@Mac...Finn ligt ook best graag op zn buik...maar dat doe ik ook alleen in de box...als ik zicht op hem heb...niet dat ik er naast ga zitten, maar wel dat ik vanaf de bank even kan spieken...maar ook niet heel de dag...hij ligt denk ik 50/50 op zn rug en buik... Soms wordt hij pas rustig als hij op zn buikje ligt...dus vooral dan laat ik het toe...dan heeft ie een beetje last van zn buik en ligt dan fijner... Lekker dat het goed ging om Bram alleen in bad te doen! Het is best wel een klus! @Mama...dat slijm heb ik ook gehad...het is eigenlijk deze week dat het niet meer is...maar na het bloedverlies idd slijm...
Wat te doen????? Esmee komt tegenwoordig vaker al na 2,5 uur. Krijst dan de hele boel bij elkaar en is ontzettend aan het zoeken. Honger, honger. Geven we ze de fles, valt ze halverwege in slaap!! Tips?
@ sarah.. Alles gaat goed hier hoor! vanmiddag naar de golfclub geweest met de auto en Collin en pim (de hond). Opa was daar met zijn maatjes en t was zulk lekker weer.. opa wilde graag pronken met zijn mooie kleinzoon! Ben nu wel erg moe.. en heb verschrikkelijke huilbuien nu.. Ben gewoon zo bang dat ik t niet goed doe. Of het niet red alleen. En als ik aan me werk denk dan schiet ik vol! ik wil niet werken! ik wil niet weg bij mijn ventje.
@Laura...tuurlijk doe je het goed! Niet te onzeker zijn! (zeg ik...die alles 10 keer vraagt aan iedereen...) En je moet al helemaal niet denken dat je het niet redt in je eentje! Je moet gewoon in jezelf geloven! En je moet nu ook helemaal nog niet aan je werk denken...nog 9 weken! Dat duurt nog hardstikke lang! En het is logisch dat je dat niet wil...Toen ze vanochtend belde van die winkel was ik aan de ene kant heel erg blij...en aan de andere kant niet...want ik wil stiekem zo lang mogelijk bij Finn blijven!
Hier is trouwens mijn vader ook zo trots! Echt grappig om te zien! Echt leuk ook! Toen we vandeweek daar waren met de bbq was Finn aan het huilen...dus ik hem getroost en toen was hij stil...zegt mn vader...anders zet ik hier wel een stoel...dan blijf ik er wel even naast zitten hoor! Echt zo grappig! Bezorgde opa!
@Stephanie...misschien een klein beetje water geven om te rekken? Maar dat helpt niet tegen het slapen eigenlijk.. uhmm...weet het eigenlijk niet...tussendoor verschonen helpt misschien wel tegen het slapen...maar dan zit je nog met die 2,5 uur... Of misschien is het een regeldag...ik las hier dat ze dat bij FV ook kunnen hebben!
laura, meid je kan het!!! ik weet het zeker. Ik begrijp je onzekerheid hoor.... Ik had het ook aan het einde van de kraamtijd.... hele dag janken, vooral toen de kraamzorg weg ging. Maar we hebben het gered, en jij gaat dat ook!!!!!
heyy meiden wil jullie allemaal feliciteren metjullie mooie baby's!!!!! marloes wilde jou nog even bedanken voor je reactie laatst, erg leuk!!!! xxx
he meid geef het even tijd, je bent nog maar een week geleden bevallen! Huil het maar lekker eruit die hormonen en onzekerheid, en het komt echt wel goed hoor. Supermama! Ik zat de eerste week echt constant te janken, nu nog maar af en toe
@Sarah: Dankje, dan heb ik dus niks raars onder de leden.. @Mac: Fijn dat het rekken met water zo goed werkt! @Stephanie: Dat deed Zoë ook, nu ze grotere flessen krijgt niet meer. Dan wordt ze wakker na meer uren met honger, drinkt de fles leeg en is weer een paar uur voldaan! @Laura: Volgens mij doe je het hartstikke goed en je gaat je vanzelf weer beter voelen. Ik had ook een dipje na die eerste week. Het is ook niet niks allemaal @Sarah: Hier ook zo’n trotse opa. Hij zat van de week met tranen in zijn ogen toen ze voor het eerst naar hem lachte. Heerlijk om te zien!
