Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Nathalie samen douchen als ik alleen ben doe ik ook niet hoor. Vind het ook onhandig. Kan me ook voorstellen dat als je idd die hechting nog hebt het niet echt prettig is Julian tegen je aan te houden;)

2. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Ik houd trouwens overdag qua tijd altijd min 3 uur en max 4 uur aan. Moet zeggen dat Julian meestal wel netjes om de 4 uur komt.

3. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    He he eindelijk na weken is het gelukt een foto bij mijn naam te krijgen :D

4. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hallo dames,
    hier is jamy gisteravond om half 11 de laatste fles, toen om kwart voor 4. toen om half 8 toen om kwart voor 1 en nu slaapt hij nog dus zal weer netjes 5 uur tussen zitten deze keer denk ik.
    moet wel zeggen heb even overleg gehad met cb, en mag als ik op 5 flessen blijf hangen alle flessen 150+5 gaan geven, dus daar zijn we maar mee begonnen.
    en hij drinkt alles op tot de druppel.
    hij zal het gewoon nodig hebben denk ik dan maar, en hij boert netjes komt weinig voeding terug en heeft geen krampjes,
    heb al een tijdje geleden geprobeerd om voeding voor hongerige baby's te doen maar daar krijgt jamy juist de krampjes van.
    dus ik doe het lekker zo, alles even in overleg gedaan met het buro en dat gaat nu prima hoor
    hij huilt minder snel, alleen als hij een flinke volle luier heeft. of hij echt honger heeft. of even niet in slaap kan komen omdat hij zijn speentje kwijt is. dus moet eerlijk zeggen sinds een dag of 3 echt een super blije baby en blije mama.

even een andere vraag dames,
    rond welke leeftijd kan een baby ongeveer wat lachjes doen enzow, zal bij rianne (lenthe). dat ze echt schaterd vind het zo geweldig om te zien, hier alleen 2 weken geleden echt een big smile op zijn gezicht maar verder eingelijk nog niet.
    hoop echt dat ik snel zijn lachjes kan gaan zien kijk daar echt naar uit!!!!

nathalie: ik douche eigelijk vanaf week 2 met jamy, ook met me hechtingen, en moet zeggen jamy vind het geweldig om te douche en mama geniet er ook heel erg van met dat kleine mannetje tegen mijn lichaam.
    probeer het wel te doen als mijn vriend thuis is want stel dat er wat gebeurd is er wel iemand in de beurt.

en nu weet ik het ff niet meer :$

hahha probeer het allemaal bij te houden maar merk wel dat we nu allemaal mama zijn zeg, veel minder druk op het forum

kus joanita

5. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Nathalie, leuk hoor die foto!

Mevrouw kwam net netjes na 4 uur.

Even zeuren... Vriendlief had chili con carne gemaakt. Had er zooooooooooo zin in!
    Moest ie het per se zo maken zoals z'n zus het altijd doet. Ik heb er niks van geproeft en zit nu nog aan het water, zo heet had ie het gemaakt met chili poeder. Baal nu als een stekker.

Hechtingen zijn bij mij al helemaal weg. Douchen doe ik ook nog niet alleen, maar anders kun je de maxi cosi of wipstoel in de douche bij je zetten. Was tip van de kraamhulp.

6. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Julian lacht nog steeds niet, tenminste niet met zijn mond. Soms als ik hem uit bed haal heeft ie wel een heel blij hoofd.
    Dan lijkt het wel of hij met zijn ogen lacht :D

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Snieke: Ja erg vermoeiend. Ik hoop het ook, ze heeft nog 8 weken… ;)
    Ik zal eens wat andere speentjes gaan proberen, want van de bibi en Difrax moet ze niks weten. Iig niet langer dan een halve minuut ;).

@Nathalie: Fijn dat ie gepoept heeft! En badje op de badkamer zetten, vullen met de douchekop en leeg laten lopen boven de wc?

@Heide: Succes bij de osteopaat morgen, hopelijk is er niks met haar nekje.

