Juni 2009 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Sunshine09, Jul 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    @marloes woow dat zou wel heel bijzonder zijn idd! Ik hoopte ook ooit samen met mijn zus zwanger te zijn maar dat gaat niet meer.
    Nu hoop ik een keer samen met mijn schoonzus zwanger te zijn:D

hihi nu ga ik écht eten!!!!

2. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,025
    901
    113
    haha... er bij gaan liggen doe je ook niet he ;)

3. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,025
    901
    113
    eet smakelijk

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    mama1987, ja ik vind het ook zo koud.... Gister heel de dag met een deken beneden gezeten, heerlijk :D
    hoe is het gegaan in de slaapzak? Hier nog zo'n dame die smorgens aan het hoofdeind te vinden is haha :D

sarah, afbouwen gaat goed. Zit nu nog op de ochten en avond voeding bv. Dat wil ik volhouden zolang ik het leuk vind. Ik kan nu toch makkelijker zeggen tegen Niek: doe jij het eens ;) Het geeft me een hoop rust moet ik zeggen. Ik durf weer eens weg te gaan!
    Wat fijn dat het met finn beter gaat!

vinnies, beterschap!!!

tamtam, jippie, wat fijn dat danian zo goed geslapen heeft!!! Hopelijk houdt hij het vol.
    En dus ineens in 1 week van 6/7 naar 5 voedingen :D Dat had ik ook, maar merkte wel datze beter dronk, jij ook?

marloes, oh leuk, koekjes bakken :D Mooi dat ze lekker geworden zijn! Leuk da tjullie al snel voor een 3e willen.

rianne, jammie, sushi. Eet smakelijk (of heb je het al op ;))

nog een kindje, zijn er al meiden die nu alweer voor een 2e willengaan? Niek (mn man) wil het liefst ook alweer voor een 2e, nou ja..... binnekort. Maar ik zie dat echt niet zitten!!! VAn mij mag het nog wel even duren :D

all,
    Vandaag laatste les babymassage gehad. Was erg leuk, je zag lieke elke weeg meer genieten. Echt super!

Gister vertelde ik toch dat ze elke keer zo snel kwam? Nou .... savonds moest ik haar dus wakker maken om 18.30. Ze had om 14.30 gehad. maar ja, ik moest weg en zou die voeding bv geven...... Zo zie je maar... zit je eerst alle voedingen te rekken, slaapt ze vervolgens 3!!! uur en moet ik haar wakker maken hahaha.
    Had trouwens nog het cb gebeld over de voeding. Ik mocht idd proberen forte te geven. Ik ben alleen bang dat dat niet helpt, omdat ze soms gewoon maar een uurtje slaapt en daarna dus wil eten.....
    hoe is dat bij jullie dan? Kunnen jullie kids na het slapen wel gewoon wachten op een fles (bijv 45 min/ een uur???)

Vandaag is het trouwens allemaal een beetje vreemd. ZE ligt nu net pas op bed (17,30) terwijl ze normaal dus om 18.00 voeding krijgt.... Nou dan maar wat later hoor.
    Ik had vanmdidag een begrafenis van een broertje van 2 kindjes bij ons op school. Hij is 6 jaar geleden in een vijver gevallen en sindsdien eigenlijk nooit meer echt bijgekomen. Afgelopen week is hij overleden. Echt heftig..... Als je dan ineens zelf moeder bent, komt het ineens heel dichtbij en denk je daar toch dieper bij na

5. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,025
    901
    113
    heftig Jolan... heeft dat mannetje altijd in een soort van coma gelegen dan?

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    hahaha nee niet echt

@jolan jeetje dat is wel heftig zeg:(

7. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    ja idd, hij heeft al die tijd ineen soort coma gelegen. Had heel veel epileptische aanvallen op een dag..... 6 jaar geleden hadden ze al afscheid van hem genomen, toen 'haalden ze de stekker eruit'. Maar hij bleef gewoon bij hun!!! Vind het zo erg voor de ouders en broertjes.....

Ze hebben ook een site (heeft mn zwager gemaakt, net vorige week zondag afgemaakt.....) als je het wil lezen moet je maar een pb sturen.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Jolan...dat moet een heftige dag geweest zijn meid! Akelig hoor!
    Fijn dat het lekker gaat...en het is idd errrrg makkelijk dat Niek nu ook met de voeding kan helpen!
    Wat betreft die forte...tja..misschien nog heel even aankijken wat ze doet als ze goed aan de fles is gewend...
    Loopt je voeding nou niet heel hard terug? Of lukken die voedingen die je doet nog goed!

Ik wil ook absoluut nog wachten hoor! Eerst maar een genieten...en moet er niet aan denken dat ik weer zwanger ben! Vond het nou niet echt super! Hahaha!

