Ik moest werken, dus heb haar maar een schone luier gegeven (dan kon dat het probleem niet zijn), broekje en sokken aan en even in bed laten spelen zodat ik kon aankleden en opmaken. Pas om half 8 kreeg ze de fles, gelukkig zeurde ze er niet om. Maar het valt me echt op dat beebs van een maand of 4 ineens zo onrustig zijn 's nachts. Misschien toch mn oei ik groei boek erbij pakken. Vandaag was een vriendin op bezoek met haar dochtertje van 19 juni en die heeft een buikspieren!!! De kleine dan he, mama niet, mocht ze willen Als ze op het speelkleed of in de wagen ligt komt bijna haar hele bovenlijf van de vloer. Heb ik nou zo'n lui kind? Manouk doet dat echt nooit..
@ mama => wat heerlijk dat Zoë zo lekker slaapt. @Jolan => Wat fijn dat Lieke zich weer beter voelt. Jammer dat ze toch wat meer huilt. Dat is een teken dat ze nog niet helemaal beter is. Thirsa heeft meestal ook koude handjes @Ilse => Veel plezier bij je zus. Bijzonder he als je zus een kleine heeft. Mijn zusje krijgt over 3 weken de tweede. Zo leuk. @Aaliyah => Fijn dat het met je schoonvader wel redelijk ging. Laat hem maar lekker kletsen dat hij Jason niet op jou vindt lijken. Jij weet wel beter toch? @Tamtam=> ik hoop dat Thirsa inderdaad nog vaak lekker doorslaapt. Vanavond zou wel fijn zijn. @Rianne => Wat lekker dat Lenthe bij je moeder kan slapen. Maar ook wel spannend. Ben benieuwd hoe ze het doet daar. En wat lang werken. Kom op! ----- Op iemand lijken => Sommige mensen zeggen dat Thirsa op mij lijkt. Niemand zegt dat ze op mijn man lijkt. Doet ze ook niet Anderen zeggen dat ze op David lijkt. Nou misschien een beetje, maar David was echt een andere baby (die zijn wangen hingen op zijn schouders). Mijn man en ik vinden Thirsa op mijn moeder lijken. En soms zeg ik: Thirsa? Die lijkt gewoon op zichzelf Jammeren => Thirsa heeft er ook last van. Overdag en 's nachts. Nog geen diarree hier. Houden zo. Gisteren had ik Thirsa op de buik gelegd. Toen ik even wegkeek en weer keer, lag ze op haar rug. Helemaal verbaasd was ze. Ik dacht dat het misschien toeval was, maar ze heeft het nog 3x keer gedaan. Vandaag echter niet meer. Ze heeft zich weer helemaal volgeladen voor de nacht, alleen...ze spuugt dan ook weer heel veel uit. Ik moet haar dan heel voorzichting op tillen en neerleggen, anders is het blurp Vandaag even een kindertafeltje + twee stoeltjes gekocht via Marktplaats. David is er super blij mee en zegt constant: "mama ook zitten?" En dan klopt hij even met zijn handje op de zitting. Als ik dan nee zeg..Oei dan is het huis te klein En ik zeg echt wel eens nee, want constant op zo'n stoeltje zitten is ook niets gedaan. Ik zit nu ook Hole in The Wall te kijken. Zit er wel grappig uit. Dat is het voordeel als manlief er niet is, ik kan kijken wat ik wil. Hij vindt sbs6 maar een campingzender en aan Gerard Joling heeft hij een hekel. Nou ik ga er weer (even) vandoor. TV kijken en was opvouwen. Groeten Friezin
Haha je man heeft wel een beetje gelijk. Gerard kan ik net hebben, maar Patty Brard: aaaaaaaaaah!!! En in elk programma duikt madame weer op... Nu toch niet he? Met die stomme grijns van dr. Dacht is eruit!
Die Patty is NOG erger ja. O toen ze bij de nieuwe Uri Geller was. VRESELIJK!!! En ze moest haar steeds hebben. Wel lachen, dat mens was soms helemaal panisch en deed het nog net niet in haar broek (of misschien ook wel). En ook weer bij K2 zoekt K3, daar was ze ook heel irritant. En die opmerkingen tussen haar en Gerard Jolling. Walgelijk. Nou nu hou ik op. Groeten
inderdaad erg irritant, maar ik denk dat schoonouders daar wel vaker last van hebben dat ze de baby altijd op iedereen vinden lijken behalve op de moeder
heel herkenbaar ja, bij ons vergelijken ze de kinderen ook altijd met elkaar en de ene keer lijkt (volgens hun) isabella op de ene broer en een ander vind weer dat ze op d'r andere broer lijkt
de meeste mensen vinden ook dat Isabella het meest op d'r vader lijkt en wat betreft oren is dat ook wel zo doordat mijn kids allemaal donker haar, bruine ogen en een kleurtje hebben zijn mensen zo ie zo meer genijgd om te zeggen dat ze op mijn man lijken
waarschijnlijk ben je op dit moment al aan het werken, maar ik wil je toch nog ff sterkte wensen. wel even lekker uitslapen morgen hé
Ik wil ff een ego zeur berichtje schrijven Isabella slaapt al sinds haar geboorte niet door en tegenwoordig slaap ik dan ook niet meer dan 4 uur achtereen ik snap dat met name bv babys nog niet doorslapen met 4 maanden, maar iets meer uurtjes achter elkaar slapen zou wel lekker zijnIk hoop dat hier snel verbetering in komt. ook weigert ze nog steeds pertinent de fles ik begin nu echt te denken dat het nooit gaat lukken, maar ik wil toch echt niet langer dan max 6 a 7 maanden borstvoeding geven Zo ik ben weer klaar
Hoi Natja, Maakt niet uit hoor, het is gewoon balen. Ik weet er alles van. Hopelijk slaapt Isabella straks snel wat langer, zodat jij ook wat langer achter elkaar kunt slapen. Hier precies hetzelfde probleem. Volgens mij geven alleen wij hier bv. Dus wij hebben alleen dit probleem (volgens mij). Maar, het is zoals Ilse gisteren aan mij schreef: we moeten blij zijn dat wij onze kids zelf kunnen voeden. Echter, het zou lekker zijn als ze ook gingen doorslapen. Elke avond vraag ik me af tot hoe lang het mij gegund is om te slapen. Is het zo dat dit tot 4 maanden normaal is? Dan hoop ik voor ons dat onze dochters zich daar ook aan gaan houden. Mooier zou zijn als ze dit nog even eerder deden. Vanaf vannacht ofzo Groeten Friezin ps: Thirsa huilt nu al..heel vreemd doet ze nooit. Dat wordt nog wat...
