Jan is meestal in 10 minuten verzadigd en valt dan soms in slaap. Dan bied ik hem geen 2e borst meer aan. Deed dat de eerste weken wel, maar hij sliep dan gewoon door. Hij is 300 gr. per week aangekomen, terwijl dat minimaal 150 gr. moet zijn. Dus heb er wel vertrouwen in dat hij voldoende binnenkrijgt. Het kan soms weleens zijn dat hij na 2 uur komt voor de andere borst, dan krijgt hij die wel natuurlijk
Dat heeft Jan ook, zeker als hij teveel heeft gekregen. Laten boeren tussendoor wil heel goed helpen. Maar zolang je het idee hebt dat Lieke er geen last van heeft en het niet met boogjes eruit komt, hoef je je in principe geen zorgen te maken.
@Nathalie...Finn was een week geleden 5200 gram! Dat scheelt dan wel hoor! Maar hoeveel flessen krijgt hij dan? het cb wil dat Finn naar 6 gaat...maar dat lukt gewoon niet! hij wordt overdag na 2,5 uur wakker! en dan lukt het meestal wel om dit naar 3 uur te rekken... hij blijft op 7 flessen...de 1e en de laatste zijn wel 150+5 en dan slaapt hij ook veel langer...na de laatste 5 uur en na de 1e 4 uur!
ik krijg hem ook niet op 6. meestal zitten we op 7 ik maak elke keer 135 cc voedinbg voor hem. eerst dronk hij maar 110. maar sinds kort drinkt hij ze bijna leeg. volgens mij krijgt hij dan veel te veel. 2 week geleden woog hij 4125
Finn krijgt 5 flessen van 120+4 en 2 van 150+5... Het CB zei dat ie niet alles 150+5 mocht omdat hij dan te snel zou gaan groeien...dat zei ze iig vorige week... Maar op deze manier krijg ik hem nooit om 7 flessen omdat hij gewoon na 1 fles nog net verzadigd genoeg is... Ik merk dat hij na die van 150+5 heel rustig is en lekker gaat slapen...en na die van 120+4 niet altijd...dan is hij soms gewoon boos/driftig dat ik de fles weghaal... Zuigbehoefte is het denk ook niet...want als ik een speen of mn pink geef nadat hij driftig is geworden na de fles hoeft hij die niet (ja heel soms)
Rianne: leuk toch een klein meisje! 21 dat is al snel, ben benieuwd wat de osteopaat gaat zeggen! Hoop dat die iets voor Lenthe kan betekenen! Mama: leuk ja zo'n muziekdoosje! Mooi meisje hoor! Oh wat lief van die mensen dat ze daar aan denken, zou ik ok emo van worden hoor! Stephanie: leuk dat ze lacht! Kuide: het zit je niet mee he...hoop dat jullie er snel vanaf zijn! Gabester: leuke foto! Sarah: gewoon even cb bellen dan inderdaad. Ik geef zelf bv, dus heb er verder geen idee van.. Marjanne: dan groeit ie goed, zit er pokon in? Jolan: ik zou niet teveel vergelijken hoelang de beebs drinken aan de borst, bij de een komt er meer tegelijk uit dan bij de ander. Is moeilijk te vergelijken dus. Als Lieke goed groeit dan is het toch goed?
@ Sarah: Moeilijk is dat he. Ze kunnen zoveel zeggen op het cb, maar waarschijnlijk is Finn er nog niet aan toe! Jeetje wat weegt hij veel zeg! Heerlijk hihi. lenthe weegt nog steeds geen 4000! Grr.. ze heeft van 12.30 tot 15.00 liggen huilen .. Heb haar nu voor 1 keertje hier bij me op de bank en zie het resultaat...
ik herken het verhaal wel.. swen heeft soms ook niet helemaal genoeg aan de fles.. en owee als ik de speen te voorschijn haal
Net naar het weeguurtje geweest, Nienke is is 10 dagen 300 gram bijgekomen dus groeit goed haha! Ze weegt nu 4050 gr. Had nog nagevraagd wat ik kon doen, omdat Nienke al een aantal dagen niet gepoept heeft en ik merk dat ze steeds zit te duwen. Ze heeft er dus wel last van. Nou mocht ik een glaasje jus d'orange drinken... Ben benieuwd of het gaat werken, iemand nog andere tips bij bv?
Aaaach wat een scheetje (nu wel...hahaha!) Nee arme meid...kan er ook niets aan doen dat ze zoveel huilt natuurlijk...ze weet niet beter! Ik vind het ook heeeeeeeeeerlijk dat het zo'n beer is! Maar bij een meisje vind ik het juist weer leuker als ze zo klein zijn...echt zo'n popje! Mn nichtje is ook zo'n groot kind...en dik ook...haha! Ik vind dat echt niet mooi bij een meisje...dus gelukkig is het een jongen! Gelijk maar even spammen... net in de box
En vandeweek bij mn moeder...hij had krampjes en mn moeder liep vroeger zo met mn zus...alleen meneer had binnen een paar minuten mn vinger in zn mond gezogen en liet niet meer los...erg raar ventje! Haha!
@Heide...mag je normaal geen jus d'orange dan...als je bv geeft? @mam...lastig hoor...van die gulzige vreetzakjes!
Ja bevalt heel goed mam85! Ook de honden vinden het heerlijk haha, moet ze er steeds afsturen! @ sarah: Wat een poepie! Hihi! Vind het ook niet erg dat ze zo klein is, is wel schattig. Heeft iedereen nog maatje 56 eigenlijk? Hier nog wel, en soms nog maatje 50! @ Sarah: Hhahaha geweldige foto! Lekker sabbelen hoor. Hihi Lenthe ligt in haar slaap te lachen, met geluid! Haha. En daarna een pruil-lipje!
Finn past nu sommige dingen van 56 niet meer en sommige dingen van 62 al wel...maar er is ook nog zat van 56 wat wel goed zit...50 heeft hij 1 dag aangehad en dat zat gewoon niet mooi/lekker maar daar had ik zelf ook niets van gekocht...
Sarah: nee je mag niet veel jus d'orange normaal. ivm de darmpjes. maat: Nienke heeft nog steeds maatje 50 aan, een enkele keer 56 als het klein uitvalt. Ga maar eens koken, tot straks!