Vandaag bij mn vriendinnetje geweest op kraamvisite..haar moeder was onze kraamhulp bij Finn en ze was er ook! Was heel erg leuk!
    Echt een schattig ventje! hij woog nu 3200 gram! Zo klein heb ik Finn niet eens gezien in het echt! Hihi!
    Heb allemaal oude kleertjes van Finn gegeven...zij en haar vriennd zijn namelijk uit elkaar gegaan toen ze nog maar 4 weken hoefde! Echt erg...lijkt wel of iedereen in mijn omgeving zwanger wordt...en dan maar denkt dat ze elkaar toch niet leuk vinden! Hahaha!

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

Oct 1, 2008
    7,728
    0
    0
    Even snel mijn creatie tonen, het was heerlijk.
    ga nu op visite bij mijn zus. Fles rosé mee :p
    We gaan maar lopend ipv met de auto. Is wel slecht weer, maar die fles moet leeg dusja :D

10. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    sarah, jeetje dat is ernstig hoor.... 4 weken voor de bevalling er vandoor gaan.....
    En de borstvoeding lukt nu nog goed, die 2 voedingen die ik geef. Een collega heeft het zo maanden volgehouden, dus ik 'hoop' dat het hier ook blijft lukken.
    En over het overstappen naar forte voeding.... Ik denk dat het probleem echt is dat lieke meteen wil eten na het slapen.... Hoe ik dat moet afleren, weet ik niet.

rianne, ziet er lekker uit! Veel plezier vanavond

11. friezin

friezin Bekend lid

Jul 4, 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hallo,

Hoe gaat het hier? Nog veel gebeurt? Hoe is het met Jason, Aaliyah? Sorry voor de rest weet ik het zo 1,2,3 niet meer.
    Als jullie het niet erg vinden lees ik dat hele eind niet terug (40 blz ofzo!:$).

Donderdagnacht bij mijn ouders geslapen. Aangezien Thrisa de nacht daarvoor weer om 0.30 uur gekomen was, dacht ik: "ik voed haar gewoon later, kijken hoe ze daar op reageert". Nou helemaal niet goed. Ik had haar om 9.15 uur gevoed, om 23.45 uur hoorde ik haar al. Ik heb haar laten liggen. Daarna kwam ze om 2.15 uur en daarna om 6.00 uur.:(.

Vrijdag naar het cb geweest. Thrisa weegt nu 7330 en is 65 cm lang. Ze heeft haar derde prikjes gehad, dus ze is voor 6 mnd klaar:). Het eerste prikje ging prima, maar de tweede...krijsen. Ze was aan het krijsen en gillen. Een echte meid. Heb haar maar even gevoed.
    Ook even gevraagd naar haar nachtritueel. Eerst wel goed reageren op 19.30 uur de laastse voeding en daarna niet meer. Tja, zei de arts, dat kan allemaal bij baby's die bv krijgen. Als ze goed drinkt 's nachts dan heeft ze het nodig. Heeft ook met haar bloedsuikerspiegel te maken. Als deze nog veel zakt 's nachts dat komt ze ook (ofzoiets).
    Vannacht heeft ze in ieder geval van 20.00 uur (voeding om 19.30) tot 5.30 uur geslapen. :)Daar was ik erg blij meer natuurlijk.

Kijken hoe het vannacht gaat.

Vanmorgen foto's laten maken van Thirsa, Thirsa met David, David alleen en met zijn vieren. Ben erg benieuwd hoe ze geworden zijn, maar dat zien we over 2 weken pas.

Nou een goede avond en nu lees ik weer mee.

Groeten
    Friezin

12. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

jeetje meiden wat een hoop om bij te lezen. En dan zie ik ook nog af en toe staan dat het RUSTIG is :( :D

Afgelopen vrijdag was mijn eerste werkdag. Het ging heel goed. Heb het zelfs naar mijn zin gehad. Ik hoefde gelukkig maar een paar uurtjes dus hoefde ik niet lang mijn meisje te missen.

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen. Ik ga een poging doen om bij te lezen.

13. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    @Vinnies: Balen dat ze zo slecht heeft geslapen, doet ze dat altijd?

@Tamtam: Ja heb ook werkelijk geen idee waar ze het vandaan haalt haha. Nee, je kunt het er moeilijk met een trechtertje ingieten. Misschien gaat het dalijk beter als hij fruit en groente krijgt.

@Sam: Leuk, shoppen in Den Haag! Ik vind het altijd leuk om te shoppen in andere steden, weer eens wat anders dan je ‘eigen’ winkels.

@Marloes: Heb ook even op knappe Thom gestemd!
    Wanneer gaan jullie trouwen?

@Jolan: Gaat gelukkig goed in de slaapzak, ze blijft ook veel beter liggen nu. Heb haar nog niet in de spijlen of op z’n kop gevonden ;).
    Zoë kan ik meestal ook maximaal een half uur rekken nadat ze wakker is geworden, maar meestal maar een kwartiertje. Of ik moet buiten gaan wandelen met haar in de draagzak, dan gaat het wel een uur goed. Maar om dat nou 5x per dag te doen……
    Jeetje wat erg, hoe oud was het kindje?

