Juni 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sunshine09, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ja dat zou heel goed kunnen. ik weet niet meer wanneer ik begonnen ben met die voeding.. erg he?
    Maar we hebben er nu een halve pot op zitten haha.
    Als het dinsdag niet beter is vraag ik het aan de arts.
    Daar moeten we dinsdag al heen ivm vakanties.

2. zeana

zeana Actief lid

27 jul 2008
    389
    0
    0
    Al 143 pagina's en mijn 1e berichtje hier.....

Ik wilde even laten weten dat ik met Bauke naar de osteopaat ben geweest (vanwege darmkrampjes, reflux en spanning in zijn lijfje).
    Na 1 behandeling bemerken wij al een groot verschil, hij spuugt veel minder en heeft bijna geen krampjes meer! Ook is hij meer ontspannen wat inhoud dat hij heeft doorgeslapen en ook tussen de voedingen in meer slaapt.
    Dit wil dus ook zeggen dat ik meer rust krijg (ook erg belangrijk).
    Het heeft allemaal te maken met de snelle bevallling van 3,5-4 uur en de vele persweeen die ik heb gehad voor de volledige ontsluiting.
    Ik ben iig erg blij dat ik ben gegaan.

Verder is het erg leuk om al jullie beebjes voorbij te zien komen, maar je kunt je misschien indenken dat ik niet op 143 blz ga reageren. Ik heb ook lang niet alles gelezen maar heeeeeel veel foto's gezien.
    Zal ik ook maar even spammen:

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    @Pretty: Wat een lieve foto van Rebecca en je opa!

@Ilse: Het kan erg gevaarlijk zijn, dus hopelijk is ze niet besmet…

@Zeana: Wat fijn dat je verschil merkt na de behandeling van de osteopaat!
    En wat ziet hij er heerlijk relaxed uit op de foto :)

Zoë slaapt, ik zit te wachten tot haar huiluurtje gaat beginnen…

4. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    heide,
    vandaag hoefde ik haar niet om de 2 uur aan teleggen. Heb haar weer af en toe wakker moeten maken.

Zit er echt een beetje doorheen en zit toch echt heel erg te denken om over te stappen op fv.....
    DIe onzekerheid of ze wel voldoende krijgt etc, dat vreet aan me.....

flesvoeding: meiden die flesvoeding geven: moeten jullie je kleintje ook wel eens wakker maken na 4 uur? Om de hoeveel uur geef je een fles? En is dat dan voldoende of gaan ze ook wel eens om meer vragen na 2 uur? Mag dat dan? En hoeveel flesjes geef je per dag en om de hoeveel uur?
    Wil even het één en ander weten, voor ik echt besluit over te stappen. De stap vind ik erg groot, omdat ik dolgraag bv wil geven, maar die onzekerheid of ze wel voldoende krijgt etc, vind ik gewoon erg moeilijk....

5. demi26

demi26 Niet meer actief

Hai meiden,

even niet bijgelezen sorry..

mam, ik hoop dat Zoe het vandaag lekker even overslaat, hihi..

Het gevaar van een koortslip bij kinderen onder 1 jaar is hersenvliesontsteking. Symptomen: koorts, kin niet meer op de borst kunnen doen, paars/rode vlekjes... Erg gevaarlijk... maar ik denk dat het nog niet zo'n vaart loopt hoor. Je moet dan echt het vocht van de blaasjes bij de baby hebben gekregen en dat vocht heb je pas bij een echte blaar en niet bij tintelingen...

Hier alles goed, Demi pakt de fles nu netjes ( Tommee Tippee) en drinkt 6x 120... 5x overdag en 1x 's nachts. Gaat prima dus!

Zeana wat fijn dat je gelijk al verschil merkt!

6. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    mama1987, idd even goed inde gaten houden die koortslip.

7. demi26

demi26 Niet meer actief

Jolan ik ben na 6 weken ook overgestapt op FV. Ook ik kon niet zo goed omgaan met de onregelmatigheid en het niet weten wat erin zit.. Misschien als je goed kan kolven, kun je je BV met de fles geven.

Flesvoeding mag je nu ook op verzoek geven ( nooit meer dan een liter en het liefst rond de richtlijn van 150cc x kg), maar bij de meeste beebjes verschijnt er al snel een eigen regelmaat.

