Ik ben bij het CB geweest en ik mag met voeding voor hongerige baby's beginnen. Hij mag dan eerst nog geen fruit en groente hapjes, omdat we eerst moeten kijken of zijn honger zo gestild word. Hij weegt nu 6625 gram en is 65 cm. Was 180 gram gegroeid in ander halve week. Zij zei dat dat goed was. Ook heeft hij 2 prikjes gehad. Hij heeft even gehuild, maar was daarna stil en heeft thuis bijna 2 uur geslapen. Vanmorgen ook al dus hij kan het wel Zo het eerste flesje gemengd met Forte geven.
bij lieke hielp het super, de forte voeding! Sindsdien eigenlijk nooit meer hoeven rekken! (eerder wakker maken hahaha) Ik doe de helft gewoon en de helft forte. JIj ook?
@Sarah, uhhh waarom doe je niet gewoon wat JIJ wil met kerst? als je elk jaar al rekening houd met hen? wordt het dan niet eens tijd dat je rekening houd met jezelf?
Hoi Jolan, Klopt, wij hebben best veel van elkaar. Als ik jouw mailtjes lees denk ik: he...zo denk ik ook, ook zo perfectionistisch en het liefste alle touwtjes in eigen handen houden. Maar met babies kan dat gewoon niet altijd. Erg frustrerend. En onzeker..ontzettend. Dat ben jij toch ook? Mijn hoofd zit er inderdaad vol van. Ik denk er constant aan en nu komt de avond en nacht er weer aan, en dan begin ik weer te twijfelen. Erg erg. Heel erg bedankt voor je lieve mail. Warme groet Friezin
Over onzekerheid je baby voelt dat ook. Hoorden wij ook in zh vandaag. Dus als je denkt dat iets niet werkt, werkt het ook niet.... Spam van onze Jason in het zh!!!!!
aaaahhh...zooo lief! @Lau...ja dat moet ik ookgewoon maar doen heh... Kerst is altijd de enigekeer per jaar dat ik baal dat mn ouders uit elkaar zijn...je moet eigenlijk 3 dagen hebben...hahaha! Zo...ga even lekker koken nu...Steef is werken en dan maak ik lekker iets wat hij niet lust! Maaltijdsalade met geitenkaas! Heeeeeeeeeeeeeeerlijk!
heel herkenbaar meid!!! Probeer het toch naast je neer te leggen. Bij mij heeft het uiteindelijk ook gehlopen dat ik gestopt ben met borstvoeding.... Niet dat ik zeg dat je moet stoppen hoor.
lief hoor sam! Wat kijkt hij wijs uit zijn ogen zeg! jolan emma slaapt volgens mij niet op vaste tijdstippen. Ik heb het eigelijk nooit bijgehouden, als ze in haar oogjes wrijft leg ik haar met speen in de box. s morgens rond 7 uur wordt ze wakker en daarna slaapt ze bij ons in bed tot een uur of half 10. Dan slaapt ze ergens in de ochtend nog een half uurtje/uurtje en soms smiddags ook nog even. Niet altijd. Ik kan haar wel op een tijd in bed/box leggen als ze niet moe is maar dan gilt ze alles bij elkaar. Dat is dus niet zo geslaagd hier. Ach, ze slaapt s avonds wel om een uur of 8 tot een uur of half 10 dan (afgezien van 2 voedingen dan) dus denk dat ze wel genoeg slaap krijgt.
Ze heeft trouwens net 2 en een half uur geslapen en ligt nu alweer rustig in de box... arme meid ze is doodmoe!
ja zij heeft blijkbaar minder slaap nodig. Maar lieke valt bijv niet in slaap in de box. Ze gaat daar huilen en als ik haar op bed leg valt ze in slaap. Zit jij ook nog op 5 voedingen?
zo dan heeft ze aardig geslapen Kan ze zo lang inde box slapen? Lieke kan dat niet..... die is na 10 min weer wakker
Finn kan dat ook echt niet! Nog geen minuut! Die moet echt op bed liggen ander slaapt hij niet! Gelukkig weet ik inmiddels wanneer hij moe is en naar bed wil of gewoon even aan het mopperen is...want in het begin legde ik hem best vaak op bed terwijl hij alleen even boos was! Ach hij schrok trouwens net! Ik ging Akina uitlaten...en dan zit hij in de draagzak. Het is natuurlijk al donker dus hij vond het al raar...beetje minder blij als normaal...bij de weg keek hij naar rechts...en op het moment dat hij naar links draaide kwam er een busje langs...nou brullen dat hij deed! Echt zielig! Kreeg hem ook even niet stil! Het donker vind hij maar niets dus! Heb maar even de snel de hond laten plassen e.d. op de uitlaatplaats en ben snel weer terug gegaan! Ben wel blij dat die zo dichtbij huis zit! Ik zag al mensen kijken...ik met mn huilende kind...hahaha!