Hier is de visite weer weg, ze heeft 2 leuke speelgoedjes gekregen en een setje kleertjes. Ze is nu al verwend... We zitten nu middenin d'r huiluurtje, papa is aan het troosten. Dalijk even badderen, flesje en hopelijk gaat ze dan slapen! Doen jullie kindjes dat trouwens ook, het geluid alsof er wat terug omhoog komt. Zo'n kloekend geluid en daarna heeft ze heel erg de hik.
hier ook een huiluurtje van een uurtje of half 10 tot de laatste fles, hij is net met mij onder de douche geweest, en had hem terug gelegd maar dan begint hij, hij ligt nu lekker in de box en dan is het goed, is al zeker 4 a 5 avonden zo, maar is nie erg verder huilt hij zo weinig dus vind het niet erg. om een uur of 11 de laatste fles en dan hopelijk lekker slapen tot morgen vroeg een uurtje of 7 hoop ik
Sunshine; lekker gegeten en wat vindt Niek van de draagdoek? waar heb je trouwens gegeten? Sarah, gaaf dat je gebeld bent voor de baan... ga zo verder lezen of het iets geworden is. dat met de initialen is zo gekomen omdat Sam anders S.M. kreeg... en nu dus S.A.M... tja en dan doe je het bij de 2e ook Natja; blijf dat zeker doen he, genieten van je kindjes!! Hopelijk komt het gevoel bij de man ook weer voor de volle 100% terug. PM2B: slechte berichtjes over opa, veel sterkte meid! Hopelijk herstelt hij goed Mac: ik heb met Sam een cursus Shantala babymassage gedaan. Het masseren vond ik (en Sam) erg leuk! Maar het ' gepraat' er om heen vond ik minder... praten ging dan over bv, eten, krampjes, huilen etc... Geloof wel, als je kindje daar last van heeft, dat het wel fijn kan zijn om het te delen met andere ' lotgenoten', maar Sam was zo makkelijk, dus dan zat ik er maar een beetje bij. Nathalie: spierpijn van het rijden?? hoe was het? Heide, is de foto gelukt? Aaliyah en Laura; wat liggen jullie mannetjes er lekker bij!! Mam85, hier valt de visite ook wel mee... is toch anders he bij een 2e kindje, vind je niet? en ook Lieke ligt erg lekker te slapen op de foto, mooie meid!!! ooooooooh, Nathalie... toch nog niet paardgereden... komt vast snel goed Joanita: waarom geef je Jamy een tut? Slaapt hij echt niet in zonder? Dan hoef je er ook niet uit om hem steeds terug te stoppen... Pretty, ik zou het doen!!! Zou op een rustig tijdstip reizen! Niek, je doet het goed!!! Brabbelen, 5 flesjes, super jongen!!! Heide, en is je schoonmoeder nog langs geweest? Hier hebben we nog steeds niks van ze gehoord... Anoniempjuh, bedankt voor de felicitaties!!! En nu gaat het goed he, alle juni mama's willen jou over 35 weken ook komen feliciteren!!!! Geniet er van meid, elke dag een beetje meer zo, dat was het weer! Hier vandaag een dagje bij oma geweest. Net nog even pampers bij de makro ingeslagen, 6,50 per pak!!!
marloes, de ene keer slaapt hij in zonder tut de andere keer schreewt hij alles blij elkaar, als hij dan in slaap is spuugt hij hem zelf uit. ben al aan het afbouwen, bij de kraamhulp kreeg hij hem bij elk slaapje, en nu alleen nog na de voeding van half 3 en de voeding voor de nacht. dus het gaat de goede kant op. en als hij eenmaal zijn tut heeft is hij weer snel in slaap en anders niet dan schreeuwt hij echt alles bij elkaar
Heel herkenbaar en ik raak dan redelijk gefrustreerd als ze in slaap valt. Hier waren het een paar dagen en ben nu opnieuw begonnen met het vinden van een (nieuw) ritme. Vandaag hebben we een goede dag, met een ritme van om de 4 uur. Ze slaapt alleen nog niet goed tussen de voedingen door. Vermoeiend pffff....
ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik 2 kindjes gewend ben die geen tut willen! Als hij zonder tut inslaapt, wordt hij dan ook wakker of slaapt hij dan wel. Ik denk juist altijd dat ze wakker worden omdat ze de tut kwijt zijn, als ze er mee zijn gaan slapen... of is dat niet?
Bedankt voor de reacties! Wat is eeen regeldag eigenlijk? Lees het hier wel vaker, maar weet eigenlijk niet precies wat het is. Mama, Esmee heeft het ook wel dat het net is of er met het huilen wat ommhoog komt en dat ze daarna enorm de hik krijgt en soms ook wat moet spugen.
de ene keer wordt hij wakker en krijst alles bij elkaar, en de andere keer niet. is bij jamy heel erg verschillend, vaak als hij egt niet in slaap kan komen en we geven hem de speen slaapt hij in nog geen 10 minuten, ik was en ben ook geen vorstander van een speen maar merkte al snel dat het bij jamy, dus echt wel nodig was dat was in het ziekenhuis al zo