Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Snieke, als reactiem op je vraag. Julian kwam gisteren nog uit zichzelf na 6 uur. Vannacht moest ik hem voor het eerst wakker maken om 6 uur, laatste fles was toen om 11 uur

2. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Typt niet zo makkelijk met kind op schoot :D

3. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    hehe, weer tijd gevonden om verder te lezen..;)

gabester: mooie kindjes hoor!

Marloes: lekker ventje heb je hoor!

Sarah: een ritme moet je denk ik zelf samen met je kindje zien te vinden.

Marjanne: gefeliciteerd tante! Je zus heeft nu 2 meisjes geloof ik he? En jij 2 jongens leuk!

Aaliyah: heerlijk zo´n nacht!

Sunshine: lijkt me leuk als ze gaan brabbelen!

Sarah: bah, wat een eng verhaal!! Wat zullen je ouders geschrokken zijn!

Mandy: heel begrijpelijk! Veel geluk samen en kom nog eens langs!

Stephanie: heerlijk dat ze doorgeslapen heeft! Mooi poppetje is esmee hoor!

mama1987: hier ook nog steeds om de 3 uur hoor, wordt ook jaloers van al die doorslapers hier...

Jolan: hier komt Nienke uit zichzelf om de 3 uur, dus we zitten nog steeds op 8 voedingen. Ik denk dat het verschilt per kind, ligt misschien ook wel aan gewicht?

4. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Zo de luier zit eindelijk vol :D

5. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    jolan fijn dat het zo goed gaat met Lieke! Ze zeiden hier dat je in het begin je baby na 4u toch wel wakker moet maken, en 's nachts na 6 uur. Deze luxe hebben we hier nog nooit gehad, meneer komt vanaf het begin om de 3 uur, zelfs op de minuut nauwkeurig! Nu dus s nachts wel om de 4 uur maar overdag nog vaak 3. Goed dat het persen je meeviel trouwens, ging dat een beetje vlot?

mama1987 ik probeer niets te geven voor 2.5 uur. Vaak werkt een speentje hier wel, en is het dus gewoon zuigbehoefte, maar als hij echt begint te "snurk-ademen" en met zijn hoofd begint te zoeken of echt te huilen, dan geef ik hem wel eten. Dan spuugt ie de speen ook uit trouwens. Wat zei het CB over Zoe's grote eetlust? Ik ga donderdag even langs want ik denk dat Maxime binnenkort naar de 150 moet, maar ja met 6-7 voedingen lijkt me dat wel wat veel.

mandy1 jammer dat je ermee moet stoppen maar lijkt me inderdaad lastig om bij te houden, ik vind het met 1 kind al lastig soms! Het beste gewenst, en je bent altijd welkom om nog eens mee te lezen of toch wat te schrijven hoor! :D

nathalie wat zielig! Een beetje op zijn buik masseren met de klok mee kan ook wel eens helpen, of een warm compres of kruik op zijn buikje, dan hoef je geen emmers te sjouwen!

6. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Hier gaat alles goed, Nienke lijkt haar rust gevonden te hebben en slaapt nu wat meer. Eerst was ze zo´n 2 keer per dag wakker tussen 2 voedingen. Nu heb ik dus ook wat meer tijd om de dingen in huis gedaan te krijgen :)

Morgen hebben we een afspraak staan bij de osteopaat, ben erg benieuwd! We hebben namelijk het idee dat er iets niet goed zit in haar nekje. Als ze gaapt en zich uitrekt, dan gilt ze namelijk altijd heel even. Lijkt haar pijn te doen...:( En omdat de bevalling nogal heftig is geweest en ze haar met de vacuùm er met geweld uit hebben getrokken wilden we het toch even laten checken..

7. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    haha het was al gelukt dus!

8. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Misschien een beetje water tussendoor geven? Is voeding voor hongerige baby's niets voor jullie?

9. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Nouja het was niet echt veel, maar volgens mij is de druk er een beetje af nu :D
    Zo sneu om te zien dan.

10. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Kringspiermassage werkt altijd erg goed! Moet je maar eens proberen.

11. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    We beginnen zo weer opnieuw :D

12. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Kan ik me bij aansluiten hoor. Hier kwam Niek vorige week opeens om 3 uur :$ terwijl het normaal rond 5 a 6 uur is. Weet dat het echt ego is hoor maar zit eigenlijk een beetje te hopen dat hij eens doorslaapt tot een uur of 7 :):).

De tien uur tip werkte bij ons ook niet helaas. Lekker badje voor zijn laatste voeding ook niet, hij wordt er alleen maar wakkerder van :(
    Maar ja ze zeggen dat het vanzelf komt. Afwachten dus......

13. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Had je nog een pb erover gestuurd.

14. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    haha nee dat badje werkt hier ook voor geen meter. Hij vindt het echt superleuk in bad, vooral de spotjes aan het plafond. Als ik hem dan weer uit bad haal is ie superwakker. Meer eten geven werkt ook niet, of met hem gaan wandelen ofzo. Hij wil gewoon om half vier een fles, ook als ik hem later in bed doe. Het voordeel is wel dat ik daarna wel weer makkelijk in slaap val, dat lijkt me wel lastiger als het rond 5 uur is want dan wordt het al weer licht!

15. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Niek valt ook gewoon weer in slaap hoor. Deed hij eerst niet, nu gelukkig wel en kan dan rustig doorslapen tot 9 a 10 uur. Als hij nou die uurtjes achter 5 uur plakt zou echt top zijn!! Mama is nl. redelijk wakker na de voeding van 5 uur :( en komt weer moeilijk in slaap.

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Mama miss kan je proberen om haar wat minder voeding te geven of water oid? Misschien dat dat helpt?
    Ik probeer vooral s avonds Jason wel te rekken dat er 3,5 á 4 uur tussen zit zodat de laatste voeding beter uit komt

@Nathalie ik zag al eerder iets voorbij komen over olijfolie in flesje druppel,of kringspiermassage geloof ik miss dat dat helpt?

@Snieke hier verschilt het ook wel hoor, Jason sliep bijv vanacht 6 uur achter elkaar maar kan ook nog steeds gewoon om 3 uur komen en dan weer tot 9 uur s ochtends slapen

@Heide fijn he als ze langer slapen, dan kan je je huis weer eens op orde maken hihi:D Aagh wat zielig van haar nekje hopelijk is het niks ernstigs

@Nathalie toch gelukt oh ik lees net dat hij weer bezig is...arm kind

@Badje werkt hier ook niet hoor Jason vind het ook allemaal wel leuk en dan na zn flesje blijft hij ook gewoon vrolijk wakker

@Snieke ja ik heb ook wel eens dat Jason om 5 uur nog komt en dan kan ik niet meer slapen idd door het licht en mijn vriend moet er dan om 7 uur weer uit schiet ook niet echt op.

17. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Rekken hebben we hier nog niet gedaan. Gewoon geven als ze erom vraagt, dan zal ze het ook wel nodig hebben. Misschien iets meer geven om te kijken of ze het dan wat langer vol houdt?

Als Esmee na 2,5 uur komt krijgt ze ook gewoon hoor.
    Nu zit er alweer 4 uur tussen en zit ik te twijfelen om ze wakker te maken.

18. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Badje op de badkamer zetten?
    Emmers minder vol doen?
    Of lekker douchen samen?

(Zo doe ik het ivm niet mogen tillen)

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Stephanie ik maak Jason wel altijd wakker als hij overdag na 4 uur nog niet gekomen is. In de nacht maakt het niet uit volgens mij.

20. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Samen douchen vind ik een beetje eng. Helemaal als ik alleen ben en ik heb nog een stuk hechting uit mijn buik steken. Ben als de dood dat hij daar met zijn voetje in terecht komt :D

Over rekken, als Julian na 2,5 uur komt rekken wij het wel. Meestal nemen we hem op de arm met een speentje en dan slaapt hij vaak weer. Zo kunnen we het rekken :D

Deel Deze Pagina