@mama 1987 super dat het zo goed gaat op 4 flesjes! Ik vind marktplaats ook super! @jolan wat fijn dat lieke weer wat beter is, Emma heeft ook heel vaak koude handjes hoor. @aaliyah in het begin lijken babytjes vaak op hun vader maar dat trekt later heel erg bij. En volgens mij zeggen mensen ook maar wat hoor. De een vindt Emma op mij lijken, de ander weer op mijn man... Mijn man vindt trouwens dat ze op mij lijkt en dat vindt hij super leuk, hij zit haar steeds met me te vergelijken. Maar ze heeft echt wel 100% de grote ogen van mijn man. Maar hij noemt haar zelfs soms kloontje van mama haha. En mijn moeder en zusje stelen ook altijd mijn fotos van mijn hyves zonder te vragen. Ik vind het eigelijk niet zo erg, maar je schoonmoeder had het ook wel kunnen vragen ja! @doorslapen, hier ook niet meer. Ze komt steeds rond 4 uur (wat is dat toch met 4 uur, lees het bij iedereen) @marloes ah bedankt voor de tip! Zal mijn ouders ff vragen of ze dat willen bewaren, ze hebben abbonement op de telegraaf. @natja waarom wil je na 6/7 maanden stoppen met de borstvoeding? Vanwege de nachten? Zo leuke dag gehad vandaag! Ik ging eerst naar mijn moeder om haar op te halen en ze had het groeiboekje van mijn zusje teruggevonden, zo leuk om te lezen! Mijn zusje was ook klein bij de geboorte en het komt best overeen met Emma. En die adviezen van vroeger! Met 12 weken moest (!) mijn moeder mijn zusje fruit geven. Daarna zijn we gaan shoppen in alkmaar, ik wilde eigelijk niks kopen maar ik had geld van mijn man gekregen (sja wij hebben apart zakgeld...) en we kwamen bij lief lifestyle en ik heb dus weer wat gekocht. Je kreeg wel 25% korting met een klantenpas maar omdat ik die niet had heb ik die dus niet gekregen wel balen want ik heb heel veel van lief lifestyle dus ik had dat ding al lang moeten krijgen! Daarna op kraamvisite geweest bij mijn nicht. Kindje was 1 maand... zo lief bij elkaar! En toch al een heel verschil met Emma. Ik kreeg er spontaan weer heimwee naar... is toch erg dat je dat hele kleine nu al mist... ik wil weer een baby Foto van de nieuwe kleertjes:
@Jolan: Denk dat dat gewoon bij het ziek zijn hoort, Zoë had ook zulke luiers na de prikjes. @Sam: Oh fijn is dat ja. Hier halen mensen fotos van mijn hyves en laten ze afdrukken. Zit er hard over te denken om alle fotos eraf te halen, maar vind het aan de andere kant ook wel weer leuk om mn meisje te showen.. @Rianne: Werkse en hopelijk kun je morgen een beetje bijslapen. @Jolan: Voelt Lieke zich alweer wat beter? Misschien morgen even een rustdagje inlassen voor dr? @Bloempje: Misschien het 4 maanden sprongetje? Die schijnt best heftig te zijn, met wakker worden s nachts. Zoë had dat vorige week ook, het lijkt erop dat het nu weer over is. Hopelijk slaapt Sasha ook snel weer door! @Meris: Hier ook zo een die de hele tijd buikspieroefeningen doet haha. Zodra ze wat te pakken krijgt, je vingers, haren, kleren, speeltje aan de box trekt ze zich op tot zitten! Maar daarin tegen rolt ze niet en Manouk wel toch? @Friezin: Wat knap dat Thirza om kan rollen! En flauw zeg, dat je niet de hele dag op zon stoeltje gaat zitten . Wat is dat Hole in the wall voor iets? @Natja: Ook niet als iemand anders de fles geeft en jij er niet bij bent? Hoe doen mensen dat eigenlijk die een kindje dat bv krijgt naar het kdv brengen? Die tanken s avonds bij ofzo?
@Debby: Balen dat je die korting niet kreeg. Leuke kleertjes heb je gekocht, Lief! heeft altijd leuke dingen. En dat pasgeborene is er idd snel vanaf, te snel .
Hier kwamen we vandaag weer uit op 4 flessen, om 21.30u de laatste. Hoop dat ze het vannacht net zo goed gaat doen als afgelopen nacht .