "dit best een heftige" was, dat zag hij op t scherm. Nam ik hem niet in dank af, want zo op t topje van die wee voelde ik dat zelf ook wel. Dus heb hem netjes gevraagd dat maar niet meer te doen :) Na 50 min. hadden we nog niemand gezien, en Mart ging op de gang kijken of ie iemand kon vinden. Bleek dat er een spoedgeval tussendoor was gekomen, en we moest nog even wachten. Half uur daarna stroomde de kamer ineens vol met witte jassen. Ik moest eruit, ze hadden de kamer nodig. Dus ik uitgelegd dat er nog iemand zou komen kijken. Een vrouw riep dat zij gyneacoloog was, en wel even de ontsluiting zou controleren. Bleek 2 cm te zijn, en ik werd naar huis gestuurd. Spraken af dat ik om 13.00 weer mocht bellen.

10.30 gingen we weer richting huis, en mijn moeder was inmiddels ook aangekomen. Eenmaal thuis werden de weeen gelijk heftiger, en kwamen om de 1,5 minuut. Ik ging op mijn fitnessbal zitten, en was echt ontzettend fijn om zo de weeen op te vangen, al wiebelend en op en neer wippend op die bal, terwijl ik afwisselend mijn moeders of Martins hand fijn kneep. Martin was alles aan het klokken op zijn iphone, en mijn moeder werd zenuwachtig omdat de weeen zo snel kwamen. Ik was eerder bang om te vroeg terug naar t ziekenhuis te gaan, want het is geen pretje om met je weeen in de auto te zitten, en had geen zin in nog zo'n ritje heen en weer.

Om 12.45 wilde ik nog even gaan douchen, en Mart zette een stoel onder de douche. Ging er op zitten, zette de douche lekker warm en met de straal op mijn buik. Was heerlijk! Heb nog even mijn haar gewassen (wat mijn moeder niet kon begrijpen) en daarna heeft Mart t ziekenhuis weer gebeld. we mochten weer terug komen.
    Had t absoluut niet naar mijn zin in de auto, en stond hangend aan Mart weeen op te vangen op de parkeerplaats voor het ziekenhuis. Heel stom, maar ik schaamde me daar best wel voor, de mensen staarden echt naar me.

13.30 kreeg ik een mooie kraamsuite, en mijn moeder keek haar ogen uit. De suites zijn harstikke nieuw, en van alles voorzien. Je hebt een tv, dvd speler, en zelfs een eigen koelkastje. Werd weer aan de CTG gelegd, en ontsluiting werd gechecked. 7 cm, en ik was best trots :)

15.45 Werden mijn vliezen gebroken en werd de CTG uitgezet, en werd er een hartbewaking op t hoofdje van de baby geplakt. Ik wist al dat je door het breken van de vliezen heftige weeen kon krijgen, en dat gebeurde ook. Soms zat er maar een halve minuut tussen de weeen. Ik mocht ook niet meer van mijn bed, vanwege die hartbewaking, en daar baalde ik best wel van. Hoopte maar dat mijn lichaam snel die eigen pijnstilling aan ging maken, want had amper tijd om op adem te komen tussen de weeen. En dat gebeurde :) Raakte in een soort roes, en vroeg mijn moeder en Martin om met me mee te puffen. Dat deden ze erg goed, en mijn moeder gaf ondertussen heerlijke rug-massages. Ik voelde dat de baby op het topje van de wee ging bewegen, en ik kreeg lichte persdrang. Ik durfde dat alleen niet te zeggen, en duwde stiekem een beetje mee. Ben nog even naar t toilet gegaan, en stiekem daar ook een beetje mee geperst. Terug op bed zei de verloskundige dat ze dacht dat ik op t topje van de weeen al persdrang had, en mee mocht persen. Vond t heel fijn dat ze dat zei, hoefde ik er zelf niet meer mee te komen.

15.55 - Ik gaf aan dat ik op de baarkruk wilde, en die werd ergens achter vandaan gehaald. Vond het heerlijk om daar te zitten. Even een andere houding, en kon tussen de weeen door heerlijk tegen Martin aanliggen.

16.11 - Maar was van korte duur, want de verloskundige zei dat ik terug moest op t bed . Wist dat er iets aan de hand was, en bleek dat de baby een sterrenkijkertje was, en dus verkeerd om lag, met het gezichtje naar boven. De gyneacoloog werd erbij gehaald, en er kwamen er gelijk twee. Serieus dus.... Er werd besloten om met de vacuum te gaan helpen, omdat de harttonen van de baby ook terug liepen.

