@ Jolan: Ik sluit me bij de rest aan. Het zou zo zonde zijn, maar het is jouw keuze. Kan me wel goed voorstellen dat je er doorheen zit, maar zet hem op. Je doet het super goed!! maar antwoord op je vraag: Ik geef Eva om de 4 uur en het komt voor dat ik haar wakker moet maken. Ik kom op 5 voedingen op een dag en 's nachts slaapt ze door. Het komt ook voor dat ze echt eerder een fles wilt (liever niet, maar soms is ze te huilerig), Dan geef ik een voeding meer. Eva komt op ongeveer 600 cc uit. Ik heb eerst op verzoek gegeven maar daar raakte ik zelf helemaal van slag door, dus nu zijn we terug naar vaste tijden.
Hoi meiden Even snel een berichtje van mij. Lenthe begon heel slecht te drinken de afgelopen dagen. Het huilen werd vanavond zo erg dat we naar het ziekenhuis zijn gegaan. Ze blijkt oorontsteking te hebben. Ze heeft nu penicilline en zetpillen gekregen. Ik hoop zo dat het aanslaat. Ze is ook helemaal oververmoeid, en mama hier ook Hier even snel een foto van Collin, Lenthe en Bram:
Och wat sneu voor Lenthe, Hoop dat ze snel weer beter is! Wat 'n leuke foto trouwens. (en alle andere foto's die ik voorbij zag komen )
@ Rianne: Arme Lenthe, beterschap voor de kleine meid en doe rustig aan dit weekend. Ik hoop voor je dat je kan bijtanken als de kleine ook even slaapt. foto is super leuk, had hem net gezien op je hyves.
@Aaliyah...ja dat ze onvriendelijk zijn heb ik idd gemerkt...de enige leuke was de assistent en de mevrouw die hier thuis was geweest! Maar verder...niet echt! Als je toch geen begrip hebt voor nieuwe moeders en hun vragen ga je daar toch niet werken! Heb je al wat gehoord over je piano? Ben je hem kwijt? @Heide...ik kan helaas ook nog niet al mn oude kleding aan...sommige dingen alleen...en andere dingen passen wel...maar daarbij is het geeeeeeeeeeen gezicht als ik het aan heb! Haha! Ik heb wel 3 jurkjes gekocht voor nu...met die hitte in een spijkerbroek (positie nog..) vind ik ook niets! Maar ik ga vandeweek beginnen met lijnen...Woensdag...dan begint steef met avond dienst en is het voor mij wat makkelijker omdat ik dan gelijk goed kan beginnen ook met avond eten enzo... @Jolan...ik doe Finn meestal rond een uur of 12.00/13.00 in bad...ligt eraan wanneer hij zn voeding krijgt...'s avond werkt hier niet zo goed omdat hij er vaak alleen maar drukker van wordt...dat is ook niet altijd...maar dan liever overdag drukker dan 's nachts! Ik doe hem trouwens wel bijna elke dag in bad of onder de douche (wel om de dag met zeep, maar zn piemel en kontje wel elke dag met zeep)...helemaal met dit weer...hij zweet soms best...en hij heeft geen last van zn huid...anders is het natuurlijk een ander verhaal! @Ilse...goed zo! Ik wil ook! mn zwager bood vandeweek helemaal uit zichzelf aan als het nieuwe seizoen van het tribal buikdansen weer begint hij wel wil oppassen als Stefan werken is! Dus waarschijnlijk kan ik wel meedoen! Anders kan ik straks 10 van 20 lessen niet...en dat vind ik zonde van mn