Juni 2009 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Sunshine09, Jul 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Bedankt voor jullie reacties, nu ben ik helemaal bang haha.
    Hij is nog niet door, groeit met het snijvlak tegen de kies ervoor, kan dus ook niet doorkomen maar alleen m'n andere kiezen wegduwen... Achja, het moet toch!

@MBF: Succes met de 4 voedingen, hopelijk doet ze het er goed op!

@Marloes: Hopelijk gaat Thom nu weer beter groeien, met groente en fruit. Wel fijn dat hij het qua ontwikkeling zo goed doet!

Nu even wachten tot Zoë wakker wordt en dan naar mijn oma. Daar even lunchen, kan oma met Zoë knuffelen. Zo'n lief mens! :)

2. Natja

Natja VIP lid

Jan 24, 2008
    6,065
    30
    48
    Lelystad
    Isabella was ook maar 350 gram aangekomen, maar hier hebben ze niets gezegd over groente en fruit:(
    Fijn dat alles goed ging!

3. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    maar misschien is Isabella's curve nog wel steeds dezelfde.
    Die van Thom gaat in een boog omlaag.
    Hij is zwaar en lang begonnen... 4470 gram en weegt nu 4 maanden later 6800 gram.
    Hij is van de hoogste lijn nu naar de middelste lijn gezakt en mag niet verder zakken, dan wordt hij te licht

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    @Marloes: Drinkt hij weinig of komt hij gewoon weing aan?

5. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

@mama: Ik heb ook een buzz 3. Is ie nu al stuk? Ik zou ook geen dag zonder wagen kunnen. Dat zou betekenen dat ik nergens naartoe zou kunnen gaan. Hoop dat Babypark je misschien een vervangende wagen mee kan geven. Oh ja dus lees ik nu. Verstandskies trekken??? Uhhum nee hoor doet geen pijn. Als je iets voelt gewoon gelijk laten bij verdoven. Bij mij braken ze af. De rest van het verhaal bespaar ik je, goed?
    @MBF: Eva wilt ook niet meer als een baby behandeld worden. Daarmee bedoel ik als een babytje in de armen, maar ze wilt echt om haar heen gaan kijken. Ze wilt alles zien. De wandelwagenbak is ook niet meer favoriet, omdat ze dan ligt. Ik denk dat ik hem binnenkort toch ga vervangen voor de wandelinzet. Ook haar handjes zijn heel lekker. Ze gilt en brabbelt wat af. Ze is dus echt haar stem aan het ontdekken. En een hoop kwijl dat dat met zich meebrengt. Eva zit al heel lang op 4 flessen omdat ze dus zo goed doorslaapt. Je kan het gewoon eens die laatste fles laten vervallen om het uit te proberen?
    @Laura: gefeliciteerd!!! Echt raar dat hij gewoon ruim een maand jonger is dan Eva.
    @Nathalie: jammer dat je gisteren niet meer hebt kunnen lessen en dat je nu zo beroert bent van het werk. Ik vind oorbelletjes bij jongens ook niets ;)
    @tamtam: jeetje ik snap niets van je schema. Wanneer voed je nu precies? En hoelang is hij tussentijds dan wakker? Hmm max 10 uur zonder voeding… Eva slaapt ongeveer 12 uur door.
    @Jolan: heb je ook een Buzz 3?
    @stephanie: jaaaa het staat heel leuk en ze heeft er geen last van. Foto’s staan een aantal pagina’s terug. Zal eens kijken op welke blz. Ze staan op 1163 als je met de standaard pagina’s forumt tenminste.
    @Marloes: met groente en fruit beginnen is wel leuk. Hoeveel weegt hij nu en hoelang is hij? Stoere knappe vent is het hoor. Met wat ga je beginnen? TIP: bij de Makro zijn de potjes in de aanbieding. 2 voor 45 cent volgens mij.

We hebben een goede nacht gehad. Manlief is aangenomen bij een aannemer. Hij gaat zich om laten scholen. We houden ons installatiebedrijf wel aan. Maar dit worden de bijverdienste. En wat denk je. Sinds dat hij gesolliciteerd heeft lopen de aanvragen voor cv-ketels binnen. Hebben we het dalijk zo druk dat we nee moeten verkopen!
    Ik ben vandaag roostervrij. Echt heerlijk. Ga denk ik een beetje in huis schoonmaken enzo. Alles op het gemakje. Had trouwens kleertjes besteld bij Lief! Outletverkoop winter 2008. Heb voor weinig geld nu weer een paar leuke setjes.

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    @Ilse: Ze gaan ze niet trekken maar eruit snijden, hij zit nog in mijn kaak.....
    Ja er is iets mis met dat grijze knopje waarmee je in moet klappen, heel vreemd. De reiswieg duurt hier ook niet lang meer, ze ligt krap, vind het niet leuk meer en het mag maar tot 9 kilo... En ik had me nog zo voorgenomen om zeker tot 5 maanden te wachten!

7. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    hij drinkt 4 flessen van 200cc leeg. Ga nu maar 210+7 in de fles doen denk ik... want ik mocht ook nog een extra 5e fles gaan geven.

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn schema wisselt heel erg.
    Ik doe meestal om de 3 en een half uur, maar als hij slaapt dan kan het uiterlijk 4 en een half uur zijn.
    Vanmorgen om 6.30 uur de eerste fles de 2e om 11.00 uur, omdat hij lag te slapen.
    De volgende om 14.30 uur of later als hij slaapt.

9. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Mama, hier zijn ze er ook uitgesneden (op mijn eigen verzoek) deed helemaal geen pijn, wel gebeurd bij de tandarts. 1tje er uitgesneden en 2 'getrokken' maar die waren nog niet helemaal door en stonden dus nog niet vast. Was zo gebeurd

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Gek is dat hé, Zoë drinkt ook zo'n 800cc en die was bijna een kilo aangekomen. Een voordeel is mss dat ie dan later ook niet makkelijk dik wordt en de mijne wel ;).

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Dit soort verhalen hoor ik graag! ;)

12. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Het wordt weer kouder he... als hij het er naast kan blijven doen is het toch lekker!

13. Koekeloerie

owhh vreselijk mama. Ik krijg er nu al de rillingen van. Succes en weet je... voor je het weet loop je weer bij de kaakchirurg naar buiten. Mijn zus is mondhygieniste en die vertelde me dat als je te lang wacht de kies gaat rotten en dan kunnen ze het niet meer verdoofd krijgen. Dus even doorzetten en klaar.

Ik herken het! Ik wilde ook heel graag lang met de reiswieg doen, maar ze vind het gewoon niet meer leuk. Eva is nu 66 cm lang en past er echt nog maar net in. Voorheen sliep ze er ook nog in nu ligt ze alleen maar te spartelen en te trekken aan de wagenspanner met knuffels eraan.

14. Koekeloerie

:( hmm spam, reclame of mama met een juni baby :( welkom??:(

15. Koekeloerie

Oh oke tamtam. Ik houd heel erg van orde en hoe noem je dat… ritme. Als ik iedere dag een ander schema heb voel ik me niet happy omdat ik dan niet weet waar ik die dag aan toe ben. Ik weet nu dat de dag start om 9.00 en ook eindigt om 21.00 uur. Tussendoor kan ik makkelijk een boodschap doen want ze komt om 13.00 en om 17.00 uur. Wel lekker hoor. Maar Danian slaapt wel lekker dan tussendoor. Dat is wel fijn. Ben je weer begonnen met werken?
    @Marloes: Babycook is inderdaad handig. Ben benieuwd hoe hij erop gaat reageren. Wanneer ga je beginnen? Eva weegt 6400 en is 66 cm lang, maar ze is altijd lang en slank geweest. Heb je ook het idee dat Thom er al aan toe is?

Ik zit nu heel erg te twijfelen om af en toe een rijstepapje te gaan maken. Of moet ik wachten totdat het CB er iets over gaat zeggen??? Hoe doen jullie dat?

16. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    hij heeft net 2/3 van z'n fruithapje op. Gisteren al een half potje worteltjes... vanavond maar weer wortels

rijstebloem mocht ook, maar hij zei liever vanaf 5 maanden

17. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    haha idd die kwam wel heel erg uit het niets:D

18. tamtam78

tamtam78 VIP lid

Jul 12, 2008
    5,303
    41
    48
    Female
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik wil ook graag een vast ritme, maar omdat Danian zo kort slaapt overdag is dat erg moeilijk.
    Hij is vaak lang wakker voor voedingen en valt dan na de fles in slaap voor een uurtje en dan zit er weer zolang voor.
    Sinds gisteren leg ik hem eerst nog weer op bed en dan de voeding en dat werkt goed.
    Ben nu wat nieuwe dingen aan het proberen en dan hoop ik ook een vast schema te krijgen, want ik vind het ook wel fijn dat ik weet hoelaat hij steeds voeding krijgt.
    Zoals het vandaag gaat vind ik het wel lekker, dus ik hoop dat dat zo blijft:)
    Ik heb geen werk zit in de ziektewet vanwege mijn pols.
    Moet in november weer naar het ziekenhuis om te kijken wat er aan gedaan kan worden.
    Het is een peesontsteking en nu met Danian kan ik moeilijk rust nemen.
    Erg vervelend allemaal.
    Loop er al sinds vorig jaar mei mee:(
    Ben vorig jaar september geopereerd aan een andere pees.

19. Koekeloerie

precies meld hem wel even bij de moderators.

20. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    wel fijn dat je een aardig vast schema hebt. Zou ik ook wel graag willen, maar het is elke dag heel anders. De ene dag slaapt ze veel, de andere dag weinig.
    Is dat bij jou wel op vaste tijdstippen? Of gaat ze ook pas na de laatste fles naar bed, of heeft zedaarvoor ook geslapen?
    Daar ben ik altijd zo benieuwd naar, hoe anderen dat savonds doen.

Share This Page