Wat is berg? Er wordt gedacht dat berg niet meer is dan ingedroogd vet (huidsmeer of vernix caseoa) waarmee de huid van babyâs bedekt is in de baarmoeder. Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat het vet een tijdje op de hoofdhuid blijft zitten en dat er in zulke gevallen eigenlijk geen sprake is van een eczeem. Het vet is dan een soort natuurlijke beschermlaag van de huid tegen temperatuurverschillen die dankzij antibacteriële stoffen effectief is tegen micro-organismen. hoe behandelen Meestal kan je berg zelf behandelen. Heeft de baby schilfers en/of korstjes op het hoofdje, dan kun je het gebied insmeren met olie. De olie kan een paar uur blijven zitten, daarna kan je met een kammetje de week geworden korstjes en schilfers voorzichtig verwijderen. Als berg niet wordt behandeld, dan verdwijnt dit uit zichzelf. Het duurt dan wel wat langer. Belangrijk is om niet-agressieve middelen te gebruiken en de haren van de baby alleen met een baby shampoo te wassen. Je moet ook niet proberen om de schilfers met geweld los te krijgen, dit kan kleine bloedinkjes veroorzaken. dit is berg dus...
@rianne fijn dat het eruit is bij peanut @mama leuk hoor lekker geshopt @gabster de oudste van mijn zus heeft ook berg gehad, had ze speciale shampoo voor en t was zo weg. straks komen mijn ouders hier gezellig op bezoek. Ben helemaal kapot nu heb van alles in huis gedaan en nu nog niet klaar....
ja ik had voor linds van die speciale pads gekocht maar dit werkt ook goed en ik zal voor die shampoo eens kijken en gezellie vanaaf visite en opruimen.... ik heb het vandaag ook gedaan maar het is al weer een chaos(lindsey )
ik heb ook van die pads voor Thom, maar ik vind ze zo stinken... en het valt eigenlijk ook niet op. Aaliyah, fijn dat je ouders langs komen meid!!!
ja idd marloes vond ik ook zo bij linds... en ach die zonnebloem olie werkt net zo goed hahaha o en voor de meiden die willen weten wat er nou is het staat op het besloten forum daar kon ik vrij uit tikken ook graag daar antwoorden en niet hier
Gaan we over daar dat andere forum dan? Aaliyah: Veel plezier vanavond. Peanut ligt hier al de hele tijd te slapen, heeft wat in te halen. Hij eet en drinkt nog niet dus moet dat elke keer toedienen met spuitje
@gaby ja volgens mij kreeg ze die via de ha, die pads ken ik niet hoe werken die dan? @marloes ja vind ik ook wel en we willen ze ook om een grote gunst vragen (hadden we ook gedaan als het contact met mijn moeder nog niet hersteld was) dus is ook beetje spannend hihi.. Ga zo maar es mn eten maken, ga ei,met tomaat en ui eten dat is zooo lekker en dan opbrood gewoon alles in de pan en roeren maar wordt het een soort prut hahah zo noemde mijn moeder het vroeger ook
@rianne fijn dat hij nu kan slapen.. en het eten komt wel weer let wel op dat hij niet ineens te veel gaat eten en het forum gebruiken we volgens mij voor echt prive dingen en foto`s weet niet of we helemaal overgaan... @Aaliyah die pads smeer je over de plek waar berg zit laat je een paar uur intrekken en dan doe je met een zachte borstel of ansichtkaart over het hoofdje zodat de berg eraf komt en dan het haar even uitspoelen zodat het vette uit het haar gaat
Niek heeft ook berg, hoort er denk ik ook bij, vond die pads ook niet echt lekker ruiken. Is er dan ook een shampoo voor?
@rianne hopelijk is peanut gauw weer de oude! @gaby oke hihi nu snap ik het een beetje hahah ja tis echt super lekker die prut alleen vriend lust geen tomaten dus moet ik voor hem weer wat anders maken... Vanaf wanneer kunnen ze dat krijgen eigenlijk?
vanaf een week na de geboorte en tussen de 3 de en de 4de maand hebben ze het vaak het ergste maar als je er niks aan doet gaat het vanzelf weer weg
heb je alles goed gecheckt naam en w8woord enzo? heb trouwens net kwarktaart gemaakt!! ben benieuwd hoe die is gelukt
hmm toch nog maar eens proberen dan. hmm nee krijgt het toch echt niet aan de praat. Wat is het hier rustig trouwens
Goedenavond iedereen! Rianne, hoop dat je hondje nu snel weer de oude is! Berg. Keana heeft hier een heel klein plekje gehad. Ik heb toen die pads gebruikt en het was meteen over. Wat lees ik nieuw forum? Vind ik wel een goed idee, hou er ook niet zo van dat iedereen mee kan lezen... Mag ik de link ook hebben? Heb vandaag een winterjasje gekocht voor Keana. Een witte van Mexx, ik vond hem zo leuk. Ik heb maar maat 68 genomen. Mocht ze eruit groeien in de loop van de winter, gaan we wel op zoek naar een andere. Heb ook een leuke van noppies gezien op kleertjes.com Ze zit nu nog ruim in maat 62, dus hoop dat ik goed gegokt heb. In het labeltje staat 6 tot 9 maanden, theoretisch zou het moeten lukken! Ik lees hier ook wel eens over Hans textiel, die hebben wij in Apeldoorn volgens mij niet... Vond dat mutsje echt heel leuk met dat roosje (weet niet meer wie dat was) Pfff, weet nog steeds niet wat ik moet doen met die extra maand vrij die ik kan krijgen...