geld! En ik geloof dat mn zus en zusje in de zomer elke week gaan zwemmen...dus dat wil ik ook... Enne...bij mij zit er zoveel voor...ik kan denk ik mn buikspieren niet eens voelen! Hahaha! Ik ben dan wel niet zoveel aangekomen tijdens de zwangerschap...maar daarvoor was ik gestopt met roken en 16 kilo aangekomen...en nu wil het er niet af....terwijl er wel nog een kilo of 20 afmoet...helaas! @Mama...nou idd maar even in de gaten houden! Strijken is hier weer een dag uitgesteld...ik heb er echt geeeeeeeeen zin in..en het is zo warm boven! @Pm2b...wat een mooie foto's! Hoe vond je opa Rebecca? @Jolan...voor jou een verslagje van Finn zn (vr)eetgedrag...zeg er vantevoren wel even bij dat hij vanaf vandaag meer eten mag omdat hij zo hongerig is...dus het is al wat langer tussen de voedingen nu... 6.30 150+5 9.30 120+4 13.00 120+4 toen het CB gebeld en daarna kon ik 150+5 gaan geven... 15.30 150+5 20.00 150+5 en nu merk ik dat hij wakker aan het worden is dus voor de laatste zeg ik maar even 24.00 150+5 Toen hij minder kreeg kwam hij soms na 2 uur..maar toen hebben we Friso extra aangeschaft en dat ging beter...en nu met die 150+5 ook! Ik weet dat ik er erg gefrustreerd van werd toen Finn de 1e 2 dagen om het uur kwam...hij zoog ook echt mn tepels kapot...vandaar dat ik zo snel ben gestopt...dit werkt voor ons iig erg goed! Ik heb Finn trouwens haast nog nooit wakker hoeven te maken voor een voeding... @Rianne...aaaach arm poppetje...dan is het niet zo gek dat ze zo huilerig is! Hopen dat alles snel aanslaat...dan krijgen jullie weer wat rust...en zij ook! Heb zo eens even bij iedereen op hyves gekeken (die ik heb dan) maar wat een leuke foto's overal zeg! Vind die van Collin, Bram en Lenthe ook echt super! Helemaal omdat Collin gewoon de grootste is...echt grappig! Nou het CB had me terug gebeld...ik mag nu dus elke voeding 150+5 geven en het gaat al veeeeeel beter...zo redt hij 6 flessen makkelijk! In de stad lekker geslaagd...heb allemaal leuke spullen gekocht bij de HEMA...had nog een bon...en ik zag dat we bijna geen romper 62/68 hadden...en die moet ik nu wel hebben...van 50/56 past de helft niet meer! En er was nog uitverkoop...dus een shirtje voor 1 euro! Bij de Name it ook nog lekker geshopt! Lekker hoor! oww..en een heerlijk broodje pittige eiersalade gegeten bij Miro...een tapasrestaurant hier... Heb trouwens voor het eerst Finn in het openbaar eten gegeven...hahaha..niet bij iemand thuis dus...(klinkt anders erg raar..net alsof hij altijd verstopt wordt!) En het ging erg makkelijk! gelukkig! Ga hem nu maar even eten geven...hij zit me smakkend aan te kijken!
Rianne: Goed van je dat je aan de bel getrokken hebt! Veel beterschap voor Lenthe! En wat een leuke foto van haar en de twee mannen!
Ach gossie het arme meiske. Hopelijk gaat het snel beter met haar (en met mama ook). Probeer een beetje uit te rusten als je kan. Echt een fantastische foto trouwens van de 3 beebs. Fijn dat het zo gezellig was.