16.20 - Vacuum werd op het hoofdje gezet, en uit alle macht was ik aan het persen. Het deed best pijn, en de hele bevalling had ik nog geen kick gegeven. Maar op dat moment zei ik tegen de gyn dat het "nu toch wel een beetje au deed". Toch was het niet genoeg, ik kreeg een knip en de gyn zei dat we het nog een keer gingen proberen, en anders zou het een keizersnee worden. Toen ik dat hoorde dacht ik van dat gebeurt me niet! Ik heb hier niet de hele dag weeen gehad en zitten persen om alsnog open gesneden te worden, en ik gaf alles, alles wat ik had.

16.37 - En daar was hij! Mijn moeder begon te huilen en Mart hield het ook niet droog. Ikzelf was nog high van de adrenaline, en vroeg aan de gyn wat het was. Een jongetje!
    Hij werd bij me gelegd, en de foto spreekt boekdelen. Precies zoals ik me voelde.

Werd daarna nog gehecht, en dat vond ik nog t meest pijnlijke van de hele bevalling, en zelfs dat viel nog mee. Ik heb het zelf dus absoluut niet als een heftige bevalling ervaren, maar schijnbaar was het dat wel. Maar mij is het echt mee gevallen! (Kan je na gaan wat ik verwachtte, haha)

Eerste keer aan de CTG
    http://www.nrg50.nl/IMG_0452.JPG

Hij is er!
    http://www.nrg50.nl/IMG_0456.JPG
    http://www.nrg50.nl/IMG_0457.JPG

11. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Ik voed op verzoek. Dit betekend wel dat er perioden zijn waarin je dus iedere 2 uur of vaker moet voeden. Na verloop van tijd word de tijd tussen de voedingen meestal wel wat langer.

12. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Mooi verhaal, fijn dat het nu beter ging dan de vorige keer!

13. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Leuke foto's! Schattig dat pakje van hello kitty, waar heb je die vandaan?

14. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Ooh wat schattig!

15. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Heftig hoor! Mooie foto's!

16. Dootje24

Dootje24 Bekend lid

5 jan 2007
    561
    0
    0
    Teamleider Balie
    Nijmegen
    Wat leuk! Waar woon jij? Ik kom oorsponkelijk van Milsbeek en we hebben nog veel vrienden in Gennep. Wonen nu sinds 1,5 jaar in Nijmegen en bevalt supergoed! Ik ben thuis bevallen, maar anders zou ik ook naar het CWZ gegaan zijn. Mooie kraamsuites! Herbalife is niks meer dan 2 keer per dag een shake (ontbijt en lunch) en voor het eten 2 verschillende supplementen innemen. Je kan dus gewoon normaal avondeten en dat vind ik wel zo fijn voor mijn vriend! Ik ben er toen snel mee afgevallen en voelde me heel erg fit. Je krijgt namelijk superveel vitames en mineralen binnen en die supplementen zijn gebaseerd op kruiden. Ik heb zelf last van spastische darmen, dus dan neem ik ook nog een aloe siroop. Dat voert de afvalstoffen snel weg en zorgt voor een goede spijsvertering. Het is niet goedkoop, maar werkt als een tierelier! Als je op je streefgewicht bent, dan ga je terug naar 1 shake per dag (ontbijt) en hoef je nog maar 1 supplement in te nemen. Vervolgens kun je zelf bepalen of je stopt of dat je het blijft gebruiken voor de energie. Dat deed ik dus voordat ik zwanger was! Ik ben niet zo'n ontbijter en dit was dan meteen mijn vitamine-pil voor die dag!
    Als je meer info wilt, dan pb maar even! Ik kan namelijk ook rechtstreeks bij Herbalife bestellen!

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    hey meiden,

Hier even een snelle update.
    Heb nog niet bij kunnen lezen, kan t gewoon niet bij houden sorry!

Hier gaat alles nog altijd geweldig.
    Ondanks de stuwing (dat doet verdomd pijn zeg!) gaat het super
    Hij woog vanmorgen 4580 gram! nog 60 gram en dan zit hij alweer op zijn geboorte gewicht!

Hij drinkt ook al netjes om de 3 uur! heerlijk slapen dus ook snachts :D

Meiden.. ik hoop dat jullie allemaal net zo kunnen genieten van jullie kleintjes als dat ik dat kan en doe!