sarah, aaaah arme finn. Mn moeder moest vanmorgen even op lieke passen. Op gegeven moment moest mn moeder niesen en lieke schrok heel erg.... was niet meer stil tekrijgen. Arm kind haha
emma slaapt eigelijk altijd in de box. Behalve van half 11 s avonds tot half 10 s ochtends. Soms ligt ze ook wel in de kinderwagen. Ik leg haar overdag nooit in bed. Maar als ze eenmaal slaapt wordt ze ook niet meer wakker. Ik kan staan stofzuigen, keihard meezingen met een concert en ze merkt het niet... vanmorgen werd ze trouwens wel wakker van de wekker en huilen dat ze deed haha!
is echt super vind ik! alleen allerbelangrijkste is dat hij geplaatst wordt door iemand die snapt wat ie moet doen, hier staat alle info erover wildemeersch.com - GyneFix Verkrijgbaarheid heb ook nix geen extra buikpijnen oid dus ik ben helemaal tevreden!
@Jolan: Zou er gewoon om 7 uur uit gaan en dan de eerste fles geven. Zeker omdat dat straks ook moet! @Sam: Hoe was het met Jason? Visite heeft afgezegd, ze had geen vervoer. Vond het eigenlijk niet erg, heb nu lekker alles opgeruimd en schoongemaakt. @Sarah: Belachelijk zeg, je gaat je kindje toch niet wegbrengen met kerst omdat zij zonodig naar zon vreetschuur willen. Ik zou ze voor de keus zetten: óf ergens waar Finn mee naartoe kan en lekker kan slapen óf ze gaan maar lekker zonder jullie. Denk dat als je nu niet duidelijk bent het iedere keer moeilijker wordt om er wat van te zeggen @Jolan: Ik wacht tot Zoë moe is met in bed leggen, dat is meestal na een uurtje of 2. Als ik haar wakker weg leg gaat ze toch niet slapen Kind meeslepen: Vind ik ook vreselijk. Ik ga altijd met Zoë weg in haar wakkere 2 uurtjes, alleen bij mijn ouders blijf ik langer omdat ze daar lekker naar bed kan. Of we moeten een hele dag weggaan, dan slaapt ze in de kinderwagen. Maar niet op verjaardagen, restaurants etc. Ook wel een beetje eigen belang, als we dat niet doen zitten we dagen met een chagrijnig kind dat uit haar doen is . Slapen: Hier alleen in bed of in de wandelwagen, maar dan moeten we wel blijven lopen . @Sarah: Aah gossie, bang in het donker. Zoë gaat al vanaf het begin regelmatig mee in de draagzak in het donker, die vindt het prachtig, al die lampjes enzo!
Hier is megamuts weer: sm heeft vandaag dus opgepast en zit ik vanmorgen nog te vertellen dat ik haar niet helemaal vertrouw, gewoon een gevoel en jahoor weer bevestigd. Normaal gesproken doet ze Eva na haar slaap (bij ons thuis) even in bad. Toen ik thuis kwam was het bad droog. Ze zei ook niet dat ze Eva in bad had gedaan... dus ik dacht dat ze daar geen tijd voor had gehad. Krijgt vriendlief net een foto van z'n broertje (bleek ziek thuis te zitten en woont nog bij z'n ouders?) van Eva in een badje. Een en al sop op haar hoofd. Heeft ze dus een badje gekocht en dáár in bad gedaan, zonder even te overleggen en naderhand te zeggen. Waarom kan Eva hier niet meer in bad?? Waarom moet ze nou een badje kopen en waarom overlegt ze dat nou niet even. Het gaat mij er niet om dat ze haar in bad heeft gedaan hoor, maar zoiets overleg je toch even? Of ben ik nu weer debiel aan het reageren. Ook was ze "vergeten" te melden dat ze een zieke thuis heeft zitten! Je gaat die kleine toch niet onnodig met bacillen in aanmerking laten komen.... grrrr.