@Sarah: 3200 gram, lief klein! Zo klein heb ik Zoë ook nooit gezien, nja op een echo dan ;). Wat een l*l dat hij is weggegaan, gaat hij wel nog papa zijn voor het kindje?

@Rianne: Ziet er goed uit! Fijne avond :)

@Friezin: Ach wat zielig dat ze zo moest huilen met de prikjes. Wel lekker dat ze er nu vanaf is, wij moeten de 3e serie nog deze maand. Kom je de foto’s hier showen? :)

@Ilse: Fijn dat je eerste werkdag zo goed is bevallen!

14. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    De visite is weer weg. Kindje was helemaal weg van Zoë, hij krijgt over 5 weken een broertje dus is helemaal into de baby's. Hij heeft haar mee in bad gedaan, zo schattig, was d'r helemaal aan het wassen. En Zoë zat te schateren :D

En een superluxe babygym gehad, erg leuk! Nu maar even bedenken wat voor cadeau we hun dalijk kunnen geven, ze hebben natuurlijk bijna alles nog van de eerste. Iemand een idee?

Heb trouwens de velourse slaapzak van de Hema gehaald, echt heel erg fijn. Maar ze hadden er nog maar eentje en in de webshop is ie ook uitverkocht :(

15. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    @Sam: Bij de Hema hebben ze hele fijne pyamatjes voor maar € 6,95. Niet de allermooiste maar wel fijn, mogen ook in de droger enzo.

16. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @Vinnies: Hoe gaat t nu met je meisje en jou? hoop dat jullie beter slapen vannacht!

@Tamtam: De ene drinkt en groeit nu eenmaal harder dan de ander, kan ook een periode zijn he! Collin is nu in 3 weken 450 gram gegroeit.. groeide eerst ook harder!

@Aaliyah: hoe gaat t met Jason nu?

@Marloes: Wat leuk, nu al een 3e! Ik moet nog niet denken aan een volgende (nou is het ook niet mogelijk haha) maar al zou het kunnen dan nog wil ik t niet! Eerst genieten en wennen aan Collin :) Vriendin van mij is in Juni ook bevallen en is nu al weer zwanger, moet er niet aan denken eigenlijk

@Jolan: Als Collin wakker wordt hoeft hij niet altijd eten, de ene keer wel, maar als hij niet dicht bij voedingstijd zit is het meestal nog wel een uur te rekken... Maar dat verschilt natuurlijk per keer...

@Rianne: Was de sushi lekker?? en de rose? :p

@Friezin: heeft je meisje nog last gehad van de prikjes?

@Ilse: Gelukkig is je 1e werkdag goed bevallen, hoe gaat het met je zus? (of mag ik dat niet vragen hier? :( sorry dan!)

@mama, welke slaapzak is dat dan? Leuk die babygym! heb geen ideeen voor een cadeautje eigenlijk.

Heb Collin vandaag weer gewogen.. ondanks de Diarree van tandjes (ja weer last ervan.. kom gewoon door stom tandje!!)
    7800 gram en hij is 64,5 cm.
    Heerlijk groot ventje.. heb alle truitjes maat 68 uit de kast gehaald, die zijn toch echt te klein aan t worden, en maatje 74 ligt erin! Broekjes nog wel maat 68.
    Zit een beetje omhoog met luiers... maatje 3 wordt echt te klein maar heb nog zoveel!!! maar vaak verschonen haha:p

Met mij gaat t gelukkig weer beter, morgen nog een lekker thuis dagje.. en dan van de week maar alvast beginnen met vroeg opstaan, om te wennen voor als ik ga werken..
    Nou ja ik hoef gelukkig alleen op maandag om 8 uur te beginnen, de andere dagen pas om 11.30, 11.00 en 14.00 :p Dus dan kan ik nog lekker opstaan met mijn ventje! Alleen op maandag mag oma dan met hem de ochtend rituelen doen :p

17. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
  18. Aurin

Aurin VIP lid

Oct 10, 2008
    8,337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    @mama, ik kan hier is voor je kijken of ze m nog hebben, van de week hingen die hier nog volop.

Nee tandje komt nog nie door, bobbeltje zit er nog altijd.. gaat (gelukkig) langzaam.. vind het allemaal al snel zat gaan met hem!

Uhhh werken.. nee vind het nog altijd verschrikkelijk!!!
    Maar goed het moet he... En ik weet dat er goed voor mijn ventje gezorgd wordt!!
    Maandag mijn werk maar is bellen hoe t nou zit met die opleiding in evt andere uren gaan werken, zou ik eigenlijk afgelopen week horen, maar ze mailen en bellen niet terug.. erg netjes :S

19. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,025
    901
    113
    ze zijn mooi geworden Rianne, waren ze lekker?

20. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,025
    901
    113
    dank je wel. We gaan de 20e al trouwen.

Share This Page