Goedemorgen!! Ben de 1e zie ik (nou jaaa eigenlijk was dat nikita). Er is weer lekker veel afgekletst zie ik. Wij zijn gisteren weer naar de osteopaat geweest en Niek vond het weer helemaal leuk, zat me toch te lachen naar hem, was erg grappig om te zien. Het gaat al een stuk beter met Niek, hij blijkt toch erg veel spanning te hebben op zijn maag en zijn darmpjes. Osteo gaf ook aan dat dat kan komen door overvoeding. De darmpjes kunnen het allemaal dan nog niet aan omdat ze nog niet helemaal ontwikkeld zijn, moet ook komen met de tijd. Dit had hij vorige week ookal gezegd en wij hebben onze voedingen daar op aangepast en zie het resultaat niek slaapt al bijna een week lekker door. Doordat er ook zo'n prikkel op maag en darmen zit en hij moet persen kan het dus zijn dat het er boven uit komt ipv beneden. Moet wel zeggen we hebben gewoon een compleet ander mannetje gekregen, zoals zeana ook al zei las ik. Bauke had precies hetzelfde als Niek. We hoeven in ieder geval pas over 4 weken terug te komen. Dus voor degenen die nog twijfelen om naar een osteopaat te gaan, zou het echt doen! Je krijgt het ook (gedeeltelijk) vergoed van je verzekering. Dinsdag moet Niek weer voor zijn 2e vaccinatie, hoop dat hij er net zo goed op reageert als bij de 1e keer. Hier is het echt enorm zeikweer, niet normaal! Komt met bakken uit de lucht vallen, dat kan alleen maar in NL he. Fijne dag allemaal!
@Sarah ja dat snap ik dus ook niet ga lekker ander werk zoeken als je de onzekere moeders irritant vind...Hier was ook alleen de vrouw die hier thuis kwam aardig,zelfs de assistente die er wo was,was maar een rare vrouw. Fijn dat je geslaagd ben in de stad,Name it heeft leuke kleertjes he? Wel fijn dat Finn nu 6 flessen van 150+5 mag! Ik ga vandaag even nieuwe kleding voor mezelf kopen,kleine heeft nu wel genoeg hihi. Ohja waarschijnlijk heb ik mn piano verkocht die vrouw wilde vandaag geloof ik komen kijken!! @Sunshine wat fijn dat Niek zo goed reageert op de osteopaat! Heerlijk dat hij al doorslaapt zeg. Jij ook een fijne dag! Hier lekker geslapen vanacht,mn vriend heeft het vanacht en vanochtend van me over genoemen. We hebben alleen sinds gister avond geen warm water meer...De hele wijk heeft storing we hoopten dat het nu wel opgelost zou zijn maar niet dus,dat wordt een koude douche!! Wat ik trouwens raar vind is dat de cb arts helemaal niks over die ruis bij zn hartje heeft gezegd...Die zal dat toch ook gehoort moeten hebben lijkt mij? Zo ik ga eens ontbijten!
@Rianne: Wat zielig voor je meisje, hopelijk is ze snel van de oorpijn af en wordt het huilen minder! @Sarah: Goed idee, hier ook maar weinig rompers 62/68 en de drukkertjes van 50/56 springen soms al open haha . @Sunshine: Wat fijn dat jullie zoveel verschil merken bij Niek! @Aaliyah: Dat is idd vreemd, heeft hij je doorgestuurd naar de kinderarts?
Hmm het doorslapen was van korte duur. Vannacht kwam ze weer om 4 uur.. Achja, komt vanzelf goed! Ik ben ongesteld geworden, jeetje wat had ik dat NIET gemist zeg haha.
Aaliyah: Ja, dat is dan inderdaad wel gek, dat ze dat op het cb niet gehoord hebben... Sunshine: Haha, ja Noa had weer een mooi tijdstip uitgekozen om te komen. Vanmorgen had ik daarentegen wel weer mazzel: Noa kwam om half acht en kon ik om acht uur weer wegleggen. Toen ging ik nog even lekker op de bank liggen en dutte ik nog lekker in en kwam mijn zoontje vervolgens pas tegen tien uur! Terwijl hij er om acht uur gisteravond in lag. Dus lekker nog even bij kunnen slapen. Ben wel blij dat Noa nog maar één keer komt in de nacht en niet meer om twee en om vijf uur. Is dan toch een stuk makkelijker vol te houden! En ze slaapt tegenwoordig weer lekker verder na de nachtvoeding, die garantie hadden we vorige week nog niet...
