Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    ik las vandaag nog in een of ander ontwikkelingsboekje dat het niet vreemd is hoor dat baby's tot een half jaar op 5 voedingen zitten.

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik vind het ook niet erg hoor! Vraag me alleen af waar ik straks de bijvoeding tussen moet gaan proppen. Maar dat zal zichzelf ook wel wijzen dalijk, denk ik..

3. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    apart zeg, maar goed geeft toch niet? Hier is het soms echt te voorspelbaar, bijna altijd precies 4 uur ertussen en slapen altijd van 8 tot 8.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik hoop dat ze heel snel weg zijn met die stickertjes. Ik gebruikte alleen prevner en dan was het echt zo weg maar dat is nu nooit meer te krijgen.

Mijn zus en haar man zijn 6 jaar bij elkaar maar ze hebben wel veel problemen. Ik vind hem wel aardig maar voor de rest niks zegt maar, zit niet echt een eigen karakter bij.
    Ik vind het wel fijn als ze iets dichterbij zou komen wonen, want ik heb nu 4 en een half uur heen (ivm file) en 3 en een half uur terug gereden met een klein kind achterin, gelukkig was ze heel braaf en zijn we regelmatig gestopt maar toch...

5. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    hm wij hebben niet zo'n ritme. Alleen dat ie een schone luier krijgt voordat ie de fles krijgt. Dus hij is altijd al blij als ie op het aankleedkussen ligt. Maxime wordt ook vaak al voor zijn voeding wakker, dan gaan we gewoon eerst spelen of wandelen voordat hij zijn fles krijgt. Maar ik kan ook altijd heel goed zien wanneer hij honger heeft. Dan gaat ie zijn handjes ongeduldig open en dicht doen en snork-ademen en zijn tong heen en weer bewegen en op alles sabbelen. En als je dan nog even wacht gaat ie keihard schreeuwen.

6. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    @Kuide => Thirsa heeft heerlijk op de prikjes geslapen. Ik heb echter het idee dat ze vandaag er wel last van had: meer huilen, veel spugen (net alsof ze beroerd was). Nu slaapt ze gelukkig
    Lekker dat Collin zo lang doorslaapt. Helaas is dat hier nog niet (altijd/meestal) het geval:(

@Marloes => David vind K3 ook zo leuk. Danst de hele kamer rond en mama moet meedoen:). Ja Josje is het geworden, had ik eigenlijk niet verwacht, ik dacht eerder Noa.
    Ga je deze maand trouwen? Leuk:) En ook al gaan voor de derde. Pff..ik moet er zelf nog niet aandenken hoor. Maar ik gun het jullie van harte.

@Tamtam => Ik wil ook Zumba bestellen voor thuis. Wil je me laten weten hoe het jou bevalt?
    Ik twijfel namelijk nog. Heb je trouwens een heel pakket besteld?
    Wat een mooie glimlach heeft Damain. Een schat.

@Snieke => Wat ongelofelijk stom van de ambtenaar!!! Onze ambtenaar heeft dit gelukkig niet gedaan..zou wel heel stom zijn, want onze ambtenaar was mijn schoonmoeder (heel leuk)
    Wat jammer dat Maxime nog niet goed reageerde het fruithapje. Nou ja...volgende keer beter toch?

@mama => Wat goed van Zoë zeg. Lekker voor jullie ook. Succes met je shopverbod:). Ik ga volgende week winkelen met mijn moeder. Voor mezelf, maar ik denk ook voor mijn kids. Kan ik toch niet laten. Sinds ik kinderen heb, vergeet ik mezelf op dat gebied.
    En leuke foto!! Heerlijk relaxed.