Demi drinkt nu na 5 dagen al vrij regelmatig
    rond 08.00-11.00-15.00-19.00-23.30 en 04.00. Soms wel een beetje speling, half uurtje eerder/half uurtje later, maar meer dan 4,5 uur laat ik er overdag niet tussen zitten. Demi komt hier dus niet meer na een uurtje ofzo en hoef dus nooit een tussendoortje ofzo te geven...

Ik zal eerlijk zijn, ik vind het heerlijk nu met de FV. Gisteren even een dip gehad omdat ik toch al wel heel snel heb afgebouwd en dus ook die hormonen heel snel verdwijnen. maar vandaag weer optimaal van alles genoten!

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Jolan: Met fv vind ik dat nog veel beroerder! Zit soms echt te klooien omdat ze soms honger heeft maar nog lang niet mag eten of inderdaad dat ik haar wakker moet maken en ze dan amper wat wil eten. Tel daar de verstopping in haar buikje bij op om het compleet te maken. Ik vind bv alleen om die reden al ver boven fv stijgen. Hier helaas een gigantische onderproductie waardoor ik na vier weken het bijltje erbij neer gegooid heb. Maar er bestaan bijna geen moeders die het vanaf het begin makkelijk vonden. En vrijwel allemaal roepen ze na zes weken hoe blij ze zijn dat ze niet hebben opgegeven!

9. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mama: Ik zou ook erg onzeker worden bij visite met een kl. Gelukkig is hersenvliesontsteking een vrij zeldzame complicatie. Waarschijnlijk niets aan de hand!

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Pm: Wat een leuke foto's!

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Iemand nog iets van Rianne en Lenthe gehoord?

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Zeana: Wat fijn dat Bauke baat heeft bij de ostheopaat!

13. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Aaliyah: Kan me voorstellen dat je even schrok van het nieuws over het ruisje! Hopelijk is het weg de volgende keer!

14. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    demi,
    moet je demi ook wel eens wakker maken omdat ze anders te lang slaapt?

15. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    nikita, ok dus eigenlijk moet ik gewoon even doorzetten?.... ga het wel proberen hor

16. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    ff snel Jolan het is zonde als je stopt omdat je zo onzeker bent!!!! Ik zou als ik jou was voor de geruststelling gewoon elke keer naar het inloopuur gaan op cb. Bv is echt mooi als je dat kan geven en ik vind het nog steeds jammer dat ik het niet kon.
    Gewoon even doorzetten het is niet makkelijk maar het is zo zonde als je het daarom op geeft meis!
    Suc6

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ja dat bedoelde ik eigenlijk! Die onzekerheid hoort er in het begin ook echt wel bij. Ik zou echt alleen stoppen omdat je het niet meer wil. Niet door die twijfelmomentjes die erbij horen...

18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    gingen die vandaag niet, samen met Mac en Bram, naar Collin en Laura

19. McGyver

McGyver Niet meer actief

hoi

ja dat klopt,
    we hebben het erg gezellig gehad!
    ik krijg het helaas niet voor elkaar om fotos te plaatsen maar wat was het leuk!
    leuk zeg 3 kleine beebs bij elkaar!

xxx

20. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

10 feb 2009
    1.962
    0
    0
    Ik ben heel makkelijk hoor. Als Rebecca overdag lang wakker is geweest en daarna slaapt ze na 4 uur nog laat ik haar lekker slapen. Vanmiddag heeft ze 5,5 uur geslapen tussen 2 voedingen.

Als ze sneller de fles wilt krijgt ze die ook.
    Als ze de hele dag om de 2 uur de fles zou willen zou het wat anders zijn denk ik, maar ze past het allemaal een beetje aan.
    Ze krijgt 6 of 7 flesjes op een dag.

Ze geeft zelf aan wanneer ze genoeg heeft gehad. Gisteren had ik een erg drukke dag en kwam ze elke keer na 3 uur. Elke keer de fles ook (bijna) leeg. De laatste voeding dronk ze nog maar 30cc.. (normaal 130) En ze heeft er toch 6 uur op geslapen.
    Dus blijkbaar had ze al genoeg gehad die dag.

De reden die jij aangeeft was hier ook DE reden om te stoppen.
    Niet alleen ik, maar vooral ook mijn vriend hadden het er erg moeilijk mee of ze wel genoeg binnen kreeg.
    En kolven, dat zag ik echt niet zitten.

*Komt nog bij dat het in mijn familie erg veel voorkomt dat de melkproductie helemaal niet op gang komt bij de moeders....*

Deel Deze Pagina