@mama nee ik moest naar de ka omdat Jason 1 dag te vroeg was en problemen had met zijn suiker Oh balen ongi geworden! Dan was die buikpijn zeker toch je eisprong? Zo en nu ben ik boodschapjes doen. Brrr was wel koud wassen met koud water hihi
Hey meiden! Ben ik ook weer Julian is zijn ritme even kwijt dus het is moeilijk bij te blijven hier Sun, fijn dat niek zo goed reageert en jullie verschil merken! Rianne, arme Lenthe! Dikke kus voor je mooie meid! En leuke foto van Bram, Lenthe en Collin Over voeding, julian kreeg 5 keer 150+5 maar ik merkte dat hij vaak aan het eind aan het "klooien" was. Wel drinken maar het eigenlijk niet meer hoeven. Ik ben nu weer over gegaan op 120+4. Aaliyah, vreemd dat ze daar niets over hebben gezegd! Ik heb vroeger (toen ik een aantal weken was) ook 6 weken in het ziekenhuis gelegen omdat ze dachten dat ik een gaatje in mijn hart had. Mijn ouders stonden net op het punt om naar Groningen te gaan toen de operatie afgezegd werd. Mandy, ik heb toch een beetje spierpijn over gehouden aan het rijden Jammer dat Zoe zo vroeg alweer kwam!
Hoi dames Wat een wereld van verschil met de afgelopen dagen. Lenthe heeft nu 3 keer haar medicijnen gehad en het is al een heel ander meisje. Ze slaapt heerlijk lang en als ze wakker is is ze alleen maar aan het lachen en schateren. Ze heeft heel wat slaap in te halen. ook drinkt ze weer ongeveer 100 cc in plaats van 30 of 40 de afgelopen dagen. Dinsdag zou ze haar eerste prikje krijgen bij het cb, maar dit mag nu nog niet ivm met de medicijnen die ze heeft. Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik zat er echt helemaal doorheen. Ik voelde me letterlijk doodziek gister. Ik had buikpijn, moest steeds rennen naar de wc, was kotsmisselijk. Wat doet het toch zeer om je kleine meisje zo te zien lijden.. Liep ik gister in het ziekenhuis met een doodziek kind tegen me aan. Ze zag er ook zo ziek uit, helemaal wit en suf en rode ogen... @ Sarah: Wat goed dat Finn zoveel drinkt!! Grote jongen hoor! En fijn dat je zo lekker hebt geshopt. @ Sunshine: Fijn dat Niek zo genoot bij de osteopaat. Wat doen ze daar eigenlijk, heb het volgens mij wel eens gevraagd maar ben het vergeten. Ik ben benieuwd dinsdag. Wil het wel door laten gaan, ook al was het huilen toch van de oorontsteking. @ aaliyah: Wat lief dat je vriend het heeft overgenomen. Heb jij even lekker kunnen slapen. Idd raar dat het cb niks heeft gezegd. ze hebben als het goed is wel naar het hartje geluisterd. @ mama87: Ongesteld.. jammer he. Heftig?
Dikke knuf voor Lenthe, fijn dat het al weer beter gaat! Jolan, doen waar jij je goed bij voelt alleen jij kan beslissen voor BV of Flesvoeding... ook bij FV zijn er genoeg dagen dat je het even niet meer weet, maar ben je zelf vaak minder vermoeid of kan je het een keer aan een ander overlaten... Zolang je beebje bij BV tevreden is en goed aankomt hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken, maar tja, je hormonen doen toch vaak wat anders he?
Lenthe draait trouwens elke keer in haar slaap! Of ze kruipt helemaal naar boven en ligt tegen de spijlen aan. Vannacht lag ze elke keer overdwars met haar benen tussen de spijlen! Denk dat ik straks maar even een kleine trappelzak ga halen waarmee ik haar onderin vast kan leggen. Iemand hier ervaring mee?