@Jolan => Fijn dat Lieke het goed doet. Ik heb een matrasje voor ons campingbedje bij Prenatal gekocht. Ideaal zo ding.
    En ja onzekere momenten houd je toch wel als moeder. Ik wil het liefste ook alles in de hand houden (dat Thirsa bijv doorslaapt), maar helaas kan dat niet. Ik moet me er ook vanaf zetten..moeilijk
    Haha die foto: wat doet ze daar helemaal!:) Geinig.
    Ik heb Thirsa ook ingebakerd. Tijdens de warme zomerdagen deed ik dit alleen 's nachts. Eind augustus merkte ik dat mevrouw zich los maakte en ze had haar duim gevonden. Ze kreeg in die tijd ook twee prikken, dan mag je dus niet inbakeren. Ze sliep 's nachts goed, dus ben ik maar gestopt. Maar het inbakeren heeft wel geholpen, want ze is een stuk rustiger. En lang leve de duim en vingers.

@Bab => Ik ga duimen dat het goed zit met Teun zijn heupjes. Wat vervelend dat Luuk steeds zo ziek is. Sterkte ermee.

@Aaliyah => Heerlijk shoppen. Volgens mij hebben wij die telefoon ook (met die ogen?). En maat L te groot..dat is lekker! H&M is inderdaad vaak erg druk. Niks aan. Sta je heeeeeel lang in de rij te wachten. Sting heeft ook altijd iets leuks.

-------------
    Afvallen: kan hier ook beter. Gaat niet snel genoeg;). Gisteren wel een nieuwe spijkerbroek gekocht. Kon toch twee maten kleiner dan ik had gezegd. (ik had 32 gezegd, kwam met 30 thuis).

Thirsa had dus vrijdag op zaterdag heel goed geslapen op de twee prikjes(20.00 - 5.30 uur). Helaas vannacht niet, want ze kwam om 2.15 uur al. En daarna om 6.30 uur. Geprobeerd om er maar niet veel van te balen, want volgens de arts kan dit allemaal met bv. Dat zal ook wel, maar het zou zo LEKKER zijn als ze gewoon doorsliep:(
    Ze was vandaag erg huilerig, kwam vaker en spuugde ook veel.
    Ik heb het idee dat de prikjes toch nog hun werking doen (hopelijk deden).

Morgen weer afscheid nemen van mijn man. Gaat voor bijna twee weken weg. (komt vrijdag over een week weer thuis). Vind ik toch wel moeilijk hoor. En ik merk ook dat ik toch wel gespannen ben als ik alleen ben. Als hij dan weer thuis is, komt dit er allemaal uit. (maagpijn bijv). Ik sla me er ook wel weer door heen (zal wel moeten), maar af en toe pik ik een traantje weg:(

Nou ik ga er vandoor. Ik zou zeggen: slaap lekker en tot morgen.

Groeten
    Friezin

7. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    wij hebben hem ook, en vinden hem vet leuk. Een keertje in de aanbieding bij de gamma ofzo, dan is ie wat goedkoper.

8. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    hier ook niet te vroeg naar bed, maar ja wel een slaapkop. Dus dat betekent uitslapen! Helaas wordt dat wel weer even wennen als ik straks moet werken...

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @snieke oh dat is wel handig om te weten vraag me dan alleen idd ook af hoe ik die groente/fruit hap er tussen ga krijgen...

@debby leuk dat je er weer bent! Wat erg van je zus en haar partner.
    Ik heb geen mt 34 hoor hihi was het maar waar wel gehad;)

@friezin ja is idd die met die ogen erop:D
    Wij bewaren hem tot zijn 1e verjaardag

10. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    volgens dat boekje een fruithapje samen met de 4e fles en een groentehapje samen met de 3e. En dan kun je in de laatste nog wat pap flikkeren ;)

11. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    kan me voorstellen dat het vervelend is als je man weg is, wat doet hij voor werk?

12. friezin

friezin Bekend lid

4 jul 2006
    898
    4
    0
    leeuwarden
    Hij ontwerpt machines en gaat daarvoor naar het buitenland.
    Leuk voor hem hoor..maar minder voor mij

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    oooh aaliyah dan heb ik het verkeerd gelezen haha, ik dacht al maat 34 is toch geen L

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hihi nee is zeker geen L. Hij is net aan te groot dat rokje dus ik moet even kijken wat ik doe, een M is zeker te klein...