Tot gauw

18. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Laura...We want more! Haha! Wat een mooi ventje heb je zeg! Die wangetjes echt superschattig! I Love Collin! Haha!
    Fijn dat het goed gaat met je vriend...logisch dat het nog een beetje raar is voor hem...maar zo te horen komt dat allemaal goed!
    En de spermadonor vergeten we gewoon! Wat een eikel zeg!
    @Marloes...jeetje...wat een ukkies zijn het gemiddeld! Haha! Finn ligt aardig boven het gemiddelde! Net als Thom!
    @Pm2B...lastig heh
    Vraag ook erg vaak aan Stefan wat ik nu moet doen...maar hij weet het natuurlijk ook niet allemaal! Haha!
    Aacch...ervaring komt de de jaren toch!
    @Rianne..had gisterenm even op je hyves gekeken bij je foto's...maar wat een verandering is het al heh! Als je die eerste foto's ziet en dan hoe wijs en groot Lenthe nu al is! Jeetje..
    Geld trouwens echt voor alle baby's...ze veranderen zo snel! en worden echt snel groot!
    @Stephanie...hij is al weer vrolijk...ik heb een beetje het idee dat ie gewoon als hij wakker is bij ons wil zijn en niet in zn uppie...weet niet of dat baby's dat al snappen maar als hij slaapt vind ie het best om in zn bedje te liggen...maar zodra hij wakker is wil hij dat niet!
    Nu ligt hij ook heel rustig op mn benen een beetje rond te kijken...maar leg ik hem neer is het gelijk brullen...Dus dan maar even lekker bij mama! Haha!
    @Aaliyah...fijn dat jullie gepraat hebben! Dat is zo belangrijk! Het komt vast helemaal goed!
    Finn past trouwens ook echt al veel dingen bijna niet meer...daarom kleed ik hem 's avonds om...haha! Krijgt hij een schattig zacht pakje aan...nu heeft hij een spijkerbroekje en een polo aan! Zo stoer!
    @Guusje...aaach...dat vind ik echt lief! Zie je wel...mannen kunnen ook best leuk zijn! Haha! Gaat het met jou al wel goed?
    @Nikita...wat je zegt is eigenlijk wel heel logisch...Hij moet ook idd zn bedje niet als straf gaan zien...Wat ik net al schreef...net lag hij te slapen en werd ie wakker...na 5 minuten ging hij huilen...en nu ligt hij heel tevreden op mn schoot!
    Dat jengeltje wat je omschrijft herken ik heeeeeeeeeeel af en toe...gisteren na zn laatste flesje had hij dat...maar ik wist zeker dat hij moe was...dus heb ik een paar minuutjes gewacht en toen sliep hij ook gewoon!
    Vind het soms wel lastig hoor!
    En ik ben trouwens ook gewend aan die nachtvoedingen...de eerste week hebben we het samen gedaan..de 1 de luier de ander het flesje maken...maar Steef slaapt overal doorheen..haha! dus nu doe ik de eerste alleen...
    @mama..Finn zit op 7 voedingen wil echt niet minder...haha...vannacht ga ik de 1e voeding ook maar 150+5 geven...ik mocht er 2 verhogen..dus zo maar proberen dan...
    Wij hebben trouwens de Baby Bjorn Synergy...ook echt ideaal! Vooral als ik alleen de hond uit moet laten...super makkelijk!
    BABYBJÖRN Baby Carrier Synergy - BABYBJÖRN
    @Bab...wat een schatje! Lekker hoor..onder douche!
    @laura...lekker dat je zo van Collin geniet...dat heb je verdient meid!

Nou ik denk dat het hier trouwens wel klopt hoor...met de fles niet te laat geven...
    Gisteren 10 voor half 11 de laatste gegeven en meneer werd pas wakker om half 6!
    Vanavond dus maar weer zo doen!

19. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    nog geen half uur later.. bingo kraamtranen.

me zusje wil foto's van Collin.. ik zeg die staan op hyves haal ze er maar af.
    Nee ze wil de foto's van haar en Collin.
    Maar die staan nog nie op de pc. en zijn nog nie verkleind.
    Wil ze dat zelf doen. (ik vertrouw niemand met mijn pc, de fotos van mijn kind en t verkleinen) dus ik zeg dat ik dat niet wil
    Gaat zij zitten huilen. dat ik dat niet zo hoef te zeggen

En bedankt!!

ik ben alleen, en iedereen is lekker ego aan t denken!
    Moeten ze maar lekker zelf een camera kopen en fotos maken.
    Me moeder zat ook al om foto;s te vragen of ik die nie even uit kon printen!
    heb ik ook echt tijd voor!!!!

WAAAAAAAAAAH

Deel Deze Pagina