@Alle meedenkende mama’s: Ik denk dat we nu een soort van ritme hebben gevonden. ’s Morgens komt ze om de 2,5/3 uur en ’s middags en ’s avonds om de 4 uur. Dan komen we weer op 7 flessen en is de hoeveelheid ook nog wel te doen :).

@Joanita: Fijn dat het weer zo goed met jullie gaat.
    En dat lachen verschilt per kind. De ene lacht met 3 weken, de ander met 8 weken. Komt vanzelf ;)

8. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Julian vond het badje niets en de douche wel. We hebben het badje al heel lang niet meer gebruikt :D
    Ik denk dat ik hem binnenkort in het grote bad ga doen. We hebben zo'n steuntje voor in het badje, waar hij dan in ligt, dan zet ik die gewoon in het grote bad.

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik ga m'n aardappeltjes maar eens opzetten.. Dan eten en weer visite.. Hopelijk laat Zoë er weer mooi 4 uur tussen dalijk :).

10. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier ook hoor mama een soort van ritme weet nie of ik het ritme mag noemen hoor,
    in de nacht komt hij meesal tussen 4 en 5 nog een keer,
    dan rond half 8 8 uur dan is het 1 uur dan 6 uur en dan 11 uur.
    vind het wel prettig de tussen tijden, en moet zeggen volgens mij vind hij het zelf ook wel fijn,
    nu de nacht nog hahaahah maar roep nog nie te hard want wie weet slaapt hij aan het iende van de week in een keer door,
    op het buro zeiden ze vorige week dat hij binnen toen en 2 weken wel door moest slapen, nou ik ben benieuwd

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Joanita fijn dat het allemaal goed gaat met Jamy en dat hij al zo lekker drinkt. Lachen verschilt denk ik heel erg per kindje zoals mama87 al zegt.

@Stephanie balen van de chili con carne!

@Nathalie leuk die foto

@Mama fijn dat jullie toch een soort ritme hebben is af en toe best lastig he!

12. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier eten we ovenschotel (bloemkool);
    nog nooit op dus ben benieuwd

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @doorslapen ik denk dat het ook erg per kindje verschilt, ik sliep al na 2 mnd door en mijn vriend ook maar dat zegt niks denk ik. Die van mij heeft nog tot oktober ongeveer hahah dan moet ie wel ff door gaan slapen want dan ga ik weer de avonddienst in hahaha.

14. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Lekker!!!

15. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Hallo dames,

Ik wil even laten weten dat ik hier niet meer mee praat.
    Ik vond het erg leuk om alles te delen hier tijdens de zwangerschap, maar nu heb ik er minder behoefte aan.
    Misschien dat ik af en toe nog iets laat horen.
    Ik wil iedereen veel geluk toewensen met de kleintjes.
    Geniet ervan!!

Groetjes Tamara

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Tamara jij ook veel geluk met je kindje!

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Joanita: Hoop het voor je dat hij zo snel door gaat slapen! Hier reken ik er nog even niet op… ;).
    Bloemkool, lekker! Hier spruitjes, helaas voor manlief haha.

@Aaliyah: Ja, had niet verwacht dat het zo lastig zou zijn met die voedingen!

18. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @TamTam: Jij ook veel geluk met je gezinnetje!

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @Mama baah spruitjes hahhaa arme jij
    Ik heb mega honger maar kan pas half 8 eten want vriend komt 6 uur thuis en gaat daarna gelijk sporten.
    Wij eten kip met doperwten en ik denk gebakken aardappels....mjam nu al trek in *knor-Knor*

20. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Tam, jij ook heel veel geluk met je gezinnetje!!!

Wel jammer dat steeds meer mama's stoppen hier.

Ik weet niet of ik er van kan spreken dat Julian door slaapt.
    In de nacht van zaterdag op zondag had hij om half 12 zijn laatste fles en kwam om half 6. Afgelopen nacht had hij zijn laatste fles om 11 uur en heb ik hem om 6 uur wakker gemaakt.
    Ben benieuwd wat hij vannacht gaat doen.

Deel Deze Pagina