Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad

Fijn dat het goed gaat met Danian! Met jou gaat het niet zo lekker lees ik, balen meid, ik hoop dat het snel weer beter gaat

2. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Vraagje @ meiden die bv geven: mijn dochter zat vorige week nog op 8 voedingen. Nu zit ze op vijf. Om de vier uren voed ik haar.
    Ik zou naar vier voedingen kunnen gaan, want eigenlijk komt ze niet. Echter vind ik dit wat te weinig. (Ze is 2 maanden)

Hoeveel voedingen krijgen jullie kleintjes?

Groeten Friezin

3. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Isabella krijgt overdag om de 3 a 4 uur en 's nachts om de 4 a 5 uur, maar zei meld zit dan ook echt.

4. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Bedankt voor je reactie Natja.
    Thirsa komt 's nachts om de 8 a 8,5 uur. Gisteren heb ik haar om 20.30 uur gevoed en om 4.30 uur hoorde ik haar.

Overdag hoor ik haar nauwelijks. Als ik bij haar kom is ze wel vaak wakker en dan ligt ze me aan te kijken van: hehe...komt er nog wat van:D

En dan te bedenken dat ze vorige week nog om 2,5 a 3 uren kwam. Ik had het vrijdag nog op het CB met de verpleegkundige besproken of dit wel normaal was. En nu komt ze om de vier uren. Wat kan dat snel veranderen zeg!

Groeten
    Friezin

5. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Wat een mazzel zeg dat ze 's nachts om de 8 a 8,5 uur komt!

6. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Inderdaad dat is erg lekker. Dat doet die van jou op een gegeven moment ook wel joh. Het kan zo veranderen.

Groeten
    Friezin

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik doe net als Mac een pyjama met lange mouwen eronder...Finn heeft een slaapzak met lange mouwen volgens mij ok echt niet nodig!

@Ilse...€15,- is niet veel! Wij doen het nu ook gewoon met een dekentje...maar misschien dat ikdie dan toch wel ga halen...even kijken nog!

@Bab...wij krijgen ook kindgebonden budget,,dat is ook vanzelf gegaan...hebben ze het bij jullie verkeerd berekend dan ofzo? Ik snapte het niet helemaal namelijk (ben gelijk bang dat het hier ook fout gaat dan...hahaha)
    Fijn dat het beter gaat met Teun! Hoe is het met Luuk zn oren eigenlijk? Of heb ik daar over heen gelezen?

@Laura...ik geloof dat er rond de 9 weken een sprongetje is...dus dat zou best kunnen!

Ik heb trouwens 1 jasje in 68...die had ik zelf gekocht...maar die is nog erg groot...en die twee die we gekregen hebben zijn 74.

@Nathalie...ik ben hier juist blij als Finn 20 minuten over de fles doet! Ook op aanraden van de KA is het het beste als hij er langer over doet! En hij krijgt natuurlijk 210+7...zou ook niet echt goed zijn als hij dat binnen 10 minuten op heeft!

@Marloes...je zal het vast wel een keer gezegd hebben...maar hoeveel dagen ga jij weer werken? En hoeveel dagen ouderschapsverlof neem jij op?
    Sam en Thom gaan toch ook naar het KDV of niet? (wat een verhoor zeg! hahaha)

@Yvetje...Finn is ook lui...maar dat is dus onze schuld...omdat wij te voorzichtig doen...we zijn toevallig gisteren bij de fysio geweest...

@Natja...ik denk niet dat Finn nog lang in de wagenbak ligt...hij heeft niet zo veel ruimte meer! En Als ik de hond uitlaat zit hij vaak in de draagzak...dus dan heeft hij ook geen last van de capuchon (wat een raaaaaaar woord!) Die zet ik soms zelfs op...met van dat weer als vandaag...anders waait zn haar er dalijk af ;) en hij heeft al zo weinig! Hahaha!

Net even Akina uitgelaten...werd bijna weggeblazen zeg!
    Had Finn lekker warm aangekleed...mutsje op en jasje aan (deze is wel toevallig zonder capuchon) en lekker slofjes aan...hij vond het heeeeeeeeerlijk!
    Hij is vandaag een beetje huilerig...heeft veel last van krampjes en lucht teveel...dus hij vond het wel lekker zo bij mama op de buik...Heb hem wel nog met zn gezicht naar mij gedaan....Toen ik hem er andersom inzette vond hij het echt niet fijn...moets helemaal huilen...dus heb het vandaag nog maar even zo gedaan...hij heeft al een rotdag!
    Nu is hij heerlijk aan het slapen...hij viel in de BB al in slaap toen ik naar binnenliep! Dit weer doet hem goed!
    De hond heeft wel de kolder in haar kop! Die wordt altijd hyper van die weer!

Nou heb ik toch wat...gisterenavond had ik ineens jeuk aan mn bovenarmen...zitten er overal rode bultjes/vlekjes...
    Ik denk dat het door olie van Natusan komt...die had ik voor mezelf gekocht omdat ik vaak een droge huid heb...maar nu is hij denk ik weer juist het tegenovergestelde...
    Zit dus met hele witte armen van de Sudo! Het jeukt sinds dat er op zit iig niet meer! dus dat is wel lekker!

8. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    Sarah, ik werkte voor mijn verlof 0,7 fte en neem nu 0,1 fte op, zodat ik 2,5 of 3 dagen werk. Mijn zus en ik passen 1 dag op elkaars kindjes, oma 1 dag en ze gaan 1 dag naar het kdv.

succes met sudo smeren...

9. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik snap hem!

Ik zit dus te twijfelen nu namelijk...vandaar dat ik het vroeg...

Ik hoop dalijk werk te vinden voor 3 dagen...
    Mn schoonmoeder wil 1 dag oppassen...en mn zus ook...dus dan blijft er 1 dag KDV over...
    Nou wilde ik mijn zus er eigenlijk niet mee lastig vallen...ze werkt zelf 4 dagen als lerares geschiedenis...en is dus ook 2 avonden per week zelf nog op school om haar studie geschiedenis af te maken...
    ze heeft het dus erg druk...maar ze wil het graag...en Steef werkt onregelmatig...dus hij begint vaak pas om 3 uur...dus zullen het geen hele dagen worden

en ik vind het kdv toch best duur...ook al krijgen wel hardstikke veel terug!

dus ja...ik weet het nog niet helemaal...

maar eerst maar eens werk vinden...hahaha!

10. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Ooh dus mijn Sophietje is niet de enige die een beetje lui is aangelegd!Ik pak haar ook altijd op onder haar hoofdje en bips maar ik ga haar vanaf nu onder haar okseltjes oppakkn..Heb het idee dat dat ook scheelt!(wel met vingers onder haar hoofdje)

Trouwens,nog meer mensen die gelijk door gaan voor een 2e kindje?(of 3e of 4e?)Wij wel

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    even showen hoor... vind hem namelijk zo speciaal.
    Letters in een Hollandsche combi met een op de laatste letter het symbool uit de vlag van Taiwan. Is voor het kamertje van een kindje dat uit Taiwan geadopteerd wordt.

foto

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    de rekening van het kdv is idd hoog, en je krijgt weer wel een hoop terug! Voordeel is wel dat je de teruggave ook meteen krijgt, je hoeft dus niks voor te schieten.

13. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Vakantie !!!! :D Mocht 2 uur eerder weg van mijn werk, heerlijk!

Mooie letters Marloes: I love holland style!

14. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Wat een wind he! Wat zielig dat Finn zo'n krampjes heeft! Niet leuk!
    Irritant die jeuk, gelukkig helpt de sudocreme. Wist niet dat je dat ook voo jezelf kon gebruiken.

15. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hoi Yvetje,

Gaan jullie echt al weer voor een 2de kindje?

Pff...ik moet er niet aan denken hoor. Trouwens het zou onze derde worden. Nee....die bevalling ben ik nog niet vergeten. Het was (weer) een hels karwei en om het over 9,10, 11 of 12 maanden weer te doen en die verschrikkelijke pijn weer te voelen ( de volgende keer, als die komt, wil ik pijnstilling!) Nee dank je. Misschien zie ik het over een jaar ofzo wel weer zitten. Maar nu even niet.

Heb jij een makkelijke bevalling gehad? Dat scheelt natuurlijk wel

Groeten Friezin

16. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Nee, ons gezinnetje is compleet, maar wij hebben dan ook al 4 kids.
    Wel knap dat jullie er zo snel al weer voor durfen te gaan!
    Bij ons zit er tussen de oudste 2 2,5 jaar, 5 jaar later kwam de 3e en weer 5 jaar later de 4e

17. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Ik vind hem heel mooi!

18. Natja

Natja VIP lid

24 jan 2008
    6.065
    30
    48
    Lelystad
    Genieten!!!!!

19. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Aaliyah: En speen 2 al geprobeerd? Ik was vergeten er een uit te koken, dus volgende flesje…

@Tamtam: Lastig hoor, zijn er geen andere medicijnen die wel mogen icm borstvoeding? Anders eens vragen op het borstvoedingsforum, daar zitten een paar dames die daar veel vanaf weten! Leuke foto van Danian :).

@Rianne: Spannend hoor. Hopelijk kan ze daar lekker haar middagdutje doen.

@Laura: Ach gossie, hij heeft echt een baaldag hé.

@Stephanie: Spannend, heb je al iets gehoord?
    Lieve foto van Esmee.

@Roxanne: Succes met het vinden van een leuk jasje! Lekker, een weekendje weg, waar ga je heen?

@Nathalie: Het volgende flesje ga ik die 2 ook maar eens proberen. Dat is wel fijn, dat die regenhoes ook op de maxi past, vind het alleen zo jammer dat je zo’n tropisch klimaat krijgt na een kwartier.

@Sarah: Heerlijk hé, wandelen met de draagzak. Misschien vond hij het andersom niet leuk omdat hij dan de wind in zijn gezichtje krijgt?

@Yvetje: Misschien scheelt het als je haar op haar buik op jouw buik legt. Dan kun je je borst een beetje omhoog doen om te helpen en naar mama’s gezicht kijken is natuurlijk ook erg leuk! En wij wachten een paar jaartjes met nummer 2.

@Marloes: Mooi hoor, die Taiwan letters!!

@Rianne: Fijne vakantie!! Wanneer gaan jullie weg?

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Net bij de Action geweest. Heb een leuk rekje met 6 kleine vaasjes voor op m'n vensterbank en een wenskaarten box. Kan ik weer attent doen ;).

Mijn moeder had een heel lief Hello Kitty schilderijtje voor op Zoë's kamer daar. Voor maar €3,99.

Ik houd van shoppen voor weinig geld :D

Deel Deze Pagina