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Bab...zal voor jullie duimen hoor! Ik hoop echt dat het meevalt!
    Wel super dat hij zo makkelijk is! Finn gelukkig ook...als ik ook nog een moeilijk baby zou hebben zou ik het helemaal zwaar hebben denk ik ;)

@Gaby,,,2 al! jeetje...hier nog tandloos hoor!

@aaliyah...lekker geshopt dus!
    Ik wil ooooook! Hahahaha!
    Super die foto! Echt een vrolijk mannetje...maar ja...wat wil je met zo'n grote Pip boven op je!

@Jolan...zooo dat is een hele verhuizing!
    4 flessen hoeft nog niet hoor! Er zijn ook kindjes die dat pas met 6 maanden doen...als ze bijvoeding krijgen...ze geven dat zelf wel aan...
    Finn gaf het ook echt zelf aan...die dronk gewoon niet en werd heeeeeeeeel boos als ik hem wakker moest maken voor de 1e fles...

@Mama...aaaaacccccccchhhhhh! Heeeeeeeeeeeeeel schattig! Zelfs Steef vond dat...en dat zegt echt wat hoor!

@Tamtam...ooow super lieve foto! Hij zit goed zeg!

@Marloes...hier ook een nachtmens hoor...vannacht was het half 2 geloof ik...als het niet later was...was gewoon niet moe! MOet wel zeggen dat ik afgelopen week toen ik moestwerken wel om 11 uur op bed lag!
    Hahaha...broccoli niet zo lekker dus! Hahaha!
    Ow...wilde nog wat vragen...Vorige gaf jij als tip zo;n tummytub...maar Finn vond dat eerst niets! Hij ging vanavond douchen met Steef...maar hij had het koud...en toen heb ik hem in een luieremmer gezet die we nooit gebruiken...geweldig vond hij het!
    Tot welke leeftijd gebruik je die? Want anders haal ik gewoon een echte! Ow...en hij ging een paar keer staan...doet Thom dat ook (of deed Sam dat)?

@Friezin...alvast een hele dikke knuffel voor jou! Lijkt me erg zwaar met twee kindjes als je man dan weg is!

Heeeeeeeeeeerlijk naar het park geweest heel de middag..de hond vond het geweldig...maar Finn en ik ook! mn vriendinnetje heeft foto's gemaakt, maar die heb ik nog niet!

Finn heeft dus vanavond in een emmer gezeten...hahaha! Was erg leuk!
    Hij ging alleen wel staan! Maar dat wil hij de afgelopen dagen weer hele de tijd...hij is ook echt sterk!

Verder niets boeiends....ja...ben weer ongesteld..jippiiiee...
    Ben wel echt blij dat het niet erger is geworden door mn spiraal...heb echt nergens last van...ja beetje hoofdpijn alleen!

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    aaliyah je wilt toch nog afvallen? Misschien een goede stimulans om een M te nemen ;)

sarah heb je een mirena? Dan wordt je ongesteldheid steeds minder en kan op een gegeven moment zelfs helemaal weg blijven, lekker toch!

17. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    haha hier ook

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    neeeeee nog niet!! Manlief wil nu al wel, maar ik wil nog een paar maandjes wachten (of tot zo lang ik het volhoud)

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ga straks ook nog een flesje geven want emma is nog wakker en de afgelopen 2 nachten is ze steeds om 5 uur gekomen voor een flesje...

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    ja je geeft ze een groentehapje en daarna geef je aansluitend de fles, die hoeft niet helemaal op dan. Uiteindelijk zal hij steeds meer gaan eten en minder van de fles drinken tot de fles vervalt.

Fruit is altijd extra en vervangt geen fles.

Met brood net zo... eerst boterham daarna de fles...

Deel Deze Pagina